Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen, Caro, als ik een wagen had moeten kopen ook nestjes, zeker het seizoen waaron ze geboren worden, het scheelt een hoop geld, ze liggen er goed in, Ilona heeft in de oppas kinderwagen ook in nestje gelegen, en ze zijn er zoooo snel weer uit.

oke de reiswegen zien er leuker uit, maar voor gemak ook in de auto menemen en zo zijn nestjes stuk makkelijker.

Hier denk hem ook wat meer te voelen maar niet in de plopjes maar als hij beweegt en langs mn baarmoeder gaat zeg maar, ach en wie is het mn wil maar die hem voelt.

Thanx melsi met mn 19 weken.

Ik ben nu 6 kilo aangekomen.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, wanneer gaan jullie op je werk bespreekbaar maken dat jullie na de bevalling minder willen werken?

Kiezen jullie voor het opnemen van ouderschapsverlof of gaan jullie je contract laten aanpassen na de bevalling?

Geplaatst

tis wat je wil melis...wil je een jaar minder werken en daarna weer op volle toeren? of wil je uberhaupt minder werken? overigens...als ze moeilijk doen over minder uren contract..dan moeten ze wel akkoord gaan met ouderschapsverlof...anders even googelen :)

ik had er zelf bewust voor gekozen om minder te werken, dus ik ben gewoon minder uren gaan werken. overigens kwam ik erachter dat mijn kinderen mij gewoon thuis nodig hadden, dus ben ik ipv 38 naar 32 naar 14 uur gegaan en nu even lekker helemaal niets.....

Geplaatst

Wat een geruststelling dat je de baby's niet elke dag met dezelfde frequentie en intensiteit hoeft te voelen. Ik merk dat het elke dag weer anders is. Maar gelukkig voel ik ze wel elke dag.

Vannacht slecht geslapen door keelpijn en een snurkende echtgenoot. Ik heb me maar ziek gemeld om mijn rust te nemen.

Geplaatst

Zelf ben ik van plan om na mijn zwangerschapsverlof meteen een vorm van verlof op te nemen, vakantie of ouderschapsverlof. Misschien een sabbatical. We moeten nog even rekenen. Mijn werkgever weet al wel dat ik niet meteen wil terugkomen na mijn zwangerschapsverlof, maar we moeten nog wel praten over de vorm en duur. Zelf wil ik in ieder geval de lente en zomer van volgend jaar lekker thuis met mijn kindjes zijn.

Geplaatst

Snurkende man herken ik maar ik snurk momenteel zelf ook heel erg! Zo irritant! Ik hoor het zelf bij het inslapen. Ik schijn ook te grommen en te fluiten :-)...

Geplaatst

Ja stom he! Normaalgesproken snurk ik volgens mij alleen als ik verkouden ben maar nu... ik word er zelf gewoon wakker van, ook blazen enzo... raar mens.

Schrok net van het bericht van Jeanine in het feb topic dat ze met een tweeling met ruim 26 weken al nauwelijks meer kan lopen! Ik merk dat ik ook al een beetje ga schommelen, net als de laatste weken bij mijn dochter en ik heb er zelfs al commentaar op gehad! Wil volgende week zaterdag of de week erop nog naar de Efteling, heb ik mijn dochter beloofd, maar begin er steeds meer tegenop te zien. Miscchien toch maar rolstoel huren? Maar dat is zo lullig voor mijn vriendin...

Geplaatst

Caro, ik zou het even met je vriendin bespreken. Misschien vindt ze het helemaal geen probleem als je een rolstoel gebruikt. En wie weet valt het toch nog mee straks.

Geplaatst

Als je inderdaad last van je bekken krijgt is een rolstoel wel verstanding, Jeanine heeft heel erg bekken instabilliteit

We hebben het proefkaartje binnen en we zijn eruit die wordt het :-)

Van de 3 namen die we hebben zitten we te dubben tussen 2, we zijn er al wel uit dat we niet verder kijken 1 van die 2 namen wordt het :-)

Geplaatst

Oh ok, die bekkeninstabiliteit had ik gemist... Balen zeg.

Chris ze vindt het geen probleem, we hebben het er al over gehad maar ik vind het nog steeds lullig. Als ik wel stukken loop sleep je steeds dat ding ook mee. Ik laat het afhangen van hoe ik me voel die dag, de ene dag heb ik veel meer energie dan de andere, jullie niet?

Geplaatst

Bij mij is het energiepeil ook wisselend per dag. Moet wel zeggen dat ik nu door weer 3 dagen gewerkt te hebben, veel minder energie heb en veel meer last heb van mijn buik.

Ik voel mijn kleintjes ook wisselend, wel elke dag, maar de ene dag zijn ze drukker dan anders. Vorige week op vakantie voelde ik ze trouwens wel veel meer, dat zal wel komen doordat ik toen zelf veel rust had.

Melis: ik wil na mijn verlof denk ik nog een paar weekjes helemaal vakantie nemen en daarna ouderschapsverlof opnemen voor een aantal uren per week. We moeten het financiele plaatje er nog bij pakken om te kijken wat we precies gaan doen. Ouderschapsverlof opnemen is gunstiger dan terug gaan in contract omdat je op die manier nog wat van de belastingdienst kan terugkrijgen. Teruggaan in uren kan volgens mij daarna nog als dat bespreekbaar is bij je werkgever. Toevallig heb ik van de week al gesprek gehad met mijn leidinggevende over volgend jaar en toen ook aangegeven dat ik wat minder uren wil gaan werken straks. Dus dat weet hij al.

Ansje: hoe was jonge gezinnen beurs? Lekker geshopt?

Medusa: leuk dat de proefdruk mooi was en jullie het kaartje nu al definitief hebben uitgezocht. En ook al 2 namen dus waar je nog maar een keuze uit hoeft te maken.

Geplaatst

Pfffff, hier is de verloskundige net geweest..

Terwijl ik op de bank zat had ik gedurende 1,5 uur lang om de 5-10 minuten harde buiken waarbij het laatste kwartier mijn buik hard bleef. Ik vond het dooeng en heb na veel wikken en wegen het spoednummer van de vk gebeld. Ze kwam meteen naar m'n toe. M'n kleine man doet het prima, begon meteen te trappen tegen de doppler. Maar.... mijn baarmoedermond is voor 1/4 verstreken en beginnend soepel, dat vond ze wel verontrustend. Moet rust houden, kijken of dat een gunstig effect heeft. Ben me dood geschrokken....

Fijne avond meiden!

Geplaatst

O jeetje Melsi, kan me voorstellen dat je daar van geschrokken bent, wat kan het betekenen???

Ga zeker rustig aan doen.

Ja 1 van die 2 namen wordt het, maar manlief neigt echt na de ene en ik naar de andere, dus dat kan nog wel ff lastig worden.

Geplaatst

jeetje melis...doe je wel rustig....ziek melden dus op het werk (we hadden je gewaarschuwd dat je lichaam vanzelf zegt HO!) nee, hoor....bedoel het niet gemeen of zo, het lichaam doet gewoon zo...overigens wil ik je nog wel meegeven dat ik met allebei de kinderen (toevallig deze niet dan) al met 15 weken met ruim een centimeter ontsluiting liep en harde buiken en voorweeen enzo...en ze zijn allebei op tijd geboren, de ene 5 dagen te laat de ander precies op tijd, dus probeer je niet al te druk te maken...maar meld je wel ziek morgen, je lichaam zegt nu toch echt heel duidelijk HO!...

veel liefs ikkes

Geplaatst

Jeetje melis kan me voorstellen dat je hier wel even van schrikt en dan nu inderdaad maar even ziek melden en heel rustig aan doen.

Medusa wat snel zeg nu al het kaartje gevonden wat t gaat worden leuk en dan ook nog maar hoeven kiezen uit 2 namen zul je zien dat je dan daar tot op de bevalling nog niet uit bent terwijl je t al zo vroeg bijna weet haha lees dat jij nu iets van 6 kilo bent aangekomen gelukkig dan ben ik niet de enige. Schrok er zelf wel van dat t deze keer voor m'n gevoel zo hard gaat dat die kilo's eraan komen maar vlg de vk was t nog niet erg hoe vond jou vk t.

Zit nu lekker even in bad hoopte een beetje tot rust te komen en de kleine iets meer te voelen. Ik voel hem

Nu wel maar niet extreem de afgelopen 2 weken is t ook helemaal niet veel geweest ben ook veel te druk. Gelukkig gaat t met m'n man weer iets beter dus kan hij ook weer wat dingen doen zodat ik iets meer aan m'n rust kom.

Zal zo even op de vorige pagina lezen om verder op de rest te reageren en op vragen die gesteld zijn door iedereen die ik hier niet terug kan lezen

Geplaatst

Ansje hoe was de jonge grzinnenbeurs nu lekker moe van t lopen en dragen van tassen met natuurlijk veel te veel gekochte spullen.

Simonja wat vervelend dat je zo misselijk bent in de ochtend hoop voor je dat dit niet de hele zwangerschap blijft en nog maar 3kilo aangekomen knap hoor en die jeuk dat begint bij mij nu ook een beetje gelukkig heb ik er niet echt last van.

Caroline nu pas voor t eerst iets gekocht voor die kleintjes van je knap hoor dat je je nog zo goed hebt kunnen inhouden. Wat heb je trouwens al een mooie buik en dat voor 2 dat valt toch best wel mee. Ervaringen over nestje heb ik niet zou ook niet eens weten wat t is maar snap wel dat je hier over na aan t denken bent als het zo verschrikkelijk veel scheeld qua geld.

Medusa zie je wel dat ook jij snel je kleintje zou voelen.

Melis. Ik zou niet al te lang wachten met kenbaar maken wat je wil ik zelf moest t al redelijk snel laten weten bij mn vorige zwangerschap omdat m'n contract af zou lopen en ze eigenlijk geen werk meer voor me hadden. Moet zeggen dat t ook wel een verschil is als je alleen maar trammelant hebt op t werk ivm je zwangerschap.

Chris weer een beetje op geknapt vandaag lekker wat slaap in kunnen halen. Hopelijk is je keelpijn ook wat minder geworden want er echt iets voor innemen wordt lastig nu.

Caroline hoop voor je dat je t dagje Efteling nog wel lekker kunt volhouden en anders gewoon een rolstoel nemen. T voordeel daarvan is weer dat mocht je er even niet in zitten je ook geen tassen hoeft te dragen. Dat snurken dat doe ik ook echt alleen maar als ik verkouden ben heb er gelukkig tot nu toe nog geen commentaar op gehad naar best lastig als je er zelf van je eigen gesnurk wakker ligt heeft een andere houding geen zin.

Sissy bij jou ook alles verder goed? Werk jij 40uur? als ik 2dagen achter elkaar gewerkt heb ben ik ook helemaal op en heb ik nergens meer energie voor en dan werk ik maar 2,5 dag per week

Hoop dat ik nu niet iets bent vergeten heb er wel nog een paar overgeslagen vlg mij maar in bad op je rel reageren is ook niet alles. Ga nog even rustig liggen voordat t water koud is. Fijne avond iedereen en alvast weltruste.

Geplaatst

@ Caro: Mijn zus en vriendinnetje hebben allebei babynestje gehad en dat beviel prima. Als dat een optie is zou ik het zeker doen. scheelt toch weer een boel.

@Melis: Oei dat is wel erg schrikken! Rustig aan doen en gewoon ziek melden, de kleine man gaat nu echt voor!

Geplaatst

Ik schrik ook Melis maar zie het commentaar van Benbri: het hoeft niet erg te zijn, maar snap dat je je zorgen maakt. Morgen zeker ziekmelden!

Dank je Moontje, goed om positief bericht te lezen over nestjes. Ik heb dus ook moeten googlen wat het zijn, vraag me af of ze al bestonden 8 jaar geleden? Het scheelt een hoop ruimte in ieder geval.

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties meiden, doet me goed! Zit nu bij de huisartsenpost om mijn urine na te laten kijken. Ben benieuwd... Morgen blijf ik iig thuis. Sorry dat ik niet verder reageer, ben nog ff beduust (komt mede doordat ik alleen ben denk ik)...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden