Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

leuuuuuk :) janis :)

en nee, jeanine....ik ga mij niet verlekkeren, hahahahaa...maar wel leuk dat jullie ook gaan, helaas zat onze dag idd al vol, wij hadden ook errug mazzel, anders hadden wij ook op dat tijdstip gezeten :)

ik ga patatjes eten denk ik...alhoewel meer een berehap en een kaassouffle of zo denk ik...of mss een hamburger erbij...kweet nog niet, heb zowaar trek nu, whahaha

Geplaatst

Rustig hier...

Ik had ne stress: bruin/roze afacheiding met een klein stolseltje (2mm max). Misschien te druk gemaakt? Heb okm hoofdpijn en ben misselijk, dus rest vd dag verplicht op de bank...

Geplaatst

Hey Fren - jakkie, dat klinkt niet prettig. Bij ons zei de verloskundige dat we met gekleurde afscheiding altijd mochten bellen als we ons zorgen maakten... Is dat misschien een optie ff voor de geruststelling? Misschien rare vraag, maar toevallig een vd dagen hiervoor seks gehad dat dit nog gewoon een beetje bloed daarvan kan zijn door de betere doorbloeding nu ofzo? Sterkte in ieder geval en hoop dat je je snel beter voelt!

Geplaatst

Ja, op de bank gelegen, afscheiding is weer normaal. Net ff naar de gamma (moest echt, lamp in badkamer was kapot) en nu weer mega misselijk en bekaf. Kennelijk roept m'n lichaam echt halt.

Geplaatst

Naar dat je lichte afscheiding had Fren! Lekker rustig aan doen en je heerlijk later vertroetelen!

Hier de hele dag wezen zwemmen met 3 neefjes. Was wel even lekker om eruit te zijn. Toch even op andere gedachten.

Hoewel ik niet van de glijbanen ben gegaan, was bang dat dit schadelijk zou zijn. Voel nu wel een beetje mijn buik, maar dat is misschien ook wel doordat ik al lang niets meer gedaan heb. Ik vandaag wel wat gevoeld volgens mij. Het was heel kort en een soort getrappel. Had dit nog niet eerder zo gevoeld......

Geplaatst

Gelukkig fren, zometeen heerlijk naar bed en je man maar lekker laten lopen voor je.

Lianne, ik ben een tijdje terug ook naar het zwembad geweest met het kindje van een vriendin, ze durfde niet zo goed alleen dus ben ik met haar mee gegaan. We vielen een keer om en toen viel ze bovenop mijn buik. Daarna bebn ik niet meer gegaan. Gelukkig had zij daarna genoeg zelfvertrouwen om alleen te gaan.

Ik wou dat ik al wat voelde, maar weet echt niet wat ik moet voelen, soms denk ik het maar ben k bang dat ik me het inbeeld, hihi.

Geplaatst

Meezie, kan me voorstellen dat je nu het zwembad een beetje vermijd. Ik ben vandaag wel van een wildwaterbaan gegaan, die was niet wild, ging erg langzaam. Heb hem wel eerst laten goedkeuren door mijn mannetje. Wel voorzichtig gedaan iid met anderen voor en achter je en oppassen dat ik geen voeten in m'n buik zou krijgen.

Ik weet ook niet goed wat ik moet voelen, maar ik zat heel rustig in het water, en ineens was het er. Soort gekriebel en geplop. Je merkt het vanzelf denk ik...

Binnenkort moet je de stap maar weer maken en heerlijk gaan zwemmen, is goed voor jou en je kleintje ;)

Geplaatst

Meiden wat een rust hier!

Nofje- was het leuk in Utrecht van t weekend?

Fren - fijn dat alles weer normaal was - voel je je ook weer beter nu?

Geplaatst

ik vond het ook al zo rustig hier, wilde een hoop vertellen, maar had uiteindelijk even niets, whahahaha....op zich een lekker weekendje gehad hier. zaterdag met mams naar almere beetje shoppen, nog birkenstocks voor 26 euro gevonden voor mijn dochter ipv 45 euro, dus ik helemaal blij, want ze kan ze meestal ruim een jaar doordragen (met warm weer dan he, hihi), verder niets gekocht hoor....en zondag een heerlijk hangen-voor-de-buis-met-een-leuke-serie-dag met mijn mannetje (we hebben haven gekeken, echt een vette serie :) voor de liefhebbers van stephen king dan he) en toen was het weer vandaag.....verder wist ik nu heel zeeeeeeeeek er dat ik zaterdag mijn frummel voelde, we (mams en ik) waren aan het lunchen en ineens voelde ik het....*borrelborrelborrel) en alhoewel ik het wel vaker had gevoeld vorige week wist ik het nu echt....dit voelde zoooooo bekend aan met de andere zwangerschappen, dus dat was even heel speciaal zo in de snackbar achter een broodje gezond, hahahaha...maar ja...daarna niets meer helaas, maar kweet dat frummel leeft en dat het vanzelf af en toe komt. heb wel af en toe het gevoel van een harde buik, zit me dan af te vragen of ik dan ook frummel gewoon voel, althans...dat ie druk is, want echt een harde buik heb ik dan weer niet, maar wel heel erg dat gevoel. ik zou kunnen plassen voor een blaasontsteking, maar heb niet het idee dat ik dat heb....ik weet van mijn eerdere zwangerschappen dat ik nogal gevoelig ben voor harde buiken, dus ik maak me ook niet ongerust of zo hoor :)....enne....meiden, we zijn nu bijna allemaal bijna over de 12 weken he :) super hoor :)

nou, ben weer benieuwd naar jullie verhalen :)

veel liefs van ikkes

Geplaatst

Ik had ook niks te vertellen, gewoon een heerlijk rustig weekend met mijn mannetje!!!

Vandaag heb ik wel wat te melden: IK BEN 12 WEKEN :clap2:

Nog een weekje geduld en dan krijgen we eindelijk onze 2e echo en daarna door naar de gynaecoloog!!! Ben benieuwd!!!!

fren, hoe is het nu met jou?

Geplaatst

goed hoor, buiten dat ik nog steeds heel moe ben, is het bij even bloedverlies op zaterdag gebleven. As vrijdag ook 12 weken, kijk er echt naar uit!!

Verder besloten geen combitest te doen, maar wellicht een extra pretecho hier in de buurt. Toch even gluren :-)

Geplaatst

Ja, de 12 weken grens ook hier bijna bereikt ;-)! Moet zeggen dat ik er eigenlijk al niet meer heel erg mee bezig ben en nu eigenlijk wel gewoon vertrouwen heb dat het helemaal goed gaat komen en dat is n heeeeeerlijk gevoel!!!

Overmorgen gaan we bij iemand via marktplaats kijken voor een combi kinderwagen, dus incl reiswieg, maxi cosie en gewoon buggy. Van Quinny ofzo geloof ik. Haha, ben niet zo thuis in de merken, maar dit is geloof ik wel n bekende. Zitje kan 2 kanten op - naar je toen en naar de buitenwereld toe, dus dat vind ik wel leuk, en natuurlijk heeeeel belangrijk dat het stuur in hoogte vertelbaar is hahaha...

Benbri - heerlijk he, koopies shoppen ;-)! Ik ga volgende week vrijdag met m'n moeder. Hopelijk is er nog wat in de uitverkoop van zomerkleding voor als we in t najaar naar Thailand gaan - dat is volgens mij precies de "groei" periode, dus zal wat ruimere kleding moeten nemen, want we gaan 4 weken ;-)! Haha, kom ik terug en dan ben ik ineens tonnetje rond ofzo - zie het al helemaal voor me ;-)...

Fren - fijn te horen dat het bloedverlies slechts bij dat even is gebleven!

Verder is m'n schoonzus en n collega rond deze tijd uitgerekend, dus ik verwacht dat we eerdaags op kraamvisite mogen - haha, heb ik nou al zin in! Zo apart om zo'n kleine frummel vast te houden met het besef dat er ook 1 in je buik zit! Ook nog n goed excuus om te gaan shoppen voor babyspulletjes, want ik wil misschien wel n kraammand gaan maken voor schoonzus... Maar goed, kan nu niet gaan shoppen, want moet hoog nodig de ramen zemen, zodat ik nog wat mee krijg van het mooie weer vandaag buiten. En dan om 15:00 weer een slaapdienst in - bleh...

Geplaatst

Wij doen trouwens ook de combi test niet - aangezien uitkomst slechts een percentage is, krijg je mogelijk alleen maar onzekerheid en het kindje is evenwel welkom, dus ik geloof t allemaal wel ;-)!!!

Geplaatst

Oh en trouwens erg aan het aftellen tot vriendin terug komt van vakantie, want dan kunnen we daar de comode en het ledikantje ophalen en gaan we beginnen aan het kamertje... Joepie!!! Nou ja, hoeven niets aanschilderwerk ofzo te doen, want dat is al in orde, maar gewoon lekker inrichten, spulletjes die we al hebben gekregen lekker al opbergen in de comode etc etc... Gewoon lekker mutsen hahaha...

Geplaatst

whahahahaha.....ja, ik was ook niet zo bezig met de 12 weken grens, maar toen ik 12 weken was, was ik toch wel erg blij :) en idd....tis wel de groei periode nu enzo he...heb even zitten uit te rekenen dat het ongeveer 20 cm per 3 maanden groeit de laatste 6 maanden (duh, hihi) en toen dacht ik...wow...das best veel :)

en ik kan niet wachten om alles te beginnen te wassen enzo, heerlijk om het klaar te tutten, maar ik wacht er mee totdat ik rond de 30 weken ben of zo....en over een paar weken eerst lekker kleertjes shoppen, want unisex kleding is er helaas bijna niet....maar tis ook wel leuk om stoere jongenskleding te shoppen of lieve meisjes :)

Geplaatst

Ja, ik vind het ook leuker om specifiek te shoppen. Daarom kan ik me nu eerst uitleven op die van m´n schoonzus, want ik weet dat dat een meisje wordt... En gewoon spulletjes kopen als lakentjes voor t wiegje, matrasje, spulletjes vd comode, zoals aankleedkussen etc, want dat kan wel allemaal :-)!!! Haha en kleding voor mezelf natuurlijk ook :-) :-)... Ohoh, klink zo wle shopverslaafd! Valt op zich wel mee, maar is al weer ff paar maandjes geleden, dus de drang is er gewoon weer hihihi...

Pff, heb trouwens net ramen gezeemd en onkruid uit de tuin verwijderd incl vegen en ben nu lekker trillerig. Hoognodig tijd om wat te gaan eten - was misschien iets teveel van het goede gelijk achter elkaar zonder pauze, maar heb geen zin om me als n bejaarde te gaan gedragen ;-)... Maar ja, zo kom je toch jezelf tegen... Nu nog stofzuigen en dan douchen met tegelijkertijd die schoonmaken en dan maar werken... Offfff alleen douchen en dan werken en de rest morgen hahaha...

Benbri - jij nog leuke plannen? Je mannetje is ook vrij vandaag las ik?

Geplaatst

ja, manlief was geheel onverwachts vrij, helaas moest ie zo vroeg op (4 uur) en dan in de auto zitten voor 5 uur lang (heen en weer) dat hij nu helemaal gaar is en op bed ligt :( terwijl ik even lekker naar buiten wil.....tis nu lekker weer en morgen weer niet, dus :( helaas ga ik denk ik zo maar alleen dan....:(

anyway is het bijna donderdag, dus bijna een jaar getrouwd, bijna 14 weken (oke, dat is morgen) en bijna naar preston palace, heb er zin in :)

Geplaatst

Ja, dat zijn leuke dingen in het vooruitzicht :-)! Achos, maar hij kan toch ook op t strand slapen :-)?!? Pluk m d'r maar uit joh en lekker gaan genieten van t mooie weertje!

Geplaatst

ja, dat zei ik ook al, maar hij was het niet met mij eens...zelfs niet op mijn argumenten dat ik zei dat hij gewoon even lekker moest douchen en dan wat actie moest ondernemen....hij ligt nog steeds te slapen :( heb al aardig gevloekt tegen mario (op die wii) dus nu ga ik mijn haar doen en dan maar even naar de aldi toelopen of zo...doe ik iig nog iets nuttigs met mijn leven vandaag op dit warme dagje

Geplaatst

voor de tweelingmama's onder ons:

Hallo alle tweelingmoeders,

Onderstaande mail stuurde ik vandaag naar mijn directeur. Vorige keer had de gyn al tegen me gezegd dat ik met 28 weken moest stoppen. Toen vroeg mijn directeur: is ze jurist dan? Toen ik haar zei dat de arbo er meer van wist volgens de gyn zei ze: daar weet de arbo anders niks van. Dus vandaag een gesprek met een mevrouw die onderzoek doet naar het plaatsen van de ring om de baarmoedermond om daarmee vroeggeboortes tegen te gaan. Hier kwam dus deze mail uit voort:

Beste ...,

Ik was vanochtend in het ziekenhuis en nogmaals werd ik erop geattendeerd dat ik moet stoppen met 28 weken (laatste werkdag 11 november). Ook als verder alles goed met me gaat. Met 20 weken moet ik beginnen met maximaal 4 uur per dag te werken (per 17 september).

Onder deze link vind je de richtlijn van de arbo-artsen. Misschien was jouw arbo-arts niet volledig ingelicht.

http://nvab.artsennet.nl/Artikel-3/Zwangerschap-postpartumperiode-en-werk.htm
Klik hier dan op zwangerschap postpartumperiode en werk en kijk bij tweelingzwangerschappen op blz. 27.

Mocht je nog vragen hebben, dan kan je bellen met mevr ..... Zij is bereikbaar op ..... en op ..... Dit is niet mijn behandelend gynaecoloog, maar wel degene die onderzoek doet naar vroegtijdige bevallingen mbt tweelingen en de preventie daarvan. Ze is gelinkt aan het AMC in Amsterdam.

In het ziekenhuis zijn ze erg streng tegen me en zeggen dat ik absoluut moet denken aan het welzijn van twee baby’s. En twee baby’s is nou eenmaal dubbel zo zwaar als 1 baby. En nogmaals, het heeft dus niks te maken met complicaties, maar met een gewone, goedgaande zwangerschap. Simpelweg omdat twee kindjes minder plaats hebben en niet goed kunnen eten en groeien als de moeder niet voldoende rust heeft.

Groet,

Jeanine

Nou dames, daar kreeg ik weer een mail op terug dat het geen recht was, bla bla, noem maar op. Dus ik heb deze mevrouw maar even ingeschakeld. maar ik wilde jullie de link en de informatie niet onthouden.

groet,

Jeanine

Verder was ik vandaag dus in het ziekenhuis en onze twee baby'tjes lagen lekker te bewegen. Ze zijn allebei 7,3 cm en doen het goed!

groet,

Jeanine

Geplaatst

*grom* is dat echt jouw directeur? ik zou me terstond ziek melden...daar wil je dan toch niet eens terug komen, zelfs niet na zwangerschapsverlof...wat een hork zeg....

oke, genoeg gescholden, hihi...super hoor jeanine, 7,3 cm alweer, wat gaat dat dan toch hard he :) ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe groot frummel is, maar ja....nog maar even wachten dan he :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden