Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ooh had er even snel overheen gelezen.

Maar ze hebben daar ook andere dingen, kipsate , zalm, stokbrood :-)

Gezonde afhaal, bestaat dat dan?

Ik heb hier een eet walhalla, woon in het centrum van Schiedam, 10 minuten rijden sta ik in het centrum Rotterdam. Misschien weer terug naar Helmond waar ze niet zoveel verleiding hebben.

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik wil ook graag met jullie mee eten, oeps, sorry, ik bedoel lijnen. Ik ben direct na de bevalling begonnen met "gezond" eten. Dat schoot nog niet echt op.

Nu 3 weekjes bezig met Weight Watchers en dat gaat goed.

Ben ook gek op een wijntje en val vooral voor de zoete verleidingen. Daar moet ik dan weer extra insuline voor spuiten (diabetes type 1) en dat is ook niet

echt handig.

Ik was met de zwangerschap 28 kilo aangekomen, na de bevalling van de jongens was ik er 14 kwijt, wat viel dat tegen! Ik stond op de eerste dag dat ik thuis was te proberen

of ik in mijn favoriete spijkerbroek kon komen, hahahaha. Ik geloof dat de kraamhulp niet meer bijkwam van het lachen.........

Succes allemaal!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Gezonde afhaal.... Lijkt een beetje onmogelijk hè? Koreaans, volgens mij is dat heel gezond. Japans, sushi. Chinees is toch ook niet zoooo slecht? Piza kun je ook bestellen zonder kaas, is een stuk minder vet. Deed ik altijd toen ik nog wel tarwe at. Veel mensen vinden dat raar, maar in Italië zit er ech niet op elke piza zo'n klodder kaas hoor! Op vispiza's vind ik zond zelfs nog lekkerder. Oh tip: pizabodem in koeling bij ah, niet diepvries maar bij vers. Is zonder suiker, gewoon bodem met tomatensuaus. Je kunt ze zelf invriezen dus altijd bij de hand. Blikje vis erop, uitje, tomaat, paprika, of gewoon alleen groente erop...lekker en makkelijk en niet heel erg slecht (uiteraard wel koolhydraten).

En ja frituur is natuurlijk slecht. Ik las laatst dat vet eten tijdens de zwangerschap in veband wordt gebracht met allerlei dingen, oa risico op doodgeboren kindje, doordat het de doorbloeding van de placenta vermindert. En niet zo'n beetje ook. Even opzoeken: http://www.nu.nl/gezondheid/2531827/vet-eten-vergroot-risico-doodgeboren-kindje.html Heb me gelijk voorgenomen vanaf de wachtweken gelijk op vet te letten, zeker omdat ik al met dat mthfr verhaal loop. Maar lijkt me voor iedereen een extract goede reden om op vet te letten...toch? Wel stom dat ik bij beide zwangerschappen juist enorme snaaihonger had, zin in friet chips etc. Dat wordt de volgende keer dan dus fruit ofzo, hmmmm.....

Geplaatst

Ik zie je staan Vanessa haha, hoewel mijn moeder me laatst vertelde dat ze na mijn geboorte in een gewone jurk het ziekenhuis uit is gelopen....lekkker voorbeeld. Nou ja, eerst zwanger worden dan zien we wel weer hoeveel er aan komt en weer af moet.

Geplaatst

Jurk en spijkerbroek is wel een verschil denk ik. Moest ook wel glimlachen Vanessa, dat je dat dacht. Wel druk zeker bij jullie nu, met drie kids? Pfff!

Geplaatst

Sushi is idd gezond en ook erg lekker.

Chinees zit stiekum veel suiker in, vooral die rode dikke sauzen. Ik hou meer van tipan en autenthiek Chinees. Zit een goede in Kralingen maar prijzig en geen leuk personeel dus J wil daar niet meer naa toe.

Vanessa heb jij je kraamhulp een leuke dag bezorgd, hihi.

Henne wil nog steeds Koreaans proberen. Binnenkort moet ik naar de Pannekoekstraat dan wil ik er langs.

Geplaatst

Hallo

Gaan we nu vandaag of morgen beginnen omdat het vandaag nog een soort zondag is vroeg ik het me af...

Een boterham, 1 cracker en 2 kiwi's als ontbijt, kan ik nog beide kanten mee op vandaag toch...

Oh ja en wat afhaal betreft.... Thai is ook heeeeel lekker en supergezond als je het een beetje goed uitkiest. Alles vers gewokt 1 minuut voor je het af komt halen. moet je wel eerst ff bellen natuurlijk haha

Ik hoor het wel of het vandaag koelkast leegmaak dag wordt of niet

Groetjes

noor

Geplaatst

Ik heb de laatste 2 dagen opgelet met mijn wijn gebruik en braaf geluncht met een boterham.

Hoewel ik al dagen zin heb in een sitostick met satesaus. Hebben jullie dat ook wel eens dat de zin pas overgaat als je het hebt gegeten?

Mijn hormonen zijn ook door de war waardoor ik die drang heel sterk heb.

Wij gaan vanavond naar de Chinees, stond al gepland maar pakken maar 1 hoofdgerecht en een soepje vooraf.

Over ongeveer 1 wk naar Frankrijk, veel lunchen en wijn staat op het programma, zal moeilijk worden.

Geplaatst

Dat is bijna niet te doen dan... Heerlijk zeg. Volgens mij als ik het goed begrepen heb uit het pauzemeisjes topic, heb je aardig wat op je bordje gekregen de laatste tijd. Geen idee wat precies, en dat hoeft ook helemaal, maar ik las dat je veel gedoe aan je hoofd had.

Zou je dan niet lekker Ongelooflijk gaan genieten in la douce france en dan later bloedfanatiek weer meedoen hier? Die ene week zou ik dan niet gaan verzieken met nare afvalgedachtes. Je kunt je er daar toch niet echt aan houden en het maakt alleen maar dat je je schuldig voelt als je nog wat lekkers neemt.

Des te meer kun je ons dalijk verslaan met afvallen. Want die vakantiekilos gaan er altijd best makkelijk af. zo gewonnen zo geronnen.

Of demotiveer ik je nu. Dat is niet mijn bedoeling hoor. Maar ik snap mensen nooit die op vakantie gaan lijnen. Zo'n heerlijk knisperend stokbroodje, fruitig frans wijntje Mmmmmm mensch geniet nog even!

Gr

noor

Geplaatst

Maar ik ga zeker genieten daar maar ik probeer wel maat te houden, ik denk dat dit misschien nog niet eens zo moeilijk is.

Door de afgelopen maanden ben ik afleiding gaan zoeken door eten en drinken en omdat nu de rust terug is, tenminste zijn we hard mee bezig gaat dat volgens mij allemaal wat makkelijker.

Ik wil geen doelen zetten, ik wil prettig in mijn vel zitten en dan zal ik ook niet meer zoveel drinken en eten.

Het was een afleiding en nu we weer willen gaan opstarten in sept/okt wil ik fit zijn.

We moeten elkaar proberen te motiveren maar ik ben nu eenmaal een gezelligheidsdier :-) en de meeste wel hier.

Geplaatst

Noor, wil je hier aub niet te beeldend schrijven? Ik ben normaal niet zo van het stokbrood en de wijn (drink zelfs helemaal geen alcohol) maar zoals jij het nu omschrijft, krijg ik er zin in. Kan vast niet de bedoeling zijn. Haha.

Vanessa welkom hier en met je prachtige anekdote hoor je al helemaal bij dit hilarische clubje.

Syl, mijn insteek is ook het goed in mijn vel zitten, een dieet volgen wat haalbaar is en haalbaar blijft. Lekker en verantwoord eten maar met mate en ook nog op die manier dat het straks je kans op een (doorgaande) zwangerschap verhoogt. De crashdieëten geloof ik persoonlijk niet in maar ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

Zal ik afgaand op de reacties hier het startschot vannacht om 24 uur geven?

Vanmorgen een waldkornboterham en volkoren cracker beiden belegd met appelstroop en een schaafje oude kaas gegeten.

1 mok koffie, 3 mokken water en zit nu aan mijn tweede mok koffie (kan maar niet wakker worden, hoofdpijn, duf) met jaja een stukje pure chocolade. Wist dat het nog in de kast lag te branden, voel me vandaag een beetje zielig (dus dan mag het) en pure chocolade is zo slecht nog niet. Toch? ;-)

Helaas ben ik ook totaal niet handig met schema's maar ik ga vast even een opzetje maken. Iedereen is vrij om het aan te passen of om zaken wel of niet in te vullen. Niets moet alles mag. Schiet er straks maar lekker op los.

Ik vind het namelijk enorm gezellig hier maar ons doel was afvallen toch?

Geplaatst

Ja ik herken het wel hoor afleiding zoeken in eten of drinken terwijl ik weet dat als ik er wat slanker uitzie me veel beter voel. Hou het alleen maar tot 1600 uur vol en dan ga ik vaak nog behoorlijk linksaf. Denk ik: een augurkje met een plakje kipfilet is heel mager. Maar ik eet er dan 12 ofzo.. En moet ik vervolgens met een buik vol augurken en kipfilet aan tafel maar eet ik toch nog 2 borden.

Deze keer is het anders: ik voel gewoon dat het nu gaat lukken.

Zara: ik lees dat je gisteren een baaldag hebt gehad. Waarom? Je ging toch wat leuks doen? Of stond alles stom wat je zag hangen?

groetjes

Noor

Geplaatst

Ja wel hoor Noor heeft het weer voor elkaar. Wonen we niet in elkaars buurt ofzo want je krijgt me steeds aan het lachen. Nu weer met je 12 gezonde augurkjes met kipfilet.

Ik voel ook dat het ons gaat lukken. Humor, wat zelfspot, veel lachen en elkaar ondersteunen. De perfecte ingrediënten voor een afvaltopic.

De baaldag kwam doordat ik weer even bleef hangen in het waarom van het misgaan van de zwangerschappen en het waarom sommige mensen wel kinderen hebben terwijl ze er in mijn ogen niet erg geschikt zijn als ouder. Manlief en ik zouden dat kindje dan veel meer liefde kunnen bieden maar wij hebben geen kind en zij hebben er .....

O ja, ik ging een opzetje maken.

Naam Huidig gewicht en lengte Aantal kilo's dat je wilt afvallen Resultaat

Zara 81,4/ 1.77 Om te beginnen 10. Nu al een stukje pure chocolade gegeten ;-(

Geplaatst

Dit is dus niet goed. Als ik het typ, staat het netjes met tabs er tussen. Als ik het post, staat alles achter elkaar. Wie heeft er meer vaardigheid hierin?

Misschien ook nog goed om te vermelden hoe je het wilt gaan aanpakken?

Geplaatst

Ik zie het al. Wij zijn allebei even handig. Maar komt vast wel goed en anders moeten we dus als nog even uitstellen.

Heb nu trouwens echt trek. Twee boterhammen met gebakken eitje? Ei geeft je een vol gevoel toch?

Geplaatst

Hoi Zara, je hebt 'm vast al achter de kiezen maar een gekookt of gepocheerd ei is slanker. Ach, morgen beginnen toch? Druk vandaag ,probeer vanavond bij te lezen. Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Ik heb hem idd al achter de kiezen Elliebellie, maar de helft is op mijn stralend witte dekbedje beland dus dat gedeelte telt dan in ieder geval niet mee voor de caloriëen en het feit dat ik nu mijn dekbedje weer moet uitwassen, zorgt ook voor het verbranden van extra caloriën toch?

En Syl als jij behoefte hebt aan die sitostick vind ik dat je hem gewoon moet nemen. Straks ga je uit frustratie alleen maar andere dingen naar binnen werken en heb je nog steeds zin in die sitostick.

Zie net op msn lifestyle een Quiz "De waarheid over patat". Voor de liefhebbers hierbij de link http://quiz.nl.msn.com/LifestyleDieet/Dewaarheidoverpatat

Zal ik dan vanavond toch maar voor de frietjes gaan????

Geplaatst

Wauw, mijn link werkt nog ook. Dat is ook voor het eerst. Nu verdien ik zeker een frietje. ;-)

friet_cm300.jpg en speciaal voor Syl sitostick.jpg

Ik voel echt dat dit topic gaat werken.... In ieder geval op mijn lachspieren:laughing4: en die verbranden ook weer caloriën. Tsjonge, ik moet op deze manier wel graatmager worden.

Geplaatst

Ik weet niet eens wat het is... Ah, daar is een plaatje, bedankt. Het is inderdaad in ieder geval gezellig hier Zara!

Heb net een zakje Doritos Bits op, vind die zakjes ideaal, zitten 168 cal. in... en een glas Chrystal clear. Twijfel nog steeds wat te eten vanavond... Heb ineens zin in friet want liep op de Concours hippique en daar rook het me toch lekker naar friet en hamburgers!

Geplaatst

Mmm is in ieder geval goed om af te kicken als je een week alleen ff eet... Er is toch zo'n documentaire over die man die een tijd alleen bij de Mac eet? en daarna heel ongezond was... toch maar niet.

Geplaatst

Patat is natuurlijk gewoon aardappel. Aardappel is gezond, maar wel koolhydraar. En voor alles geldt: stomen of koken is beter dan bakken of frituren. Ik mik vaak aardappeltjes met olijfolie, knoflook en zout in de oven. Dat is bijna net zo 'slecht' als friet, maar daar hoor je niemand over.

Wat ik me afvraag (ben geen afvalexpert) gaat het nou echt alleen om calorieën of vooral om wat je eet? Suiker, vet, dat soort dingen... Want me alleen drie big Macs op een dag blijf je misschien best binnen je calorieën, maar ervan afvallen doe je denk ik niet :-) Ik eet natuurlijk al jaren geen suiker en melkproducten meer, maar daardoor valt het me des te meer op dat dit overal in zit. Denk dat de helft van de recepten in bijvoorbeeld de allerhande wle iets van room of kaas bevat terwijl het best zonde zou kunnen. En dan staan de calorieën er wel netjes bij, maar ik vraag me dus af of dat dan echt nog belangrijk is.

Anyway, ik moe nog even mn cheerleader rol vervullen..... Een goeie yell verzinnen....hmmm.... Wijntje, nootjes, krijg de pest, afvalmeisjes doe je best!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden