Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mo heel veel sterkte...

Essieislief succes morgen met je fm!

Doorzettertje ik duim heel hard voor een positieve uitslag voor dinsdag!

Morgen ga ik naar het ziekenhuis voor een extra controle i.v.m. toenemende buikpijn, een opgezette strakke buik en benauwdheid. Eerst bloedprikken om 10.30 en een uur later een echo om te kijken of er vocht in m`n buik zit. Ben er vreselijk bang voor want bekend met deze klachten.

Liefs Disi

• Reacties 698
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@doorzettertje, weet niemand ervan af? Lijkt me best lastig om dat geheim te houden. Ik heb geen ecd gedaan. Mijn vriend heeft een tese gehad vanwege een obstructie in de zaadleiders.vandaar dat we icsi doen.

@disi, sterkte morgen! Hopelijk is het geen overstimulatie.

Geplaatst

@disiWelk ziekenhuis lopen jullie. Ik moet om 10:40 in het ziekenhuis zijn.Heel veel succes in ieder geval ik duim dat je geen overstimulatie hebt Veel drinken tijdens het spuiten meiden 3 liter per dag voorkomt een hoop hierin.

Geplaatst

Essie, Janneke en Disi alledrie veel succes vandaag! Ik hoop dat er niets vervelends aan de hand is Disi.

Ik hoop drie keer goed nieuws te lezen vanmiddag.

Liefs

noor

Geplaatst

@all, bedankt voor jullie lieve berichtjes! Ik moet zeggen dat ik al over de ergste teleurstelling heen ben, misschien komt dat ook wel doordat je meteen door mag naar de volgende cryo. De eerste echo staat al weer gepland op 26 juli.

@Amy, wie zijn in Nederland onder behandeling. We hadden gewoon mazzel dat alle embryo's goed genoeg waren om in te vriezen, want de VU heeft best wel een streng invriesbeleid. Ze zeiden dat dit ook best uitzonderlijk was, hoor. Goed, nu nog 9 over, en hopelijk blijft er daar toch wel eentje van plakken!

@Essie, succes met de fm, ik duim voor je dat het er allemaal goed uit ziet.

@disi, succes vandaag, ik hoop voor je dat het meevalt.

Geplaatst

@allIk ben lekker bezig FM is pas de 27ste ik spuit nu alleen deca Vanaf de 21 ste menopur 450 eenheden spuiten dat zijn 6 flesjes met een tab erin en mengen met 2 water best hoog maar go eitjes go. De 30 ste krijg ik de 2e FM en dan kijken hoe alles gaat. Voornu zag alles er perfect uit ik kan alleen niet starten omdat het er zo druk is daar baalde ik wel heel erg van dus 5 dagen later met de menopur starten ipv vandaag.

Geplaatst

Essie, ik zit in Zwolle, en jij? Balen dat je vanwege drukte in het ziekenhuis niet kunt starten.

Mo74 nog een dikke knuffel van mij voor jou.

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, eerst bloed laten prikken en daarna echo. Ik heb wel weer OHSS...de waarden waren nog niet zo dat er sprake is van een opname maar ik moet morgen terugkomen om bloed te prikken en weer voor een echo. Er zit vocht in m`n buikholte en vandaar de pijnlijke buik en de eierstokken zijn vergroot de ene kon ze niet vinden met de vaginale echo, die lag hoog boven in mijn buik te zweven in het vocht en moest ze via de buikwand opzoeken.

Mijn man vroeg nog of dit inhoud dat de uitslag positief is maar ze was er een beetje terughouden voor omdat ze ons geen valse hoop wou geven want dat de waarde ook nog van de Pregnyl kon komen...(het is vandaag dag 14 na de Pregnyl) morgen kon ze meer duidelijkheid geven zei ze.

Liefs Disi

Geplaatst

Hoopvol07, ja dat klopt overstimulatie en met heel veel drinken en rust houden kan het vanzelf weer goed komen. Als de waarden van je bloed te slecht worden en je bloed dus indikt dan kan er een opname volgen. Ik heb het eerder gehad (1e ICSI-poging waarbij m`n eierstokken ook vergroot waren en daardoor beide gedraaid zijn en dat 2x in een aantal dagen tijd. Dus ben er ook heel angstig voor dat dat weer gebeurt want die pijn is bijna ondraaglijk) nou ja ik ben er waarschijnlijk gevoelig voor.

Geplaatst

Vanochtend telefoon gehad en ze hebben 4 embryo's!!!Het is zo onwerkelijk dat dit toch nog mogelijk is en moeten morgen om kwart over 12 komen voor de terugplaatsing.

We laten 2 embryo's terugplaatsen ivm te weinig zaad wat we beschikbaar hebben.Kwaliteit kon ze niks over zeggen en horen we morgen.Het is allemaal zo spannend!!

Geplaatst

Nou Disi, ik snap dat ze je geen valse hoop willen geven maar na 14 dgn is de pregnyl echt wel je lichaam uit. Het lijkt er echt op dat "iets" in je :-) hcg aanmaakt en dat kan echt alleen het embryootje zijn. Heel voorzichtig mag je een beetje blij worden. Spannend hoor. Morgen weet je meer...

Las net dat ohss 4 keer vaker voorkomt als je zwanger bent. Hoe was dat de vorige keer Disi?

@hoopvol, bij flinke ohss wordt je in het zkhs opgenomen, ga je aan het infuus en wordt je bloed dagelijks gecontroleerd. Doordat het bloed stroperig wordt kunnen je organen het moeilijk krijgen. Dus, rust en controle zijn erg belangrijk.

Geplaatst

Hey Disi, meis ik herken je symptomen en onzekerheid. Vorig jaar heb ik ook overstimulatie gehad. Mij is vertelt dat in echt uitzonderlijke gevallen je in het ziekenhuis belandt, nog geen 1% van alle behandelde vrouwen of zoiets. Helaas ben ik wel in het ziekenhuis terecht gekomen. Ze hebben toen 2 liter vocht uit mijn buik gehaald, ik was toen zwanger van een tweeling (helaas miskraam, maar daar zit geen verband in).de pijn en t ziekenhuis was niet fijn, maar ja zoals alles, we zijn stoere vrouwen die de behandelingen en ook dit doorstaan.

Uiteraard met veel drinken en heel veel rust proberen het je lichaam zelf " op te laten ruimen".

Veel succes!

Geplaatst
He nee he, Mo; Sterkte!!!! Ik lees dat jullie 11 cryo's haddden, wat een hoop! Zitten jullie in Nederland of in Belgie? Ik heb namelijk weleens het idee dat ze in Belgie veel sneller iets in vriezen dan in Nederland...

Nogmaals sterkte Mo!

Net niet.

In Brussel is men nog veeeeeeeeeeeeeeeeele malen stenger als in NL hoor;)

Geplaatst

@disi

Ja veel drinken is heel belangrijk.

Bij mij zeggen ze dat altijd als je aan de hormonen begint minimaal 3 liter drinken om overstimulatie tegen te gaan.

Ik duim voor je dat alles goed komt hoor bah bah

Geplaatst

Hai Twinklestar,

Dat we er mee bezig zijn weten maar een paar mensen, maar als het straks hoop ik positief is vertellen we het natuurlijk en ook dat het via ecd is. Iedereen weet nl. zat ik zelf geen kinderen kan krijgen en dat we jaren geleden al uitgedolterd waren: dus dat gelooft niemand :-). En ik vind het ook niet iets om geheimzinnig over te doen toch?

Geplaatst

Janneke wat super zeg! Gefeliciteerd met je kwartet!

Disi ik ga voor je duimen meid. Niet alleen water drinken maar ook bouillon anders verlies je veel mineralen schijnt.

En wat een rare opmerking. In de bijsluiter staat toch na max 10 dagen is pregnyl uit je bloed, Dus???!!!!! Het zal toch niet?!!!

Essie was je nou zo in de bonen meid? hihi! Geeft niets hoor. Bijna beginnen. Fijn!

Doorzettertje heb je al enig idee of het gelukt is?

groetjes

noor

Geplaatst

Janneke wat fijn, een mooi begin! wanneer heb je eventueel de tp?

Nadieh ik dacht ook dat Pregnyl na 14 dagen wel uit je lichaam was. Ik heb 10.000 gespoten en heb ergens gelezen dat dat maximaal 14 dagen in je lichaam zit. Maar goed het is natuurlijk nu net de 14e dag na de Pregnyl en misschien is het hcg zo laag dat het ook een restje pregnyl kan zijn nog.... Over je vraag; vorige keer was het ook na de TP en inderdaad zwanger.

Belladonna, jij bent dus ook 1 van die uitzonderlijke gevallen...Ik heb toen ook nog bloedverdunners moeten spuiten (fraxiparine) tot wel in de 7e week van m`n zwangerschap. Daarna leek het goed te zijn maar niets was minder waar. Mijn eierstokken zijn destijds in de 9e week van de zwangerschap allebei dubbelgeklapt 2x zelfs. Dit hebben ze in ons ziekenhuis (gelukkig voor andere vrouwen) nog niet eerder meegemaakt vertelde de arts.

Hoe gaat het met jou meis?

Doorzettertje wat zal het fijn zijn om het straks te kunnen vertellen. Ik vindt het zeker niet iets om geheimzinnig over te doen. Je hebt altijd mensen bij die hun mening klaar hebben.

Ik duim heel hard voor je dat je bloedtest een mooie waarde geeft met een mooi Spaans temperament ;)

Noor ik heb helemaal de bijsluiter nog niet gelezen daarover...is dat ook bij 10.000 dan? ik ga hem gelijk zoeken, heb het vast nog wel...

Liefs Disi

Geplaatst

Ja ook bij 10000 deel elke dag door 2 dan kom je bij 10 dagen uit onder de 4 hcg ( de halfwaardetijd is 24 uur dat betekent dat de waarde elke 24 uur halveert).

dusse.....

!!!!!

Geplaatst

Noor, hoe is het met jou meid? Op welke wd zit je nu? Hoop zooooo dat deze ene topper mijn topper achterna gaat ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden