Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In het Radboud waren ze het met mn gyn eens, hij zal dus gelijk na zn geboorte antibiotica krijgen en na een paar dagen bekijkt een kinderarts wanner hij geopereerd wordt.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Medusa: fijn dat het Radboud hetzelfde verhaal heeft zodat je nu weet wat jullie straks te wachten staat. Fijn dat je je man gisteren hebt gesproken en dat je hem vandaag ook nog kan spreken.

Simonja: vervelend dat jij je ook al ineens niet zo lekker voelde, blijkbaar gaat er iets rond. Knap dat jij het fulltime werken nog volhoudt. En wat leuk dat je zoveel kon zien op de echo, zullen wel hele mooie beelden zijn. En dan nog 2 echo's in het verschiet, leuk!

Vlinder: mooi dat de controle weer goed was, maar je bloeddruk dus wel iets verhoogd. Wordt het nu extra in de gaten gehouden? Mooi dat je buik ook goed groeit, mijn baarmoeder zit een heel eind boven mijn navel, maar ja, dat komt door de tweeling. Dat was afgelopen maandag ook wel grappig, toen vroeg de gyn namelijk aan een co-assistent waar de bovenkant van de baarmoeder meestal zit bij een eenlingzwangerschap van 23 weken. Dat zou dan inderdaad rond de navel zijn, maar die van mij zit een stuk hoger. Dus dat was voor de co mooi om te zien.

Vanmorgen laatste werkochtendje gehad. Wel gek om alles over te dragen en op te ruimen terwijl ik weet dat het nog ruim een half jaar zal duren voordat ik weer aan de slag ga. Mijn collega's hadden wel heel lief een vlaai gehaald, een speciale geboortevlaai waarvan de helft was bestrooid met roze-witte muisjes en de andere helft met blauw-witte muisjes. Omdat ze natuurlijk nog niet weten wat het wordt. En dus keken ze heel aandachtig welk stuk ik zou nemen. Ik ben voor de roze gegaan en toen werd de theorie gelanceerd dat het dan vast 2 jongetjes zouden zijn omdat ik voor het tegenovergestelde zou kiezen haha. Maar een ander dacht dat ik die theorie vast van tevoren had bedacht en daarom juist die roze had genomen omdat we 2 meisjes zouden krijgen. Kortom: ze kwamen er maar niet uit. Ze zullen toch moeten wachten haha... Jullie zijn de enigen die het wel weten!

Geplaatst

Nou, mijn scores voor de suikertest waren: nuchter 5.1, anderhalf uur na ontbijt 5.7, anderhalf uur na lunch 6.6.

Volgens mij betekent dit dat ik geen suiker heb, toch?

Geplaatst

Simonja, altijd weer goed nieuws, een echo die top is.

Vlinder, even rustig aan als ik jouw bericht zo lees.

Medusa, best heftig allemaal met de antibioticum en eventuele operatie. Gelukkig kunnen de artsen jouw zoontje helpen.

Sissy, zo te lezen heb je een gezellig afscheid gehad. En nu heerlijk genieten van de rust.

Caro, ik zou niet weten wat die waarden betekenen. Ik hoop de goede kant van de score voor jou.

Geplaatst

Zo, weer een (werk)dag voorrbij...

Minder leuk nieuws gehad vandaag, maar ik lig er niet wakker van. Op mijn werk is er een kleine reorganisatie gaande, mijn huidige functie komt te vervallen per 1-1-2012. Er is een nieuwe functie voor in de plaats gekomen met minder verantwoordelijke taken, maar.... Er is slechts plek voor 5 van de 8 huidige leidinggevenden... Men wil dat wij nu een assesment gaan doen en maar liefst 2 sollicitatiegesprekken voeren voor deze nieuwe functie. Of we kunnen zelf kiezen om een functie terug te gaan naar incassomedewerker, zonder leidinggevende taken, maar met behoud van salaris. Ik wist eigenlijk direct al wat mijn keuze zal zijn; fuck die leidinggevende functie maar, ik ga wel een functie naar beneden. Mijn andere collega-leidinggevenden vinden dit een afgang, ik niet. Ik heb een goede band met m'n medewerkers en ga het ze gewoon zelf vertellen.

Kort samengevat; ik heb geen zin in stress van assesments en sollicitatiegesprekken terwijl de inhoud van die nieuwe functie mij helemaal niet aanspreekt. Ik wil na m'n bevalling ook een dag minder werken, dus ik kies eieren voor m'n geld. De groeten!

Medusa, fijn dat men hetzelfde erover denkt. Nu weet je iig wat jullie te wachten staat.

Vlinder, fijn dat de controle goed is gegaan vandaag.

Caro, ik heb geen idee of je waardes suiker aanduiden of niet.

Geplaatst

Melis, wat vervelend met je werk, maar jouw keuze om niet mee te gaan doen aan de sollicatie en assessment kan ik goed begrijpen. Straks genieten van je zoontje is veel belangrijker, hij is maar een keer jong. Carriere maken kan altijd nog, we moeten allemaal toch langer doorwerken.

Geplaatst

@Melis: Groot gelijk dat je voor jezelf kiest! En ik vind het zeker geen afgang, het getuigd juist van lef en duidelijke keuzes maken. Jouw collega's willen dit misschien ook wel maar kijken alleen maar naar de buitenwereld en kiezen niet wat ze zelf willen! You go girl!

@Medusa: je hebt in ieder geval duidelijkheid maar het is nog steeds geen leuk vooruitzicht. Kan me voorstellen dat je er nu heel veel mee bezig bent! Sterkte meis

@Sissy: nu lekker uitrusten!

@Vlinder: wat gaan ze doen met je bloeddruk? Wel rustig aan doen he!

@Caro: bij mij vertelde ze dat nuchter de bovengrens 6,1 is en na twee uur mag hij max 7,8 zijn. Dus mijn inschatting is inderdaad dat je geen suiker hebt!

@Simonja: fijn dat de echo goed was.

Ik ga eens een avondje op de bank ploffen. Fijne avond meiden

Geplaatst

Medusa, meid je zal wel even geschrokken zijn van het feit dat je kleine man na de geboorte geopereerd moet worden. Ik snap heel goed dat je er verdrietig om bent.

Sterkte hoor.

Sissy geniet lekker van je verlof. Lief dat je collega's voor een lekkere vlaai gezorgd hebben.

Vlinder fijn dat alles goed was.

Caro volgens mij zien je waardes er wel goed uit hoor. Ze stijgen in ieder geval niet heel veel na een maaltijd dus dfat zal wel goed zijn toch?

Melis, wat een onrust op je werk. Ik kan me voorstellen dat je voor rust kiest en niet die mallemolen van sollicitaties wilt ingaan.

Met mij gaat het redelijk. Deze week weinig puf om hier te reageren en een pittige week op het werk. Vanaf volgende week ga ik gelukkig halve dagen werken en hoop zo wat meer rust te krijgen.

Geplaatst

Sissy, eindelijk rust voor jou en je baby's. Geniet van je verlof en neem de rust die jij/jullie nodig hebben. Ansje, doe jij ook een beetje rustig aan meis? Verstandig dat je halve dagen gaat werken, hopelijk helpt dat.Medusa, heb je manlief al/nog gesproken nadat je in het Radboud bent geweest? Hoe is hij eronder?Joepie, vandaag alweer 24 weken. Nog minder dan 50 dagen werken en dan heb ik al verlof. Met al dat gedoe op m'n werk denk ik dat ik er twee weken eerder tussenuit sneak, ergens begin januari. Geen zin in stress en ander gezeur want me momenteel totaal niet boeit. Fijne dag lieve meiden!!

Geplaatst

Simonja & Chris, succes/veel plezier vandaag bij de controle.

Hierbij het lijstje up-to-date..

Afspraken/echo's/controles

22 November : Medusa (gyn echo + suikertest)

22 november: Moontje (gyn)

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

29 November : Medusa (VK)

5 december : Melis25 (vk + bloedprikken ivm bloedgroep baby)

7 december : Sissy (gesprek verpleegkundige)

9 december : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

15 december : Vlinder1976 (controle VK)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

6 januari: Simonja (3d echo ivm studie EMC)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : CrisH2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

31 maart : Wen78

Geplaatst

2 december : Caroline (groeiecho en controle gyn)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : CrisH2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Vandaag uitgebreide controle, ook de suikertest. Ik moet nog een half uur wachten, en dan weer bloedprikken. Ben benieuwd. Baby's wel goedgekeurd. Volgende controle vindt plaats na mijn GUO, dus twee controles op 22 december.

Geplaatst

Chris, das minder. Hopelijk gaat het donderdag wel goed. Nog plannen voor het weekend?

Zit te wachten op m'n man die zo uit z'n werk komt, we gaan naar de verjaardag van m'n moeder.

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Chris: fijn dat je twee ukkies weer goedgekeurd zijn. Balen dat de suikertest onduidelijk was en dat je die nu volgende week moet herhalen. Hopelijk zijn de waardes dan goed.

Ansje: verstandig dat je halve dagen gaat werken, dat zal je lijf meer rust geven.

Melis: wat vervelend van je werk zeg. Groot gelijk hoor dat je kiest voor een functie waar je zelf een goed gevoel bij hebt en dat je geen zin hebt in sollicitaties enzo. Je kleine man is nu belangrijker, carriere maken kan altijd nog.

Caro: ik weet niet wat die waardes precies betekenen, maar volgens mij is het wel goed. Anders hadden ze dat neem ik aan toch tegen je gezegd lijkt me?

Geplaatst

Wat betekent niet duidelijk Chris? Op het randje? Het is toch een getal dat ze beoordelen?

Sissy ik heb dinsdagmiddag een belafspraak om de uitslag te bespreken dus officieel weet ik het nog niet maar als ik kijk naar wat ze bij Moontje zeiden dan zit ik daar onder dus zal het wel goed zijn denk ik.

Net weer een tukje gedaan, was er niet van gekomen overdag de laatste dagen en toch eigenlijk best wel nodig!

Geplaatst

2 december : Caroline (groeiecho en controle gyn)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo + controle gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL
!)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en
een babyBOY!
)

11 Maart :
Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 maart :
Rican (e
en babyBOY!)

Mijn waardes waren 4,7 mmol/L en een uur later na het drankje 7,7 mmol/L. Mijn moeder werkt in het ziekenhuis precies bij de poli en het lab waar ik vandaag ben geweest, en zij vond die waarden niet verontrustend. Kennelijk is haar collega wel van mening dat de test nu nog een keer moet worden gedaan op een nuchtere maag. En dat ga ik a.s. donderdag dus doen. Dan is het hopelijk goed.

De baby's groeien in ieder geval goed en de hartjes klopten. Ik kreeg ook een een inwendige controle op (schimmel)infecties. Dat wordt nu op de kweek gezet. Zelf heb ik nergens last van, maar daar kwam de gyn ook uit zichzelf mee, net als die suikertest. Het zijn kennelijk standaardtesten in Zwolle bij een tweelingzwangerschap. Ik voel nu elke dag wel de baby's en de bewegingen worden steeds wat krachtiger. Ik ga vanavond lekker op tijd naar bed, maar niet voordat ik nog wat fruit heb gegeten.

Geplaatst

Dat zijn toch keurige waardes?? Alleen willen ze inderdaad altijd nuchter weten om te vergelijken, raar dat ze daar niet mee begonnen. Ik zou me inderdaad geen zorgen maken hoor.

Geplaatst

De suikertest kwam als verrassing voor mij. Toen ik bij de poli kwam voor het maken van een afspraak, zeiden ze dat ik hem meteen kon doen. Ik zei dat ik niet nuchter was, maar dat was geen probleem.

Geplaatst

Hey meiden, ik lees wel steeds mee, maar ben ff niet in the mood om te schrijven.

Fijn dat alle sukiertesten goed waren, dat er minder gewerkt gaat worden door een aantal.

Melsi, goede beslissing wat je werk betreft, groot gelijk.

Geplaatst

Ik heb vanmiddag een verjaardag en vanavond gaan we lekker uit eten.

Morgen helemaal geen plannen, lekker even banken.

In mijn vorige bericht heb ik jullie laten weten dat mijn bloeddruk iets verhoogd is.

Maar volgens de VK kan het geen kwaad als de onderdruk maar onder de 90 blijft.

Ik ben ook bekend met de zogenaamde witten jassen bloeddruk, thuis is hij netjes 115/70.

Had ik in het EMC ook, maar als je na een punctie dan een bloeddrukband om hebt blijft hij wel constant.

Is de suikertest nu de nieuwe standaard.

Sissy geniet van je verlof, dat doe ik ook, ik ben al thuis sinds 21 okt jl. en het bevalt mij erg goed.

Ik kan leuke dingen doen en tot 9.00 uur op bed blijven liggen als ik er behoefte aan heb.

Mijn huidige werkgever vond het noodzakelijk de werkzaamheden te verplaatsen naar Belgie en ik woon in de Randstad.

Heen en weer rijden is geen optie. Zodoende met 25 andere collega's betaald thuis tot 1 februari 2013, daarna volgt de WW, maar dat wil ik niet, dus volgens jaar vanaf september solliciteren.

Gisteren heb ik de kinderopvang geregeld met ingangsdatum 01 febr 2013

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden