Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Daantje: hé gezellig, kom erbij inderdaad. Ik herken het slechte slapen gedeeltelijk, ik droom ook heel heftig en ben vaak wel vroeg wakker. Verder ben ik vooral moe en probeer dan ook als het even kan een middagdutje te doen (als mijn zoontje slaapt). Misschien ook een tip voor jou, om overdag wat meer rust te pakken? En fijn toch, dat je niet zo misselijk bent? Als je het leuk vindt, zet jezelf op het lijstje met echoafspraken/uitgerekende datum etc. By the way, heb je niet toevallig rare eetgewoonten/behoeften? Ik ben zelf van een hamburgerobsessie naar een brie en bitterballen dwang gegaan. Belachelijk en hopelijk duurt het niet te lang, want dan ben ik echt moddervet aan het eind van de zwangerschap. Weet gelukkig dat het bij mijn zoontje vooral de eerste 12 weken was. Schijnt iets te zijn dat vette dingen werken tegen misselijkheid? Hoorde ik vandaag van een collega.

@Mamavancarmen; super meid, fijn dat je echo zo goed was, wat bijzonder om weer mee te maken hè? Ja, en wat ben je dan weer even verliefd op elkaar (als je dat niet al/nog was).

Zo, nog een paar uurtjes werken en dan heerlijk herfstvakantie. Even een paar dagen ertussen uit, vooral genieten en rust.

x Jett

• Reacties 535
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Daantje, Welkom en gefeliciteeeeeerd!

Weet je wanneer je ongeveer uitgerekend bent?

Dat slecht slapen, ja dat ken ik wel.

Ik zie elke nacht wel een keer op de wekker dat 2 of 3 uur is.

Tegen 4 uur kijk ik ook vaak op de wekker.

Ben moe als ik opsta. En dat terwijl ik meestal om 9 of half 10 in bed lig.

Vanmorgen was het drama hier.

Ik stond op moest meteen spugen.

Ik dronk thee, dat kwam er uit.

Beschuit bleef er niet in.

Wat later drinkbouillon (tomatensmaakje) gehad want voelde me slap.

Dat ziet er eng uit als je iets roods uitspuugt (en dat voor de bakkersdeur...)

Maar goed, ik ga slapen. Fijne nacht allemaal.

Op naar een fris en fruitige nieuwe vrijdag!

Geplaatst

Hey Daantje gezellig dat je mee komt kletsen en nog gefeliciteerd met de zwangerschap:clap2:

Ik zit er echt even doorheen. Ben vanochtend in nieuwe baan begonnen, eerst kleine met trein naar vriendin gebracht. Toen ik halverwege de dag aangaf dat ik nog even iets af moest ronden bij oude werkgever, stortte ik daarna in en heb bij mijn vriendin huilend op de bank gelegen. Ik zit er eventjes echt zo doorheen. Ik heb gewoon geen energie meer.

Slapen kan ik dus niet als mijn man weg is. Ook ben ik als hij er is ook vaak wakker. Vooral om 5 uur.

Nou ik ga op bed liggen, tot morgen dames

Geplaatst

o mamavanCarmen, doe lekker rustig aan zeg!

goed voor jezelf zorgen!

Als je al slecht slaapt wanneer je man er wel is,

kan me voorstellen dat het een drama is wanneer je alleen bent.

Wanneer is je man terug?

Ik heb ook wel eens vanwege het werk van mijn partner alleen moeten slapen,

maar dan vroeg ik altijd een vriendin te logeren, of ik sliep bij mijn ouders als het te lang duurde.

Mijn schoonzus slaapt ook steeds bij haar ouders wanneer haar man weg is voor werk.

Het is net een beetje gevoel van veiligheid of zo.

Is dat een idee voor je?

Geplaatst

Dames,

Dank voor jullie welkom. Slecht/ onrustig slapen is dus wel herkenbaar voor jullie, maar gelukkig hebben jullie ook nog de nodige uurtjes slaap!

Mamma van Carmen, jouw situatie klinkt niet fijn. Rot dat je niet kunt slapen zonder je man in de buurt. Hoop dat je inmiddels wat rust hebt kunnen pakken.

Ik ben eind mei uitgerekend trouwens.

Daantje

Geplaatst

Ja Daantje ik kan sowieso moeilijk slapen, ik word ook om de haverklap wakker, dan weer van een volle blaas, dan weer hoor ik mijn dochter in haar slaap piepen etc. Echt heel onrustig. Maar dat vind ik niet zo erg. Het 8 a 10 keer overgeven op een dag, dat vind ik echt zwaar. Dat had ik bij de eerste zwangerschap helemaal niet. En door dat ik me zo beroerd voel en moe, heb ik weinig energie voor andere dingen. Ik kan ook nergens gezellig zitten kletsen, want ik voel me dan echt niet gezellig en ik hoef maar bijvoorbeeld koffie te ruiken en ik kan hollen naar de wc.

Ik wist niet dat een zwangerschap zoveeel kwaaltje smet zich mee kon brengen. De vorige ging ik fluitend doorheen. Ik had energie voor 10 en nergens last van. Ik heb toen zelfs met een 6 maanden dikke buik in 7 uur heel Rome doorgelopen, waar ik ook ten huwelijk toen ben gevraagd :happy:

Maar goed deze zwangerschap is dus heel anders en mijn man irriteert zich enorm aan mijn gezeur daarover. Ook heb ik niet zin om na 9 uur nog tv te kijken, want lig meestal dan op bed. Niet dat ik slaap, maar dan voel ik me tenminmste beter, omdat ik dan lekker alleen rustig lig, zonder iets te hoeven.

Ik herken mezelf ook niet zo klagerig. Ik kan ook echt niks hebben en lijkt wel of die hormonen me een heel ander mens maken. Ik voel me soms zelfs depri, terwijl bij de vorige zwangerschap ik euforisch was. Zo raar dat verschil. Nu had ik na week 4 al een HCG waarde van 635 (normaal rond de 150), dus ik heb echt wel het gevoel dat die hormonen mij dwars zitten.

Maar goed nog maar 7 maanden afzien voor ons tweede grote wonder!

Geplaatst

Nou hier is het ook echt klote!! Sorry hoor, maar zit er echt ff doorheen. Sinds afgelopen zaterdag kan ik bijna niets meer eten. Alles komt er meteen uit. Zelfs water. Dat heb ik in de afgelopen weken nog niet gehad. En wilden vandaag werken! Wel maar een paar uurtjes in de middag, maar toen ik in de auto zat voelde ik het alweer opkomen. Jeetje zeg wist niet dat je je zo belabberd kon voelen. Kan wel janken zo klote als ik me voel. Nou ja kan, ik moet zeggen ik jank toch wel. Sorry voor mijn geklaag hoor.

Morgenvroeg weer een echo, spannend. Hopelijk is alles goed met ons frummeltje. Daarna meteen afspraak bij de gynaecoloog.

Jett, jij ook morgen weer een echo. Spannend.

Geplaatst

Ja dames, hier gaat het ook niet super.

de moedersvoormoeders-consulente zei tegen me dat tegen de 10 weken de hormonen het heftigst zijn,

en dat het daarna een beetje afneemt. bij 16 weken staat de hormoonspiegel stil.

Dus nog een paar dagen doorbijten dan maar, pffff.

Wat spannend morgen een echo!

Veel plezier Jett en Kim!

Hoe laat mogen jullie?

Ik kom morgen spieken hoe het was!!

aanstaande vrijdag heb ik de combinatietest.

mag ik nog eens naar Frummelke kijken.

Mijn zoon noemde ik toen Froemelke.

Deze keer wilde ik voor Friemelke gaan, maar mijn schoonfamilie hebben daar een andere betekenis bij als wij dat hebben.

Dus is het Frummelke geworden.

Hebben jullie buikbewonertjes ook een naam?

Fijne avond meisjes!

Geplaatst

Nou dan hoop ik echt dat het nu op z`n hoogst is met de hormoonspiegel en kan ik gaan aftellen naar 16 weken.

Yes de echo was helemaal goed. Ons frummeltje (zo noemen wij ons buikwonder) was druk aan het bewegen en lag goed op schema qua groei. Zo zie je dat het binnen een paar weken veel kan verschillen. Echt weer zo mooi om te zien. Kreeg gewoon tranen in mijn ogen. Zo blij dat alles goed is.

Ik kreeg ook meteen de vraag of ik een combinatie test wilde doen. Maar dat bespreek ik volgende week met mijn eigen gynaecoloog. Want nu mogen we weer terug naar het ziekenhuis bij ons in de stad!

@ Jett: hoe was de echo? Ook met jullie kleine alles goed en goed gegroeid??

Geplaatst
Nou dan hoop ik echt dat het nu op z`n hoogst is met de hormoonspiegel en kan ik gaan aftellen naar 16 weken.

Yes de echo was helemaal goed. Ons frummeltje (zo noemen wij ons buikwonder) was druk aan het bewegen en lag goed op schema qua groei. Zo zie je dat het binnen een paar weken veel kan verschillen. Echt weer zo mooi om te zien. Kreeg gewoon tranen in mijn ogen. Zo blij dat alles goed is.

Ik kreeg ook meteen de vraag of ik een combinatie test wilde doen. Maar dat bespreek ik volgende week met mijn eigen gynaecoloog. Want nu mogen we weer terug naar het ziekenhuis bij ons in de stad!

@ Jett: hoe was de echo? Ook met jullie kleine alles goed en goed gegroeid??

Wat stoer dat alles goed is!!

En fijn dat je nu naar je eigen ziekenhuis kunt.

Ik had tegelijkertijd met je gepost,

dacht bij mezelf: het is half 1, iemand is toch wel online geweest?

gefeliciteerd met je mooie echo!

Geplaatst

Lieve Kim,

Fijn he zo een echo. ik krijg er ook altijd tranen van. En dat kotsen en janken erom herken ik. Ik ben vandaag begonnen in mijn nieuwe baan en gelukkig viel het vandaag mee, maar moest heel veel hoesten. Ik zal ook blij zijn als we de 16 weken voorbij zijn en de klachten zullen afnemen.

Ik noem de kleine supergrover, omdat ik dat liedje in mijn hoofd hoorde. Ik ben er van overtuigd dat het een jongen is. Ook omdat ik nu zoveel klachten heb en dat had ik de vorige keer helemaal niet en dat was een meisje.

Geplaatst

YESS!!!! we zijn 12 weken!!!

Voelt echt alsof we een grens hebben bereikt!!!

Wilde echt even mijn blijheid delen!

MamavanCarmen, mijn eerste was een zoon en had echt weinig klachten.

Nu ben ik echter zo ziek zwak misselijk dat ik denk dat het echt niet anders kan dan een meisje zijn... hihihihihi

mijn nichtje had een droomzwangerschap, een normale en eentje waarbij ze bijna in het ziekenhuis belandde,

en het zijn alledrie meiden, dus eigenlijk wil het niets zeggen hoe we ons voelen, toch?

Geplaatst

@ Suzz: inderdaad weer een nieuwe grens bereikt 12 weken. Helemaal super. Ben ook blij als het hier zover is. Al zeiden ze in het ziekenhuis wel dat ik waarschijnljk toch 4 dagen verder ben. Ik hou dit nog maar even aan. Wel apart ja dat je bij je zoon niet veel last had en nu wel. En dat het juist bij mamavancarmen andersom is. Maar dat wil niet altijd wat zeggen. Ben wel benieuwd. Hier wordt ook gedacht dat het een meisje is. Ik weet het nog niet, maar mijn vriend en 2 goede vriendinnen houden vol dat het een meisje is. We zullen zien.

Wij gaan ook de combinatietest doen. Wordt die bij jou bij de verloskundige of bij de gynaecoloog gedaan?

@ MamavanCarmen: ja laten we hopen dat het met 16 weken helemaal over is en dat het na 10, 11 weken echt minder wordt. Want hier wordt ik gek van. Deze week weer niet aan het werk. Hoop dat ik misschien vrijdagmiddag kan gaan en anders volgende week weer proberen voor halve dagen.

Aha gisteren begonnen bij je nieuwe baan? Fijn dat je niet veel klachten had, maar ja hoesten is ook niet zo fijn. Ik ben nu heel erg verkouden, bloedneus en ontzettend niezen. Ze zeggen dat het erbij hoort. Nou als het met 16 weken over of minder is vind ik het ook goed.

Dames geniet van de zwangerschap. Hoe zou het met Jett zijn??

Geplaatst

suzz wat heerliijk de magische grensssssssssssss

Kim ik denk ook dat je een meisje krijgt. Mijn man zei bij de eerste stellig dat het een meisje werd en dat werd het ook. Nu is hij stellig dat het een jongen wordt

Ik heb me vandaag ziek gemeld. Hoest de longen uit mijn lijf. Heb van 10 to 1 geslapen erg he

Geplaatst

Hé meiden, met mij en ons kleintje is ook alles super hoor. Zit alleen weinig achter de computer ivm herfstvakantie en allemaal andere leuke dingen dus. Ons minimensje was ook heerlijk actief en inmiddels alweer 4,14cm, wat een kanjer hè.

Kim fijn om te lezen dat bij jou ook alles goed is.

Wij gaan volgende week dinsdag de combinatietest doen. Met dank aan ons supergroeiertje ben ik dan alweer 11wk5dgn. Uitgerekende datum is nu 17 mei en heb besloten dat ik die maar gewoon ga aanhouden vanaf nu. En vanaf nu gewoon naar de verloskundige, joepie.

Suzz gefeliciteerd met de 12wkn, lekker weer een mijlpaal gehaald.

En meiden, ik hoop echt voor jullie dat het snel beter gaat met de misselijkheid, vind het heel sneu om telkens te lezen. Hier op een enkele kokhals na, gaat het oké.

Niet echt de tijd genomen om alle berichtjes echt goed te lezen, was wel even heel benieuwd naar Kim's echo natuurlijk. De rest lees ik een dezer dagen weer bij, maar nu weer even tijd voor andere dingen (oa klussen: vandaag schuurt mijn man de parketvloer en bivakeer ik met ons zoontje boven, hm ook een soort vakantie).

x Jett

Geplaatst

Jett, wat fijn dat je een goede echo had! Gefeliciteerd!

Inderdaad, wat een kanjer, al over de 4 cm!

(ik had dat uitgetekend op papier, da's lollig)

Kim, bij ons doet een extern diagnostiek bureau de combinatietest.

Toevallig wel op de locatie van de VK, dat is sinds een half jaar zo.

Ik moet eerlijk zeggen, ben vanmorgen wel ziek geweest,

maar verder voel ik me wel oké. Heb de hele dag door beetjes gegeten,

maar voelde me toch iets fitter, blijer zwanger dan afgelopen weken...

Dames, mag ik even tegen jullie klagen?

Het zullen de hormonen wel zijn, misschien denken jullie:

ach het valt wel mee, maak je niet druk!

Als jullie dat vinden, moet je dat ook echt zeggen, ben niet van suiker!

Het gaat om het volgende:

een aantal maanden geleden is er door mijn nichtje besloten dat we met haar, mijn neef, mijn broer en ik (met partner en kinderen)

zouden gaan zwemmen, dat was leuk met al die kleintjes erbij. Dus we zeggen allemaal: ja leuk idee!

Een paar weekjes terug, kwam ik er per ongeluk achter dat iedereen was wezen zwemmen, maar onze Tim en ik zijn niet meegevraagd.

Ik heb het laten varen, was wel verbaasd, maar verder niets mee gedaan.

Nu hoor ik net, dat afgelopen zondag ze weer allemaal zijn wezen zwemmen, en weer zijn wij niet uitgenodigd...

Nu voel ik me echter wel een beetje gekwetst, voel me overgeslagen.

Mijn schoonzus die ik een aantal keer in de week spreek, heeft er niets over gezegd.

Ik vraag me dan af: willen ze mij er niet bij hebben?

Ligt het nu aan mijn hormonen? Wat vinden jullie?

Als je vind dat ik me aanstel, mag je dat gerust zeggen!

Geplaatst

@ Jett: helemaal super dat alles goed was met de echo. En 4cm alweer. Jeetje dat lijkt meteen alweer z`n verschil. Groot gelijk wat minder achter de computer. Lekker genieten van de vakantie en leuke dingen doen. Jij gaat dus ook een combinatietest doen. Tja ik zeg maar waarom niet, het kan geen kwaad. Fijn dat je niet zoveel last hebt van de hormonen. Geniet ervan.

@ Suzz: tuurlijk mag je klagen, daar zijn we voor. En ik kan best begrijpen dat het voelt of ze je er niet bij willen hebben. Zeker omdat het nu al 2x is gebeurd. Ik zou het gewoon eens vragen waarom er werd voorgesteld om gezellig met z`n allen te gaan en jullie toch niet gevraagd zijn, terwijl ze klaarblijkelijk al 2x zijn geweest. Maar maak je er verder niet te druk over. Graag of niet.

@ mamavanCarmen: ben benieuwd of het klopt wat je denkt, een meisje voor mij. We zullen zien. En bij jullie een jongen. Wie weet heeft je man weer gelijk. Spannend. Groot gelijk dat je je ziek hebt gemeld. Eerst aan jezelf denken. En tja dat je hebt geslapen van 10 tot 1 wil zeggen dat je het toch nodig had.

Ik ga morgen toch maar eens langs bij de huisarts. Eens vragen of hij iets kan voorschrijven!! Want dit hou ik niet lang vol, kan wel kleine beetjes eten, maar drinken komt er gelijk weer uit. En ik kreeg vandaag een brief dat ik volgende week bij de bedrijfsarts langs mag komen. Dus ben benieuwd.

Geplaatst

Suzz, ik vind het ook heel lullig. Maar kunnen ook mijnn hormonen zijn. Dus eerst maar eens navragen zoals Kim zegt. Misschien denken ze dat je geen risisco moet lopen als je zwanger bent. Niet dat zwemmen een risico is, maar omdat je je al zo ziek voelt ofzo. Dus misschien zit er wel een goedbedoelde reden achter?

Jett, jeetje 4 cm alweer. Wat gaat dat snel en dat is met oog echt goed zichtbaar. Ik vind de echo's het leukst als je al echt wat kan zien, handjes en voetjes enzo. Heerlijk.

Kim, bedrijfsartsen hebben veelal veel begrip. Gelukkig had ik een collegaatje die al ICSI gedaan had, dus daardoor was er sowieso al veel meer begrip bij ons management. Succes i.i.g.

Geplaatst

Hey Kim, hopelijk krijg je er iets voor bij de huisarts, scheelt vaak wel veel.

Bedrijfsartsen zijn vaak ook wel heel meegaand, zeker als je via de MMM zwanger bent geworden.

Wat dat zwemmen betreft, mijn schoonzus en nichtje zijn ook zwanger.

Ik heb gisterenavond mijn broer gebeld,

hij zei dat hij ook niet uitgenodigd was, maar hoorde dat ze gingen en gewoon is meegegaan.

Vind ik een beetje wazig klinken als ik eerlijk ben.

Maar inderdaad, graag of niet.

Zo, ik heb vandaag een relaxte niks doe dag.

(niet dat ik anders zo actief ben hihihihi)

Fijne dag meisjes!

Geplaatst

Nou ik ben bij de huisarts geweest. Heb zetpillen gekregen tegen misselijkheid en braken en vitamine B6 tabletjes. Dus hopeljik helpt het.

Vandaag lekker een rustig dagje. Vanmorgen heel even de stad in geweest met m`n ventje en even lekker een lunch genuttigd samen. Ging best goed. Merk wel dat als ik misselijk wordt ik ook echt snel wat moet eten, anders ga ik overgeven en blijf ik heel misselijk. Maar ja nog een paar weken en dan wordt het hopelijk minder.

@ Babyenschede: heb je de echo al gehad? Dat was volgens mij toch vandaag? Ben benieuwd.

@ Suzz: hoe ging de combinatietest??

Fijn weekend alvast dames.

Geplaatst

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Suzz: 28/10 combinatietest

Jett: 1/11 combinatietest

Kim: 1/11 afspraak gynaecoloog + echo

Babyenschde: 28/10 2e echo

Daantje:

Uitgerekende datum

Suzz: 9-05-2012

Jett: 17-05-2012

Kim: 24-05-2012

Babyenschede: 30-05-2012

MamavanCarmen: 30-05-2012

Daantje:

Geplaatst

Goedemiddag meisjes!

Fijn Kim dat je nu zetpillen hebt gekregen.

Ik heb die een in het ziekenhuis gekregen na een operatie,

ik kon niet zo goed tegen de narcose en bleef overgeven.

Na een dag ging het beter en een dag daarna mocht ik naar huis.

Hoop dat het voor jou ook heel succesvol is!

Babyenschede, hoe was je echo??

De combinatietest was leuk! Klein Frummelke bleef niet liggen

en ze moest heel erg veel moeite doen om een beeld te maken zodat ze de plooi kon meten.

Ik denk dat ze wel een kwartier heeft moeten wriemelen.

(op een volle blaas is dat niet zo'n lekker gevoel)

maar de kleine doet het goed, is alweer 6cm! En bewoog goed.

We hebben vingertjes en teentjes gezien, ruggegraat en hersenhelften bekeken.

Het was een hele lieve dame en omdat ze het zo sneu vond dat we helaas via de MMM

zwanger moesten worden, heeft ze wat extra fotootjes gemaakt, en de baby flink bekeken.

Ook de hartkamertjes waren goed zichtbaar, wat is de natuur toch wonderbaarlijk he?

O ja, de plooi was tussen de 2,4 en 2,9cm en het was goed zolang het onder de 3,5cm zat.

Dus ik maak me totaal geen zorgen!

Geplaatst

Hi allemaal. De echo was super! Alles was super. 2,6cm groot. 9w3d, dus klopt precies. Ben zo blij. net samen bij prenatal eerste pakje gekocht :)

Volgende echo maandag over een week. Dan ook nekplooi etc. spannend! Nu verder lekker brak vd jetlag. tot gauw!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden