Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012


Jheroen

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Ha meiden, hier na de aankondiging van de geboorte van ons meisje weer een eerste berichtje van mij.

Allereerst heel veel sterkte voor jou, lieve Bikergirl. Wateen ongelooflijke emotionele achtbaan moeten jij en je man nu meemaken. Ik denk aan jullie.

Tulpie en Amber, ontzettend gefeliciteerd met jullie zoontjes. Wat heerlijk dat ze er zijn! Ik ben enorm benieuwd naar jullie ervaringen,zowel met de bevalling als in de eerste dagen als moeder van deze kersverse kindjes. Maar waarschijnlijk gaat het bijjullie net als bij mij: je wordt geleefd en komt nu even nergens aan toe J. Ik hoop dat alles goed gaat en dat jullie al een beetje kunnen genieten!

Van mijn kant even een korte versie van de gebeurtenissen op2 -8, want ik weet dat jullie daar benieuwd naar zijn. De dag ervoor heb ik geen voortekenen gehad, alles was net als anders. Toch braken ’s nachts om 2 uur, in mijn slaap, opeens de vliezen. Omdat ik onder begeleiding van een gyn was, hebben we het ziekenhuis moeten bellen ipv een verloskundige. Die vroegen ons te komen en om 3 uur waren we er. Vervolgens ging het er raar aan toe, want hoewel ik ervan overtuigd was dat de bevalling was begonnen dacht het ziekenhuis er heel anders over. Ze twijfelden of ik wel vruchtwater verloren was, want het was me niet gelukt iets op te vangen (meteen een enorme plas inbed en daarna niets meer). En de krampen die ik toen al elke 4 a 5 minuten kreeg, werden door hen aangeduid als harde buiken ipv weeën. Ik zag er niet uitalsof ik aan het bevallen was, luidde het oordeel. We moesten eigenlijk weer naar huis en dan ’s middags bellen voor een afspraak voor een ctg diezelfde middag. Na veel gedoe mocht ik ’s nachts toch blijven, maar pas rond 7.15 uur kwam er iemand toucheren en kijken of ik ontsluiting had. Op dat moment was ik door al mijn puftechnieken heen en begon ik al te roepen dat er NU een ruggenprik moestkomen. Maar ja, ik bleek 7 cm ontsluiting te hebben (arts-assistent helemaal verbaasd,ik helemaal niet…) en mocht daardoor geen ruggenprik meer.

Om 8.15 uur begonnende persweeën – helaas niet erg goede, dus moest ik na een ruim uur persen op eigen kracht alsnog aan een opwekkend infuus – en om 9.47 uur was ons meisje er! En dan is de pijn direct verdwenen en rest alleen nog verwondering en geluk. Onbeschrijflijk.

Vervolgens nog wel naar de OK om onder narcose gehecht teworden. Het is jammer dat ik daardoor de eerste uren van ons meisje heb gemist. Maar dat haal ik nu ruimschoots in hoor! Na 2 dagen mochten we naar huis en nu zijn we thuis lekker aan elkaar aan het wennen. Onze dochter heet Madelon en we zijn helemaal verliefd op haar.

Voor de dames die nog aan de laatste loodjes bezig zijn:heel veel succes, zet ‘m op nog even! Ik heb momenteel niet veel tijd om uitgebreid te reageren, maar ik volg jullie wel hoor.

Veel liefs,

Simone

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Simone! klinkt best heftig allemaal. Wat hoor je dat toch vaak, dat ze in het ziekenhuis twijfelen of het wel echt vruchtwater was en of het wel echte weeën zijn. En gewoon even eerder toucheren kan toch geen kwaad?! Ik snap dat niet helemaal hoor. Alsof je niet serieus word genomen ofzo. En zij zeggen natuurlijk wij weten het wel want wij doen dit dagelijks. Moest je onder narcose gehecht worden joh... is dat standaard of kan dat ook met plaatselijke verdoving. Dat inscheuren of knippen dat lijkt me vreselijk :-( Geef je nu BV aan je kleine meisje? mooie naam en nu lekker genieten hè!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meisjes,

 

Jaaaa, baby 3 is er! Van harte Amber en manlief! Geniet van jullie wonder!

 

@ Simone, bedankt meis, ik begrijp ook heel goed dat jij even niet gereageerd hebt in de tussentijd. Heftig bevallingsverhaal zeg!

 

Als iemand ons lijstje weer update, kan die dan de babynamen erbij zetten? Gaat bij mij wel eens mis op de iPad en ik zit nu bijna nooit achter de computer omdat ik niet op mijn werk ben... Thanks alvast...

 

Hier zijn de beebjes nog redelijk rustig, ik hoop dat ze nog even blijven zitten tot na de crematie vrijdag. In ieder geval mijlpaal week 37 bereikt, voldragen baby's. Voor mijn twee is week 38 nog mooier omdat ze toch iets kleiner zijn, maar ik was even bang dat ze voor wk 37 zouden komen. Vandaag vieren we onze trouwdag, 3 jaartjes alweer. Nou ja, vieren is er eigenlijk niet bij, we doen er dit jaar niets aan hoor.

 

Succes met de laatste loodjes maar weer! Ik lees mee en hou af en toe wel een korte update bij...

 

Liefs, BG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow de eerste augustus babies zijn er al! Gefeliciteerd meiden!

Voor de meiden die nog moeten veel succes en een tip om vruchtwater op te vangen: kook een glazen pot (jam, groente) uit en vang daarin op op de wc (als dat lukt natuurlijk). Niet alleen makkelijk mee te nemen, maar je ziet ook direct of t helder is en kunt er inderdaad aan ruiken. Zoetig is vw.

 

Oja, hechten dien ze over t algemeen onder plaatselijke verdoving. Ik kreeg een spuitje (dat ik niet voelde want had alleen maar oog voor m'n dochter). Daarna hechten ze en dat viel mij reuze mee (5hechtingen). Maar ik heb er weinig van gemerkt, was alleen maar met m'n dochtertje bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgerekend:

14 augustus - Femmie80 - :bcbbboy2:

21 augustus - Amy 81 - :bcbbgirl2:

24 augustus - S€N - :bcbbboy2:

25 augustus - Linda1978 - :bcbbgirl2:

28 augustus - Bikergirl - :bcbbgirl2:en :bcbbboy2:

30 augustus - Apple - :bcbbgirl2:

 

 

Bevallen:

2 augustus - Simone - dochter M.adelon

3 augustus - Tulpie - zoon H.idde

7 augustus - Amber76 - zoon O.livier

 

 

Bij deze bikergirl! Hoe gaat het met je? Lief dat je nog reageert, niet meer dan logisch dat je niet helemaal mee doet, wat moet het dubbel zijn voor jullie nu....overigens vind ik het wel echt een mijlpaal: 37 weken met een tweeling in je buik!!!

 

Simone, jeetje, wat een verhaal inderdaad....het kan je dus toch echt ineens overkomen, ik heb de hele tijd het idee dat ik het wel aan voel komen maar dat hoeft dus echt niet. Hoe gaat het nu met jullie meisje? Lukt de voeding? Vertroetel haar maar goed:-)

 

Amber, hoe is het bij jou allemaal gegaan?!? En hoe gaat het met jullie manneke?

 

Tulpie, voor jou hetzelfde, hoe gaat het?! Al thuis? Vertel meiden ben zo benieuwd hoe het straks zal zijn!

 

Femmie, Sen, Apple, Linda en BG: tsja, meiden, nu is het onze beurt he. Hoe komen jullie de dagen door? Veel weg of juist coconnen thuis? Ik kijk veel series en doe ondertussen klein huishoudelijke taakjes, verder komt er een paar keer per week een vriendin of een zus een bakkie doen, word er bijna lui van;-)

 

Fijne dag!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Amy, ik zit al 1,5 week naar de olympische spelen te kijken. Ik ben nu een expert op sportgebied hihi! Maar zaterdag is de laatste dag, dus dan stap ik ook over op tv-series, denk ik. Verder wil iedereen ons nog even zien. Nu het nog kan. Alsof we een wereldreis gaan maken ofzo!!

 

Verder komen mijn ouders de 21e in NL aan en de 24e (de dag voor mijn uitgerekende datum) ben ik nog getuige op een bruiloft. Het zou dus goed uitkomen als ik dit weekend ga bevallen!!

 

Het is wel vrij stil hier. Ligt iedereen te bevallen ofzo? :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaha was het maar waar....

Ik word wel een beetje ongeduldig hoor.... Bij elk steekje of krampje denk ik..... Zou het....

Zo weer naar de vk ben benieuwd!

Ik durf niet meer zo ver van huis af hoor... Zit meer thuis dan dat ik ooit in mn leven heb gedaan!

@ simone wat een verhaal zeg, ik snap niet dat ze je niet eerder hebben gecontroleerd op je ontsluiting!

Hoe kunnen hun er nu over oordelen of je aan het bevallen bent... Jij voelt je lichaam toch!

Zat gewoon te koken na het lezen van je verhaal!

 

Ik heb eergister een afdruk gemaakt van mn buik, hij is echt.heel gaaf geworden!

Nu twijfelen we nog of we hem gaan schilderen of met mozaiek gaan bekleden!

 

Dames ik moet ff opschieten... Heb zo afspraak bij de vk...

Succes!!

Liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meiden,

 

zal me ook even melden :-)

 

ik durf ook niet ver van huis te gaan maar heb daar eerlijk gezegd ook de puf niet voor. Ben futloos en snel misselijk, hebben jullie dat ook? 's-avonds veel harde buiken waardoor ik amper kan liggen en in bed omdraaien van de ene naar de andere zijde is helemaal een crime. Het lijkt dan wel of ik onder een truck lig. Vriend hoorde me gisteravond gewoon beneden snurken!

 

Femmie, leuk zo'n buikafdruk!

 

Heeft iemand van jullie zwangerschapsfoto's laten maken? ik heb alleen maar buikfoto's die ik zelf heb gemaakt met mn iphone maar daar zie je dus mn gezicht niet op. Zou eigenlijk best wel een mooie foto van mezelf in zn geheel willen hebben alleen is naar een fotograaf gaan niet echt mijn ding.. ik haat camera's en op de foto gaan. Duik normaal gesproken altijd weg voor de cam en ik vind foto's van mezelf zelden leuk.

 

ga zo nog maar wat babykleertjes strijken en vanavond weer lekker zwemmen

 

fijne dag nog allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee dames! Eindelijk na 5 nachten mochten hidde en ik naar huis! Dat duurde mij een dag te lang en voor mijn meiden ook!

Gisteren thuis. Hidde was veel afgevallen en daarom nog een extra nachtje.woensdag lag de afdeling vol en wilden ze me wel weg hebben.gelukkig was hidde 30 gram gegroeid en mochten we naar huis.

Nu een heerlijke kraamhulp! Wassen koken strijken stofzuigen voor mij zorgen, mijn kinderen aandacht geven, bedenk het en ze doet het!

Nog wel pijn van de keizersnee en dat duurt nog wel even.

inbaker doeken aangeschaft en nu slaapt de kleine man heerlijk!

Wat een uitvinding!

dat was het wel even!

Liefs tulpie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve amber:

Gefeliciteerd met jullie zoon! Pluvier, leuke naam!

 

Lieve biker girl

Heel veel kracht en sterkte toegewenst voor morgen!

 

simone,

Ik hoop dat jij nu kunt gaan genieten, maar wat een verhaal zeg! Ga je nog een klacht indienen?

Heb je ook een fijne kraam hulp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey tulpie,

 

Weer lekker thuis, heerlijk! en zo'n fijne kraamhulp, je moet het maar treffen hoor. En de kleine man doet het nu gelukkig ook goed. Wat houdt dat inbakeren nou precies in? hoop dat je zelf ook snel weer opknapt.

 

Hoe reageren de meiden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

@ Amy, Thanks meis, erg leuk om die namen erbij te zien, hoef ik niet steeds zoeken. Gaat hier wel goed, ondanks emotionele sfeer en extra huil-hormonen die ik heb. Zie op tegen morgen, maar ik denk dat iedereen opziet tegen zo'n dag. Moet vooral huilen als manlief emotioneel is, en dat is hij regelmatig. Als de beebjes morgen nog maar even blijven zitten en me af en toe troosten kom ik er wel door en sleep ik mijn liefje er ook door.

We gaan mooi richting 38 weken zo, en de beebjes zijn erg actief, dus blijkbaar hebben ze nog wat ruimte.

 

@ Linda, nou, dat wordt nog wat als je pas rond uitrekendatum gaat bevallen. Dan zal het getuige zijn wel spannend worden.

 

@ Femmie, ik heb het vermoeden dat jij ieder moment gaat bevallen meis, spannend! Hoe ging het bij de vk?

 

@ Sen, hier ook liefst thuis, voor het geval dat... En als we een paar uurtjes weg gaan zou ik het liefst de tas voor het ZH meenemen, want er zal onderweg maar een vlies knappen.... Wij hebben wel buikfoto's laten maken bij een fotograaf. Ook niet mijn hobby om voor de camera te staan, maar heb 3 jaar geleden op onze trouwdag vernomen dat een goede fotograaf je hier doorheen helpt. Dit keer hadden we wel een andere fotograaf, en die stelde me minder op mijn gemak, maar alsnog was het wel leuk. We hebben wel besloten dat we straks weer voor babyfoto's naar die andere fotograaf van onze trouwdag gaan, hij was ook gewoon heel grappig en dat hebben we als erg positief ervaren.

 

Hier s'avonds ook veel harde buiken en iedere avond heb ik het gevoel dat het die nacht wel kan gebeuren. En als ik dan s'nachts moet plassen, denk ik, nee, vanacht gebeurd er niets. En s'morgens heb ik het gevoel dat het nog wel een week kan duren. Morgen nog even rust en dan mag het wel hoor! Ik ben er lichamelijk ook wel klaar mee. Opstaan uit een stoel en omdraaien op bed is een drama, en mijn handen zitten vol met vocht, doet soms gewoon pijn.

 

Ik ga lekker spaghetti eten dat manlief samen met zijn oudste dochter heeft gemaakt en vanavond de kleren voor morgen passen, ik had al iets in mijn hoofd en hoop dat ik het nog pas. Pffff, was het maar zaterdag.

 

Liefs, BG

Link naar reactie
Delen op andere sites

BG: allereerst heeeel veel sterkte morgen, kan mij zò goed voorstellen dat het moeilijk is het verdriet van manlief te zien. Ik hoop dat jullie morgen op een mooie wijze afscheid kunnen nemen en wat je zegt, dat je beebjes je troost mogen geven.

 

Ik lees bij julie allemaal eenzelfde soort dagritme: veel thuis, tv kijken (ben ook olympische spelen expert Linda haha), babykleertjes wassen en vooral niet teveel willen. Ik merk dat ik het fijn vind afleiding te hebben van vrienden/ familie maar tegelijkertijd ben ik toch ook graag op mijzelf een beetje aan het fantaseren over straks....

 

Zometeen naar de VK, ben er blij mee, heb een beetje onzeker dagje, eigenlijk nergens op gebaseerd maar het kan mij ineens overvallen.

 

Femmie, jij bent de eerste nu he! Ik hoop voor je dat je dinsdag niet gaat overschrijden, heb jij aangegeven dan gestript te worden? Ik word op de uitgerekende datum gestript, heel blij mee:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai dames, vandaag niet zo'n leuk bezoek gehad bij de vk... Het viel haar direct op dat ik extreem veel vocht vast hou, in mn benen handen en in mijn gezicht!

Toen ik aangaf dat ik gister hoofdpijn had, begon voor de vk de argwaan op hellpsyndroom oftewel zw vergiftiging!!

Mijn bloeddruk was ook gestegen heb continu een onderdruk van 70 gehad en die stond vandaag op 85! Wat daar dus ook mee te maken kan hebbem...ze heeft.gelijk mn urine gecheckt op eiwitten en daar was gelukkig geen spraken van!

Nu moet ik morgen weer mn bloeddruk laten meten en kijken ze naar mn ochtendurine... Een gewassen plas moet het zijn, had daar nooit eerder over gehoord haha...

Nu met spanning wachten op morgen! Het hoeft niks te zijn , maar toch...

 

@bg heel veel sterkte voor morgen!!

 

Welterusten allemaal

Liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Femmie, gelukkig alles in orde en bloeddruk ook netjes

 

Linda, bij jou ook alles gelukkig in orde. Is dat standaard zo'n echo en hartfilmpje of was er een speciale aanleiding voor?

 

wij maandag weer naar de VK, wij laten ook gewoon de natuur zn gang gaan...

 

BG, hoop dat je de dag een beetje doorkomt meisje

 

Pas bevallen dames, hoe gaat het met jullie spruitjes en met jullie zelf natuurlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden