Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Henne, ik heb toen voor mijn neefje een deken gequilt, met zijn naam erin. Heeft wel heel veel tijd gekost. Weet niet hoelang ze heeft om m te maken.

Maar je kunt dit ook evt. met de naaimachine doen. het snijden van de stukjes neemt het meeste tijd in beslag en en doorstikken van de quiltpatronen.

Zal eens kijken of ik nog ergens een foto tevoorschijn kan toveren van deze deken...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

het is ook altijd leuk om een leuk stofje met leuk motiefje te kiezen, vulling natuurlijk en evt. een egale ietwat neutralere kleur voor de andere kant (kun je de deken aan beide zijde leggen) en dan daarvan een boxkleedje van maken.

Evt. met de machine of met de hand figuren of patronen erin stikken (slingers, of driehoeken, of vierkanten, rondjes)

Geplaatst

Tool Thanks, ze is niet zo heel erg van het handwerken hoor. Alleen ze is erg verliefd geworden op een stofje dat haar vriend niet voor de gordijnen wil haha. Dus nu wil ze het voor een boxkleed. Maar idd, gewoon dubbele stof met vulling, keren, dicht stikken en dan doorstikken. Hmmm, dat ga ik over een paar maandjes ook maar eens doen.

Vandaag weer de kriebels. Vanacht liggen hoesten en vandaag beetje benauwd gevoel en koud, ik ben zoooo bang voor een infectie dat ik mezelf er nog eenje bezorg. Morgen gelukkig bloedprikken dus daarna hopelijk wat meer vertrouwen.

Caro trek je het nog? En Fren, gaat Vin gelijk krijgen? ;-) Hier idd ook sneeuw, best nog veel. Zit ik echt niet op de wachten bah. J gaat wel zo de sneeuw van de auto's vegen zodat het niet vastvriest morgenochtend.

Wat betreft de 17e....de meiden die hier nieuw meeschrijven hebben natuurlijk geen uitnodiging gehad. Dus laat het even weten als je ook komt meelunchen! 17 maart in Bunnik. Guusje en Sen gewoon tzt kijken, ik hou met serveren wel een slag om de arm.

Kroketten maken ging hier trouwens niet door, twee zieken...icl de as bruid. Dus ben nu van het vlees deels soep en deels stoofvlees aan het maken. Ruikt lekker. Alleen jammer dat ik het wankele evenwicht van m'n lijf nog net niet voldoende vetrouw om alles maar gewoon te eten. Anders werden het hier vanavond frietjes met stoofvvlees, yummie!

Geplaatst

Ik denk niet dat vin gelijk krijgt, want dan zou ik echt een spoedbevallibg hebben. Maar er gebeurd wel wat, heb steekjes, krampjes, veel harde buiken. Geen weeën, maar heb wel t gevoel dat ze stevig aan t indalen is. Zal t morgen Wel horen bij de echo/controle.

Tip voor t boxkleed: bij wibra verkopen ze heel goedkope. Dan kun je volstaan met een grote sloop. Ook praktisch met wassen enzo.

Geplaatst

Ze rijdt toch overdag Caro? Dan valt het waarschijnlijk allemaal wel mee. In de avonden en nachten waarschuwen ze voor gladheid door neerslag op bevroren wegdek.

Geplaatst

ik ben al een paar jaar bezig met de quiltdeken voor mijn nichtje, hihihi. Heb wel al alles gesneden en geloof ik 1 vlak aan elkaar al genaaid, maar verder ben ik nooit gekomen. En ze wordt al 6 geloof ik, hhahahah, zolang ben ik al bezig, pfff. toch maar eens weer mee verder gaan, het patroon dat ik had gekozen was tree of life, zymbolisch ook aangezien ze na 4 mk's is geboren. mss dat ik m voor die van ons ga maken, hihihi.

Caro, hopelijk zal het morgen wel meevallen.

fren, spannend!!

Henne, hoe zit het eigenlijk met het bloedprikken, wanneer moet je dat doen voor dr. Pf? als je begint en dan tussentijds? wanneer is dat? Testr, weet jij dat???? en ik neem aan dat de uitslag dan meteen door moet naar DD toch, zodat evt. de dosering kan worden aangepast??

ben echt benieuwd over een maandje hoe mijn dhea-waarde nu is.

straks weer naar The Walking dead kijken. jiehaa. eindelijk na lang wachten is het weer erop.

fijne avond allemaal!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Nou dames, het is druk hier.

alwin heeft vannacht gestrooid en om half vier is hij weer gaan strooien. Ga ervan uit dat rijkswaterstaat dat ook doet.

Dus avond alleen. Ga aan de knutsel.

Verder niet veel nieuws

Succes allemaal.

Geplaatst

wat een leuk idee, zo'n lunch! Ik ga even het werkrooster van mijn man nakijken (die werkt in de onregelmatige dienst, inclusief weekenden). Mocht ik nog niets hebben en het lukt met het werkrooster van mijn man, dan kom ik graag meelunchen. Laatv het van de week wel effe weten. Sen, mocht ik meegaan dan kan je uiteraard meerijden, hoor.

Geplaatst

In het kader van lekkere planning; net ontdekt dat de dakkapel op zolder lekt. Shit! Kan nu voorlopig natuurlijk niks aan gedaan worden en gaat hoe dan ook een hoop geld kosten, want moet een steiger voor gebouwd worden om erbij te kunnen. Blegh! Enige voordeel is dat ik natuurlijk voorlopig vrij ben en we dus geen vrij hoeven nemen. Nu eerst maar een emmertje zoeken om er onderte zetten...

Wbt de lunch, mocht ik me tzt goed voelen enzo, kom ik misschien ook wel even! Maar da ligt helemaal aan kindeke en wanneer ze van plan is te komen...

Geplaatst

Pfffffff hier net in paniek temp opgenomen, had het zo vreselijk koud, was misselijk en naar.... 37.3..... Niet echt wat aan het handje dus, denk vooral erg moe en misschien toch nog wat gerommel in m'n darmen. Weet wel dat ik moeilijke weken tegemoet ga. Het vertrouwen in mijn lijf is zo wankel, ben als de dood dat de diaree terugkomt ondanks prednisolon en glutenvrij, en wat dan? helpt ook niet mee dat J begin maart een week naar vIetnam is voor werk. Ik zou dan vijf weken zwanger zijn, zit dan natuurlijk gigantisch in de zenuwen tot de eerste echo, sterker nog die is vroeg ivm de bbz dus daar is hij dan niet eens bij. Maar ja, niet weg gaan voor als ik misschien wel zwanger ben, is natuurlijk ook onzin. Alleen lig ik bij voorbaat al te malen, tuthola die ik ben.

Testr sterkte met de vermoeidheid. Je lijf maakt het je niet makkelijk, maar je kleine toppertje is het waard.

Fren spannend hoor, toch wat steken en gerommel. Erg benieuwd hoe het een morgen voor staat.

Caro ik moet zoveel aan je denken, ook aan het moment dat je die laatste tp in ging....en dan nu bijna mams van een tweeling. Waanzinnig toch.

Syl, zag je reactie op Fb. Mail je morgen ff!

San, laatste weekje voor de verhuizing. Luk het met inpakken? Gelukkig niet zo vreseljk koud deze week. Hoewel regen ook niet ech top is met verhuizen.

Guusje een tp rond onze lunch breng wel geluk hoor, kijk maar naar ivfsh. 17 maart is bijna een jaar na onze eerste meeting, bijzonder clubje zijn we toch. Wen, pb me even jou emaill, dan hou ik je op de hoogte!

Geplaatst

Ooh Fren dat is echt balen. En lekt het echt? Wij hadden vorig jaar ook pannetjes nodig, maar het bleek sneeuw te zijn die onder de dakpannen was gewaaid. Daarna nooit meer last gehad.

Geplaatst

Wat lief Henne... Ja het is waanzinnig, wie had het nog gedacht. Daarom heb ik nog steeds goeie hoop voor jullie meiden die nog doorgaan.

Deze week gaat trouwens erg langzaam... Maar voor ik het weet...

Hoop dat je geen extra last krijgt!

Geplaatst

Henne als er verder niemand wil graag anders iemand anders blij maken maar zou zonde zijn als je de bon moet weggooien!

Morgen hopelijk meer vertrouwen na de bloeduitslag.

Caroline wat een rare spannende tijd moet dit zijn voor jou en je gezin zeg. Wij stuiteren allemaal vanaf een afstand mee.

Fren je hebt deze datum niet gehaald, echt heel benieuwd wanneer het gaat gebeuren. Jullie natuurlijk ook, haha!

Welterusten allemaal.

Geplaatst

Hey meiden, even een teken van leven. Hou jullie schrijftempo momenteel even niet bij. Gaat verder prima hier, maar genoeg te doen even. Weinig tijd gehad om te lezen dus. Loop nog steeds vier pagina's achter... Nu weer dienst vanaf 20.00 uur. Ga even proberen nog wat administratie weg te werken en dan mag ik straks verder bijlezen van mezelf. Vanmiddag goed gesprek gehad met vriendin. Altijd fijn. Later meer over mij. Nu eerst even wat er is blijven hangen.

Henne, dit moet hem wel gaan worden! Alles lijkt positief te zijn deze keer. Ik ga heel hard voor je duimen.

Sen, goede echo, wat fijn! Kun je het al een beetje geloven?

Babeth, voor jullie heftige periode. Sterkte. Ik hoop dat Imke jullie er doorheen gaat slepen.

Caro en Fren, spannend! Heel veel succes met de laatste loodjes.

Esther, voet wil nog niet echt dus. Ben benieuwd of je gips er al af mag. Zo te horen gaat het nog wel even duren. Wat fijn voor G dat hij zo'n belangrijke taak mag gaan uitvoeren. Denk dat het prettig is dat hij ergens gericht mee bezig kan zijn. Hoe is/was jullie weekendje?

Syl, goed zeg dat afvallen en sporten. Sterkte met je schoonvader.

Guusje, weer uitzicht op starten. Fijn om je daar weer op te kunnen focussen.

Ruby, wat een gedoe met die badkamer zeg. IK denk dat ik al gillend gek was geworden. Gelukkig niet meer die opvliegers.

Nu even wat nuttigs doen. Ben hier wrs straks wel weer even.

Geplaatst

Eindelijk bijgelezen doordat jullie vanavond niet zo actief meer waren ;-). Net nog drie patientjes gehad. Als laatste kwam iemand een overleden kat brengen. Kat bleek alleen nog (net aan) te leven. Enorme ondertemperatuur. Nu dus in de opname onder de warme lamp. Ben benieuwd. Zou wel erg leuk zijn als het toch nog goed komt. Ik ga even hond uitlaten en dan hopelijk slapen. Welterusten allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden