Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eef, Niet fijn die gevoelige/pijnlijke (.)(.) Als ik er last van had, dan sliep ik met een sportBH aan!

Maaruuuuh, een jongentje worden zit er niet in hoor, ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

zo jullie hebben het hier weer gezellig gehad tussen de bezigheden door geloof ik?? Mooi zo.

Henne weer starten!!!!! joepie. Kan me voorstellen dat je het raar vind staan tussen de behandelingen maar het is echt waar!!

Sab beetje dik bms nu en dat aan het begin?? Kan dat kwaad??

Wij zijn weer op behangjacht geweest. Maar we zijn weer wat wijzer. En weer een dagje voorbij en nu van het geslenter veel pijn :( maar wel een nieuw strijkijzer gekocht!!!!!

Geplaatst
@ Sab wilde de zelfde vraag als Sandra stellen..

-)

om te kunnen starten met de menopur moet je bms onder de 5mm zijn en t was nu nog 6. Betekent dat er nog teveel oud bloed zit. Je lichaam is nig bezig met de schoonmaak zeg maar. Maaaaaar meiden, ik ben gewoon heel bij dat we mogen starten. Gelukkig was mijn favo arts er :) die is altijd lief en hemelbol.huh??? Moet zijn begripvol haha.

2 dagen later komt ook goef uit qua planning ;)

Bovendien zie ik Henne nu dinsdag ;)

Geplaatst

Ah sab, je moet dus gewoon eerst nog Ff wat mee kwijt voor je weer op kunt bouwen? In het emc startte ik ook met stimuleren op dag vijf, is een heel gewoon schema alleen voor mij was het niet geschikt. Wel erg grappig dat we dinsdag direct na elkaar een afspraak hebben.

Over half uurtje de deca. Heb helemaal geen 'joehoe' gevoel.... Meer de zenuwen of het allemaal wel goed zal gaan. Zal heel blij zijn als we over twee weken meer weten. Ik weet dat ik zwanger kan worden van goed genoeg zaad, dus als dat maar zo is dan heb ik er wel weer vertrouwen in. Maar nu.... Alleen maar heel erg bang voor enorme dompers. En erg bang van die gedachte omdat ik natuurlijk al vaker heb 'aangevoeld' dat het niet goed zat. Is dit dus een irreëele angst of een voorgevoel...snappen jullie me nog?

Geplaatst

Sab wie had je? Ik vind ze eigenlijk allebei erg lief en begripvol, maar wij hebben er natuurlijk ook al wel heel veel met ze meegemaakt.

Geplaatst

Tegenwoordig doet j dat, eerste vier pogingen zelf gespoten (j mengde wel want daar is ie beter in). Vorige poging lukte dat opeens niet meer, kreeg het gewoon niet voor elkaar en zat alleen te janken met die spuit in m'n hand. Sindsdien doet j het en dat gaat zo makkelijk en snel. Het is toch best tegennatuurlijk om jezelf te prikken eigenlijk.... Nog tien minuutjes, half negen is onze priktijd. Zie er toch tegenop, weer zo bij nul moeten beginnen na alles wat er het laatste jaar gebeurd is.

Geplaatst

Hoop toch niet dat het behang gladgestreken hoeft te worden pfff moet er niet aan denken het hele huis door te moeten met dat ding hihi. Zit wel een enorm lang snoer aan van 3 meter!!!! Moet ik ook nog op zoek naar een mega strijkplank eigenlijk

Henne ik vond elke poging moeilijker worden, omdat eerdere ervaringen mee spelen. Nu heb ik niet meegemaakt wat jullie hebben meegemaakt, maar eigenlijk weet je "te" veel naarmate je meer behandelingen ondergaat.

Geplaatst

Klopt San, het beetje naïviteit dat je überhaupt nog hebt als je hieraan begint is allang verdwenen. We hebben alleen maar een lijst me teleurstellingen en onwaarschijnlijke pech. Maar dat zit me denk ik het meeste dwars, dat het allemaal van die 'pech' is geweest. Hoeveel pech kunnen we nog krijgen... Missed abortion na een goede negen weken echo: hele kleine kans. Bbz: hele kleine kans. Maar wij hebben het wel allebei meegemaakt. Dus 'hele kleine kans' is voor mij geen geruststelling meer, maar eerder een grote angst.

Ga de spuit uit de koelkast halen...daar gaat ie dan weer meiden, brrrrr.....

En nee, ga dat behang maar niet strijken, tenzij je de brandmelders wilt testen?

Geplaatst

*breek weer even in*

Hoi meiden, even kort maar krachtig:

Henne, succes!!!

(hier ook hoop op... en bang voor...)

Lfs, Dee

Geplaatst

Henne, zou je niet toch met iemand gaan praten? Ik kan je zo goed begrijpen. Ook hier 3% kans dat het nog mis kan gaan, 1% kans dat dit je overkomt maar het gebeurt inderdaad wel en die gevallen is het helemaal niet fijn om juist bij die minderheid te horen.

Hebben jullie ook een einddoel voor ogen?

Sandra, vandaag dus weer geen rust genomen. Foei toch!!!

Babeth, heerlijk zo'n buffet maar inderdaad niet de gezonde maaltijden die je normaal bij jou verwacht. Is je man al bijgekomen van de schok? Anders vergeet hij straks nog te eten.

Eef, dat zei mijn oma ook altijd. "Als je een jongetje wordt, gaat het vanzelf wel over". Ook hier nog steeds geen jongetje geworden.

Laika, hebben jullie die high-tea zelf gemaakt? Goed dat je nu toch een beetje je rust kan nemen.

Ben het nu weer even kwijt....

Geplaatst

Henne, tja, wat is reeel en wat niet. Je hebt natuurlijk ongelofelijk veel pech gehad, en bijna alles wat er kan gebeuren meegemaakt. Toch hoop ik dat je voor deze poging toch nog ergens de rust en het vertrouwen kunt vinden. We weten hier allemaal dat je enorm veel veerkracht hebt, en humor, en doorzettingsvermogen, hopelijk slepen die mooie eigenschappen je door deze poging heen.

Zara, nee de high tea was niet zelf gemaakt, we hebben hem gegeten bij een heel lief lunchtentje en zij hebben een eigen moestuintje. Die mensen waren ook zo vreselijk aardig, en ik heb daar echt de lekkerste witte chocolade-cheesecake ooit gegeten. Dus mocht je ooit nog een leuk adresje zoeken in Amsterdam, dan hoor ik het wel!

Guusje, ja, ik heb tijdens mijn zwangerschap, zeker in het begin, nog wel last gehad van de endo. Nu nog heel soms. Ik ben ook wel een beetje bang voor de bevalling want mijn endo speelde vooral op tijdens de eerste dagen van mijn menstruatie, wanneer mijn baarmoeder het meeste krampte, zeg maar. Op het laatst gebruikte ik zelfs morfinepillen tegen de pijn, en nog kwam de pijn er dwars doorheen. En de bevalling is natuurlijk een grote baarmoederkramp dus ik heb er een hard hoofd in. In het ziekenhuis geven ze aan dat de endo helemaal niet hoeft op te spelen tijdens de bevalling maar ik ken mijn lichaam en vertrouw dat allemaal niet zo. Ik ga het vanzelf wel merken...

Ik had hetzelfde als jij, een derde poging was waarschijnlijk niet gekomen, ik had gewoon teveel pijn. Het blijft echt een wonder dat het dan nu wel gelukt is, het was echt erop of eronder.

Syl, ik heb inmiddels wel een flinke buik, ook omdat de myoom gezellig meegegroeid is. Beetje een tweelingzwangerschapsbuik. Maar boeien!

Geplaatst

Henne......valt niet mee om te tikken als je door de tranen het scherm niet kan zien...dus ja snap je helemaal ...geen bbz gehad geen miskraam en toch de angst en de onzekerheid, zo herkenbaar of stoppen makkelijker is geen idee, met iemand praten zou kunnen helpen en anders heb je hier heel veel meiden die je zonder woorden gegrijpen en dat is fijn heel fijn..

Sterkte meis

Geplaatst

Jullie zijn allemaal schatjes. En ik ga lekker slapen en morgen gewoon hard aan het werk voor de afleiding. Komen deadlines toch ook nog eens van pas hihi.

Geplaatst

Meiden, lees het wel maar onthou het niet. Henne en sab weer gestart.

Kaartje hoe is het met jou.

Eef, zara ceeke. Nico, esther, ursula, sandra en simba en natuurlijk iedereen die ik vergeet allemaal een dikke knuffel. En ik ga zo mijn bed in met kruik. Het is hier best koud.

Geplaatst

Hoi dames

Sab, fijn dat je toch door mag en met Henne een afspraak, wordt vast gezellig!

Henne wel herkenbaar de angst voor juist de dingen die maar weinig voorkomen.....ik werd er ook niet door gerustgesteld!

Maar wat Sandra ook zei, we weten inmiddels helaas ook teveel......meid we trekken je er doorheen!

Zara ik heb toch nog wel gezond gedaan hoor, het ongezondere was wat satesaus en een stukje aardbeienbavarois, verder gewoon vis, gestoomde groenten, brocolli en peultjes, vers fruit, netjes toch? Ow ja en echte verse jus!

Syl doet de pomp bij de buren het nog?

Eef, haha ik sloeg de spijker wel op z'n kop zo te lezen, heel wat " uitdagingen" bij jullie op de werkvloer , ben benieuwd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden