Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou.. de eerste dag zit er bijna op

Mijn hele account is de weg kwijt, dus heb nog maar heel weinig kunnen doen..

Vanochtend ging het goed.. met dank aan Sanne.. Ja jullie lezen het goed, anders had ik mijn bus gemist.

Ze kwam vanochtend een kwartier eerder dan ik gehoopt had. Of in ieder geval, dan dat ik mijn wekker gezet had.

Dus maar gaan voeden. Maar dat ik haar naar de gastouder bracht, zo'n 6 minuten lopen. kwam ik er bij de laatste 100 meter achter, dat ik mijn tas niet mee had. Kind mee, kolftas mee, wagen mee, lunch mee, zelfs mijn krantje mee... maar niet mijn tas.

Dus omdraaien en snel terug, tas gepakt... ppfftttt....

Maaaaarrrr.... zelfs mijn bus nog gehaald, maar iets minder relaxed als dat ik gehoopt had.

Direct de kolfruimte geregeld. Dus dat gaat hopelijk gewoon goed door. Ik hoop het vol te kunen houden. Ik moet zeggen, dat even de rust opzoeken ook wel erg prettig is. Vandaag twee keer gekolft, ik dacht met 3 kwartier wel weer terug te zijn, maar het is een stukkie lopen (goed voor de sportbenen :-) ) en eerst alles neerzetten, dan kolven, dan alles schoonmaken, en weer teruglopen. Al met al ben ik wel een uur van mijn werkplek weg.

Maar goed, nog een half uurtje, en dan jump ik in de bus weer onderweg naar mij lieve Sanne-meid.

Ik mis haar nu wel. Voelde ik me nog een slechte moeder toen ik haar de eerste twee keer naar de opvang bracht, en het daar niet moeilijk mee had. Nu na een hele dag, wil ik toch wel weer graag naar haar toe. (schrijft zij met bijna een brok in haar keel)

Miki, niet onzeker worden..... ga van het postieve uit...

San.. leuk kapsel. Ik vind het je gezicht wel erg veranderen. Ik moet ook naar de kapper, maar wanneeeeerrr??????

Nou, ik ga nog maar eventjes iets doen..

Geplaatst

Gelukkig mik, dat was ook de bedoeling :-)Mijn vrije middag is echt niet gelukt, kom er net pas in (5,45 uur), maar heel fijn ghewerkt vanmiddag. Kwam een klus langs die ik perse zelf moet doen: manuscript van commentaar voorien voor de auteur, en aangezien het nogal een puinhoop was, was het wel lekker mn tanden er even in te kunnen zetten. Voelde me uberhaupt een stuk beter dan gister, dag en nacht verschil. Nu lekker weekend!!!

Geplaatst

oja, stond een grappig bericht op het antwoordaparaat... jullie weten mn achternaam toch? (zie mn mailadres). Nou ja, lang verhaal kort; was een turkse meneer die dacht een bestelling te kunnen doen, en steeds ongeduldiger klonk omdat hij geen antwoord kreeg. Hahaha... ik doe helaas niet in badmatten dus hij zal zijn heil ergens anders moeten zoeken!

Geplaatst

Hihi Fren die is briljant :-() Toen wij net een antwoordapp hadden nog zonder booschap, heb ik wel eens een bericht van mijn vader gehad "hè, ik krijg een antwoordapp. Hoe kan dat nou. Dit is toch het goede nummer j.? Probeer het eens met jouw mobiel." volgende bericht: "nee, weer niet goed, wat raar zeg" Heb me kapot gelachen.

Geplaatst

Hee meiden,

Ff snel berichtje voor lieve tool. Je korte zinnetje spreekt boekdelen.... Goed dat je naar de huisarts gaat! Fijn dat je ook wat advies van andere meiden krijgt, het is toch zoeken waar het aan ligt. De stap die je hebt gemaakt van Azm naar dd is in jullie geval denk ik een hele goede. Het zg er gewoon erg goed uit. Nu rustig de tijd nemen en bekijken welke stappen je wil gaan nemen. En wb die afspraak van volgende week: niet gaan als het niet goed voelt! Al die meiden zijn inmiddels zwanger, misschien is dat wel helemaal niet de omgeving waar je op zit te wachten. Voel je niet verplicht! Even aan tooltje denken, die staat nu voorop!

Miki: jij voelt je weer wat positiever: heel goed!!

Geplaatst

Lieve meiden,

Even een berichtje na een paar heerlijke daagjes limburg in zonnige herfstinten. Lekker gefietst, gewandeld, terrasjes in Maastricht gepakt...wel meegelezen hier, maar met mobiel is het niet fijn reageren. Tool, allereerst heb ik het enorm met je te doen, en wens je vooral nu een goed herstel toe van deze poging, en verwerken van het verdriet. Nog een keer een knuffel...hoe verder komt nog, ik ben het wel eens met de anderen over het resultaat deze keer (positief, de embryo's die goed doorgedeeld waren) en denk dat je goed doet teoverleggen met je huisarts., de duitse ivf arts, je mannetje en jij (wat kun je hebben?) en bedenk ook dat je gerust wat tijd voor een beslissing mag nemen. Moeilijk!

S@n las dat je je lichamelijk niet fit voelt, veel koppijn, waardeloos, hoop dat je snel uitslag en resultaat krijgt van het osas onderzoek, hoop voor je dat dat wat richting geeft. Mijn ervaring is dat de horrormonen ook flinke invloed kunnen hebben op koppijn trouwens : (

Syl uhhh....bloedende eierstokken???? volgens mij ben jij als doorgewinterde ivfforummer even van het padje af ; -))))) neem eens een slok wijn, en probeer het nog een keer ; -)))

Simba, je eerste dag zit er op!! gefeliciteerd ; -) mooi om te lezen, enne die kapper.....iemand aan huis bestellen een tijdje? hoeft echt niet duurder te zijn dan gewoon kappersbezoek, en anders bel je mij maar een keer op een woensdagmiddag, kom ik oppassen in ruil voor Sanne knuffeltijd ; -)

Testr, jij een beetje een raar dagje...ben bang dat het een beetje er bij hoort, als je zo'n nare voorgeschiedenis voor je zwangerschap hebt gehad, goed van je om je zelf nu te richten op rust, positieve dingen, en extra geruststelling in vorm van zwangerschapskwaaltjes of overleg met vu, knuffel voor jou xxx

Sab, jij bent al weer een tijdje op de achtergrond, we denken allemaal aan je meissie, hoop dat het goed met je gaat,

Net als met Zara en Roestvlek trouwens,

Ivfsh...time flies! heel benieuwd hoe de buik er nu uit ziet!!! beetje gevolgd wat je hebt geschreven op adoptieforum, wat zijn jullie ondernemend, en wat een mooi doel hebben jullie voor ogen! Het leest niet als een eenvoudige weg, maar wel een hele bijzondere en mooie!

Henne, altijd als ik jouw verhalen over lichamelijke ongemakken lees....het is zo herkenbaar! Ik heb het zelf een beetje opgegeven om precies uit te zoeken wat helpt of niet helpt. Bij mij lijkt er geen echte relatie te zitten,hoewel het wel zo is, in periodes van veel last mijd ik gewoon bijna onbewust nu, heel veel, maar ja, heb gewoon geen zin in continue toiletgang of problemen. Ik hoop dat je je weg er in vind, en je kracht weer vind om verder te komen, maar dat gaat vast lukken, je bent een taaie en een toppertje!

Voor iedereen die ik vergeet ook de knuffels natuurlijk!

Hier gaat het goed hoor, maar wel met zijn ups en downs, zit echt in een rouwproces, en merk dat ik het maar moeilijk kan accepteren dat we kinderloos zullen blijven, kan er goed over praten met manlief, die wel de situatie anders verwerkt, maar samen staan we er goed in, en slaan we ons er door heen, maar rouwwerk valt me gewoon zwaar. Dat is ook 1 van de reden dat ik minder vaak schrijf, merk toch dat ik erg gericht blijf op mogelijkheden misschien toch zwanger te raken, hoewel ik weet dat het verstandiger is de situatie zoals die nu is te aanvaarden, maar goed schijnt bij rouwproces te horen. Verder volg ik ook altijd natuurlijk de perikelen van de genen met gestoord immuunsysteem. Helaas is mijn eiecelkwaliteit te slecht, maar weet zeker dat ik anders ook stappen in die richting had ondernomen.

Voor nu is het vooral de focus op het werk (vreet energie) het gezellig hebben met manlief, huisje opknappen voor verkoop (ooit; -) en vrijwilligerswerk (helaas nog geen vervolg acties) Merk dat ik toch bezig blijf met opties voor pleegzorg.

Vorige week een meeting gehad met een stel vrouwen die in hetzelfde schuitje zaten, dat was fijn, om ervaringen uit te kunnen wisselen. Meeste zaten in dezelfde periode van verwerken, en dat geeft toch veel herkenning en daarmee ook steun.

Lieve meiden, ga erweer van tussen...

Geplaatst

Oh ja Tool, was vergeten dat je had verteld dat het allemaal zwangere meiden waren... zou het wel weten... en niet gaan. Maar je moet het natuurlijk zelf weten...

Geplaatst

he meiden,

Wat zijn jullie allemaal aktief, sporten, boenen, klussen. Ik zou willen dat ik er fut voor had. Ik ben al blij als mn werkdag voorbij is, dan plof ik thuis neer om bij te komen.

Syl, wat ben je goed bezig! goed dat muts niet meer zo erg hoest en hopelijk kan je met een gerust hart weg.

Miki, heel verstandig om wat afstand te nemen want ook al wil je het niet, je laat jezelf toch onbewust gek maken door alle verhalen die je tegenkomt

Tool, lieverd neem even de tijd om deze teleurstelling te verwerken en als je die meeting nu niet ziet zitten dan zou ik gewoon niet gaan. Daar hebben die meiden vast alle begrip voor. Ik hoop dat de huisarts je hulp kan bieden. Hou je taai hè.

Sandra, wow volgens mij is er echt een heel stuk van je haar af vergeleken met de foto's van afgelopen zaterdag! je lijkt wel een heel ander persoon. Je lijkt zo wel wat strenger of zoals iemand al eerder zei: langer haar maakt je uitdrukking wat zachter. En ik vind blond je ook leuker staan dan donker. Maarja, uiteindelijk gaat het erom wat jij het leukste vindt natuurlijk :-)

IVF, poehoee wat ben je alweer ver. Nog even en dan is catootje er. Goed om te horen dat alles voorspoedig gaat

pfff ben nu alweer de draad kwijt dus... dus vertel nog even wat over mezelf. Dat slaaponderzoek dat heb ik thuis gedaan. Dus ik moest eerst naar het ziekenhuis om alle toeters en bellen te laten bevestigen. Ik wist gelukkig van tevoren hoe dat eruit ging zien dus ben in een soort van vermomming het ziekenhuis uitgelopen met capuchon en al op :-) nog net geen sprint naar mn auto getrokkenen direct naar huis gegaan en de deur niet meer uitgeweest. Oja er kwam nog wel 's-avonds iemand van de pakketdienst aan de deur, die gast wist niet wat hij zag hahaha :-)

Henne, wat jij zegt over HSP en cortisol dat weet ik. Dat is bij mij ook het geval. Ik sta ook heel vaak strak van de adrenaline, dat komt door de slaapapneu. Daardoor word ik ook altijd wakker met hartkloppingen. Eergisteren maakte mn vriend me wakker. Ik zei huh wat is er. Toen zei hij "ik hoorde je niet meer ademen en toen ging ik met mn oor bij je mond en hoorde helemaal niets" dus daar schrok hij van en dat vond hij eng. Ik had niets door ik dacht wat is er nou weer?! maar ik heb ook vaak dat hij zegt "hou eens op met snurken" terwijl ik dan denk dat kan helemaal niet want ik ben wakker?!?! maar blijkbaar ben ik dan niet wakker. Raar hè...

Geplaatst

Syl, wat ben je goed bezig zeg!!! waar komt deze inspiriratie vandaan? goed zo en ga zo door!!!

Testr, goed advies van het lieve forumgenootje!! ga je maar lekker met je beebje bezig houden en geen nare verhaaltjes meer opzoeken!!!

S€n, ik zie het al voor me, hoe jij bij de deur staat en die postbezorger niet weet hoe ie moet kijken, hihihi. Hoop dat het onderzoek iets oplevert en dat je verder kunt!!

De dames met wie ik morgen de lunchafspraak heb zijn niet zwanger hoor, maar wel al allemaal zwanger geweest.

Op dat forum ben ik al vanaf 2007 en zij zijn in de tussentijd al allemaal 1 of 2 keer al zwanger geweest en hun kids rennen nu al lekker rond. Ben de enige die nog geen kind heeft rondrennen.

Misschien doet een beetje afleiding me wel goed en anders ben ik ook weer zo weg

Simba, wat een dagje gisteren. relaxed begonnen, en toen toch nog wat stress erbij en naderhand weer relaxed toen je je meisje in je armen kon sluiten.

Fijn dat je een kolfplekje hebt gevonden!!

de zumba/shapeles gisteren ging wel, heb het knopje gelukkig kunnen vinden. Was wel helemaal kapot na de les en ben ook meteen naar huis gegaan.

heb me voor vanmiddag verlof genomen. ook al sta ik in de min qua uren, boeit me niets.

Ceeke, heb geen ervaring met dit hormoon, dus kan je niet helpen hiermee.

Babeth, goed van je dat je een afspraak hebt gemaakt!!!

fijne dag allemaal!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Tooltje hoe gaat het nu, vanmiddag paar uurtjes vrij maar verder???

Morgen weer naar v. Puffelen, vaste klant, ik hoop dat het leuk is en anders ga je snel weg, beetje door DB struinen......

Sen dat stoppen met ademen kan voor andere erg schrikken zijn idd maar wat een gedoe zeg allemaal. Had de postbezorger geen medelijden met je, arm ding. Wat is jullie planning met opstarten, wacht je op onderzoeken en meds?

Gisteren etentje met klant en zijn vrouw, man man wat een arrogant wijf, nou ze had er zin in. Ik had mijn happy face op staan ondanks dat ze bijna 2 uur te laat waren. Laat te bed en nu hoofdpijn. Kayla gaat gelukkig nog steeds goed op de codeïne.

Geplaatst

he Syl, nog steeds verdoofd en verslagen.

mochten we nog voor een 5e gaan, dan laten we niemand iets weten en doen we het in een periode dat ik in elk geval 4 weken vrij heb.

heb het boek van Beer besteld. Ga me daar maar eens op gooien. Gisteravond nog een foontje van mijn ouders gehad, die zitten nu in Engeland. Wisten ook niet goed wat ze moesten zeggen en mijn moeder hoorde ik op de achtergrond nog zeggen: mss was de test wel niet goed. lief bedoeld, zeker omdat mijn moeder altijd tegen me zei dat ik niet eerder mocht testen wanneer ik ruim een week over tijd was, en ik denk ook wel waarom ze het zei/dacht. Zij en mijn zus hebben altijd een traag opstart van het hcg gehad, dus ze heeft mss gedacht dat ik dat ook wel zou hebben. Maar 3 testen die negatief zijn, kan geen verkeerde uitslag zijn. en de bongi daarbij, tel het bij elkaar op en je hebt een mislukte poging.

Verder moest ik me taai houden en rustig aan doen.

jammer dat die vrouw zo arrogant was. was het eten dan wel lekker???

Fijn dat kayla het zo goed doet op de codeïne. Heb je al een oppas? Anders kom ik wel een weekendje naar jullie, hihihi.

Testr, zie dat je hier bent, zou jij niet afstand nemen en gaan cocoonen??? lol

Eef, moet even jouw verhaaltje teruglezen. Heb het gisteravond gelezen, maar ben vergeten erop te reageren.

x

Tool

Geplaatst

Gisteren Sanne opgehaald... ze sliep, dus ik kreeg niet eens een brede lach.. :-(

Maar ze heeft het goed gedaan. De oppas en zij moeten nog even een beetje aan elkaar wennen, maar dat lukt wel.

Om 18:00 werd ze wakker.

Om 23:00 wakker gemaakt voor de laatste voeding . (ik lag ook al om 21:30 in bed)

Na de voeding zoweer in bed gebonjourd en ze heeft geslapen tot we haar om 5.45 wakker maakte. (op een paar keer speentje zoeken na, maar dan is ze niet eens wakker) Na de voeding weer terug in de wieg zodat ik mijn dag kon starten.

Daarna zo slapend van de wieg in de kinderwagen kunnen leggen en slapend naar de oppas.

En nu dus weer op mijn werk..... bijna weekend...

Geplaatst

Wat blijft het toch moeilijk he Tool en lief van je mam maar bloed geen geen moed. Jullie zijn een keer zw geweest dat geeft een beetje hoop maar frustreert als het daarna niet meer lukt. Je zult nooit wennen aan deze tegenslagen, je geeft het een plekje en thats it, pijn blijft.

Knuffel!

Simba je bent weer aan het werk, bevalt het allemaal, geen lachje van Sanne gehad, arm ding.

Geplaatst

Tool, weet niet goed wat te schrijven. ik snap je moeder, zij zou het zo graag anders zien voor jou. Het is ook moeilijk om deze poging als mislukt te bestempelen als dat hetgene is wat je helemaal niet wilt. Klinkt verstandig, om volgende keer 4weken vrij te nemen. Ik had ook 2 weken na de punctie vrij genomen en vond het heerlijk om in de wachtweken met mijn eigen dingen bezig te zijn en te kunnen kiezen of ik wel/niet anderen wilde zien. Het is ook zo zwaar, je hebt de afgelopen tijd op hoop geleefd en hormonen en dat is niet zo maar uit je systeem. Sterkte meis!

Babeth, ik heb ook heel de dag aan de moeder moeten denken van de twee kinderen die in de auto zaten die in het water kwam. Sinds ik zelf moeder ben komt dit zo enorm hard aan. Ik heb nu ook een heel ander inlevingsvermogen voor bv vluchtelingen. Eerst was het meer een rechtvaardigheidsgevoel, waardoor ik sympathie met ze voelde maar nu kan ik me indenken hoe vreselijk het is om te niet genoeg eten te hebben voor je kinderen of geen veilig thuis te kunnen bieden. Nuja, niet te veel aan denken en proberen open te zijn en te delen.

Simba, heerlijke nachten, hier kwam storm vanaf 24.00 om de twee uur. Haphap. Maar de hongerige nachten worden nu gelukkig wel al wat afgewisseld met de slaperige waar hij pas om de vier uur komt.

Ben zo blij dat ik nog niet hoef te werken.

De rest heb ik helemaal niet bijgelezen, sorry...later

Geplaatst

Guusje, wil je nog even bedanken voor je lieve kaartje en sms-je!!

Ursela, heb je gisteren nog een pb teruggestuurd over je vraag. Kijk maar wanneer je weet hoe en wat!

Geplaatst
San.. leuk kapsel. Ik vind het je gezicht wel erg veranderen. Ik moet ook naar de kapper, maar wanneeeeerrr??????

Eef Lief aangeboden hoor, om op te komen passen zodat Simba naar de kapper kan.

Maar eehm..... ik kan ook voor onze kleine meid zorgen hoor ;-) dan kan Simba Zaterdag ochtend wel naar de kapper ;P, ze had het alleen maar hoeven roepen :-P.

Voor een knuffelsessie is knuffelsmurf altijd welkom :D

Geplaatst

Als Sanne elke twee uur zou komen 's nachts, kun jij mij al heeel snel oprapen denk ik...

Zeker nu ik weer an het werk ben

Geplaatst

Hee meiden!

Ti's vrijdag dus bijna weekend voor iedereen!

Eef, fijn dat je het goed hebt gehad in mooi zuid Limburg! Fijn ook te lezen dat het met jou en je man goed gaat en dat jullie goed kunnen praten. Was die meeting die je had trouwens van dat andere forum? Bijzonder dat je je gevoel met hun kunt delen. Ik ben erg benieuwd wat eruit gaat komen bij jullie mbt pleegzorg, dat is toch een terugkerend thema voor jullie. Heb je contact met mensen die al pleegzorg doen? Uit je verhalen lijkt dat je er veel mee bezig bent, hoop dat het een plek gaat krijgen! Vind het fijn dat je ondanks de afstand toch af en toe mee blijft schrijven!

Tool: goed dat je vrij hebt genomen vanmiddag! Aan jezelf denken. Dikke knuffel nog een keer voor jou.

Sylvie: poeh twee uur te laat en dan nog gezellig doen. Petje af!

Sen: en erg benieuwd wat er uit e slaaponderzoek komt. Wanneer kreeg je nu de uitslag?

Simba: wat wennen hè... Je kleine Sanne bij de oppas. Klinkt wel goed hoor hoe je het aanpakt!

Hier gister nog een spannende avond gehad die overiens helemaal goed afliep. Was gistermiddag bij de huisarts voor de fysio en toen ook besproken dat ik al een paar dagen minder leven voelde. Vervolgens kon de huisarts een hele tijd geen hartje vinden (zij kreeg het daar overigens warmer van dan ik, ik was niet bang dat dat niet meer klopte). Toch doorgestuurd naar emergency room in maternity ziekenhuis. Daar aan de monitor gelegen en vervolgens bijna drie uur moeten wachten tot een arts beschikbaar was. Die heeft nog een echo gemaakt en met mijn gyn gebeld. Zag er allemaal goed uit, wrs voel ik zoveel minder omdat Catootje nu is aan het indalen en met de rug naar mijn buik ligt en dus richting mijn richting mijn rug schopt en ik dat dus niet voel. Uiteindelijk was ik weer om twaalf uur snachts thuis.... Wel gerustgesteld dus helemaal goed!

Geplaatst

ivfsh, wat knap van je dat je er rustig onder bleef., en wat fijn dat alles goed is. Misschien van het moeder gevoel van je ;-)

Geplaatst

Eef gefeliciteerd en en leuke dag!!!

Ivfsh schrikken hoor en dat je er zelf rustig onder bleef, was Ar erbij volgens mij niet toch.

Maar alles goed gelukkig.

Geplaatst

Née, ar zat in het vliegtuig vanuit NL, had hem niet het hele verhaal verteld :-).

Maar zus van ar en man zijn hier, dus zijn zus was wel mee, was fijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden