Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hm....dan lijkt me dat ook niet nee, een jaar is wel weer heeeeeeel erg kort voor een kinderwagen...en een vergelijkbaar iets? je hebt wel een dure smaak hoor, whahahaha...1000 euro voor een kinderwagen...sja, sommige hebben het er wel voor over hoor en tweelingmama's kunnen bijna niet anders, maar voel me nu wel errug goedkoop met een kinderwagen van 80 euro, whahahaha...alhoewel ik er wel blij mee ben hoor en niet kan wachten tot frummel erin ligt :)

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

We krijgen een deel van mn schoonmoeder in ieder geval, dus dat scheelt. Kinderkamer van mijn moeder en veel prullen als box, badje, dat soort dingen lenen we van mijn broer. Dus qua kosten valt t allemaal wel mee denk ik.

Geplaatst

oh ja...duh...dat was ik even vergeten voor het gemak, whahahahaha....heeft die man van jou een dure smaak, lol...wij waren ook supergoedkoop. kinderkamer was 100 euro, autostoeltje 20, kinderwagen 80, wat rompers, slaapzakjes enzo in de uitverkoop gekocht, dus uiteindelijk waren we ook niet zoveel kwijt, nu alleen een wipstoeltje en een box en dan zijn we er wel zo ongeveer geloof ik....op de kleding enzo na dan he :)....maaruh...je hebt een dure smaak vriend hoor, whahahaha...:)

Geplaatst

Hahaha.. Leuke he, mannen en kinderwagens?!Manlief wil, als hij een dochter krijgt, de limited edition van Stokke en die is knalroze.. Op zich een hele mooie meisjeskinderwagen, maar....... Deze kost nieuw een slordige 1400 euro en zelfs tweedehands nog 1000!Over duur gesproken.....@ benbri, hoe gaat het met je?! Al lekker dik aan het worden? Ik kan niet wachten ;-)

Geplaatst

ja, stokke en bugaboo zijn aardig prijzige kinderwagens...en op zich wel fijne wagens denk ik hoor, maar uit eigen ervaringen ga je toch zodra je kleine kan zitten meer op een buggy over, omdat die gewoon lekker makkelijk zijn en klein enzo...(mijn ervaring dan he) maar ja....mss met duurdere wagens ("wat" duurdere, hihi) wil je dat uit protest niet, kweet het niet :)

melis, ja...ben al aardig dik aan het worden ja :) helaas lijkt het wel alsof de misselijkheid wel weer wat erger word, of iig meer. ben ook een beetje radeloos aan het worden, want of ik word misselijk van eten en drinken of ontzettende maagzuur en heb nog niets gevonden wat ik gewoon kan drinken voornamelijk wat geen klachten veroorzaakt. verder ontzettende last van rug en bekken aan het krijgen helaas, maar ja...tis niet anders :) alweer bijna 15 weken, de tijd gaat iig wel lekker snel :) kan niet wachten tot ik de 20 weken echo krijg :). nu maar gaan douchen en aankleden, we gaan 4 weken bij mijn ouders huis logeren ivm hondje en die moet rond 11 uur uitgelaten worden en moet nog spullen pakken en koelkast meenemen enzo...(althans, de inhoud dan he, niet de koelkast zelf, hihi) hebben wel gewoon inet hoor, dus don't worry, blijf online :)

knuffels

Geplaatst

hm....op sommige topics moet je om de 5 minuten kijken en dan zijn ze al 6 pagina's verder met schrijven en hier zijn ze allemaal op vakantie of zo.....whahahahah...

veel liefs

Geplaatst

Hey allemaal,

Ik leef nog Benbri... hihi dont worry. Het is gewoon erg druk met dochterlief hier in huis. Ze heeft vakantie dus we proberen zoveel mogelijk leuke dingen te doen nu ze hier is. Hoe gaat het met iedereen? Allemaal de 12 weken gehaald (op 1 na dan)! Stond er niet zo bij stil als ik eerlijk ben hihi... Heb wel alles gelezen via de Iphone. maar reageren is dan zo moeilijk. Zeker als je in de auto zit. Maar ja, volgens mij zijn er meer mensen op vakantie nu.

Gister hebben we dan eindelijk een kinderkamer gekocht. @de hands van MP! Echt wel een mooi kamertje! En het kan voor Jongens en Meisjes. Dus das weer mooi! Het thema is beren! En van mijn moeder heb ik mijn oude wandelwagen gekregen. Die is nog in perfecte staat! Echt wel leuk! Ik herken hem gewoon nog van toen mijn broertje erin lag.... Hier gaat ook verder alles goed. Moeheid is wat minder aan het worden. Alleen ik heb een nieuw probleempje... Ik kan niet aar het toilet! Of ja het gaat wel... maar met moeite.. Echt te erg! Ik drink nu pruimensap van Roosvice. Maar ik merk er nog niks van... Vrijdag iig weer een echo. Ben benieuwd of het goed gaat met de kleine Nofje....

Zo nou ga ik weer ff dochterlief wat te eten maken..

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Hihi, leuk die discussies over kinderwagens enzo. Dat we na zo lang geduld te moeten hebben gehad ons nu eindelijk mogen bezighouden met dit soort zaken. Heerlijk!

Woensdag ga ik met mijn moeder naar zo'n grote babyzaak (Babydump) om eens even alles lekker te bekijken. Daar heeft mijn man toch het geduld niet voor denk ik zo haha.

Dan zoek ik gewoon alvast van alles uit om dan vervolgens over een paar weken met manlief nog een keertje te gaan om de spullen daadwerkelijk te kopen. Over bepaalde zaken wil hij dan wel weer mee beslissen, zoals kinderwagen, autostoel, babyfoon.... Dat vindt ie wel leuk. Wat voor lakentjes, dekentjes, flesjes en dat soort dingen ik koop kan hem gestolen worden hihi.

Dus dat wordt woensdag lopen als een kind in een snoepwinkel denk ik zo om me vervolgens rot te schrikken van alle prijzen waarschijnlijk.....

Eerst morgenochtend nog voor een controle. Ik hoop nog een echo en anders zullen ze wel naar het hartje luisteren neem ik aan. Ik ga er maar van uit dat de kleine het nog steeds doet, maar ik merk er natuurlijk nog weinig van. Ik voel me goed, ben nog niet echt aangekomen en kan de kleine natuurlijk nog niet voelen bewegen. Dus het is nog steeds een beetje een vreemd idee dat er een klein hummeltje in mijn buik rondzwemt. Ik denk dat het wat echter wordt als ik de kleine over een tijdje kan voelen bewegen. Helaas duurt dat nog een tijdje. Zeker aangezien de gyn had gezien dat de placenta aan de voorkant ligt en dan voel je de kleine meestal pas later..... En ik vind het al zo lang duren....

Geplaatst

Hoi,

wij hadden de kinderwagen van mijn schoonzus overgenomen. En die is toch wel heel fijn geweest. We zijn nog niet over op de buggy, omdat de kinderwagen hoger is en ik nogal lang ben. Dan sta je erg gebukt.

Ik zou een kinderwagen altijd tweedehands van mp kopen. Daar staan er mega-veel op voor een paar cent. Ik ben sowieso van het tweedehands kopen. maar ja, een drielingwagen wordt lastig. Dus ik denk dat ik die toch maar ga bestellen. maar mijn man wil eerst naar babydump en daarna kan ik bestellen.

Nofje, Metamucil wil nog wel eens helpen. elke dag een zakje, desnoods twee zakjes.

Verder alles z'n gangetje.

groet,

Jeanine

Geplaatst

ik ben idd ook een fan van 2dehands kopen....gewoon omdat het er vaak nog supergoed uit ziet en idd voor een paar cent, alhoewel soms echt mensen de hoofdprijs willen vragen voor hun 2ehands spul, dus je moet wel een heel klein beetje prijsbewust zijn daar (op vakantieveilingen ook overigens), maar idd...het shoppen is zooooooo leuk, alhoewel ik nu even uitgekocht ben, alles wat we nu nog moeten/willen kopen wil ik mee wachten tot we weten wat het word, afgezien van babyfoon dan, maar die zouden we mss krijgen van ouders, maar een box ook, dus het is even afwachten, hahaha.....wel weer fijn dat de mensen hier nog leven gelukkig :) ik ben gewoon te eenzaam denk ik, hih...alhoewel ik vanaf vandaag weer thuiswerk krijg, dus voorlopig vermaak ik me wel deze week :) ik zat net naar het begin te kijken, mijn allereerste berichtje in dit topic....dat was gewoon in mei, heel vroeg, geloof een uurtje nadat de test positief was of zo...lijkt nu ineens heel lang geleden.....ik heb volgende week pas weer controle bij de vk, dan zal ik ook wel horen denk ik of ze nu al weten of ik in het zkh moet bevallen en dan zal ik denk ik ook een verwijsbriefje krijgen naar de 20 weken echo....daar heb ik echt superveel zin in :) het liefst zou ik hem al in week 18 doen, zijn zat mensen die dan ook al kunnen zien wat het word, en dan lijkt het zo echter :). het voelen bewegen is zo'n 1x in de week dat ik echt denk...ja, das de baby, maar af en toe voel ik aan mijn lijf dat de baby wakker is (dan krijg ik ineens zo'n raar gevoel in de blaas of zo...kan het niet uitleggen, maar voelt als een baby, haha) maar ja, echt voelen doe ik het dan nog niet, kan er idd niet op wachten. ook leuk voor mijn man, dan is het toch allemaal wat echter weer he :)

Geplaatst

Ik heb het laatste lijstje er maar weer eens bij gepakt. Leuk idee trouwens, met die kleurtjes. De meesten willen volgens mij wel het geslacht weten en weten dus binnenkort of hun kleurtje zal kloppen. Ik wacht helemaal tot de geboorte, dus moet erg lang wachten tot ik weet of het een jongen of meisje wordt. Mijn gevoel gaat nog alle kanten op, dus durf mezelf geen kleurtje te geven haha.

Bikkel, jij vandaag weer een echo. Leuk hoor, laat je het even weten?

Ik mag morgen weer.... blijft toch iedere keer weer spannend hoor.

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar (1 cryo teruggeplaatst, was 2ling, nu 1ling)

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar (2 cryo's teruggeplaatst gekregen)

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar (1 cryo teruggeplaatst)

Lianne: 6 februari, 1e kindje, 28 jaar. We krijgen een tweeling!!!

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar (2 embryo's gekregen)

Nofje: 10 februari, 1ste kindje + (2 stiefdochters van 8 en 15), 31 jaar

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar ( 2 emmys teruggeplaatst gekregen)

Bikkel: 13 februari, 1e kindje, 32 jaar

Ink : 17 februari, 1e kindje, 29 jaar

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar, blijf onder controle gyn

Marjan77: 17 februari, 2de kindje 33 jaar

Janis: 18 februari, 1e kindje 34 jaar

Cjee: 25 februari, 2e kindje spontaan zwanger na eerdere ICSI

Jrn: 27 februari

Eerstvolgende afspraak:

Stiertje: 19 juli 2e echo

benbri: 20 juli, 12 weken echo, laatste in het zh (hoop ik)

Janis: 29 juli 12 wkn echo , 4 augustus verloskundige

Bikkel: 8 augustus, 12 wkn echo, tevens 1e controle nieuwe gyn!

Eef: 9 aug extra controle bij gyn in opleiding

Meezie: 11 aug afspraak verloskundige

Nofje: 12 aug; controle 14 weken, echo nr 5..

Marjan: 16 augustus gyn + echo

Fren: 17 aug 3e echo

Ink: 23 aug 2e afspr verloskundige en echo nr 5 :-)

Geplaatst

Mijn vriend heeft zich helemaal op de kinderwagens gestort en kwam net tot de ontdekking dat de prijzen in Duitsland BEDUIDEND lager liggen dan in NL. Scheelt echt de helft soms! Wel via internet, verzendkosten vaak rond de 15 euro. Shoppen loont de moeite dus!

Geplaatst

echt waar? kwam wel eens terecht op zo'n site die duits is volgens mij , maar ook nederland verkopen (zoals babywalz) en er is er nog eentje maar weet de naam niet...daar was bv een voedingskussen 20 euro, terwijl hij hier bij de hema al 35 euro kost....dus volgens mij scheelt het idd heel veel, maar nooit over nagedacht om bewust te gaan zoeken :) goede tip fren :)

Geplaatst

Net ook ff terug gebladerd naar blz 1 van dit topic hahaha, Fren en ik waren al erg voorbarig - we hadden ons al aangemeld nog voordat we onze punctie hadden hihihi!!!

Wij hebben vorige week onze combi kinderwagen (Quinny ofzo) gehaald via MP. Lekker al alles gewassen enzo, dus is nu helemaal prima, kant en klaar, maxi cosi, reiswieg en daarna natuurlijk buggy waarvan je t zitje zowel naar je toe als van je af kan plaatsen - gezellig ;-)...

Verder gaat t hier wel oké. Ben echt ff padje af geweest door de aanrijding van m'n kat - deed me erg veel en nu met vlagen nog echt wel erg. Vandaag pas de 1e dag zonder tranen, dus sja, tijd heelt alle wonden denk ik dan maar weer ;-)... Maar missen doe ik haar wel!

Geplaatst

tuurlijk inkie....das logisch toch? ik moet zeggen dat ik van mijn eerste kat echt jaren van slag af ben geweest...het slijt wel, dat wel, maar idd...zo je momenten...wat dat betreft was mijn kat ook echt een persoon voor mij, dus ik begrijp heel goed wat je bedoelt. en jaaaaaaa....leuk is het om terug te lezen he :) ik moest er ook echt even om gniffelen...en dan over een paar maanden schrijven we hier allemaal over onze bevallingen, whahahaha....nu al je kinderwagen gewassen? das vlug...wil die van mij ook iedere keer wassen, maar dan ga ik het over 10 weken nog een keer doen, dus dacht...kan alles beter in een keer wassen, dus ik doe het nog niet, ik beheers mij (goed he...kan ik mij toch nog ergens in beheersen) wel blij dat je er weer een beetje bij bent...maar ja...verwerken en rouwen hoort bij het proces he....

nou lieffies...ik ga met mijn manlief de hond uitlaten (van mijn ouders, die zijn op vakantie, wij slapen daar in huis, zodat we ook nog een vakantiegevoel hebben en de hond niet naar ons huis hoeft, vinden de poesjes niet zo leuk, hihi)

fijne avond en dikke knuffel voor jullie

Geplaatst

Effe snel vandaag...ben kapot moe!

Om 14.00 naar Leuven voor de echo en 1e afspraak met gyn, deze staat erom bekend uit te lopen en dat was ook zo, 2 uur!!! dus we zijn net van 21.00 thuis!!!

Wel mogen genieten van ons beebje met alles erop en eraan!!

En de gynaecoloog was ook erg fijn!!

1378222919_6_SjKV.jpeg

Geplaatst

hey bikkel,

wat een prachtige echo.wel vervelend dat je zo lang hebt moeten wachten. Moeten jullie altijd naar leuven of mag je nu door naar de verloskunduge?

Gr jrn

Geplaatst

hee bikkel, wat super hoor :) zie ook dat jouw babyfrummel ook 3 dagen voor loopt? :) hou je de nieuwe datum aan, of blijf je gewoon bij je oude datum (ik hou mij gewoon aan de oude datum en als de 20 weken echo wat anders zegt zie ik het dan wel) wel heel apart he....dat het echt zo'n kindje is...was al stiekem aan het kijken of je al kan zien wat het word, maar zoals het nu ligt kan je het alleen zien als het een jongetje is en dan pas over een paar weken hahahaha....wel erg die wachttijd hoor, en vermoeiend, maar ja. het is het waard toch? :)

xxx

Geplaatst

by the way...mss moet je even je naam aanpassen op de foto, zwart kleuren of zo....niet dat je te vinden bent via google of iets dergelijks, maar iedereen kan nu je naam en achternaam lezen, das denk ik niet de bedoeling? mij maakt het nooit zoveel uit, ben eigenlijk vrij transparant overal, maar er zijn zat meiden die dat niet prettig vinden, vandaar dat ik het even zeg :)

Geplaatst

Hoi,

Mijn naam mag zichtbaar zijn haha, is sowieso mn meisjesnaam! Ik ben daar ook niet zo moeilijk in, met hyves etc ben je toch te googlen!

Ben nog niet helemaal bij van gisteren, merk dat ik daar wel last van heb, dan ben je zo oververmoeid en dan is het 's morgens bingo met overgeven! We hebben ook nog een logeetje van 4 die is sinds zaterdag hier en gaat vandaag naar huis! Heerlijk ding, alleen droomt ze veel de laatste tijd en hier dus ook, ze roept en praat en aangezien ik dat niet gewend ben heb de afgelopen nachten regelmatig stijf in mn bed gelegen omdat ik wakker schrok....pfff en dat hakt er wel in!

Morgen komen mijn schoonouders logeren tot zaterdag en dan gaan we samen een paar dagen naar Schwartzwald! En ik moet nog strijken, vouwwas, konijnenhok, boodschappen, poetsen, bedden verschonen en koffer pakken......ohhhh en dan vraag ik me af hoe ga ik dat doen!

Ik heb een lijstje gemaakt voor alles te verdelen omdat ik anders heel gehaast ben en ook daar word ik misselijk van haha....

Zo genoeg klaagzang, voor de rest mag ik niet meer klagen en gaat het vaker goed dan slecht dus dat is wel fijn!

De gyn was ook tevreden, bloeddruk was perfect, hartslag van het kindje was goed en tijdens de echo zagen we dat het maagje en blaasje gevuld was, 2 hersenhelfden, de hartkamertjes, botjes, 10 vingertjes, oogkasjes etc...alles erop en eraan!!!

Oja ik was in leuven volgens de telling gisteren 12 wkn en 6 dgn dus een dag later uitgeteld namelijk 14 februari, beebje lag een paar dgn voor! Het kindje wordt als alles goed gaat op zijn vroegst 1 februari gehaald!!!

Geplaatst

he bikkel, mooi is dat he!! Dat hadden wij vorige week ook bij de pretecho, alles te zien, hersentjes, gevulde maag en blaas, vingers, teentjes, you name it! Onze gup liep toen 5 dagen voor (ik was 11w5d en echo gaf 12w3d aan), ben benieuwd of dat volgende week bij de gyn weer zo is en of ze de uitgerekende datum dan ook verplaatst.

By the way: weet jij nu al zeker dat het een keizersnede wordt omdat je zegd dat het gehaald wordt?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden