Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ah meis toch... En niks, dat zou ik niet zeggen. Je hebt gisteren een emotionele dag gehad, er wordt van buitenaf druk op je gelegd om te bevallen terwijl je dat zelf nog niet voelt gebeuren en je zit veel alleen terwijl je gewend bent om druk bezig te zijn en veel mensen te zien en spreken. Dan slaap je niet optimaal en je lijf begin je in de weg te zitten. Dat is niet niks, dat is een heleboel. Dikke knuffel en gewoon even lekker janken.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Toch fijn Henne, dat jij onder woorden weet te brengen hoe ik me voel ;-) ga zo lekker naar bed en morgen misschien ff op pad met vin. Even naar buiten, ergens lunchen ofzo. Komt wel weer goed.

En dank je wel...

Geplaatst

henne onze opbeurende dame in nood! mooi gezegd en lief!!

dank je ook voor je oppeppende woorden voor mij.

En wat fijn dat je goed bericht van dr. Pf hebt gekregen!!! goed zo!!! wat zegt J??? hoe vindt hij het dat het zo snel gaat??

Stond net klaar om les te geven en ik wist het gewoon helemaal niet meer, hoe moest ik beginnen??? was de hele choreografie kwijt, echt erg. en dat bij ieder nummer! nog niet eerder meegemaakt. A. zei al net dat ik moest uitkijken dat ik niet tegen een burnout aanzit, omdat je dan ook gewoon niets meer weet hoe en wat. zat m echt aan te kijken, waar heb jij t nu over? wist gewoon niet meer hoe ik moest beginnen. heb ik wel vaker, maar idd nog niet zo erg als vanavond.

Bij de acu was mijn nierenergie dus gewoon helemaal leeg, zat echt niets meer in om te voelen. Nadat de naalden waren gezet en ik effe echt lekker had kunnen ontspannen, was iee weer voller, dus rust doet me gewoon goed.

Fren, lekker laten lopen die tranen, sluit me ook aan bij henne, vooral die laatste paar weken zijn toch wel heavy geweest en zeker de laatste dagen, knuffel meid!!!

Caro, vervelend dat je zo op en af gaat met je misselijkheid. Wel weer een goed teken dat je bloeddruk goed was. Dinsdag zou mooi zijn idd om te halen!

ga me douchen en dan naar bed. verwarming springt hier nog steeds altijd uit, om gek van te worden.

morgenochtend lekker broodjes eten met A en dan naar een workshop knutselen met papier machee, ga denkelijk een koeienkop opsieren. resultaat plaats ik hier nog wel ;-).

liefs,

Tool

Geplaatst

kalimera!!!

slecht geslapen, niet leuk, Jimmy onze kater, heeft een manier gevonden om in de linnenkast te komen (die is van bovenaf dichtgeritst en er ligt ook een deken op, zodat hij de opening niet kan niet), maar hij duwt gewoon met zijn hoofd de deken aan de kant en wurmt zich door het gat en komt er duss vervolgens niet meer uit, een gekrakeel van jawelste, ik dacht dat er iemand binnen was, gelukkig niet, dus uit mijn nest en meneer bevrijd, wat een figuur, lol. Nu dus eigenlijk kleine oogjes.

dadelijk naar de workshop bij mijn nichtje. gezellig.

oja, en ik heb er weer een klantje bij ;-).

Gisteren twee dozen binnengekomen die ik heb besteld. voorraadje heb ik nu dus wel ;-).

fijne dag allemaal!

liefs,

Tool

Geplaatst

Gooooood morning deze morgen!

Ja, ben dr weer hoor, de tranen zijn opgedroogd, het zonnetje schijnt, vin is lekker thuis en straks gaan we even naar het strand voor een kop wame choco met slagroom ;-)

Henne, heb je een beetje kunnen slapen na de goede berichten van gister? Toch heel fijn om je te realiseren dat je lichaam zich niks aantrekt van alle muizenissen van de laatste weken en gewoon doet wa het moet doen! Nu duimen dat jullie eskimootje de invallende dooi weet te waarden donderdag, haha!

Mik, voel je je al weer wat beter? En manlief ook uit de lappenmand?

Tool, rustig aan vandaag, lijkt me een rare gewaarwording om compleet blanco voor zo'n groep te staan...

Es', geniet je van je weekendje met G? Jullie treffen het wel met het weer hoor! Niet te druk maken met het pootje hè! Lekker van terras naar terras hupsen ;-)

Ivfsh, hoe gaat het me de kleine Catootje? Wat voor draagzak heb je uiteindelijk gekocht?

Caro, ng 3 nachtjes slapen... Moet je eigenlijk blijven, of ligt dat aan hoe de bevalling loopt?

Meisjes, ik ga van de dag genieten. Dit puppie kwispelt weer ;-)

Geplaatst

Nou dat was een kort dipje Fren, gelukkig maar!

Ik moet sowieso 2 dagen blijven zei de dienstdoende verloskundige, ivm hoge bloeddruk en tweeling... Verder ligt het er aan hoe alles gelopen is natuurlijk en hoe de conditie van de babies en van mij is... Ik vind het niet erg hoor, laat mij maar lekker bijkomen, niets anders aan mijn hoofd dan de kindjes en herstellen, thuis hebben we wel kraamhulp natuurlijk maar dan ga ik me toch met dingen bemoeien. En ik weet dat vader en dochter het samen prima redden. Ik ben wel eens een weekendje weg geweest en dan hebben ze het heel gezellig samen altijd.

Geplaatst

hey meiden,

Henne, wat een supernieuws! dat had ik niet verwacht na al die klachten. Zo zie je maar weer hoe gek het kan lopen.

Tool, even een knuffel voor jou. Het valt allemaal niet mee. Neem je niet een beetje teveel hooi op je vork qua aktiviteiten? ik word soms al moe als ik lees hoe je weer eens aan het rennen en vliegen bent. Het is allemaal wel goed voor de afleiding maar straks ben je helemaal uitgeput en dat willen we ook niet hebben he.

Fren, oh oh meid die hormonster ook. Gelukkig vandaag weer beter. Lekker genieten van het zonnetje en je warme choco met slagroom mmmm

Caro, nog een paar daagjes. Hoe is het nu met de misselijkheid? is de chinees erin gebleven?

hoe is het met alle zieken? mijn vriend ligt ook plat, hoest zich helemaal suf, heeft keelpijn en is helemaal brak. Zelf ben ik nog steeds volop aan het spugen.. net weer. Hoop niet dat ik ook nog eens ziek word want heb wel beetje last van droge keel en branderige ogen. Naja we zien het wel. Wil zo wel nog even naar buiten, het zonnetje schijnt zo lekker. Ik pak mezelf gewoon goed in, muts op en sjaal om, handschoenen aan. Misschien knap ik een beetje op van de frisse lucht. Voel me nu zo gaar als wat.

meiden, fijne zaterdag allemaal

Geplaatst

Hi fren,

Ik heb twee dragers te leen: 1 zo'n lange wikkeldoek van bykay en een babybjorn. Beide gaan prima. Vind de wikkeldoek nu wel nog het fijnst, daar zit ze het lekkerst in. Vind het wel lastiger met naar buiten gaan hoe ik haar dan op de juiste temperatuur hou. Maar dat is vast gewoon oefenen :-). De babybjorn is wel makkelijker in gebruik, maar ze hangt er wel meer in. Is denk ik beter als ze groter is.

Vind het in elk geval zalig om haar zo te dragen en zij geniet er ook van. Qua druk op m'n buik is het ook prima te doen, zolang ik het uiteraard maar niet te lang doe.

Geniet van jullie weekend!!

Geplaatst

"Je hebt wel een lijntje met iemand, toch? Ik weet dat ik voor velen spreek als ik zeg dat we geen twee dagen kunnen wachten op geboortenieuws ;-)"

Ik heb het mobiele nummer van Syl en ik heb mijn laptopje... Ik geloof dat er WiFi is maar dat weet ik niet zeker. Zo niet, dan zal ik Syl een sms sturen goed?

Sen ik was gisteravond voor het laatst misselijk en de Chinees smaakte best, zelfs iets te veel gegeten. Nu gaat het goed eigenlijk, heb ook nog niet veel gedaan. Ga zo lunchen en dan combitripje maken: ik naar Zeeman voor allerlaatste dingetjes, man en kind boodschappen en naar de Gezondshop klossen omruilen. Zou wel eens de laatste keer autorijden kunnen worden...

Hier op de plas is een schaatstocht zometeen dus daar wil ik ook nog even gaan kijken maar eerst kijken hoe ik me voel.

Geplaatst

Jeeeeeetje zeg.... Ik ben weer bijgelezen...

Ik was al bang dat ik al drie baby's gemist had ;-) Maar gelukkig nogniet.

Henne.. ik word zelf al helemaal hyper van je berichtjes... je stuitert gewoon door alles heen... Maar wat ziet het er allemaal goed uit!!! En dan te bedneken hoe negatief je je tot een paar dagen geleden voelde over de poging. Wat fijn dat dta gevoel helemaal omgeslagen is. Kan alleen maar goed zijn!!

Fren, ik herken dat gevoel wel... Ik keek ook uit naar het moment dat JW weer thuis was. En als hij dan belde dat hij in de file stond ofzo, kon me dat echt een knoop in mijn maag geven.

Caro.... Meestal hoor je wel dat misselijkheid toch een aanstaande bevalling aankondigt. Ben benieuwd of je de 14de haalt..

Sen.. wat fijn dat de nekplooimeting goed, was en alles erop en eraan zit.

San... nog effe meid, en dan zitten jullie in je paleis. Je kolf doet het goed, maar ik ben er nog niet reuze enthousiast over. Nu wil ook het geval dat ik afgelopen week op een andere locatie heb gewerkt, en de kolf faciliteiten daar zeeeeer minimaal waren. Een kamertje waar 's nachts de radiologen kunnen slapen. Oftewel, redelijk koud eenbed een stooel en een tafeltje. en een stopcontact, maar dat zat in de buurt van het raam, dus daar moest ik naast zitten, en dat was behoorlijk fris. Heb dus bijna de hele week de handkolf gebruikt.

Tool... effies een black out gehad... komt wel weer goed. Gewoon lekker door blijven slikken... Kijk naar Henne, die was er ook even helemaal klaar mee, maar die stuitert nu nog meer dan jij af en toe doet ;-)

Eef.... wordt het niet weer eens Sanne knuffeltijd? En dan zonder schoonmaken? ;-) Ik vind dat jullie echt heel goed bezig zijn!! Ik heb het idee dat jullie hele mooie alternatieve hebben gevonden. Jij in ieder geval wel. Van je man weet ik het even niet...

Dat brengt me bij Es.... Hoe is het met het pootje? Blij om te lezen dat je toch wel rustig aan gedaan hebt!! Ik heb aan beide enkels bijna geen enkelbanden meer. Te vaak verrekt en ingescheurd. Ik leg dus mijn enkels ook plat op de grond. Nu is mijn hele lijf al erg instabiel, maar als dat al bij de enkels begint, kunne je benen de stabiliteit maar moeilijk vast houden. Zorg dus alsjeblieft goed voor je enkeltje, je hebt er maar twee, en je moet er nog heeeeel lang mee doen!! En geloof mij... enkelbanden zijn best wel praktische onderdelen ;-)

Wat fijn voor je vriend dat hij zo'n mooietaak heeft gekregen binnen de gemeente!! Lijkt me een hele eer... en een mooie functie.

Babeth, wat een leuk filmpje van Imke op FB. Vooral zo mooi dat je net hem draai moment miste. Vond het erg schattig. Ook wel een beetje prettig, maakte me wel eens een heel klein beetje zorgen, omdat Sanne het draaien, en liggen op haar buik, echt totaal niet interesseert. Maar zag dus nu dat Imke het ook pas nu doet.

Sanne heeft echt een hekel aan het op haar buik liggen... Dan gaat ze vliegeren (armen wijd) en BRULLEN... en ja, daar draai je echt niet van om.... Boos dat ze dan kan worden....

Een paar moeilijk weken voor de boeg.... Nu wel met Imke erbij.... Dat zal het gevoel nog wel weer veranderen.... Jullie zijn in mijn gedachte...

Laika, wat fijn om te lezen dat de slechte momenten steeds schaarser worden.. Dat willlen we graag zien!! Ik weet hoe het voelt, als ze continue krijssen. Gelukkig heeft Sanne dat maar heel kort gedaan, en waren de kleine aanpassingen die we gedaan hebben voor haar reflux en krampjes al voldoende.

IVFsh... Die foto op FB.... TE schattig!!!! Ben benieuwd of ze die bos haar houdt. Ik keek nu foto's van Sanne terug, maar ze is toch een hoop nesthaar nog kwijt geraakt.

Dublin... Volgens mij loopt het bij jullie allemaal wel he... Ik kan me zo 123 niet iets bedenken....

Testr.... Rustig aan meid..... Doe waar je je goed bij voelt.... Fijn dat het afbouwen van de prednisolon wel goed gegaan is. Goed om te lezen dat je je niet druk probeerd te maken over de holtes en je jeuk.... Komt allemaal goed!!! En het feit dat Binkie het goed doet... Is toch wel het belangrijkste resultaat!!!

Volgens mnij mis ik er nog een hoop... Aan alle nieuwe welkom...... maar ik kan zo snel niet reageren op jullie.. Tja.. Naomi, maar jou 'ken' ik al een beetje.... Moet in het juli hoekje ook weer eens bijlezen.. Zag iets langs komern over een afspraakje?

Over afspraakje gesproken... Maakte ik toch zomaar gisteren een afspraak voor 17 maart.... BALEN... had hem ook nog niet in mijn agenda gezet. En Tja,.... dan is het mijn eigen stomme aschuld, als ik dan een dubbele afspraak maak. Maar JW vond dat ik dan maar even moest mailen om die afspraak te verzetten. Zo gezegd, zo gedaan, heb alleen nog geen antwoord gehad... Hij vond het ook eblangrijk dat ik lekker een dag/middag met julie op stap ga... Ik zeg... *nominatie man van de week*

Overigens is nu ok (eindelijk, maar dat zeg ik niet hardop) de kamer van Sanne klaar.... De gordijnen hangen, de dingetjs aan de muren hangen, de pinten zijn geplakt... Sanne kan er nu gaan slapen. Ze heeft er al eens een dutje gedaan, maar slaapt verder nog in haar wieg bij ons. Vind ik zeker voor de nacht toch wel erg prettig, hoef ik niet zo ver weg voor een speentje... Anders ben ik zelf al weer helemaal wakker....

Nou dat was het wel een beetje... Ik ga weer mijn best doen om bij te blijven...... Ik wil de bevalling van Fren en Caro absoluut niet missen!!!

En nu is het tijd voor een broodje, voordat ons monstertje weer wakker word....

Geplaatst

ben er weer. hele leuke workshop gehad resultaat plaats ik morgen op fb, dan krijgen we de foto's door. 't is een koeienkop geworden in de kleuren paars, roze, wit, beetje lichtblauw erdoor. heel leuk!

Simba, fijne samenvatting!!hihihi

Zag volgens mij laatst een filmpje van Sanne, geweldig!

Es, voordat ik het vergeet, heel veel plezier dit weekend!! geniet er lekker van!!! en rustig aan met je enkels!!!

ga nu weer afsluiten, effe wat opruimen hier.

liefs,

Tool

Geplaatst

oh...Wat gaaaaafff!!!! ik weet altijd wel hoe ik het eindresultaat wil hebben...zie dat ook altijd voor me....

maar het maken........ das een hele andere tak van sport....

Geplaatst

Hey meiden, mijn gestuiterd is wel wat minder hoor. Werd vanochtend weer even met beide benen op de grond gezet door prikkelend gezicht en rode oren. Toch weer iets van allergie dus, door de prednisolon heen...Hmm.... Werd er nie heel blij van maar probeer me er ook niet te druk om te maken. Net als over de hoofdpijn en het grieperige gevoel. Maandag ga ik bloedprikken op ontstekingen en al dat oké is, dan moet ik daar ook op vertrouwen. Wel lastig af en toe.

Tool ik herken dat gevoel zo dat het allemaal te veel is. En ja, ik zie het n wel weer zitten maar mog geen week geleden was het helemaal mis hier. Moet zeggen dat het ook heeft geholpen dat ik een aantal dagen echt niet gewerkt heb. Dat gaf me rust en ruimte om met de poging bezig te zijn en de knoop door te hakken. Voor mij was alles bij elkaar echt teveel. het is ook onmogelijk om continue die spirit erin te houden. Toch weet ik dat het tijdens een poging altijd wel weer terugkomt. Alleen beetje jammer dat je je dan zo'n tut voelt als het niet lukt.... Een mens zit zo raar in elkaar.

Caro en Fren lekker nog een beetje op stap. Geniet ervan meiden.

Hier vanochtend op het ijs geweest met m'n neefjes, nichtje en schoonzusje. Leuk maar erg koud, en alledrie de kinderen aan het snotteren dus dat vind ik dan toch ook weer eng. Niet druk maken....dat kan mijn nieuwe mantra wel worden ;-)

Fijne dag nog meiden!

xx

Geplaatst

Zo... net boodschappen gedaan, daarna nog even naar het ijs gelopen waar volop geschaatst wordt, k-k-k-k-koud!!! En weer terug, nu is het mooi geweest voor vandaag. Man en dochter zijn alweer aan het bakken, chocolade cakejes volgens mij, is echt een hobby van ze aan het worden. Nou, ik ruik het wel straks, ik duik effe mijn bedje in...

Geplaatst

Elinorac bij jou schiet het nu ook al op. Veel succes met de bevalling.

Fren en wanneer was jou uitgerekende datum?

Tool wat super mooi gemaakt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden