Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik heb vanmorgen bloed moeten prikken (2x) voor de glucose curve. Ben benieuwd, maar maak me absoluut geen zorgen hoor. Gyn gaf aan dat ze dat bij iedereen checken, hoor 2 dec de uitslag.

Wij zijn ook wel uit de naam denk ik, tenzij er ineens iets heel leuks langs komt. Maar dat weet je natuurlijk nooit...

Vrijdag komt bij ons de kastenwand, daarna ga ik dingen kopen, want dan kan ik ze ook eindelijk kwijt :-)

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leuk, de eerste foto's van een kamertje!! Het ziet er gezellig uit hoor, Ink!

Verder hier ook de aanschaflijst aan het aanvullen. Qua maat voor kleding blijf ik het lastig vinden. Heb eigenlijk alleen maatje 56 gekocht (wel veel van noppies, dat schijnt klein te vallen). En 1 pakje maatje 50 van HEMA.

Mocht het kindje nu echt opeens erg klein of groot uitvallen (wat klinkt dat stom haha) dan bestel ik wel snel via internet iets bij of manlief moet maar even naar de stad.

Het kamertje is zo goed als af, dus zal het weekend even fotootjes maken.

Geplaatst

Janis nog gefeliciteers met je huwelijk.

Ink gave buikfoto en leuk om ook eens een gezicht te zien, kamertje is super mooi.

Hier veel te veel rompertjes maat 50/56 ik kan ze denk ik gelijk weggooien als ze ze heeft aangehad. W hebben er veel gekregen en zelf ook eens een 5 pak gekocht.

Ik heb zo'n pakje of6 in die maat en super veel sokjes, die geeft ook iedereen maar, hihi.

De naam is ook al duidelijk, we hoorde hem op een gegevenmoment en we keken elkaar aan en toen wa het goed. Ik dacht dat het echt heel moeilijk zou zijn, maar het ws gewoon in een keer goed.

Nu gaan we druk aan de slag met he kaartje, die ga ik zelf maken en mijn pa kan ze printen op zijn werk.

Het kamertje is bijna klaar, de gordijnen moeten nog gemaakt en ik wil nog een leuke behangrand en wat schilderijtjes, mijn moeder heeft een mooi hemeltje gemmakt voor boven het ledikant, ik zal ook gauw foto's neerzetten

Geplaatst

Ah, dat is echt al mooi afgewerkt allemaal Eef! Leuk hoor!

Ik wil morgen even kijken voor wat opleukdingen om t wat affer te maken... Haha, volgens mij 2 woorden in 1 zin die aan het woordenboek toegevoegd moeten worden ;-)...

Benbri - ja, ik moet het bedje tegen die tijd nog n keer wassen, want lakentjes zijn nieuw, dus dacht dan maak ik t dan wel goed op; voor nu vond ik dit zo leuk staan ;-)...

Janis - van harte met je huwelijk nog! Fijn dat je zo'n mooie dag hebt gehad!

En Marjan - fijn dat het gelukt is bij de tandarts. Alle pijn ook al weg?

Ivfsh - leuk dat je ook hier schrijft. Januari topic is geloof ik stukje rustiger, of niet?

Ik heb geloof ik nog geen enkel sokje of slabbetje! Oh ja, van beiden 1 die in zo'n pakket geloof ik...

Ik had me vandaag helemaal verheugd dat ik de kleertjes die ik besteld had op kon halen. Dus daar na m'n werk snel heen, bleek ik 10 minuten te laat!!! Bleh! Nou moet ik tot morgen wachten terwijl ik zo benieuwd was... Nou ja, m'n ongeduld dus nog ff bewaren...

Heb net de 1e x zwangerschapsgym gehad. 2 meiden waren er niet (1 was bekend dat ze vandaag niet kon), maar verder waren er maar 3 anderen nu! Mini clubje en moet even eerlijk bekennen dat ik niet echt een klik voelde met ze ofzo. Natuurlijk gaat het daar ook niet om bij therapie, maar toch, maakt het er wel gezelliger op toch? Oh wat voel ik me gemeen terwijl ik dat schrijf, want mag niet gelijk oordelen na 1x... Ben misschien wel beetje in zeikbui vandaag: sorry! Heb er 6 lange werkdagen aaneen op zitten en t uitgeruste gevoel van de vakantie is al weer ver te zoeken...

Wel heftig, want 1 van hen is zwanger van hun 1e kindje na 2 eerdere miskramen en nu hebben ze bij de 20 weken echo gezien dat het kindje een open ruggetje heeft. Echt wel rot voor ze! Dan besef ik wel weer even dat ik echt wel mazzel heb: t zwanger worden ging dan niet vanzelf, maar de zwangerschap zelf verloopt echt lekker tot nog toe.

Vervelend dat meerderen van jullie last hebben van maagzuur. Geen idee hoe het voelt, maar klinkt niet fijn...

Bedankt voor jullie leuke reacties op de foto's trouwens ;-)...

Geplaatst

super idd al die kamertjes, ben superblij met onze babykamer, maar word wel een beetje jaloers bij dat jullie allemaal een eigen kamertje hebben, bij ons is ze op de slaapkamer...niet erg, maar het beperkt een beetje in de leukigheid (alhoewel ik echt trots ben hoor :))

Geplaatst

Benbri dat jullie meisje op jullie kamer is, heeft ook wel wat toch?

Jemig zie aan je banner dat je al 30 weken bent, cool!

Hier gaat alles goed, slaap op dit moment super goed, heeft toch wel impackt gehad de voorbereidingen op de bruiloft. Maar alles is super velopen en nu is het tijd om lekker uit te rusten, en voorbereiden op de kerst en dan de baby.

Liefs Janis

Geplaatst

Ook nog een heel bescheide buikje eef. Mooi hoor.

Hier ook alweer 30 weken, wow wat gaat het snel!!!

Gister gingen ze bij de verloskundige alles nakijken, urine op suiker en eiwitten en mijn bloed op ijzer, doen ze dit bij jullie ook? Alles was in oorde en de kleine lag gister keurig met haar hoofdje naar beneden. Ze kan nog wel draaien dus kan nog veranderen, maar ik denk dat ze wel goed ligt zo.

Geplaatst

eef, wat een mooi bescheiden buikje zeg :) super...vind alle buikjes trouwens erg mooi. Had het van de week met manlief er nog over (oke...ging meer over lingerie, maar oke) ik zei al...ik voel me wel ontzettend mooi, maar niet echt bepaald sexy...hebben jullie dat nou ook, wel mooi maar niet sexy?

en janis...sja...heeft ook wel wat hoor, dat wel. alleen manlief staat iedere dag om 5 uur op, dus ben benieuwd, hihi....

Geplaatst

@ Benbri, ik voel me ook mooi, maar ook niet sexy! Wow 5 uur zijn bed uit, bah kan je dan nog wel verder slapen?

Eef, mooi buikje hoor.

Geplaatst

Leuk Eef - mooie foto hoor! Inderdaad ook nog bescheiden!

Meezie - bij mij doen ze alleen urinecheck. Ons mannetje lag vorige keer ook naar beneden met zijn hoofdje. Zijn billetjes zag je toen wat uitsteken bij mij hihi en ik zie die gekke bult nu ook heel vaak, dus lijkt toch zijn voorkeurspositie, wat natuurlijk prima zou zijn :-)!

Ja, ik voel me inderdaad ook wel mooi, maar niet sexy nee! Ik ben trots op m'n buikkie enzo, maar dat komt dan weer niet echt overeen met het beeld wat ik voor me heb bij sexy ;-)... Ze zeggen ook dat je meer zin in seks zou hebben, nou eerlijk gezegd weinig van gemerkt hoor...

Geplaatst

hahahaha...gelukkig ben ik niet de enige daarin dan :) nee...sex is echt wel lekker, maar heb nogal last van slappe bekkenbodemspieren en het valt heus wel mee, maar de angst dat er wat meer sijpelt dan alleen maar ander vocht denk ik laaaaaaaat maar (beetje ranzig om te vertellen denk ik zo, maar ja...we hebben het allemaal, dat andere vocht dan he...als je opgewonden raakt) dus het is denk ik wel meer de angst, maar toch..afgezien van het feit dat zodra ik ga liggen mevrouw errug druk gaat zitten wezen, en manlief zit er niet op de wachten dat ze denkt..."rot op eikel" en dan letterlijk, hahahahaha...

overigens janis...nee, heb moeite met inslapen dan idd, erg vervelend, maar niets aan te doen. :(

oh ja...nou, hier ligt ze nog steeds braaf ontzettend dwars, zo af en toe met haar hoofd richting mijn lies, maar meestal richting de borst/zijkant, hoop dus niet dat het een dwarsligger gaat blijven zijn. volgens de "richtlijnen" zou ze deze week haar definitieve positie kunnen aannemen, maar weet eigenlijk niet of dat geldt voor voornamelijk eerste kindjes of alle kindjes, we zullen wel zien. morgen vk en dan ga ik het eens vragen. morgen weet ik ook meteen of ik een prik in mijn bil krijg of dat dochterlief ook negatieve bloedgroep heeft (hoop ik dan maar eerder op)

Geplaatst

Wat een mooi kamertje eef! Super en idd een mooi bescheiden buikje!

Janis, proficiat met jullie huwelijk!

Ik moet nu iedere 3 wkn naar Leuven en in januari alle vrijdagen dus dan is het iedere week! De laatste afspraak ik 27 januari, misschien hebben we ons ventje dan al!! Ze had nog geen zicht op de planning van januari dus hopelijk de volgende afspraak wel en dat we dan een datum krijgen!!

Mij testen ze iedere controle op eiwitten, moet regelmatig bloedprikken, iedere keer de bloedruk en wegen! Ik was nu 3 ons bijgekomen en in totaal nu 4,4kg!

Kraampakket van cz is ook binnen! Weten jullie trouwens of je bij een keizersnede ook vloeit? Heb eigenlijk geen idee! Hoor van vriendinnen altijd dat de 1e keren met douchen echt grote stukken uit je vallen alsof je organen verliest!

Gisteren een rotdag, een lieve collega is overleden aan kanker, 52 jaar! Op school hebben ze een gedenkplek gemaakt dus daar ga ik straks even heen, dinsdag is de crematie! Ventje was gisteren heel druk in de buik alsof hij aanvoelde dat mams het moeilijk had!

Geplaatst

ik heb gister toevallig voor het eerst bloed geprikt voor ijzer en glucose, verder nog helemaal niks! En dat terwijl ik in het zh onder controle ben. Zit wel voor de tweede keer aan een kuur voor een schimmelinfectie. Heel fijn, denk utrogestalbollen, maar dan 4x zo groot en 4x zoveel smurrie. Yakkes! Gelukkig maar 3 dagen, maar nu zag ik net dat de smurrie in plaats van wit roze is... dat kan niet kloppen lijkt me. Hou het maar even in de gaten en anders zh even bellen...

Ik weet niet hoe kindeke ligt, ik vermoed in volledige stuit, aangezien ik alle bewegingen onderin mn buik voel, echt een stuk onder mn navel... Hoop dat ze nog wel gaat draaien... Zal het volgende week eens checken bij de gyn.

Geplaatst

Bikkel, sterkte met het verlies van je collega!

Hier net, meisje erg druk, kreeg net een behoorlijke trap in mijn maag, en dat voelde niet echt bepaald fijn!

Geplaatst

sterkte hoor bikkel met het verlies van je collega en gecondoleerd.

hier is mijn zoontje behoorlijk ziek, heel erg hoesten en erg verkouden en hij moet er zelfs soms van spugen, komt door al het slijm.

onder de douche ging het iets beter maar ja kan hem moeilijk de hele dag onder de douche zetten..

door het hoesten word ie erg moe, hij slaapt nu ook al lekker!!

hopelijk is ie zaterdag wat beter dan gaan we in de apekooi sinterklaas vieren van mijn man zijn werk.

morgen is mijn man ook vrij dus dan gaan we verder met het kamertje!! in het weekend vaak weinig tijd dus hij heeft 2 dagen vrijgevraagd.

hebben jullie ook hyves of facebook??

groetjes marjan

Geplaatst

Vorige week lag het kindje bij de controle met het hoofdje naar beneden, maar het kon nog steeds draaien zeiden ze. Dus eigenlijk heb je er nog niet zoveel aan.....

Ik ben helemaal niet gecontroleerd op suiker en dat soort dingen (alleen helemaal in het begin). Geen idee of dat nog gaat gebeuren of alleen als er aanleiding toe is ofzo.

En seks..... euh nee dat staat al een tijdje stil Ten eerste om mijn fantastische spatader op een niet al te charmante plek en de zin is ook ver te zoeken. Ik bedoel, ik kan me amper omdraaien in bed (lijk wel een oud wijf) dus om nu allerlei ingewikkelde standjes te doen. En voel me ook alles behalve sexy. Ben best trots op mijn buikje hoor, maar sexy nou nee.

Fren, wat vervelend van je infectie..... En dan ook nog van die smerige bolletjes. Hopelijk is het snel weer over!

Geplaatst

Jup heb ook hyves en facebook en mij kun je vinden onder miranda oostrum, ben meer op facebook de laatste tijd, vind het super leuk om meiden van hier toe te voegen dus kijk gerustHier vind ik mezelf ook wel mooi met kleren aan dan en nee niet echt sexy, zeker tijdens, you know wat vind ik het soms lastig zeker omdat ik denk dat mijn vriend me ook niet echt sexy vind

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden