Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goeiemorgen,

Syl het blijft klote bij jou zeg, met dat eten. Volgens mij is een onderzoek naar voedsel intolerantie helemaal geen gek idee! We weet zijn er bepaalde kruiden/stoffen weet ik veel waar je niet tegen kan. Misschien in ieder geval eens een lijstje maken met wat je gegeten hebt als je de volgende dag of paar uur erna problemen krijgt, wie weet is daar al iets uit te ontdekken? Zo schiet het toch niet op!

San gelukkig Ruben weer iets beter, niets zo frustrerend als een ziek kind en slaaptekort...

IVFSH, ik hoop dat je gaat bevallen vandaag, vind het wel eens tijd worden hoor!!

Morgen komt mijn schoonvader om de laatste klussen af te maken en hij blijft slapen alleen je wil niet weten hoe de zolder er momenteel uitziet: overal spullen uit mijn kantoor en van mijn dochter en de baby's en kleren en lakens etc. hele bed ligt vol... Moet vandaag toch maar wat orde in de chaos gaan scheppen anders kan de arme man niet eens behoorlijk slapen...

Fijne dag allemaal!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Syl, sterkte hiermee.

Enige wat ik kan zeggen is dat mijn lichaam ook op (afhaal/restaurants) chinees en chili con carne (heel) slecht reageert. Had ook om de haverklap voedselvergiftiging (minstens 2/3x pj) Sinds ik zelf meer kook en het puur (en minder vet en spicy) hou, gaat het zoooooveel beter.

Maar goed, heb je nu nix aan. Hoop dat de boterham binnenblijft. Wat bij vergiftiging goed helpt is cola (light!), daar zit iets in dat de boel kalmeert.

Geplaatst

Hele week nog niet gereageerd , en waarom geveld door buikgriep....enorm misselijk maandag op werk, brakend en wel naar huis, sindsdien plat, het is een virus maar een hele vervelende, veroorzaakt dus voornamelijk misselijkheid en overgeven.....nu donderdag, 3dagen niks binnen kunnen houden en slap als vaatdoek, gezellig....af moeten zeggen voor vrijw. Werk, werk, en moet nog zoveel doen...aaarg zaterdag cursus, s avonds toneelstuk.....syl, hoop voor jou dat dat dit t niet is, maar t schijnt echt te heersen.....sterkte

Fijne dag iedereen, ivfsh zet m op!,,

Ruben en san, knuffel voor jullie

Geplaatst

He bah Eef, beterschap!

Ivfsh, vandaag Dday: zet hem op meid!

San, fijn Ruben iets beter. Of toch niet? Lees op FB over hoge koorts, wat zielig!

xxx

Geplaatst

Beterschap Eef dan heb ik nog niet te klagen. Enne rustig aan wat niet kan kan niet maar wel frustrerend.

Miki klopt met cola ook als je maagklachten hebt, drink ook af en toe een slokje.

Caro succes met opruimen, wat zal je dadelijk eer hebben van je werk.

Geplaatst
Ps syl domperidon helpt bij mij ene keer wel andere keer niet, dit is echt kwestie van plat gaan....

Denk echt dat dit aan het eten van gisteren ligt. Ga het proberen!

Geplaatst

Jeetje Syl, als je aan de diarree bent echte gewone coca cola drinken, dat helpt. Maar dit kan best aan de chinees liggen. Hoor het zo vaak om me heen. Ik heb dat gehad met de shoarma. Je kan je daar echt beroerd van voelen. Beterschap.

Eef jij ook beterschap.

Fren, jij loopt bij de fysio. Krijg je goede tips?

Caro, jij aan de bak anders kan die arme man niet slapen. Succes.

tool jij bent lekker bezig zeg... De afvalrace gaat snel. Ik

IVFSH, zou mooi zijn vandaag de datum, maar je hebt het neit voor het zeggen.

San, succes met Ruben, kan ook tandjes zijn toch?

Hier nog steeds niets gehoord over de badkamer. Hoop toch echt dat ze deze maand nog gaan beginnen. Moet nog even een tekening op schaal maken voor de aannemer. Gaan de heleboel qua indeling toch veranderen.

Verder vanmiddag de endopoli bellen. Want zo gaat het niet. Kijken wat ze adviseren.

Succes en dikke knuffel allemaal!!!

Geplaatst

Syl, enorm balen, Gewone cola wil idd soms helpen. Sterkte.

Eef, ook jij beterschap.

Ruben ook ziek, bah, zo'n klein mannetje. Kusje voor Ruben.

Rubster, Die badkamer, Grrrrrrrr schiet niet op zo! En straks het zkh bellen, hoop voor je dat ze iets voor je kunnen doen.

Geplaatst

Syl en Eef, beterschap meiden!!!

Eef, kan me wel voorstellen hoe je je voelt. ik voelde me toen ik die nacht op de pot heb gezeten en tegelijkertijd ook boven het bad hing precies zo. Zo slap en vaatdoekerig, kon niets meer. balen dat je (vrijwilligers)werk en andere afspraken hier nu door in de soep lopen (mmmm, mss niet zo'n handige woordkeuze)...hoop dat het goed komt en dat je je snel weer beter voelt!!

Syl, en weinig slapen en nu ook nog last van het eten van gisteren, pfff...het zit je niet mee...beterschap. Mss dat een hernieuwd onderzoek naar voedselintolerantie wellicht iets anders oplevert (of zitten we nu teveel te pushen??)

huisarts allemaal prima. bloedcontrole heb ik al twee formulieren van meegekregen. Het infuus kon ik het beste via DD laten doen, bij de bevriende collega van dr. P. aangezien ik na de punctie toch vrij heb, kan ik het wel combineren. Neem aan dat ik dit wel alleen kan doen en dat A niet mee hoeft als ik het aan het infuus heb gehangen en dat ik zelf nog kan terugrijden.

Gisteren eventjes een lichte paniekaanval. Twee collegaatjes zijn de komende maanden niet beschikbaar, eentje waarschijnlijk wel weer, maar nog niet 110%. Mijn baas is dan ook met vakantie, net in de periode dat ik waarschijnlijk in de wachtweken zit...ga straks maar eens even met haar praten...zei al tegen A dat we anders maar eerder moesten starten of half april, ligt ook eraan hoe mijn cyclus blijft...dus wellicht beginnen we media maart al of anders houden we ons plan gewoon aan. eens afwachten wat mijn fitnessbaas zegt...zucht...die plannerij, verschrikkelijk als ik er al aan denk...

Geplaatst

Mmmmmmm, geen berichtje van Ivfsh???? Zal het dan toch??? :-)

Geplaatst

Hee! Ben hier :-).

Niet lachen, maar lig nog op bed... Shame on me. Met bakkie thee, boterhammetje en uitzending gemist. Er was hier zoveel geschreven dat reageren op iPhone zo lang ging duren. Wilde ik dus ff op computer doen. Maar ja, als je niet opstaat lukt dat niet hè :-)

Geplaatst

Tool, fijn dat bij ha goed ging! Ja wel ff schrikken als het foor onverwachtste werkdruk de timing op schroeven staat. Maar kies echt de beste tijd uit voor jullie! Dan maar iets later.

Geplaatst

Tool hoe was hapto? Hier gisteren erg confronterend. Verder enorm moe misschien ook welmdat virus want sinds gisteravond misselijk, koud en naar. Helaas dikke deadline vandaag dus wel gewerkt, nu uitgeteld op bank.

Syl, it is geen normale reactie. Idd zelf dagelijks op gaan schrijven wat je eet en hoe je je voelt. En verwijzing oor internist vragen. Die kijkt verder dan dat beetje onderzoek dat de huisarts laat doen. Darmen, baarmoeder, eierstokken...het zit allemaal dicht op elkaar en kramp in darmen zet ook spanning op je baarmoeder. Dus echt Ff uit laten zoeken voor je weer gaat prikken meis.

Verder is me niet zoveel bijgebleven.... Beterschap voor Syl en Eef en Ruben!

Xxx

Geplaatst

hoi meiden

Syl beterschap meid en sterkte met de zakelijke ellende!!! verdorie wanneer is er nu die rust en is je lichaam lekker rustig?! wat ellendig zo, beterschap!!!

ik las jullie berichten (Testr en Syl) over de reacties op chili con carne en wat denk je,,,,heb ik net op haha, hoop maar dat het goed gaat ;-)

Tool jij had net alles lekker geregeld op je werk en dan dit, blijft zo klote dat geplan maar dan helemaal als het "klopt" en het loopt in het honderd door anderen....ik hoop dat het meevalt en dat je niet teveel hoeft bij te stellen. Fijn dat de huisarts bij jou ook meewerkt.

Hoe was het bij de hapto?

Ivfsh, ik hoopte even dat het begonnen was omdat je je al even niet "gemeld" had .....wie weet, dan maar morgen?

Fren je hebt helemaal gelijk, ze moet nog even lekker bij mams blijven zitten, ik dacht dat jij begin feb uitgerekend was.nog 4 daagjes werken jij toch? wat zal jij een luxe aan vrij ervaren met je drukke schema.

San beterschap met Ruben!!! erg zielig en voor jou ook wel pittig icm met werken. Hoop dat hij snel opknapt maar zo te horen gaat het de goede kant op.

Esther hoe gaat het met jou?

Caro fijn dat je weer hulp krijgt bij het klussenm succes met het opruimwerk, fijn dat het nog lukt.

Guusje hoe gaat het met jou? niet teveel pijn in je buik?

Ruby jij sterkte met je klachten van de endo, konden ze iets voor je betekenen op de poli? misschien een stomme vraag, of wellicht heb je het weleens uitgezocht maar zou acupunctuur je kunnen helpen tegen de pijnklachten?

hier geen nieuws, vandaag gewerkt, was erg druk maar goedm nu weer weekend, en een druk.

zaterdag eerst een crematie, vriendin van mijn moeder is overleden , ook weer aan slokdarmkanker, pfff wat een verschrikkelijke ziekte toch! en in de middag komt er nog visite, oud collega

hier gauw nog wat doen, manlief is laat vandaag en Imke ligt nu nog even lekker in de box te rommelen

liefs

Babeth

Sen, best weer eng als je merkt dat je lichaam veranderd, en je reactie wel/niet misselijk, bij mij was het maar af en toe aanwezig (maakte mij ook onzeker hoor).

Henne hoe gaat het met jou? de]ze dag wat kunnen bijtanken?

Geplaatst

Hou jij de chili con carne binnen dan binnen Babeth? :)

Henne, ook aan de kwakkel. Bah.. Echt niet tof zo dicht op de cryo.

Eef, Syl iets opgeknapt? Syl nog naar rechter geweest?

Esther, hoe is met jou eigenlijk en jullie huis? Rubster, succes met al het klussen.

Hier een snelle en fijne reactie van Pfeiffer, over mijn antistoffen situatie met mogelijk bloedafbraak bij de kleine als gevolg. Ik was benieuwd of opnieuw stoppen met prednisolon dan slim of juist niet is. Hij reageert duidelijk: als die bloeduitslag een hoog risico laat zien, dan doorgaan met Prednisolon. Dit kan namelijk de effecten van die antistoffen voor de kleine verminderen. En wow, dat zou wel mooi zijn als we het zo kunnen beperken. Mits het echt aan de orde is dan (want dan zou het nu ook al positief bijdragen en dat stelt gerust). Die man is hoe dan ook mijn held!

Ivfsh, dan maar vannacht jullie kleine op aarde brengen he? Hopla! :)

Geplaatst

Hoi hoi,

Ivfsh, ben je inmiddels al bezig?????

Over voedselvergiftiging: ik heb een keer een hele zware gehad. Echt niet normaal zo erg. Ik werkte toen in Rotterdam en een collega had broodjes gehaald bij een toko. Ik had iets met kip. Binnen een half uur werd ik echt hondsberoerd en moest ik vreselijk kotsen. Kon niet meer stoppen. Na een kwartier kwam ook de diarree. Het kwam er aan alle kanten tegelijk uit. Ik trok ook helemaal krom van de kramp. Toen ben ik naar de eerste hulp gebracht. Tig artsen gezien. Kramp bleef uren aanhouden, kon niet stilliggen. Ze wilden bijna een kijkoperatie doen. Na een paar uur zakte het. Ik moest wel een nacht blijven en kreeg ook nog een klysma. Alsof ik nog niet leeg was! Het was echt vreselijk en ik hoef NOOIT meer iets van zo'n toko!!!

San, ik ben nog geen 12 weken hoor was het maar waar. Morgen ben ik precies 8 weken. Sinds gisteren hoef ik niet meer zo te kokhalzen en overgeven en heb meer eetlust. Vandaag wel af en toe een vlaag van misselijkheid gevoeld maar dat zakt dan weer snel. En nog steeds weeïge maag zegmaar

Geplaatst

Cryo duurt nog een maandje, zit nu net rond ovulatie. Komt wel goed. Gister weer goed op m'n donder gekregen dat ik meer rust moet nemen. Kom later nog op gisteren terug, nu wie is de mol kijken!!

Geplaatst

he dames,

net terug van sporten en met de baas gesproken. ze had al een vermoeden dat we nog eeen 5e gingen doen, maar ze heeft me gerustgesteld en gezegd dat ze dan zou kijken voor vervanging via een uitzendbureau voor fitnessinstructeurs en het gaat om maar 1 week. er wordt in elk geval wel een oplossing gevonden.

de hapto, interessant. Het was eigenlijk een kennismakingsgesprek. voelde al heel vertrouwd aan toen ik daar aan kwam.

Begon te vertellen over de afgelopen jaren, van begin tot einde en ze zei dat ik eigenlijk niet heel erg uit balans over kwam.

Haar praktijk bestaat uit twee gedeelte, de hapto en de therapie met/via het muziekwaterbed. Omdat ik dus niet zo unbalanced was, zo kwam ik dus niet over, vond het ze het een beter idee als ik wel lichamelijk weer in balans zou komen en dat wilde ze proberen via het muziekwaterbed, wordt vergoed en de eerste keer is om te proberen en hoeft niet betaald te worden.

Blijkt ook nog eens dat zij 11,5 jaar geleden via ivf moeder is geworrden van een tweeling, hahahah.....alsof het zo moet zijn.

volgende week donderdag de proef met het muziekwaterbed.

Ze vond ook dat ik op de goeie manier bezig was en niet moest twijfelen aan de gemaakte keuze.

Het voelde goed aan, voor haar en ook voor mij.

We're going to give it a shot!

en probeer ook weer volgende week langer te werken op mijn werk, de week erna weer een uurtje erbij en de laatste week van januari dan weer fulltime.

nu 'wie is de mol' kijken. laterzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Geplaatst

Zo wat een klotedag, 2,5 uiteindelijk bij de rechter gezeten maar uiteindelijk het onderspit gedelft. Wat een nare, achterbakse liegende mensen heb je toch :-(

Ben later terug.

Geplaatst

Oh Syl wat klote....onwijs rot voor jullie, weet gewoon niet wat te zeggen :-(((( sterkte lieverd, twijfel vooral niet aan jullie zelf!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden