Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 698
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

In brussel en gent doen ze het ook volgens mij. ik weet niet of ze het in nl doen.

Ik heb liever geen tp dan weer een miskraam vandaar dat wij hier nu voor gekozen hebben. Het is zo verdrietig zo iets mee te moeten maken...

Groetjes

noor

Geplaatst

Amy: Erg goed en knap dat je al zover kunt denken maar probeer ook een beetje positief te denken (hoe moeilijk dit ook misschien is)

Noor:Jeetje wat lekker dat je helemaal verdoofd werd en geen pijn hebt gehad.En wat een opbrengt.Ga flink duimen voor je en hopen op een positief iets maandag

1e echo ging erg goed.Een aantal waren al 14 mm er in totaal had ik 14 eicellen dus de oogst is aardig volgens mij.Moet aankomende maandag terug komen voor 2e echo

dus denk wel dat er deze week iets gaat gebeuren.

Geplaatst

Hoi janneke dat zal wel zeker Aankomende week worden! Misschien donderdag? Veel ook 14 stuks.

Ik ga ook voor jou duimen meid!

Fijn weekend.

Groetjes

noor

Geplaatst

Zo, zover mij even bekend, weer t lijstje bijgewerkt....

1e Echo voor TP

Mijnbaby: 23-6-2011

Belladonna: 24-6-2011

Suzz_mv_T: 24-6-2011

Mo74: 27-06-2011

Noor: 01-07-2011

Janneke:9 juli 2011, 2e echo 11-7

Arzu: 14 juli 2011 fm voor iui

Punctie

Twinklestar: 27-06-2011

Amy: 7-7-2011

Noor: 9-7-2011

TP:

Sissy: 21-6-2011: 1 verse emmy

Tine: 22-06-2011: 1 emmy

ChrisH: 23-6-2011 2 verse emmies

Simonja: 26-6: 1 cryo

Belladonna: 1-7-2011: 1 cryo

Mo74: 7 juli 1 cryo

Twinklestar: 2 Juli

Amy: ???

Noor: hopelijk 14-7-2011

Lala: laatste week juli: 1 cryo

Wannabemom: : 7 juli TP (hopelijk...) 2 cryoos. 9:00 bellen..., helaas geen tp

Testen:

Tine: 5 juli 2011

Sissy: 6 juli 2011

Sylvia: 7 juli 2011

ChrisH: 7 juli 2011

Simonja: 8 juli 2011

Twinklestar: 12 Juli 2011

Belladonna: 13 juli 2011

Mo: 19 juli 2011

Geplaatst

Noor en amy, top! En nu duimen draaien!

Janneke, mooi zeg, dat gaat de goede kant op.

Twinklestar, ik heb je in t rijtje voor me gezet. Ik test niet eerder dan de 13e en doe een bloedtest. Na 2 biochemische miskramen (en 1 met 8 weken) wil ik zeker weten dat de hcg, mocht die er zijn, hoog genoeg is. Vanaf nu wordt wel steeds spannender he? Ik voel me best goed, heb nog wel last van de buik, mn hoofd en nu ook borsten. Maardat kan ook van de Lutinus komen.

Geplaatst

noor super zeg een punctie onder narcose..en een goede oogst hoor, nou spannend dus maandag ik ga ervan uit dat er een paar toppertjes bij zitten voor je

@essieislief ik ben ook "oud" voor ivf begrippen (42 maar voel me nog 30 hoor..haha) maar toch weer heel andere behandeling.

en nog een vraagje kan iemand mij vertellen waar de afkorting mmm voor staat ..

Geplaatst

Medische malle molen... denk ik!

Ik ben ook een wat ouder beestje (39) en ik voel mij altijd 28. Dat zal je ziel leeftijd zijn is mij weleens verteld.

Alleen de spiegel vertelt mij steeds duidelijker dat ik er echt Ontzettend naast zit met 28!

hihi

Aan de andere kant... mijn amh waarde is nog zo goed dat ik qua eicelvoorraad behoorlijk boven de curve zit voor mijn leeftijd. Ik kon nog jaren mee, voortplantingstechnisch gezien zei de dok. En zal laat in de overgang komen. Dat dan weer wel.

Groetjes

noor

Geplaatst

Ik heb er eigenlijk alle keren 5 st eicellen gehad, 7 follikels. Ook toen ik nog 36 was.

Maar nu krijg ik de max dosis menopur 450ie per dag. In tweekeer per dag 225ie. Pfff hormonenbom.

Dank je voor het duimen. Same here for you!

gr

noor

Geplaatst

Overgang....daar wil ik nog ff niks van horen hoor..

Ik had verleden x maar 3 follikels ...bij mij zal het O woord dan ook wel iets eerder komen als bij jou Noor :-)

ik moet trouwens wel lagere dosis spuiten als jullie (EMC zegt dat het niet uitmaakt of je nu 175 of 225 spuit er komen niet meer follikels van ).

Geplaatst

Morgen dames!

Goh ik dacht dat ik al oud was met mijn 36 :-)

@twinklestar, hoe gaat het bij jou?

@wannabemom, zo herkenbaar! Als deze laatste drie cryo pogingen niet lukken stoppen wij met de mmm (idd medische malle molen).

Het continue leven in onzekerheid, steeds weer "rennen" naar t ziekenhuis en vooral de hoop en het verdriet. We kunnen het niet langer opbrengen. Het grootste probleem is daarbij dat ik erg slecht tegen de hormonen kan. Mijn stemmingswisselingen zijn enorm. Ik kan erg veel intens verdriet hebben, veel energie maar ook heel derpi zijn. Ook trekt mijn lichaam de hormonen bijzonder slecht, word er echt ziek van.

Wij horen in augustus wanneer we voor de adoptie dagen kunnen komen, dat zal dit najaar zijn.

Geplaatst

@eer en @NoorIk ben 41 jaar geworden in juniVoel mij ook zeker niet zo oud hoor vWij gaan wel max voor 3 pogingen en dan stoppen wij. We zijn nu bezig met poging 2 Ik schrijf ook mee op een forum met dames van onze leeftijd is ook erg prettig voor ideeën en dingen delen.Dat is hier kijk maar http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?11357-45-jaar-en-voor-eerste-keer-IVF/page254

Geplaatst

Hi meiden!

Grappig, al die verhalen over de overgang en ook heel grappig dat ze door dit traject kunnen zien of je laat in de overgang komt of niet. Maar meiden, je bent zo jong als je je voelt dus Essie, 41 vind ik gewoon nog piepjong:-)

Wij zijn net gebeld, 3 bevruchtingen. Ik was lichtelijk teleurgesteld omdat we vorige keer 13 bevruchtingen hadden maar manlief zegt dat ik positief moet blijven een terugplaatsing is een terugplaatsing en we hebben kansen en daar heeft hij, weet ik rationeel, volledig gelijk in:-)

Janneke; dat word deze week zeker een punctie, maak je daar niet te druk om, dat valt echt enorm mee (vind ik) dus ik hoop dat jij dat ook zo ervaart, spannend!

Twinkelstar, nog maar 2 dagen! Hoe voel je je? Nog niks gespot? Ik hoop het voor je joh, spannend!!!

Hierbij het nieuwe lijstje, heb m ook even bijgewerkt maar ik hoop dat ik niemand beledig van de mensen die ik groen gemaakt heb, bij mijn weten was dit m toch?

1e Echo voor TP

Mijnbaby: 23-6-2011

Belladonna: 24-6-2011

Suzz_mv_T: 24-6-2011

Mo74: 27-06-2011

Noor: 01-07-2011

Janneke:9 juli 2011, 2e echo 11-7

Arzu: 14 juli 2011 fm voor iui

Punctie

Twinklestar: 27-06-2011

Amy: 8-7-2011

Noor: 9-7-2011

TP:

Sissy: 21-6-2011: 1 verse emmy

Tine: 22-06-2011: 1 emmy

ChrisH: 23-6-2011 2 verse emmies

Simonja: 26-6: 1 cryo

Belladonna: 1-7-2011: 1 cryo

Mo74: 7 juli 1 cryo

Twinklestar: 2 Juli

Amy: 11 juli 2 verse emmies

Noor: hopelijk 14-7-2011

Lala: laatste week juli: 1 cryo

Wannabemom: : 7 juli TP (hopelijk...) 2 cryoos. 9:00 bellen..., helaas geen tp

Testen:

Tine: 5 juli 2011

Sissy: 6 juli 2011

Sylvia: 7 juli 2011

ChrisH: 7 juli 2011

Simonja: 8 juli 2011

Twinklestar: 12 Juli 2011

Belladonna: 13 juli 2011

Mo: 19 juli 2011

Amy: 27 juli

Geplaatst

Lieve Amy

gefeliciteerd meis 3 bevructingen dat is top je hebt er in ieder geval 3.

En misschien zit hier de topper tussen die je een groene bank geeft.

Ik snap je teleurstelling wel heel goed hoor zeker als je vorige keer meer had.

Maar als hier de juiste tussen zit heb je er echt niet meer nodig.

Ik duim voor je hoor.

Geplaatst

Jeetje wat is hier veel geschreven. Heb moeite om alles van iedereen bij te houden maar zal proberen om zoveel mogelijk op iedereen te reageren.

@Noor, 13 eicellen! Wat een goede oogst. Hopen dat er in ieder geval een aantal mooie Emmy's overblijven na poollichaamdiagnostiek en de embryoscope. Wanneer hoor je dit?

@Janneke, dat schiet al lekker op. Veel eitjes ook voor jou! Wanneer denk je de punctie te hebben?

@Belladonna, wat is lutinus? Is dat een soort utrogestan? Spannend hè? Wat naar dat je twee keer een miskraam hebt gehad. Op naar de bloedtest...ik ga voor je duimen. Ik heb gisteren vast de testen van het kruidvat gehaald. Die schijnen het meest gevoelig te zijn. Misschien dat ik toch iets eerder ga testen. Merk wel dat ik nu een beetje ongeduldig word. Ik voel me wel okay. Gisteren een feestje gehad en de hele avond buiten gestaan. Merk wel gelijk dat ik me nu niet lekker voel. Hoofdpijn, moe, verkouden en soms een raar gevoel in mijn buik. Het lijkt wel of ik gedronken heb!

@Amy, positief blijven hoor. Het schijnt ook echt een goede invloed te hebben op de vruchtbaarheid. Als je wat leuke verhalen wilt lezen over geslaagde pogingen... Ik heb een topic geopend onder icsi, positieve verhalen. Erg leuk om te lezen en het geeft je weer wat positieve energie. Voor hetzelfde geld zijn dit drie toppers! Hoe gaat het nu met die vriendin? Heb je die nog gesproken?Ik heb nog niks gespot maar de eerste poging werd ik ook pas veel later ongesteld. Dus dat zegt niks.

Geplaatst

Hallo dames, graag zo ik me ook willen aanmelden voor deze topic! Afgelopen vrijdag hebben we de punctie gehad. Waarbij 18 eicellen gevonden zijn. Vandaag zijn wij opgebelt dat we 11 embro's hebben. Morgen om 11.45 hebben wij de tp. En 15 dagen later mogen wij testen. Onze testdatum is 25 juli! Vind het nu echt super spannend worden allemaal!

Geplaatst

Amy: wat goed dat je voor een tp kan gaan! Kan me voorstellen dat 3 bevruchte eicellen even een teleurstelling is, maar wie weet zit de topper er nu tussen en ben je straks hartstikke zwanger! Ik duim voor je meid!

Rican: wat goed dat jij ook een tp hebt gehad. Succes met wachten!

Alle andere wachtende meiden: veel succes, ik hoop dat de groene golf zich doorzet en we een supermooi groen juli-bankje krijgen! Ik stuur alle positieve vibes die hier bij mij thuis hangen ook naar jullie toe!

Liefs,

sissy

Geplaatst

@twinklestar, Lutinus is idd een progestron net als de ustrogestan. Alleen Zijn de utrogestan bolletjes er niet speciaal voor gemaakt en Lutinus wel. Maar t blijft een troeppie. Het is en blijft zeker spannend. Ik ben altijd wel eerder ongesteld geworden, ondanks hormonen. Dus vanaf vandaag loopt de spanning nog hoger op pppffff

@rican, welkom! Zet je jezelf op t lijstje (als je dat prettig vindt?)

@amy, heel herkenbaar! Onze 2e poging hadden we 3 bevruchtingen uit 32 eiblaasjes! Maar ik was toen wel zwanger van een tweeling! (helaas met 8 weken miskraam). Dus ik zeg gewoon, succes met je wachtweken!

@janneke, succes morgen met de echo. Toch altijd weer spannend

Geplaatst

hoi dames

weer even een berichtje van mij,

chrish en silvia, nog van harte gefeliciteerd dames, hoop dat ik jullie mag volgen

wannabemom, hoe is het nu met jou? moest echt even slikken toen ik je berichtje las, damn heel veel sterkte nog...

Amy, hoop dat jou kindje tussen de 3 zit meis,

die positieve energie, is denk ik idd heel toepasbaar.... toen ik 4 maanden geleden zwanger was, was er een soort site en op die sit, was er een vrouwenstem die zei'' je word zwanger, het gaat lukken, ik stel me open'' toen ik t voor t eerst hoorde dacht ik mijn god zeg wat een gelul.....maar ik dacht achja t kan geen kwaad, en toen was ik zwanger, terwijl ik de eerste 2 pogingen echt negatief was....

kan iemand me in t lijstje zetten?? ik mag de 23e testen

xx

Geplaatst

Hoi, ik kon niet meer wachten en heb toch vroeg getest. Ik wilde dat ik het niet had gedaan. Test was hardstikke negatief. Was wel weer een enorme teleurstelling. Van mijn vriend moet ik nu wachten tot en met dinsdag en dan nogmaals testen. Wat denken jullie? Kan het nog positief worden?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden