Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier typt een heel zwak moe en vooral erg misselijk vrouwtje. Sjee wat voel ik me tijdens deze zwangerschap beroerd. Zodra ik Iphone of Computer zie word ik inene misselijk. Alsof die dingen teveel straling afgeven ofzo. Overal en alles ruikt chemisch en vies. Niks smaakt meer en ik drink echt zo weinig omdat alles goor ruikt. Bij ons op kantoor staat zo een koffieautomaat waar ook water uitkomt, maar het water ruikt naar koffie en dan wordt ik al misselijk en dan te denken dat ik 2 weken geleden nog gezellig aan de koffie was. Gisteren tijdens het fietsen overgegeven, hele rare gewaarwording tijdens fietsen. En dan begin ik volgende week 4 dagen in een nieuwe baan en ik zie er zo tegen op, allesz is ook nog eens in het enegels. Zucht. Ik vind deze zwangerschap zo zwaar.

Ik wil dat ik energie heb en lekker gezellig kan kletsen, maar lig tegenwoordig al om half 9 op bed. Is echt niert meer normaal. Volgende week woensdag pas de echo, zucht wat moet ik toch lang op wachten dan ben ik al bijna 9 weken zucht

En ik word standaard om half 5 wakker en heb dan inene hele erge zin hahahahah arme man hahahahaha en dan ben ik dus het minst misselijk.Misschien moet ik wel de hele dag door gewoon je weetwellen, wie weet ben ik dan stuk minder misselijk.

Ik heb gisteren foliumzuur laten staan omdat ik steeds van moet overgeven.

Tot later

• Reacties 535
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is erg stil hier. Misschien hebben jullie inmiddels ook eenbepaalde energie voor Iphones en Computers opgebouwd?

Nog 3 daagjes en dan is de echo, ik ben zo benieuwd.

Mijn kleintje had gisteravond 40,5 gradfen koorts, dus ik lichtelijk in paniek. Ben de hele nacht bezig geweest haar te vertroetelen en ben vanochtend vroeg opgestaan om kippepoten te halen voor oudhollandse kippensoep, zodat als die kleine vanmiddag moet eten, ze wat verse kippensoep krijgt. Is echt beste recept tegen gripe, koorts etc.

Over drie dagen is mijn man voor zijn werk 2 dagen naar het buiteland. Is voor het eerst dat we zonder elkaar slapen en ik zie er als een berg tegen op. Afschuwelijk om alleen te moeten slapen en het hele huishouden met naar de creche brengen en gaan werken alleen te doen en met de bus. Zucht.

Ik heb het gevoel dat ik deze zwangerschap veranderd ben in een klaagmonster. Ik zie overal als een berg tegen op. Net weer terwijl ik fietste verschrikkelijk overgeven. Is toch niet normaal???

Hoe is het met jullie. Ik lees in ieder geval mooie verhalen overf echo's. ook wat verhalen over bloedverlies, maar zag dat dat in deze periode nog voor kan komen en dat het niks hoeft te betekenen. Maar kan me de schrik voorstellen en fijn dat je dan direct echo mag laten maken.

Geplaatst

@ mamavancarmen: balen dat je zo erg misselijk en ziek bent! Hopen dat het met 12 en anders 16 weken over is. Ja ik geloof wel dat er dan paniek is als je kleintje ineens zo hoog koorts heeft. Bijna de echo voor jullie, spannend. Dan weet je ook of het er 1 of 2 zijn. O dat is wel balen dat je man 2 nachten van huis is. Tja ik slaap hier 1x per 3 weken een hele week `s nachts alleen. Niet leuk, maar ja het hoort er nu eenmaal bij met het werk.

We horen wel hoe je echo woensdag is!

Geplaatst

Hoi meisjes,

we zijn net terug van heerlijk uitwaaien in het park.

We hebben eikels geraapt, en foto's gemaakt.

Het is wel fris, maar heerlijk zo met die zon.

Verder houd ik vandaag een lamballendag...

(en mijn partner even naar de winkel of tankstation sturen, heb me toch zin in chocomel!!)

Fijne zondag meisjes!

Geplaatst

Lamballendag: tja dat is gewoon een dag lekker niets doen, relax en zien wat er gaat komen.

@ Suzz: groot gelijk een lamballendag. Altijd lekker. En heeft je partner nog chocomel gehaald?

Iedereen geniet nog van de zondagavond.

Geplaatst

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen: 19-10 1e echo

Suzz: 19-10 intake + echo

Jett: 25-10 2e echo

Kim: 25-10 3e echo

Babyenschde: 28-10 2e echo

Uitgerekende datum

Suzz: 12-05-2012

Jett: 21-05-2012

Kim: 23-05-2012

Babyenschede: 30-05-2012

MamavanCarmen: 30-05-2012

Geplaatst

Hey Kim, hoe was de verjaardag van je vriend?

Het was dit weekeinde wel heerlijk weer, vinden jullie ook niet?

En inderdaad een lamballendag is gewoon niets doen, en we zien wel.

En ja ik heb chocomel gekregen, een half liter flesje, lief he?

MamavanCarmen, wat vervelend dat je je zo ziek voelt.

Heb helaas geen tips of zo voor je. Hoe is het met je meisje?

(je hebt toch een meisje?) Is ze al opgeknapt?

Ben zelf net een jojo, sommige dagen gaat het redelijk,

zaterdag zelf was niet vooruit te branden, en hield ik ook niets binnen.

En ik ben me toch huilerig!

Ik hoef maar iets mee te maken (spontane kus/knuffel van Tim, partner die chocomel haalt)

en ik huil al! Moet echt vette oogcreme gaan halen, want krijg zo schrale ogen HAHAHAHAHAHAHA..!!

MamavanCarmen, we hebben woensdag de echo, vind jij het ook zo spannend?

Ik dacht dat ik met een tweede zwangerschap relaxter zou zijn,

maar niets is minder waar.

Fijne maandag allemaal, tot gauw weer!

Geplaatst

Suzz,

Ik dacht ook dat een tweede zwangerschap me makkeljk af zou gaan, maar echt niet! Mijn schoonzusje klaagde ook over haar tweede zwangerschap en wat haar betreft mogen de dagen vliegen. Ze is uitgerkend in December. Arme meid, ik weet nu pas hoe ze zich heeft gevoeld.

Ik kan ook om alles huilen. Normaal schiet ik niet in paniek als die kleine koorts heeft, maar nu ook tranen met tuiten en och mijn meisje (dat riep ik ook tijdens de bevalling van haar :))

Ik snap gewoon niet dat je je zo moe, beroerd enzo kan voelen en overal tegen opziet. Ik wil zelfs niet eens reizen, terwijl ik daar normaal echt wel zin in heb. En zo voor een heleboel dingen. Op dit moment ben ik ook blij dat het nog even duurt voordat ik weer zo een kleintje in mijn handen heb, want ik heb gewoon geen energie voor wat dan ook. Ik weet dat je na de bevalling stijf staat van de energie. tenminste bij mijn vorige bevalling wel, ik ben toen iets van twee dagen non stop wakker geweest en mijn beeb bewondert.

Maar goed, ik hoop dat mijn klaagzang vanzelf minder wordt.

Ik ben heel benieuwd naar de echo. Zeker omdat ik steeds denk dat het er meer zijn.

Geplaatst

MamavanCarmen, dat zou gaaf zijn meerdere :)

Laatste dag! Morgen weten we het zeker!

Mijn schoonzusje mopperde ook meer bij de tweede zwangerschap,

en ik kon daar niet zo goed tegen, probeerde zwanger te worden wat niet lukte.

Ik dacht toen vaak: geef mij die kwaaltjes maar!'

Schaam me dan ook een beetje dat ik me nu zo mopperig voel...

Mopper alleen tegen jullie, en niet echt tegen de rest van de wereld :D

Fijn dat jullie er zijn, gedeelde smart en dat soort dingen...

Is het bij jullie ook zo donker?

Het is verdorie half 10, heb kaarsen en lampjes aan,

je kunt zo geen boek lezen.

Fijne dinsdag meisjes!

Geplaatst

@ Suzz en mamavanCarmen: spannend morgen de echo! Kun je jullie wondertje weer zien Suzz en dan weten jullie of het er misschien wel 2 zijn mamavancarmen.

Hier was het weekend erg druk met de verjaardag van mijn vriend. Maar wel erg gezellig en laat als altijd. Moet kunnen. Hele zondag uitgeteld op de bank gelegen. Emotioneel dat herken ik helemaal, als ik maar iets zieligs hoor of zie krijg ik al tranen in mijn ogen.

Verder hier aan het genieten van een heerlijke week vakantie. Ik had nog zoveel vakantie uren staan, dus dan maar lekker een weekje vrij. Verder ook vol spanning wachten tot mijn nichtje gaat bevallen van de 2e. Die is vandaag 39weken. Spannend.

Nou dames geniet nog van de dinsdag! (al moet ik zeggen dat de dinsdag hier erg somber en regenachtig is)

Geplaatst

Hi allemaal,

IkBen inderdaad nog op bali! Morgen 8 weken zwanger. Heb met vlagen echt veel last v druk v onderen, maar tussendoor gaat het wel goed. Geen bloed gelukkig! Wel misselijk,mn 's avonds en dan eet ik niet veel. Niet spugen gelukkig! En verder doen we het heel rustig aan. Vanmiddag van 1 tot 6 ah zwembad gelegen.

Nog10 dgn en dan echo.vindt het zoooo eng! Afwachten maar!

LiefsBabyE

Geplaatst

Ow meid geniet lekker daar van de zon en heerlijke ontspanning. Ik wil ook op vakantieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Suzz, ik hoor dat wel vaker van ivfmoeders dat mensen die op natuurlijke manier zwanger worden niet moeten klagen en dat ze zelf het dolgraag zouden willen hebben omdat ze dan ook zwanger zijn. ik kan dat wel begrijpen, maar toch vind ik dat ook die mensen die op gewonen manier zwanger geraken een luisterend oor verdienen hoor. Het is echt niet makkelijk zwanger zijn en het is vervelend voor mensen die nog geen moeder zijn om te horen, maar het is ook verdomd lastig voor diegene die wel moeder zijn of worden. Dus ik vind iedereen mag klagen. En jij natuurlijk ook. Gooi het er maar uit. Echt zwangerschapskwaaltjes zijn bij iedereen verdomd lastig.:laugh:

Geplaatst

Hé Suzz en mamavancarmen even snel vanuit mijn werk: heel veel succes en hopelijk enorm genieten morgen bij de echo's! Ben enorm benieuwd

x

Geplaatst

Hallo!!!

Oooo de echo was magisch!!

prachtige hartslag, oogjes dicht,

druk bewegende armpjes en beentjes,

mooi rond hoofdje en romp,

hij/zij is zo knap!

En ik ben iets verder als dat we dachten, uitgerekende datum is 9 mei.

vandaag dus 11 weken precies.

Ben zo blij en opgelucht. zo happy!

MamavanCarmen, hoe laat heb jij je echo?

Veel plezier!!

Geplaatst

Hoi Suzz, heb even je datum veranderd en meteen die van mezelf ook; vorige week gaven ze bij de echo ook aan dat ik iets voor liep.

Echo/vk afspraak

Uitgerekende datum

Suzz: 9-05-2012

Jett: 18-05-2012

Kim: 23-05-2012

Geplaatst

@ Suzz: helemaal super dat alles goed was met de kleine. Echt zo bijzonder om het met de echo te zien. En het is niet erg dat je al wat verder bent dan gedacht.

@ MamavanCarmen: ben benieuwd hoe je echo was? En of je voorgevoel klopt van 2. Spannend.

@ Babyenschede: geniet nog lekker van je vakantie op Bali. Heerlijk. En die 10 dagen voor de volgende echo vliegen voorbij als je lekker aan het genieten bent van je vakantie.

Geplaatst

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa een kloppend hartje!!!!!! Wat een kleine frummel nog. Volgens statistieken zitten de frummel op 7 w en 4 dagen, terwijl we 7 en 6 dagen zijn. Maar schijnbaar zegt dat niks. Het was al 1,3 cm en hartklop van 69 slagen per minuut en we hebben het gehoord. Zo wauw, wat ben je dan inene toch weer verliefd op elkaar zeg. Mijn dochtertje was nog steeds ziek en die was dus mee, dus die heeft haar broertje of zusjes hartklop ook gehoord. Als de kline morgen nog ziek is, is het de derde dag dat ik niet verschijn bij mijn nieuwe baan. Nou ik heb wel even wat anders aan mijn hoofd. Eerst die kleine beter en zelf ook wat opknappen. Voel me nog steeds belabberd en weer overgeven. Mannetje zit nu in het buitenland en vind het doodeng om alleen met de kleine te slapen. Ik heb een aantal lichten in het huis maar aangelaten. Maar ik word nu al gek van alle geluiden (lig al op bed) en het is buiten ook al zo donker.

Suzzz wat heerlijk dat je al armpjes en beentjes kan zien wauw.

Ik krijg nu over 2 weken een echo, omdat ze vonden dat ik lang gewacht had, blijkbaar krijg je normaal toch eerder de echo. Maar ik heb nu zoiets van laat maar zitten, ik was benieuwd naar die eerste echo. Is gek want bij mijn dochter wilde ik het liefst elke week wel een echo. NU heb ik zoiets van wat een gedoe weer helemaal naar het ziekenhuis, oppas regelen, vrij vragen etc. Maar is wel belangrijke want ze doen dan gelijk de nekplooimeting.

Ik ga overigens geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie doen. Dat vind ik zo een risico. Ik hou het wel bij de echo's. Is de vorige keer ook goed verlopen.

Nou dames, wat hebben we ondanks onze misselijkheid en vermoeidheid toch een heerlijk leven he :happy:

Geplaatst

@ mamavancarmen: helemaal super dat alles goed wat met jullie kleintje! En toch maar 1. En tja die bepaling van wanneer de uitgerekende datum is kan bij de volgende echo weer schelen hoor. Hangt echt af van de lengte.

Balen dat de kleine meid nog steeds ziek is, hopelijk gaat ze zich snel beter voelen. Ja je nieuwe baas moet maar even wachten. Eerst aan jezelf denken, jij bent het belangrijkste. Hier ook nog steeds heel ziek en sinds vandaag weer overgeven. Hopelijk is het over met 12 of 16 weken!

Ik snap je gevoel hoor dat het eng is alleen slapen als je man normaal altijd thuis is. En dat je die geluiden hoort, dat blijft. Heb ik na al die jaren nog steeds last van. En is alleen als mijn vriend nachtdienst heeft. Heel raar. Maar een lichtje aan helpt altijd.

Geplaatst

Echo/vk afspraak

Uitgerekende datum

Suzz: 9-05-2012

Jett: 18-05-2012

Kim: 24-05-2012

Geplaatst

O wat super mamavanCarmen!!!!

Gaaf zeg!

ik was gisteren al heel vroeg in dromenland, vandaar dat ik nu pas reageer.

Veel beterschap voor je meisje, en voor jezelf ook.

Want zo alleen is ook niets.

Zorg goed voor je zelf, je baas wacht wel even...

Geplaatst

Hallo dames,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen en goede echo's. Ik lees bij jullie veel terug over misselijkheid, zelf tot overgeven aan toe. Zwaar lijkt me, helemaal als je al een kleintje rond hebt lopen.

Ik ben zelf ook in mei uitgerekend en ben zwanger geraakt via ivf. Ik ben heel blij dat het gelukt is en de eerste echo's waren goed.

Ik ben van tijd tot tijd misselijk, maar dat is goed te doen.

Mijn grootste kwaal is dat ik heel slecht slaap! Ik word om de twee uur wakker en droom heel heftig en veel. Daar ben ik erg moe van en soms een beetje moedeloos! Herkennen jullie dit of slapen jullie als roosjes?

Als jullie het goed vinden kom ik soms eens meeschrijven. Wel fijn om met gelijkgestemden ervaringen uit te wisselen!

Daantje

Geplaatst

@ Daantje: welkom welkom. En natuurlijk mag je hier gezellig meeschrijven. Nee dat van slecht slapen herken ik niet echt. Ik kan juist heel veel slapen. Dus probeer het ook te doen als het kan. Geniet van je zwangerschap!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden