Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ah joh, heb je lekker de ruimte. Languit liggen enzo. Wanneer begin je weer? Als deze ronde voor ons niet lukt gaan we over twee weken gelijk aanmelden voor een verse poging. Hoop het niet -wil nu gewoon zwanger raken- maar straks hebben we samen de punctie haha! Zie je ons al naast elkaar liggen bijkomen....

Geplaatst

hahha dat zou wel een giller zijn zeg. Tsja wanneer begin ik, goeie vraag.

hopelijk kunnen ze morgen met de echo zien waar ik met mijn cyclus ben haha. Want ik snap er geen r**t meer van . Dsu ik dacht zelf, 8-7 menstruatie, in slechtste geval 15 juli menstruatie en dan dag of 18 later de punctie? Uitgaande van mijn schema van de vorige keer. Dus begin eind juli begin aug de punctie of zo….?

Lopen we dan gelijk?

Vast niet want die cryo's gaan goed ontdooien, ik zal ze morgen even streng toespreken hahaha

Geplaatst

Guusje wat een superresultaat, daar mag je terecht trots op zijn!!!!!

En samen met Henne op het wachtbankje, kun je elkaar goed vasthouden.

Hier is het weer bijgedraaid en zit lekker in de tuin met een boek, glaasje limonade en pakje tukjes hmmmmm, tussendoor wat lezen hier.

Geplaatst

hoi meiden

Guusje wat een ontzettend goed nieuws, dit aantal had je totaal niet verwacht natuurlijk, daar moet gewoon minstens een super emmie uit voort komen nietwaar? fijn dat je neit al te veel last hebt!!

Henne, heerlijk, zaterdag de tp van jullie cryo´s, ook weer spannend. Ik vond het destijds toch een prettige gedachte dat ik direct door zou kunnen indien de cryo er niet goed door zou komen.

Nico, jullue gaan morgen weer naar DD toe toch? heel veel succes alvast!

zojuist terug van het ziekenhuis en mijn werk, de prik hoef ik nog maar 2x te halen, met 35w1d de laatste; zit dan in de 36ste week.Dus dat schiet echt op.

Op het werk was het hectisch, veel collega´s weer gezien en behoorlijk bijgepraat, tevens wat zaken aan me voorgelegd, wel grappig te merken hoe snel je weer in dat werk-denkproces zit maar het daarnaast ook weer heel makkelijk los kan laten....

Geplaatst

Oh Sab,

gaan ze bij jou ook nog bloed afnemen om te zien hoe of wat of enkel een echo doen? veel succes iig, ik hoop dat je gewoon kan starten!

Geplaatst

ik denk niet dat ze bloed af gaan nemen, heb ik allemaal laten doen al, maar ja je weet t nooit natuurlijk…ach ik ben er dan toch ;-)

Henne, jij kunt me dat vast wel vertellen :-))

Geplaatst

Jaha en weer 40 minuten gewandeld he, vanmorgen! Er zou een vriendin op de koffie komen maar ik wist niet precies hoe laat, dacht ik kan nog wel een half uurtje weg, toen kwam ze net aanlopen dus ze heeft gezellig meegewandeld... Merkte wel dat ik sneller buiten adem ben van het kletsen, gezellig maar alleen lopen is voor mij beter...

Die Syl, kon het toch niet laten he! Alle keren dat ik op vakantie ga, behalve misschien bij mijn zus, ga ik forumloos doorbrengen want ik heb niet eens een laptop! Vriend heeft een mini laptop maar dan moet er Wifi zijn. Ik weet ook niet of hij 'm gaat meenemen naar Kreta in augustus...

Geplaatst

Sab ik zou in principe dan over twee weken ongesteld worden en weer gaan prikken (als er geen wachtlijst is). Vorige keren had ik de punctie rond dag 13/14 dus iets van 27 juli dan? Denk dat ik dan iets op je voor zou lopen ;-) Maar idd....dat gaat niet gebeuren, heb namelijk tijdens mijn zen-half-uurtje bij acupunctuur besloten dat deze twee cryo's onze kindjes worden. Punt.

Bloedprikken morgen? Kan. Als ze twijfelen waar je in je cyclus zit, wordt er misschien progesteron geprikt? Ik weet ook niet meer of de uitgangsecho op een bepaald moment in je cyclus moest, voor of na ovulatie oid..? Volgens mij niet toch? Wat ga je prikken eigenlijk? Gonal-f of menopur? Met deca toch? Ik moet niet vergeten zaterdag vast een schema te vragen. Receptje ga ik hopelijk niet nodig hebben.... alleen nog wat menosapjes tekort...

Vakantie zonder internet is juist goed. Dan ben je echt even weg. Vroeger had je niet eens een krant, soms kon je een Telegraaf kopen. Nu kun je de hele dag alsnog nu.nl e.d. volgen, en dan wel zeggen dat je 'er even helemaal uit wilt'. In mijn ogen moet je dan dus óók geen mail checken e.d. want dan ben je er zeker niet helemaal uit. Zou het zelf ook moeilijk vinden tegenwoordig. Maar toch was er vroeger niks mis mee om twee weken gewoon met niks en niemand bezig te zijn. Dan hoorde je het bij thuiskomst wel weer.... lekker toch!

Sandra dat rijtje van jou klinkt erg lekker. Ik heb boek en zonnebril al naast me liggen, nog even wat drinken en dan ook de tuin in. De hele dag bezig en op pad geweest, nu nog eventjes rust pakken.

Oh (laatste opmerking hihi) Caroline ik was toen ik zwanger was sowieso heel snel buiten adem. Nam op mijn werk de lift omdat ik van de trap echt als een hijgend paard bovenkwam. En dat was al vanaf het prille begin :) fijn he!

Geplaatst

Henne, dan loop je niet voor hoor :-) want ik verwachte hem eigenlijk 1-7 maar door de laatste cyclus werd dat 8-7 en als mijn laatste cyclus ineens ook weer 5 weken is dan word ik het uiterlijk 15-7! wat me natuurlijk veel te lang duurt.

Dus dan lopen we erg gelijk hoor! hihi, zou een stunt zijn he? Wat ik me afvroeg, zijn al jullie cryo's goed ontdooid? geen eentje mislukt? Ik dacht van niet he? Goed gemiddelde man!

rare vraag, ik moet er zelf wel een beetje om lachen, dus doe maar net of jullie niet weten wie ik ben en hoe ik eruit zie haha.

Stel dat wij vanavond s*x hebben, kunnen ze dat dan zien op de echo? hahahaha, ik lach wel maar tis een serieuze vraag :-S

dus dames, laat maar horen! en niet te laat natuurlijk want dan is het te laat haha.

Geplaatst

Ik vind het een goeie vraag Sab, ik heb geen flauw idee eigenlijk! En als je zeker wil zijn van niet, zul je maatregelen moeten treffen...Ik zat vanochtend toevallig te bedenken wanneer ik weer sex zou durven hebben... geen idee maar voorlopig niet!

Geplaatst

Caro heb je een pb gestuurd ivm utrogestan ;-)

Sab, ik moest er wel om lachen maar het is een logische vraag. Het lijkt mij van niet. Zou wat zijn dat ze zeggen: kijk daar ziet u een aantal zwemmers van uw man :-)))))) wij heb en vast wel eens sex gehad voor een echo, nooit over nagedacht. Caro, ik durfde de eerste twaalf weken niet...erg hè.

We hebben tot nu toen van zes cryo's maar eentje verloren, de vorige tp hadden we er dus maar een ipv twee. Het zou heel gek zijn als de laatste twee beiden niet goed ontdooien na dit gemiddelde, maar je weet het nooit. Misschien hebben ze de slechtste voor het laatst bewaard. Het blijft spannend zaterdagochtend.

Geplaatst

Hahaha dat is een goeie! Ik heb daar ook wel eens aan gedacht en voor de zekerheid maar niet gesext de dag voor een echo nu ik erover nadenk...

Bedankt Henne, heb je een pb teruggestuurd, ga na mijn doosje stoppen, pb alleen niet aan Medusa gedaan dus moet jij maar weer even doen!

Geplaatst

Maar even reel: wat zouden ze moeten zien op een echo. Zaadcellen zijn echt veel te klein, eileiders zien ze niet eens, tenzij daar iets groters zit dat er niet hoort. Nou, het lijkt me niet dat er zo'n grote kluit zaad massaal op weg gaat :-D bij een samenlevingstest gaat het slijmvlies onder de microscoop.... Ik bedoel maar... Dus Sab: fijne avond ;-)

Geplaatst

voor het lijstje: ik zit nu helemaal remi alleen te genieten van gebakken aardappelschijfjes met mayo - een slacaree (platgeslagen slavink met kruiden aan de uiteinden, smaakt zelfde als slavink) en appelmoes uit een potje..... en als toetje kan ik kiezen uit een sinasplit ijsje of vla-koffiesmaak met roomlaagje hmmm dilemma....

Geplaatst

Wat een discussies hier weer vandag, moet er om glimlachen.

Guusje, hoest me de pijn, valt t mee?

Vandaag voor t eerst misselijk, nie overgeven, maa zo'n weeiig gevoel de hele dag. Voel me dus niet heel top nu. Straks thaise curry. En als toetje m'n schoonmoeder op bezoek... Pff

Hou het dus ff kort, sorry!

Geplaatst

Haha fren, je wilde toch bevestiging? ;-) hier mogen we dat wel zeggen hè, als iemand anders dat doet: erop slaan! Mensen die tegen mij zeiden "je moet er wat voor over hebben hè" die waren hun leven echt niet zeker ;-) probeer morgen direct om voor het opstaan iets te eten, dat kan je voor de hele dag helpen zelfs al ben je niet heel er misselijk sochtends. Succes met je toetje!

Ik ga bolognesesaus uit de diepvries halen, ben ook alleen en heb geen zin om te koken. Toetje eten wij nooit, hoewel ik best zin zou hebben in aardbeien...mmmm....

Raba ik kan geen handtekeningen lezen, heb je net een tp gehad?

Geplaatst

Raba succes! Ze heeft 19 juni TP gehad, 2 dagen na mij... Spannend ga je echt tot maandag wachten met testen?

Fren balen dat je misselijk bent, klaag maar lekker hier hoor! Ben benieuwd of het bij mij ook nog gaat gebeuren. Stond net te koken en dacht: als ik weer eens zo'n zwangerschap zou hebben als bij mijn dochter: geen kwaaltjes, alleen de laatste maanden hoge bloeddruk dus extra controle... Hoge bloeddruk had ik nu al dus moet van mijn huisarts dat ook aangeven bij de eerste controle.

In de oven: lasagnette met gehakt, ui, champi's, courgette en broccoli. Goed he!

Geplaatst

Hoi meiden, paar dagen afwezig geweest, druk en veel aan m'n hoofd.

Caroline!!!!! Van harte meid, heel goed.

Sab, eh... Ik heb ook een keer gesekst de avond voor een echo en je ziet er niks van op de echo maar... En een dikke sorry voor het vieze praatje tijdens etenstijd: het stinkt als een beer als die echostaaf eruit komt. Echt een oude sekswalm. De verpleegkundige zei niks, de schat, maar ik schaamde me kapot. Zou het nooit meer doen.

Geplaatst

Raba, de laatste dagen aan het aftellen. Wat jammer dat er geen cryo's zijn, tenminste, neem aan dat ze er twee hebben terug geplaatst?

Nico, denk dat hij eerder komt. Dit omdat hij al zo lekker naar beneden aan het dalen is, voel ik erg goed. En veel harde buiken. Maja, het blijft koffiedik kijken. Ik durf geen ananas te eten of sex te hebben want ik heb geen zin om daarna een hele nacht mezelf liggen af te vragen of dit misschien de bevalling in gang zou hebben gezet.

Vandaag toevallig een heel uur gepraat over IVF. Mijn pedicure had via de dorpstamtam gehoord dat merel een 'prøverørsbarn' is. Of ik misschien iets erover wilde vertellen want zij zat erop te wachten. haha, ben door dit forum inmiddels een deskundige. Zij had last van cystes, heb haar het succesverhaal van guusje kunnen vertellen, 12 eicellen! Ze moet helaas wachten vanwege dat ze eerst moet afvallen. Maar ze is 39 en voelt de klok tikken terwijl de kilo's niet wegtikken. Heb haar de raad gegeven met de privekliniek te praten waar wij zijn geweest. Mocht ze dit financieel op willen/kunnen brengen. Ze hadden haar geen informatie gegeven, alleen de boodschap, eerst afvallen. Dat vond ik ook zo slecht van het ziekenhuis, dat ik zelf om een informatief gesprek moest vragen voordat ik zou beginnen met medicijnen. Weet je, ben erg blij dat ik zo open erover ben geweest, hoop dat ze wat heeft aan mijn gebrabbel. Dan is mijn noors ontoereikend...BMS, punctie, etc in het noors, uhm, hetzelfde hopelijk?

Geplaatst

Hahaha Elliebellie ik zit me hier te bescheuren, zie het gewoon voor me hoe je daar dan ligt. Maar euh...dat zal toch wel veel vaker gebeuren?

Ursela lastig he, al die termen in een andere taal. Ik heb dat soms als ik met mn schoonzusje praat, de meeste dingen weet ik in het engels wel maar toch...

Raba voor jou dus ook heel spannend de komende dagen! Hoop dat je Carolines mooie voorbeeld gaat volgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden