Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt voor het lijstje Sandra, kan ik mezelf weer even bij 'Zwanger' zien staan... Dublin staat er trouwens weer 2x op...

Kaartje, heb je toevallig al een opgeblazen gevoel? Dat hebben we allemaal in het Uitgerekend maarttopic en achteraf gezien had ik het al een hele week voordat ik ging testen...

Het is belachelijk maar ik krijg vandaag nauwelijks meer mijn spijkerbroeken dicht! Nou heb ik al een aardige buik maar ik ben juist weer afgevallen dus meestal wordt mijn buik dan ook dunner... Pfff kan nog leuk worden.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pauze

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje:?

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Ceeke:

Voortraject

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Kaartje: 23 juni tp, 7 juli testen

Guusje: 2 juli TP

Henne: laatste cryo-poging, 2 juli hopelijk tp

Sab: aanmelden op cd1: ergens tussen 7-15 juli??

Zwanger

Laika: 29 juni controle 24w1d

Witje: 4 juli controle gyn met groeiecho 33w2d (uitgerekende datum 20 augustus)

Fren: 6 juli 1e echo!!!

Simba: 6 juli controle vk 38w1d (uitgerekende datum 19 juli)

Babeth: 11 juli controle gyn. 35w. (uitgerekende datum 15 augustus)

Dublin: 19 juli 20 weken echo met 20 w en 5 dagen

Ursula: 20 juli bevallingsbeoordeling, (uitgerekende datum 30 juli)

Dublin: 21 juli controle gyn. 21w

Ivfsh: 22 juli echo 15w5d

Caroline: 22 juli eerste echo!!

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verwerken en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Geplaatst

Caro dat komt van je darmen, die zetten op van de progesteron. Ik kon ook niks aan in die eerste weken terwijl ik afviel door de misselijkheid. Probeer verstopping te voorkomen want dan wordt het nog leuker :-)

Meiden ik ga slapen, val om. Nog niet erg bezig met morgen, het gaat met een cryo in eigen cyclus zo letterlijk even tussendoor... En wil ook nog niet te zeker uitgaan van een tp, het is goed mogelijk dat ze niet goed ontldooien, je weet het nooit.

Guusje hoe is het met jouw buikpijn?

Truste!

Geplaatst

Ik zat me af te vragen of het komt door de manier waarop ik zwanger ben geworden, met hormonen? Omdat ik me er niets van kan herinneren van mijn vorige zwangerschap... Pfff vandaag is het echt erg. Maar goed, nog niet misselijk en het verdwijnt weer neem ik aan? Moet niet nu al gaan klagen natuurlijk...

Geplaatst

Ik ga ook proberen te slapen. Helaas is er weer een tuinfeest aan de gang een paar huizen verderop... zucht. Als het maar niet weer tot kwart voor 2 doorgaat zoals vorige keer. Ik hoor zelfs nog kinderen gillen, ga eens naar bed!

Welterusten!

Geplaatst

Het zijn weer anderen... Zucht. Toen we dit huis kochten was ik blij dat het een hoekhuis is, maar aan 1 kant buren, lekker rustig dacht ik. Maar aan de achterkant grenzen er een paar tuinen aan de onze en horen we ook alles wat gebeurt in de tuinen er omheen. Vriendlief smste me wel eens in de zomer voordat hij naar huis kwam: hoe is het op de camping?

Ik snap best dat mensen een feestje geven maar waarom moet het allemaal zo hard en moet er gegild en gezongen worden? Ik weet het wel: alcohol. En nu zijn er dus nog kinderen bij die op dit moment een lied aanheffen... ga inderdaad mijn oordopjes zoeken...

Geplaatst

merk echt dat het de tweede wacht week is. Ben moe maar ben nog te onrustig om te slapen. Krijg in de tweede week altijd een beetje een forum verslaving ha h a

Geplaatst

Guusje en Henne, allebei good luck en heel veel succes morgen, er zal veel aan jullie gedacht worden! Het weer is weer wat grijzer, dus de kaarsjes gaan weer aan ; - )

Kaartje, ook voor jouw thumbs up, spannend hoor, meis, ook voor jou positieve vibes en kaarsjes ; - )

Babeth, San, Ursula, en Simba, pfff spannende weken ; - )

Laika en Dublin, hoop dat het allemaal voorspoedig gaat

Ivsh, Fren, Caro, knuffel voor jullie,

Nico, positief gesprek gehad, klinkt allemaal goed. Heb hier nog wat over, alleen niet wat qua kosten zoden aan de dijk zet, 1500 ml peresap, lekker rijp, en enkele decafeinedrankjes voor het gezonde gevoel, en 2 doosjes bolletjes voor het tafeltennis. Mocht je interesse hebben, pb me en dan stuur ik het toe, alles voor het gezonde leven.

Fijn dat het zo goed is gegaan, en het goed voelt, dikke knuffel@

Ga weer mensen vergeten...ben zo rozig en moe van de sauna en het kletsen.....was een rustige dag. Merk dat de bozige buien minder heftig zijn, en dat ik optimistischer ben en relaxter begin te worden, ben er wel wat gerustgestelder door, fijn dat deze dagen er nu al zijn. Kan me voorstellen dat het morgen weer anders is, maar ben hier blij mee. Over paar dagen al infoavond pleegzorg, merk dat ik toch hoop dat dat iets kan zijn voor ons.

Zara, meid, we denken allemaal aan je en wensen je het allerbeste, en zenden vele knuffels. Wel begrijpelijk dat je even van het forum bent, kan me goed voorstellen dat het allemaal teveel is. We missen je en denken aan je en hopen gewoon dat het goed gaat met je xxx

Geplaatst

H ier ook wakker met barstende hoofdpijn...niet leuk betekent meestal dat t niet meer weggaat de test van de dag....hebben net zo,n leuk weekend voor de boeg. Balen!!!

NigMisselijk fren?

Geplaatst

Ik ben op weg samen met alwin naar den helder. Omhalf acht ijn de bus gestapt. Nu ijn de trein. Het is mooi weer en niet koud. Denk aan jullie. Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Hier ook vroeg wakker... Kaartje erg he, eigenlijk naar bed willen, zelfs moe zijn, maar gewoon te onrustig om te slapen. De tweede wachtweek heb ik standaard een slaapgebrek :-)

Fren vervelend van je heup, wakker liggen van de pijn is natuurlijk helemaal bagger.

En Sab hoofdpijn, stress? Hoop dat het toch afzakt, misschien even massage en hete douche?

Caro tot hoe laat ging het feest dor? Onze nieuwe overburen hebben, ongelgen, speaker van de stereo ook buiten gemonteerd. Wij horen het achter niet, maar als ik in bed lig met het raam open dan kan ik letterlijk meegenietn van hun radio. Dat is toch zot? Zoveel geld (ze hebben een boot en hij kreeg voor zijn 30e verjardag een nieuwe bmw) en dan zo ordinair...soms verbaas ik me erover. Maar ja, levensstijl kun je kopen he, stijl niet ;-)

Sandra heb jij wat geslapen? Ik las op hyves iets over harde buiken enzo??

Simba nog in slaap gevallen?

't Is toch wat, die slaapproblemen hier! Ik ben dus ook weer retevroeg wakker. Wat liggen lezen maar toch maar eruit. Inmiddels ontbeten en kruip nog even terug. Wil wel voor de tp nog even het huis door, want erna doe ik dus niks meer :-) Oh ik vind Healthy People ook niet echt een succes, denk dat ik het misschien in ga vriezen als ijsjes, dan is het nog wel lekker vermoed ik. Maar zag al op eht pak staan: antioxidnatne, vitamine C en E. Nu die slik ik allemaal al, dus net als de tarwekiemolie (ook vit E) maak ik me er lekker niet druk om.

Nico jij schreef over vitamines/vodingsaanvullingen. Ik heb er heel wat, via mijn orthomoleculair arts, voor mijn chronische vermoeidheid en heb na de eerste miskraam heel grondig alle ingredienten bekeken en die gecheckt met de richtlijnen van het voedingscentrum. Op sommige potjes staat wel dat ze niet bij zwangerschap kunnen, maar lang niet op alles terwijl er wel dingen inzitten die je beter kunt vermijden. Anti-oxidant is één van de pillen die ik niet slik tijdens een behandeling. En zo zijn er nog wat dingen. Vooral als het ontgifigend of afvoerend werkt of als er veel 'hete' kruiden inzitten, peper e.d. Maar ik slikte bijvoorbeeld ook borageolie, terwijl borage door het voedingscntrum wordt afgeraden. Op het potje staat niks... Ik bedoel maar. Dus goed dat het besproken is, dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt!

Oh, wat vind jij trouwend van roeien na de tp? Ik twijfel een beetje omdat je daar toch je buik wel mee gebruikt, aan de andere kant: je zit dus erg belastend kan het niet zijn. Crosstrainer, lopen en fietsen doe ik wel gewoon.

Pfff, begin nu toch de kriebels te krijgen. Gisteren leek het allemaal nog zo ver weg en met een enorm drukke week voor de boeg ben ik in gedachten meer bezig met werk en huishoudelijka zaken dan wat anders. Maar nu het dichterbij komt.... Vind het eng. De wachtweken, de onzekerheid maar vooral eng dat ik misschien weer zwanger raak... die enorme onzekerheid van die eerste maanden. En vooral: nog een miskraam kan ik denk ik echt niet aan. Maar om daarom nou niet meer te proberen is ook zo krom.

Maar even niet over nadenken, eerst nog even terug naar bed. De wekker loopt pas over drie kwartier af...

Geplaatst

Meiden het was gezellig hier geloof ik?? Ik heb redelijk geslapen. Die man van mijn kan zo verschrikkelijk zagen snachts dat ik me afvraag welk regenwoud er vanacht weer aan is gegaan. Over ontbossing gesproken hihi.

Henne spannend vandaag. Ze moeten gewoon goed ontdooid zijn, jullie vechtertjes. Mijn duimen draaien overuren!!

Guusje voor jou ook spannende dag, heb jij nog beetje kunnen slapen. Zie dat je er ook al bent!!

Caro nog lekker mee kunnen zingen met de buren???

Hier gister idd hele dag harde buiken en krampen gehad. Heel vervelend, maar ja er moet natuurlijk ook geoefend worden hier. Want ja mijn lijf heeft immers nog nooit hoeven bevallen, dus hele dag echt niks gedaan. Alleen maar geslapen en gehangen en af en toe wel even wat gelopen natuurlijk. Pff wat was het vermoeiend en dan moet het echte werk nog beginnen. De kleine is nu voor de 2e dag extreem beweeglijk, misschien probeert ie nu eindelijk te draaien maar krijgt ie het nog niet goed voor elkaar of zo? Ach ja maandag weer naar de gyn, zal eens vragen of het allemaal normaal is. Vermoed van wel want zwangere vrouwen weten over het algemeen echt wel wanneer het menis is zeggen ze. Dus gewoon rustig weekendje van maken, als mijn husband dat toelaat. Die is ook weer eens thuis hihi.

Geplaatst

ik ben van 4.00 tot 6.00 zo'n beetje wakker geweest, nog even mijn bed uit, want ik had honger, dus even een paar crackers gegeten, en daarna nog even geslapen.

Maar om 8.45 wel weer wakker, dus toen er maar uit..

Vanmiddag maar weer een tukken.

Ruby, wij hebben die cat it senses ook... ze hebben er hier heel wat lol van. Het massage centre had Zipper binnen een half uur het kauw geval er al af.

En doordat het balletje wa mer blijft rollen, blijft het leuk...

Wij hebben er twee gekocht, en daarmee een doorlopende baan gemaakt.

Geplaatst

Henne, nog een uur en dan weet je meer, oke iets meer ;-) Hoe gaat het?

Hier minder hoofdpijn gelukkig! ibuprofen helpt gelukkig. Maandag weer naar de h.a. om 11 uur omdat mijn oor nog zo'n pijn doet en wang weer dikker is sinds donderdag.

Wat betreft roeien Henne, ik denk niet dat je moet gaan roeien, je gebruikt er ook je buikspieren intensief bij en ik weet niet hoe dat bevalt in de ww. Ik roei bijna 2 uur per week maar ik ga ipv roeien fietsen in de ww. Misschien wel helemaal niets omdat het schoolvakantie is bedenk ik me net, dus de maandag en donderdagochtend kan ik niet trainen...oeps haha.

Ruby, veel plezier in Den Helder!

Hoe was het concert eigenlijk donderdag?

Kaartje, en? wijzer geworden van het maart topic ;-) En wat betreft het terugkeren naar je startscherm van je foon, ik druk op het middelste knopje op de telefoon...werkt dat niet bij jou?

Ben de rest ff kwijt en ik heb hier een kind dat haar playmobil bloemetjes op zit te eten, oeps laterr

Geplaatst

Er komt bij ons ook nog een 2e baan hoor. Zit nog steeds in de trein. Zijn nu net alkmaar voorbij. Nog drie kwartier dan zijn we op bestemming.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden