Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje wat vervelende BabyE, hopelijk gaat het over als je verstopping eenmaal minder is. Het zou ook nog een blaasontsteking kunnen zijn, dat uitte zich bij mij ook alleen maar in erg last van mijn buik. En anders gewoon de gynaecoloog bellen, dan ben je zelf ook weer wat geruster.

• Reacties 535
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou hier is het alweer 2 dagen overgeven. In de ochtend als ik opsta is nog steeds niet over, maar maandag en gisteren kwam zelfs mijn lunch en avondeten er meteen uit. Hopelijk gaat het vandaag wat beter. Had me namelijk net een beetje ingesteld dat ik gewoon iedere ochtend blijf overgeven tot de bevallig in de hoop dat het de rest van de dag rustig is. Kan misschien ook komen door de AB voor de blaasonsteking, want mijn darmen zijn daardoor ook van slag. Morgen weer naar de gynaecoloog. Helaas moet vriendlief werken, dus gaat mijn moeder mee.

O ja heb vanmorgen echt een super lief kado gekregen van mijn vriend. Hij wilde het eigenlijk in mijn schoen doen en gewoon gaan werken, maar kon hij toch niet. Hij heeft de Luvion Doppler Deluxe-80 gekocht! Dus we hebben vanmorgen samen even naar het hartje van ons frummeltje geluisterd. Heel mooi een hartslag van 135 en zo leuk om samen te doen.

Geplaatst

Kim wat leuk dat je thuis naar het hartje kunt luisteren!

Ik kan dat deze keer nog niet omdat de placenta er voor ligt.

Bij mijn zoon hebben we dat ook vaak gedaan, leuk hoor!

Geplaatst

Hey Dames, wat is het rustig hier. Hahaha, nee hoor iedereen zal het wel druk hebben.

Vanmorgen bij de gynaecoloog geweest. Weer even naar ons frummeltje gekeken natuurlijk. Mijn moeder was mee gegaan, erg grappig de kleine hield de hele tijd 2 handjes voor het gezicht en wende zich steeds af van de echo. Maar verder ligt de kleine goed op schema. Moet wel a.s. maandag bloed laten prikken ivm hb en nog wat meer en mijn urine inleveren om zeker te zijn dat de blaasonsteking over is. Over 2 weken mag ik weer terug voor een uitgebreidere echo van 30min en controle bij de gynaecoloog.

@ Suzz: ja echt leuk om naar het hartje te luisteren thuis. Hier ligt de placenta half voor en half aan de zijkant, het duurt wel even voordat we het hartje vinden. Hoe is het verder met de oorontsteking van je zoontje?

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Jett: 6/12 VK, 27/12 20 wkn echo

Suzz: 12/12 VK, 19/12 20 wkn echo

Kim: 9/12 uitslag bloed en urine onderzoek 15/12 echo + gynaecoloog 20/12 pretecho + geslachtsbepaling 5/1 20wkn echo

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

Suzz: 9-05-2012

Jett: 20-05-2012

Kim: 24-05-2012

Daantje: 26-05-2012

Babyenschede: 30-05-2012

MamavanCarmen: 30-05-2012

Geplaatst

Dames,

Vandaag in ziekenhuis geweest en combinatietest besproken. Ze hebben bij ons de fout gemaakt dat ze mijn huidige leeftijd hebben genomen i.p.v. mijn leeftijd toen conceptie van cryo plaatsvond (1,5 jaar geleden) Nu is onze uitslag 1 op 260 en hebben we geen verhoogd risico meer. De kans op de andere twee trisomies is nu zelfs 1 op 51.0000. Het was zo een opluchting. Mijn HCG is wel veels te hoog en daardoor was de uitslag negatief initieel. Mijn Papp A en nekplooi was hetzelfde als vorige zwangerschap. Maar goed ook al zitten we net buiten het verhoogd risicogebied, we zijn hartstikke blij. En Verloskundige vond het ook goed van ons dat we geen vruchtwaterpunctie wilden doen, omdat een kindje met down hier ook welkom is en we geen risico op miskraam willen nemen. Ik heb er weer helemaal geloof in. Het voelt nu een stuk beter. Hier een heel opgeluchte Mama van Carmen :)

Geplaatst

Hoi Dames! Hoe is het bij jullie?

MamavanCarmen, wat super dat je uitslag zo anders is. Toch een hele geruststelling!

Mijn zoonlief gaat het inmiddels beter. Morgen is de kuur op. Maar ik heb het idee dat het nog niet helemaal over is. Dus ik denk dat ik maandag toch nog even terugga naar de huisarts, want ik zou het heel erg vinden als het weer terug gaat komen.

Vanmiddag hebben we sinterklaas gevoerd bij mijn schoonouders. Die doen voor €25,- per kindje. Hij kreeg een tweede handse winkelwagen voor nog geen €2,- en hij is er nog wel het blijste mee! Kinderhand is gauw gevuld...

Morgen zijn we bij mijn ouders, en maandag lekker thuis, dan is het wel weer druk genoeg geweest allemaal!

Zo, ik ga even lekker bijkomen van drie schreeuwende overactieve kinderen...

Fijne avond en tot gauw weer!

Geplaatst

Nou, de Sint is voorbij!

Het was vandaag hier rustig en relaxed verlopen.

Zoonlief heeft van 2 dagen stress en 2 nachten slecht tot niet slapen,

vandaag heerlijk uitgekuurd en lief gespeeld.

Morgen terug naar de routine. Ben blij toe!

[ATTACH=CONFIG]3025[/ATTACH]

Geplaatst

Hey Dames,

en het sinterklaas weekend allemaal goed doorgekomen? Met alle hyperactieve kindertjes natuurlijk.

Hier hebben we niets gedaan aan sinterklaas, al kwam mijn moeder afgelopen zondag wel met een kleinigheid van de Sint. Hahaha erg leuk. Wij houden het dit jaar nog maar gewoon bij kerst. Vanavond de kerstboom zetten, al moet ik nu wachten tot vriendlief de boom van zolder heeft gehaald. Want dat lukt me niet.

@mamavancarmen: fijn dat de uitslag nu zo andes is. En wat raar dat ze niet meteen op je leeftijd hebben gelet. Het zijn tenslotte cryo`s.

@suzz: mooi buikje hoor. Ik zal vanavond ook eens een foto proberen te plaatsen.

@jett: succes vandaag bij de VK.

Geplaatst

Hier alles rustig. Ik ben sinds deze week begonnen met positiekleding, zalig! Verder gaat het prima. Bekken speelt vandaag were iets op. Hopelijk zakt het weer. En verder spanning voor de vruchtwaterpunctie. Ik zal blij zijn als het achter de rug is. Nog 1 week. Morgen lekker vrij! Maar genoeg te doen..

Iedereen succes!

Geplaatst

Hi Dames,

Nou onjs meisje is verwend met Sinterklaas zeg. Ze genoot van het samenzijn en de cadeautjes. Ze ging er wel vandoor met de cadeautjes van haar grote nichtjes hahahaha.

Ik ben weer snotterig en keelpijn. Sjeetje weerstand is echt knudde. Laten we hopen dat die kleine in mijn buik er weerstand door opbouwt.

Mijn man en ik vinden het zo onwerkelijk dat er straks 2 kindjes achter in de auto zitten. Bij hem speelt het momenteel nog minder dan bij mij. ik kan af en toe iets voelen (denk ik), maar voor hem zijn alleen de momenten van echo's of hartje beluisteren de enige momenten dat het besef doordringt.

Wij hebben op 6-1 de 20 weken echo. En op 16-1 gaan we lekker 2 weekjes met zijn drietjes (of zeg je al viertjes met baby in de buik?)naar cran canaria.

Mijn broer zijn vrouw kan elk moment bevallen. Zo benieuwd of het eerder komt, ze is uitgerekend op 13-12.

Ook mijn buurvrouwtje versprak zich en bleek zwanger. Lijkt me heerlijk als het zo makkelijk gaat. Was de eerste maand dat ze van de pil af was en het ging proberen. Zij gaan ook voor de tweede. Hoewel ik graag het ook zo makkelijk zou willen, ben ik wel heel blij voor hen.

Suzz, jij hebt al echt een buikje zeg. Ik heb ook wel een buikje, maar jij lijkt al wat verder of ben jij ook verder? Ik vergeet af en toe de data van iedereen en ben te lui om terug te lezen. Ik vind wel dat je bij een tweede veel sneller een buikje krijgt dan bij de eerste. Tenminste dat is bij mij zo. Dat je zoon trouwens zo ziek kan worden van de stress voor feestdagen. Mag hopen dat dioe kleine van mij dat niet gaat krijgen, want ze is al zo vaak verkouden enzo.

Babyenschede, ik wens je heel veel succes met de punctie. Persoonlijk vind ik het risico met punctie te groot, maar ik weet dat jullie er volledig achter staan. Succes alvast.

Kim, ik ben alweer vergeten wat jij getypt had. Heb jij ook al last van vergeetachtigheid? Bij mij lijkt het steeds erger te worden. Ik was ook laatst de notulen van een vergadering kwijt en kon daardoor het verslag niet maken. Pas 2 dagen later vond ik het op een tafel.

Kan het zijn dat wat mensen zijn afgehaakt. Ik dacht dat we met meer waren op deze site. Sjee ik weet dat ook al niet meer.

Tot snel

Geplaatst

Goedemorgen! Lekker MamavnCarmen dat je meisje zo verwend is.

Hier ook een nichtje die er met de cadeautjes van een ander er vandoor ging.

Ze zijn zo schattig!

Wij zijn niet met zo heel veel dames hier.

Ik kwam van een zeer diep triest rood wachtbankje af.

En nee, ik ben niet verder dan jullie, scheelt met je ongeveer 2 weekjes.

Ik groeide vrij hard, volgende week gaan ze kijken of ik zwangerschapsdiabetes heb.

(en ja, daar willen we best 4 weken op wachten... het zal wel niet zo dramatisch zijn)

BabyE, nog een weekje en je hebt je punctie. Spannend hoor.!

Probeer twee dagen in bed te blijven of zo, zodat je je niet inspant!

Zo, ik ga ons aankleden en straks naar de stad met mijn moeder.

Fijne woensdag (hoera, de week is op de helft!)

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Jett: 6/12 VK, 27/12 20 wkn echo

Kim: 9/12 uitslag bloed en urine onderzoek 15/12 echo + gynaecoloog 20/12 pretecho + geslachtsbepaling 5/1 20wkn echo

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

Geplaatst

Hi Dames,

Hier deze week begonnen met de positiebroek. beetje twijfel geval, maar gewone broek zit echt niet meer lekker en dit zit heeerlijk!

Dinsdag punctie. Zie er wel beetje tegenop maar heb de rest vd week vrij, tot aan de controle echo 1 week later. officieel niet nodig, maar vind het wel een rustig idee. in ieder geval 2 dagen plat in bed, en erna heel rustig aan doen.

Liefs babyE

Geplaatst

@ mamavancarmen: altijd leuk om te zien dat je kleine zo geniet van de cadeautjes en het samen zijn. Volgens mij zijn we niet met veel meiden in dit uitgerekend topic, want het wachtbankje september was (zoals suzz ook al zei) erg rood!! Jammer genoeg.

Hier ook erg verkouden. Veel hoesten en snotterig. Maar ja is goed voor de weerstand van de baby. Lekker vooruitzicht hoor nog vakantie naar gran canaria. Heerlijk!

@ suzz: en nog wat gekocht in de stad??

@ babyenschede: gewoon positiekleding aantrekken als het beter zit. Ik heb het vanaf deze week ook aan, had daarvoor nog wel eigen broeken aan. Maar die zitten echt niet meer fijn. Veel succes met de punctie dinsdag en daarna inderdaad lekker rustig aan doen.

Geplaatst

ik ben ook gedeeltelijk aan de positiekleding, vooral de gebreide jurken met leggings vind ik heerlijk zitten. Ook heb ik een heerlijke spijkerbroek van mamalicious, heb ook nog van vorige keer van H&M, maar als ik eerlijk ben zit Mamalicious gewoon lekkerder.

ik kwam toch ook van dat bankje af, maar had niet het idee dat het zo rood was? Misschien omdat ik redelijk overtuigd was dat ik net als de eerste ICSI, nu van de cryo ook direct zwanger zou zijn. Achteraf gezien misschien tamelijk arrogant, maar had gewoon zo een sterk voorgevoel. Ik vind zwanger zijn van een cryo wel risicovoller, omdat het toch ingevroren is geweest en weer moest ontdooien en ik weet gewoon niet wat voor impact dat op je kindje kan hebben. Maar ik ben alle Goden in de wereld dankbaar dat we zo gezegend zijn om nog een keer zwanger te mogen zijn. Ik gun dit iedereen zo (inclusief alle kwaaltjes hahaha). Nee maar serieus ik weet ook wel dat ik heel veel mazzel heb gehad. Maar ook ik heb dompers gehad deze keer, ik heb vreselijk overgegeven, ben veel ziek geweest en we hadden initieel slechte uitslag combinatietest. Dus het is niet allemaal rozegeur en maneschijn. Ik vraag me wel af of er later nog meer mensen aanschuiven. Ik weet dat ik me bij de vorige zwangerschap (weliswaar op een andere site, want ik kende deze niet) pas bij 38 weken durfde mee te schrijven. Zo bijgelovig, dacht als ik het eerder zou delen, het de goden verzoeken is. Inmiddels ben ik wat wijzer en minder bijgelovig geworden hahaha.

Babyenschede, ik vind het heel dapper van je dat je een vwp gaat doen. Ik zou het nooit doen. Ik vind de risico's niet opwegen, tegen mogelijke bevindingen. Maar goed mijn combinatietest heeft achteraf alsnog positief uitgepakt en wij zouden een kindje met een kleine handicap ook accepteren.

Suzz was winkelen en Kim was verkouden toch? Pff ik blijf vergeetachtig.

Mijn mannetje is vandaag naar de VVE en ik vind het wel lekker even zo zonder man en hele huis voor mezelf en lekker met jullie mailen, zonder gehoon over het in de ogen van mijn man onzinnig gechat. Wat dat betreft ben ik wel iemadn die af en toe wat ruimte voor zichzelf nodig heeft. ik ben gek op man en kinderen, maar heb soms echt even behoefte aan een uurtje voo rmezelf. Herkent iemand dit?

Nou ik denk dat ik lekker in bad ga ofzo.

Tot morgen!

Geplaatst

Hey Meisjes!

ik ben alsnog niet naar de stad geweest. De buggy waaide zowat om, de paraplu kon ik niet vasthouden. Heb wel genoten van de harde wind en zo, dat vind ik wel romantisch. Dat gestommel op het dak, heerlijk! Gisteren wilde ik de kerstboom opzetten, waren al mijn lampjes kapot. Dus vanmorgen naar de Timco: geen lampjes. Naar de Hema: geen lampjes. Ja kom nou toch! Die kocht ik vorige keer toch ook daar?? Toevallig bij de Action 2 doosjes gevonden. De rest moeten we nog doen, komt goed :)

Heerlijk he die zwangerschapskleding! Die draag ik al sinds de positieve test... Kreeg mijn gewone broeken niet meer aan, en had de knoop en rits open. Ik overstimuleerde heel makkelijk op alle hormonen, dus kreeg steeds een bolle buik...

Ik zit te twijfelen of ik deze keer na de bevalling (ja daar denk ik nu al over na, erg he?) een sluitlaken of zo zal aanschaffen. Misschien scheelt het een beetje in de houding. Voelde me vorige keer zo'n noedel die uit balans was.

En een uurtje voor mezelf: JA! absoluut nodig! Elke vrijdag als zoonlief naar het KDV is, ga ik eerst een uur of 2 snel door heel mijn huishouden heen, en dan plof ik neer met een film/serie/dvd, wat lekkers erbij met een bakkie thee, en voor de rest helemaal niets. Dan heb ik ongeveer 2 uurtjes voor mezelf voordat de kleine weer thuis is. En o wee wie aan mijn vrije tijd komt!! Grrr..!!! Hahahahahahaha..!!

Geplaatst

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Jett: 27/12 20 wkn echo

Kim: 15/12 echo + gynaecoloog 20/12 pretecho + geslachtsbepaling 5/1 20wkn echo

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

Geplaatst

Ja leuk is die naam he. Ik ga straks met mijn kleine meid de nog kleinere meid bekijken. Zit al sinds gisteren vol met adrenaline. Is bijna net alsof ik zelf bevallen ben :)

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen: 6/1 20 weken echo

Jett: 27/12 20 wkn echo

Kim: 15/12 echo + gynaecoloog 20/12 pretecho + geslachtsbepaling 5/1 20wkn echo

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

MamavanCarmen: 31-05-2012 we staan in de computers 1 dag later dan als je het via babybytes uitrekent.

Geplaatst

Dat adrenaline-gevoel had ik toen mijn broer vader werd. Kon niet wachten op het berichtje dat de kleine er was. Voelde me net zo wazig als toen mijn weeën begonnen waren!

Tim gaat vandaag niet naar het KDV, zoals hij nu klinkt heeft hij waarschijnlijk alweer een keelontsteking.

In maart klonk hij ook zo, en kreeg anti-biotica, terwijl hij afgelopen zondag de laatste AB heeft gehad.

Ik baal er een beetje van. Dit is de derde keer in een maand tijd, ik weet dat het bij kleine kinderen hoort,

maar ben er toch een beetje sjaggie van.

Geplaatst

E

erIk herken het Carmen is ook steeds verkouden en dan weer grieperig en meestal wij dan ook en dan moet je dus je werk bellen en alhoewel tot nu toe wel begrip je voelt je toch ongemakkelijk. Daarnaast maak je je verselijk zorgen om je kindje.

Evi is een prachtig tevreden meisje. Ben vandaag helemaal naar andere kant van het land gereisd om, haar te zien.

Groetjes,

Roos

Geplaatst

Hey Meisjes, hoe was jullie weekeinde?

Hier was het best rustig aan.

Tim hersteld van zijn keelontsteking en ontstoken amandelen.

Hij is heel sloom en hangerig, heerlijk knuffelig tegen me aan liggen.

Afgelopen zaterdag alle rommel die ik over had naar de stort gebracht,

dus het is weer helemaal rustig en opgeruimd, Heerlijk!

Nu gezellig niets doen en knus op de bank, fijne zondagavond meisjes, doeidoei!

Geplaatst

Ik volg jullie al een tijdje meiden, ben begin juni uitgerekend. :)

Breek graag even in omdat ik benieuwd ben naar de vruchtwaterpunctie van BabyEnschede. Iemand iets gehoord? Toch best spannend lijkt me, volgens mij zou ze flink wat dagen rustig aan doen.

Succes met alles iedereen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden