Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro, je hebt het 2000e berichtje in deze topic geschreven, wauw.. Wat een kletstantes zijn wij zeg ;-) Hoe is het met je?

Wij hebben net weer ff geshopt bij Babydump; een dik Noppies vestje (blauw gestreept en aan beide kanten draagbaar), een muziekmobiel voor in de box van Woezel & Pip, 2 hoeslakens voor in het ledikantje en een wit/grijs voedingskussen.. Erg blij mee!!

Gaan jullie een pretecho 3D/4D doen?

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat heb ik gewonnen???

Nee, ik krijg elke 2 tot 3 weken een echo dus ga geen extra echo's doen. Heb wel net een buikfoto gemaakt, hij is echt gigantisch... wat moet dat worden over 2 maanden? Pffff... Vandaag veel buikpijn/spierpijn (van het zwemmen? Raar) maar verder goed hoor.

Geplaatst

Crish, wat zal jij heerlijk slapen als je nieuwe bed er is, is het met verstelbare bodem?? heb ik sind sgister en wat een verademing is dat zeg heeerlijk.

Ben nu ook nieuwsgierig naar je buik Caro

Ik ga ook geen 3D of 4D echo doen

Geplaatst

Wauw, dat is idd een grote buik!! Is dat niet vermoeiend/zwaar? Pffff, respect hoor Caro.. Chris, slaap lekker in jullie nieuwe bed. Ik ga genieten van het voedingskussen tussen mijn benen/onder mijn buik. Fijne Vond meiden..

Geplaatst

He Dames, nog bedankt voor de antwoorden,

Het verschilt inderdaad bij iedereen enorm....ik zal gewoon geduld moeten hebben hahaha, nou, dat zal wel niet lukken maar ik kan er zelf weinig aan veranderen. Ik mag volgende week weer naar de VK en dan ga ik haar nog even terroriseren met deze vraag.... maar goed...iedereen nogmaals bedankt.

En Caroline, wat een mooie buik zeg! Ook hiervoor moet ik eventjes geduld hebben geloof ik.....hahaha, dat wordt flink poetsen vandaag :)

Geplaatst

Het is hier even druk geweest vandaar dat ik even niet op t forum ben geweest even alles bijlezen zo tussen alles door lukte wel.

vandaag gaan ze hier beginnen met de verbouwing van de zolder weer lekker druk dus.

hoop later vandaag nog even uitgebreider te kunnen reageren

Geplaatst

@ Caro: Wat een mooie zwangere buik. Hij is inderdaad groot, maar met twee kindjes in je buik mag dat toch ook?

Ik ga geen 3D echo doen omdat ik ook om de 3 weken een echo krijg. Heb het bij Frederique wel gedaan met 31 weken en dat was erg leuk. Ze was alleen al redelijk ingedaald maar na wat dubbel zitten enz ging ze iets omhoog en zagen we haar gezichtje erg goed. Was echt leuk.

Straks weer naar de Gyn, onze gup beweegt goed en veel, voel de hele dag beweging in mijn buik. Ondanks dat mijn placenta ook voor ligt. Voelde ik hem/haar al met een week of 17. (vorige keer met 15 weken en ook toen lag mijn placenta voor)

Geplaatst

Hoi Medusa,

Ik loop een dagje op je voor, maar ik ben jalours op jouw rust.

De kleine dame of heer houdt mij snachts uit mijn slaap.

Ik ben soms om 4.00 uur klaar wakker, gezellig, laat mij slapen.

Een vraag ik heb na een paar weken alweer 2 dagen last van ochtend misselijkheid.

Ik heb vanochtend zelfs een emmer gepakt, daar ik helemaal akkelig van mijzelf werd.

Hebben jullie hier ook last van?

Geplaatst

zo zie je maar vlinder, alles heeft voor en nadelen :-)

Ik heb nergens last van geen misselijkheid of wat dan ook, maar ja het zou maar zo kunnen.

Ik heb wel geregeld dat 1 borst zeer doet en niet zoals je verwacht met zwanger of ongiachtig, maar hij lijkt wel in brand te staan niet normaal.

Geplaatst

Klopt.

Dat branderige gevoel zal waarschijnlijk komen, doordat je borsten groeien, is dit ook het geval.

Je zult het je waarschijnlijk niet meer herinneren maar netso als toen je borsten kreeg een heleboel jaren geleden.

Geplaatst

@Vlinder: ik herken dat wel. Ik heb vorig jaar tot 20 weken overgegeven en toen begon het weer met 28 weken. Dus ik leef echt met je mee. Het is zo vervelend!

@ Medusa: Dat bewegen is wel erg leuk om te voelen. Binnenkort heb jij dat ook lekker! Zal vast niet lang meer duren.

Geplaatst

Medusa, gefeliciteerd met je 19 weken mijlpaal.. Vraagie; hoe vaak voelen jullie je kindje(s)? Ik weet het, mag niet klagen, maar hij is soms dagen enorm druk en dan weer een paar dagen wat rustiger. Wel voel ik 'm elke dag, op een rustige dag een keer of 5-6 per dag.. Maak me dan wel 'zorgen' ie ineens wat minder beweegt.. Of als de schopjes minder hard zijn en mijn buik niet overdreven beweegt..I know, i know, ik 'zeur'... Maar wilde ff jullie support hebben....

Geplaatst

Melis maak je maar geen zorgen meid. Hier precies hetzelfde. Mijn kleine man is de ene dag ook drukker dan de andere. Het ligt er ook aan hoe druk je het zelf hebt. Als ik meer rust heb voel ik hem ook meer. Als je het druk hebt wordt ie heerlijk in slaap gewiegd hihi.

Ik pak zo samen met een vriendin de trein naar Utrecht. We gaan samen een dagje naar de jonge gezinnen beurs. Zin in! En natuurlijk veeeeel shoppen!:laugh:

Geplaatst

ik wil oooooook naar de jonge gezinnenbeurs *zucht* vind alleen niet zo gezellig, hahaha....helaas :( maaruh....melis, als jij drukker bent is babyboy rustiger hoor...en ik voel haar hier ook minder en dan echt overdreven veel, don't worry meid....sommige meiden voelen baby niet eens elke dag, pas na week 28 geloof ik moet dat verplicht...of ik lees teveel boekjes, heb 6 verschillende weekdagboekjes, 2 als tijdschrift, de rest via het net, hahahaha...koezkoez

Geplaatst

Hier ook hetzelfde. De ene dag veel meer beweging dan de andere dag. Als ik onze meid maar elke dag ff gevoeld heb dan vind ik het al weer prima.

Ik herken het ook wel van die ochtendmisselijkheid. Bij Wessel ben ik tot 20 weken elke ochtend misselijk geweest en moest ik overgeven. Nu was dit een stuk eerder weg maar ik kan nu ook nog soms 's-ochtends misselijk zijn.

Caro, je buik is echt al groot maar ook ik vind dit niet zo vreemd met 2 kindjes.

Mijn buik begint ook steeds meer en meer te groeien. Heb nu zelfs last van jeuk aan de zijkant of zelfs bandenpijn. Gelukkig valt het met de kilo's nog mee.

Ik ben nu zo'n 3 kg aangekomen dus mag niet klagen.

Geplaatst

En ook hier hetzelfde, zelfs met twee: de ene dag meer beweging dan de andere... Maak me er geen zorgen over (jij nu ook niet meer Melis, nu je onze reacties hebt gelezen), als ik ze allebei maar elke dag een paar keer voel is het goed. Bij mij is het overigens niet zo dat als ik lig ik meer beweging voel, het kan any time zijn, ook bij lopen ofzo.

Ook steeds maar zo kort, probeer mijn dochter steeds te laten voelen maar dan is het weer weg of ze heeft geen geduld... zegt na 5 seconden: nee, ik voel niks, haha!

Gister naar Babydump geweest, mooie smalle tweelingwagen gezien, maar van 2011 dus helaas nog niet op Marktplaats. Mijn grootste twijfel is nu of babynestjes goed genoeg zijn of dat ik toch reiswiegjes wil hebben? Want dan wordt het een stuk duurder. Ze liggen er echter maar zo kort in... Iemand hier die voor nestjes of 1 nestje gaat? Volgens mij niet he? Voor deze zwangerschap wist ik trouwens niet eens wat nestjes waren...

Muziekdoos van Nijntje gekocht... mijn eerste aankoop... kan Nijntje nooit weerstaan en vond het ook tijd om iets te kopen.

Geplaatst

Thanks meiden voor jullie reacties.. M'n kleine ventje is me alweer aan het 'plagen' dus ik ben weer helemaal gelukkig!! En ik moet idd niet zo zeuren, ik voel hem tenslotten elke dag meerdere malen. Wordt jullie buik ook hard als jullie plat op je rug gaat liggen?

Ik weet niet hoeveel ik nu ben aangekomen, de batterijen van onze weegschaal zijn leeg :-( Gok een kilo of 4-5...

Ach, we zijn al over de helft dus ik vind het prima hoor.. Verder krijg ik veel complimenten over mijn buik, men vindt mij mooi zwanger omdat ik mijn buik naar voren draag en aan de achterkant niet te zien is dat ik zwanger ben..

Verder weinig te melden, hoop dat alles goed gaat met iedereen..

Ga weer verder werken, zucht......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden