Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahahaha Henne, briljante yell!

Volgens mij gaat het om de totale optelsom van war je eet. Calorien geven de grenzen aan, maar daarbinnen moet je goede vetten en goede koolhydr eten, veel vezels, geen suikers

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Japans is over algemeen erg gezond. Pure ingrediënten, weinig vet, weinig suikers/sauzen. Hoewel het bij die all you can eat concepten toch best vaak een vette hap is, ook vaak (te) zout zodat je veel drankjes bijbesteld. Zonde. Wij gaan vrijdag eten met m'n schoonouders, waarschijnlijk ook Japans. Lekker.

Dat klinkt logisch Fren. Ik mag/eet natuurlijk zoveel niet dat ik van eten echt niet te zwaar zal worden. Alleen die stomme hormoonheupen..... Probeer dus minder te snoepen, chips...mmmmmmm, maar moet dan nog wel voldoende calorieën binnenkrijgen met alle beperkingen. Wat dat betreft is jouw soeptip voor mij ook een goeie.

Zal proberen elke dag een passende yell te bedenken voor de motivatie :-)

Geplaatst

Nou, alsnog geen frietjes gegeten. Man had een restjesdag ingepland. Groene salade met ui, paprika, komkommer en tomaat, vis en daarbij een stukje knoflookstokbrood.

Japans klinkt ook goed. Nog nooit gegeten.

Als vrouw is de richtlijn 2000 kilocalorieën per dag. De manier die Fren aangeeft, is volgens mij de gezondste.

Geplaatst

Hoi

Ik heb Fren's wijze woorden nog even opgehaald.

Ik zit te bulken achter de computer.... rode curry op met koskosmelk en 80 gram rijst per opscheplepel op mijn bord. (2 stuks of waren het er drie) in plaats van de de door Fren voorgestelde 80 gram per 2 personen pfffffffffffffff. Manyana... gaat het gebeuren....

Ik ben afgelopen jaar onder behandelin geweest van de dietiste, een aantal van haar tips:

- mager broodbeleg met tomaat of kmkommer

- eet minimaal 250 gram groente per dag

- drink geen vruchtensap, maar eet 2 stuks fruit

- probeer 1 boterham minder te eten

- drink en eet magere zuivel, dus ook 20+ kaas

- eet eerst een kop soep (zelfgemaakt van verse groente, bouillon, staafmixer) voordat je eet

- weeg je eten af: wij gebruiken max 80 gram rijst of pasta met zn tween

- eet minder vlees, 70 gr pp is mee dan genoeg

- zorg voor 2 soorten groente tijdens de hoofdmaaltijd

- uteraard niet snoepen

UNQUOTE

Geef alsjeblieft snel dat startschot. Zelfs mijn joggingbroek zit nu strak, heb elastiek onder mijn rol gedaan en er zit ook een rode wijnvlek op.

Zooooooo sexy...... not.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Wasabi vind ik dus vreselijk, maar zonder is het ook lekker :-) sashimi, mmmmmmm!!! Ben zelf ook een grote fan van tempura en yakatori. Tepanyaki ben ik na een tijdje beetje zat, al die sojasaus en knoflook. En dat zeg ik niet snel want we hebben hier standaard een literfles sojasaus in huis, zowel lichte als donkere. Oh en we weten nog niet waar sylvie, in ieder geval Rotterdam, met drie kinderen niet te ver rijden.

Geplaatst

Haha, Noor, je bent hilarisch. Zie het helemaal voor me hoe je morsig uitbuikend achter de computer zit Als een vrouwelijke versie van ' de vieze man' van Van Kooten en de Bie. Alleen een klodder vanillevla op je bloesje ontbreekt.

Geplaatst

O ja, ik ben vandaag weer begonnen, hoor, na die vieze fastfooddrankorgie van dit weekend. Muesli, twee bruine boterhammen met magere kaas (bleghhh), ham, sla en tomaat. Avondeten wat we het hele weekend al wilden eten: spinazie, bloemkool, biefstuk. Verder nog schaaltje yoghurt en een appel. Kom, kilo's, vlieg eraf!

Geplaatst

Hamachi in Schiedam is goed maar prijzig en Kyoto in r

Rotterdam Hillergersberg erg goede prijs kwaliteit. All you can eat of à la carte.

Noor zie je al helemaal zitten, hihi!

Geplaatst

Elliebellie, heb je echt niet meer dan dat gegeten? En niet flauw gevallen?

Noor, je schrijft weer hilarisch. Ik had mezelf al een beeld van je gevormd maar dankzij Elliebellie ziet het er nu nog ranziger uit...

Op jullie verzoek dan komt hier RATATA RATATA Beatrix_startschot.jpg het startschot!!! Beatrix_startschot_886606b.jpg

Voor jullie allemaal heel veel succes met veel hilarische momenten. Het gaat ons lukken!

Geplaatst

Wat een geweldig plaatje Zara!! Here we go!!

Twee meergranen boterhammen met 20plus kaas, 2 kiwis's en een eitje. Moet van scholtes van DD toch, eitje per 2 dagen.

Vanochtend 70,8kg. misschien lijkt het niet zo mega en dat is het waarschijnlijk ook niet, maar mijn eigen gewicht was jaaaaaarenlang 62kg en was toen echt geen graatje. Ga nu voor 4kg eraf en juist die laatste zijn het moeilijkst. Op een of andere manier zit het echt op opvallende plaatsen. Laten we het zo zeggen: in Suriname zouden ze trots op mijn bibs zijn, daar wordt een flinke wel gewaardeerd. Wil het voor 1 augustus bereikt hebben, tenzij ik dan zwanger ben natuurlijk maar gezien mijn cv durf ik daar niet zo snel van uit te gaan.

Wist je trouwens dat een wat voller postuur voor je 40e jaar oud doet lijken? En na je 40e lijk je dan weer jonger als jewat voller bent omdat je anders een oud bekkie krijgt. Nu ben ik 39. Daarom doe ik nu maar 4 kg eraf, dan hoef ik volgend jaar niet zo veel te eten om ze er weer bij te eten. Want een oud bekkie... oeh dan liever toch wat te dik.

Hoe ik het wil doen is door maat te houden en Frens soepie gaat me daarbij helpen. Ook henne's tip om van 2 vleespakketjes 3 te maken lijkt me wel wat. Eet toch het liefst biologisch dus scheelt ook behoorlijk in de portemonnee dan.

Verder moet ik niet meer mijn zoon's danoontjes opeten en ook niet zijn andere eten.

En meer bewegen.

Ja ik weet hoe het moet...

nu ga ik het ook doen!

succes allemaal!!

noor

Ook ik kan geen mooi lijstje maken hier.

Geplaatst

Zeg Noor, je beurt me nu niet zo op met je verhaal hoor. Nu ben ik en te oud en te dik. Lekker dan! Geloof dat ik uit stress nu maar een graai in het één of ander doe.

Hihi, nou ja, kan dus altijd nog verhuizen naar Suriname of de Antillen. De kilo's gaan bij mij namelijk ook altijd die kant op (niet richting Suriname en de Antillen natuurlijk anders had ik nu geen probleem)

Ik heb vanmorgen havermout met magere melk gegeten (wel met een schepje suiker anders vind ik het niet te eten), veel water gedronken, een mok koffie, twee peren en denk dat ik nu voor een salade ga.

Waar zijn de andere dames? Ik heb jullie toch niet afgeschoten met mijn startschot? Of zijn jullie flauwgevallen van de honger?

Als niemand een schema kan maken, moeten we misschien maar zo'n onder-elkaar-lijstje doen???

Geplaatst

Ik vond het wel positief dat je na je 40e jonger lijkt als je wat voller bent. Ik hou van eten én ik wil graag jong eruit zien.

Perfect. Moet alleen dit jaartje nog overbruggen!

Kom, ik bedoelde het geenszin rot, 39 is toch niet oud gekkie?!! Het hele piep is er af maar 95 dan ben je oud. Ik voel me niet oud in elk geval hoor!

Zara........ denk er eens aan..... dat je dalijk je eigen kleding weer aan kan en weer met een beetje beter gevoel in de etalageruit kijkt. Bovendien geeft het een goed gevoel als je sowieso iets bereikt. Zeker als alles ff tegenzit. Lukt er tenminste nog iets haha! Als we dan toch nog even moeten wachten op zwanger zijn, dan maar een beetje slank en met een beter gevoel over onszelf toch!

Je voelt je straks weer slanker, aantrekkelijker en kleding passen is geen zware straf meer. Nu blijven alle broeken in mijn eigenlijke maat op mijn bovenbenen steken en een maat groter dan heb ik een vuist ruimte in de broekband.

Een paar kilo geeft al een goed gevoel, ik spreek uit ervaring. Als de billen net iets minder schudden en iets minder ver naar achter uitsteken ben ik al blij.

Nee Zaartje we gaan er voor. Laat je door niets demotiveren. We zijn begonnen en binnenkort zijn we blij! Het gaat NU lukken.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Dag meiden, ik glunder nog na, want ik ben 40 plus en rondborstig en buikig en daardoor zie ik er dus blijkbaar 10 jaar jonger uit. Of wat het 'ietsje' jonger? Leuk dat we allemaal wat ouder (lijken) te zijn.

Ben op het werk en nu even geen tijd maar tot later!

Geplaatst

Ik ben 36 jaar jong :-)

Vanmiddag geshopt in Rotterdam, ik noem dat een work-out, veel gelopen en dan nog al die tassen tillen, puf puf.....

Licht geluncht en geen wijntje genomen, niet dat ik ooit in de middag drinke alleen als ik ga lunchen dan meestal wel en ik ga niet vaak lunchen voor de duidelijkheid.

Vanavond zal het wel een pizza worden want ik heb niets in huis en zit nu op de zaak dus geen tijd en energie meer om te shoppen.

Geplaatst

Goed zo meiden, de kop is eraf, nu de kilo's nog ;-)

Syl Kyoto vinden we niet super, heb hier natuurlijk een errug kritisch publiek hè... Die in Schiedam ken ik niet. Laat het maar even aan de schoonfamilie over, mij maakt het niet zoveel uit.

Ik ga morgen weer fysiosporten en heb er zowaar best wel zin in.

Geplaatst

Ik zie dat ik in mijn eerdere posting onduidelijk was. Ik ben niet 'veertig plus', want ik ben veertig. Die plus sloeg op m'n bolle buik :happy1:

Syvlie: 36 is geen 21, ik bedoel maar. We hebben toch meer levenservaring en zeeeeeker veel meer humor. Goed van je dat je EN gegeten hebt tussen de middag EN er geen wijntje bij hebt gedronken. Ga je dat vanavond nog rechtbreien, of hou je het zo?

Noor, even off-topic en serieus: Ik zat vandaag pas voor 't eerst achter de pc en heb nu dus pas je handschrift kunnen lezen. Nou is de MMM voor niemand een pretje, maar jeetje mina, jij hebt het echt zwaar voor je kiezen gehad. En dan nog zo vrolijk, slim, scherp en vol zelfspot zijn. Topper! :ygg:

Geplaatst

Henne heel benieud waar jullie terecht komen, laat even weten.

Ellie weet het nog niet, zit nu aan een av biertje, ben erg moe.

Vind al onze handtekeningen schokkend als ik ze zo lees zeg, we hebben allemaal een flinke rugzak.

Geplaatst

nou jeetje elliebellie, vrolijk ben ik wel maar de rest... too much honour, for sure. Het is mijn rotterdamse gezegde dat me altijd op de been hield: als je je bek lang genoeg openhoudt dan vliegt er vanzelf wat in. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me niet rot voelde van de prikken, de hormonen en de punctie. Mijn buuf is er 6 maanden niet zichzelf van en ervaart het als heel zwaar. Alleen de teleurstelling steeds en de oneindige reeks babyborrels, showers en kraamfeesten. Gelukkig zijn de meeste vrienden nu uitgebaard en is mijn situatie nu veranderd omdat ik een hummel heb mogen krijgen. Ik zou het zo allemaal weer doen. Alleen al dat amalgaan uit mijn kiezen halen (was een beetje aan het doorslaan toen) daar zou ik ff over na moeten denken... auw auw.

Ik zit intussen te gieren van de trek... jullie ook?

Pfff even doorzetten...

Geplaatst

Nee, ik heb geen honger. Weet je wat mijn geheim is? Zakje cup a soup om vier uur. Dat zouden meer mensen moeten doen :-). Zitten 75 cal in. Valt mee.

Sylvie, tuurlijk, we hebben allemaal een rugzak met bagger. Bah. En nog steeds als ik lees over missed abortions draait mijn maag zich om. Zou een goeie afvaltip zijn maar dat doe ik mezelf niet aan.

Geplaatst

Ik heb nog niet alle bladzijden gelezen, maar ik start morgen met het cambridge dieet.. 10 kilo eraf! Dat is het doel.. Gelukkig gaat het onder begeleiding en kan ik niet smokkelen omdat iedereen eraf weet. Ik ben het zo verschrikkelijk zat al die extra kilo's.. Ik walg gewoon van mezelf als ik in de spiegel kijk. We moesten wel even puzzelen want over 6 weken gaan we op vakantie en om nou een koffer vol poeders en pakjes mee te nemen naar de VS lijkt me niet verstandig..

Ik hoop dat iedereen het op haar eigen manier wel voor elkaar krijgt..

Veel succes

Geplaatst

Zo Margot, jij bent goed gemotiveerd! En je omgeving op de hoogte stellen, werkt idd goed. Kunnen ze je steunen.

Noor, ik begreep hoe je het bedoelde hoor. Kon er ook smakelijk om lachen maar wil er ook nog graag een beetje jong uitzien ;-)

Elliebellie, wat heb jij allemaal gegeten behalve je cup a soupje?

Sylvie, goed bezig! Geen sportschool nodig?

Waar zijn alle andere dames? Zijn die al gevlucht voor ze begonnen zijn?

Ik ben best trots op mezelf. Heb als ontbijt een kop havermout met magere melk genomen. Wel met een schepje suiker anders vind ik het niet te eten. Tussen de middag een salade met gerookte zalm en vanavond bobotie (weinig van gegeten want ik vond het niet zo lekker) en weer salade. Tussendoor dan nog twee peren. Ik heb nu wel echt honger maar ga niks eten. Misschien maar mijn bedje in dan hoor ik dat gerammel in mijn maag misschien niet meer zo.

Geplaatst

Chapeau Zara! Well done!

Hier een zware ovenschotel en helaas er stond nog een restje biogarde roomyoghurt. Na ja op is op maar verder ging het heel goed gisteren.

Heb nog een meisje gevonden op een behoorlijk stil fietspad.Denk een jaar of 4, op een klein roze fietsje. Stond daar te huilen en af en te roepen om haar vader. Die was haar kwijt geraakt. Na ja, hoe kun je zo een kleintje nu kwijtraken?!! Ik heb haar thuisgebracht, ze wist dat gelukkig. De moeder vond het vrij normaal leek het, of ze was confuus. Maar ik snap nou niet hoe je zon klein hummeltje nou kwijt kunt raken op dat lange fietspad waar je verder geen kant uit kunt. En ook nog heel stil, dus een jogger kan haar zo meenemen. Sommige mensen.... grrrr!!!

Dat maakt mij soms boos. Denk ik: wees er een beetje zuinig op!! Anderen doen er een moord voor!

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden