Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne, Fren klinkt nog wel relaxed. Jij en ik zouden lang wachten niet trekken idd. :)

Gezien dat weer iemand in prednisolin topic zwanger is???

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik vond het erg meevallen, had dus ongeveer hetzelfde verhaal, maar... met het grote verschil dat ik in het ziekenhuis lag en niet thuis zat. Maar kennelijk kan ze er goed tegen (jullie wonen toch ook dichtbij het zh Fren?) want anders had ze Vin niet naar zijn werk gestuurd toch?

Fren, hoe is het?? Kun je het zelf vertellen of je het erg vind?

Geplaatst

Haha, ik vind het echt niet erg. Laat alles over me heenkomen en thuis kan ik tenminste mn eigen gang gaan. We wonen inderdaad op 3 min vh zh, dus zijn er snel genoeg. En vin is met 10 min thuis als ik hem bel. Maar voor zijn eigen gemoedsrust is het wel fijn dat hij alles even goed achter kan laten. Hij neemt nl 2 weken vrij na de geboorte.

Caro, het zou echt een giller zijn hè... Mij maakt de datum niet zoveel uit, heb eigenlijk niks met valentijnsdag, we doen er nooit wat aan. Zou een goede reden zijn om dat te veranderen ;-)

Geplaatst

Nee, wij doen er ook niks aan hoor, maar het is wel een datum die iedereen onthoudt.

Zie je, ik dacht al dat je vrij relaxed was... Gelukkig maar. Denk dat Vin het zwaarder heeft...

Is het te doen met hoeveelheid vruchtwater? Ben je blij met je kraampakket? :-)

Jaja het is jouw dag, iedereen wil de hele dag weten hoe het met je gaat, je kan maar beter ieder half uur even een update schrijven... Zeker omdat je thuis bent.

Geplaatst

Vruchtwater sijpelt al sinds vannacht. Red me aardig met inlegkruisjes, hoewel ik wel een kraamverband gebruikt heb naar t zh. Jemig wat een luiers zijn dat zeg! Op de echo bleek dat er al veel vruchtwater weg was, zaten nog twee kleine pockets geloof ik. Kindeke werd vanmorgen geschat op 3300 gram. Lijkt me een mooi gewicht ;-)

Vin vindt t inderdaad allemaal heel spannend, maar kijkt er ook heel erg naar uit om z'n dochter eindelijk in zijn armen te kunnen nemen en aan iedereen te kunnen showen. Hij heeft al diverse scenario's daarvoor uitgewerkt, haha.

Geplaatst

Haha Miki wij zouden gillend gek worden... Nee zonder gekheid, ik denk dat als ik zover kom, ik de rust zelve ben. Met alle operaties etc ook geweest. Pas als ik het niet vertrouw of teveel onzekerheid heb, dan neem ik het heft in eigen hand LOL.

Ja Sylvia he, zag het. ECD met prednison en bloedverdunners etc. Een hele trits, ben ik nog niks bij met mn zielige 5mg. Kan nu gelukkig redelijk werken thuis. Af en toe een aanval van 'helemaal niet lekker', wat me sterkt in het idee dat het uit mn darmen komt en geen griep oid is. Ja, alles wat er nu nog mis kan gaan heb ik op mn netvlies staan, mevrouw de doemdenker. Terwijl ik van nature echt een enorme optimist ben. Gelukkig redelijke afleiding van werk, hoewel ik een uur geleden mn baan alweer op wilde zeggen haha. Hoezo wispelturig. En dan kan ik de hormonen nog niet eens de schuld geven.

Fren de 13 is ook leuk, ben je af en toe jarig op vrijdag de 13e. Kun je leuk themafeestjes geven met ladders en zwarte katten enzo ;-) Wel fijn dat je zelf nog relaxed bent. En eigenlijk wel heel netjes van kindeke dat ze zich eerst even zo aankondigt en pas los gaat als pappa zijn werk netjes heeft overgedragen. Nu al welopgevoed!

Geplaatst

Oh fren, volgens mij vinden wij het allemaal spannender dan jijzelf :-). Ben benieuwd wanneer ze geboren wordt! Of ze ook op de 13e wordt geboren (net als catootje, zij was zelfs vrijdag de 13e) of op de 14e. Heb ook niets met valentijnsdag, maar vind het wel een hele leuke dag om geboren te worden!

Geplaatst

Ik vind het ook heel spannend hoor, maar ik heb niet in de hand hoe t gaat lopen, dus heb het losgelaten en laat het over me heenkomen. Totaal niet zoals ik normaal zou reageren, ik wil graag alles in de hand hebben...

Had ook al bedacht dat Catootje vandaag een maand oud is, van harte!

En laika is ook jarig vandaag las ik, dus ook gefeliciteerd!

Geplaatst

Misschien dat Fren nog net 5 voor 12 bevallen gaat. :)

Henne, hier ook de rust zelve als het er echt om spant. Mooi mechanisme van je systeem wel.

Nu maar eens mijn verlof aanvragen, ook weer een mijlpaal...

Geplaatst

Ja ik ben in een crisis echt altijd heel kalm. Maar daarna...of ervoor.... En zeker zoals nu met dat gekke lijf. Ik wil gewoon weten wat er nu mis is. En dan wil ik desnoods leven op water en rijstwafels (oke dat dan liefst niet), als ik me maar fit voel. Dat gedonder nu ook met wel werken, niet werken, thuis werken.....het zorgt voor onrust en spanning die ik niet kan gebruiken.

Geplaatst

Fren, vind het knap hoe relaxed je blijft. Weet niet hoe ik zou reageren maar soms verbaas je jezelf in dat soort gevallen

Weer iemand zwanger mede dankzij prednisolon, veelbelovend bericht!

Rubster, mijn katten komen nu ook alleen maar buiten om hun behoefte te doen en de jongsten rennen af en toe achter elkaar aan in de tuin. Ze waren eerst hier binnen als een gek achter elkaar aan het aanrennen, overal op en onder. Heb gezegd dat ze maar effe buiten moeten gaan spelen. Ze moeten toch hun energie kwijt. Iggy helemaal, die is gewend dagelijks heel wat km af te leggen naar iggyland. Wij hebben een luikje in de achterdeur dus ze kunnen er altijd in of uit. Buurtkatten dus ok, das dan weer minder. Eergisternacht zat er ook eentje hierbinnen. Maarja, zou ik ook doen als ik er thuis niet in kan en het is -12 buiten

Geplaatst

Sen, de buurtkatten durven bij ons niet naar binnen. Met 4 dames die op de loer liggen dan. Denk dat de schuwste dan een draakje wordt. Nitsa de jongste is wel buiten. Maar als wij thuis zijn zijn hun ook thuis. Zo lief altijd.

Laika gefeliciteerd met je verjaardag.

Geplaatst

Helaas heeft de kat het niet overleefd. Diertje was bekend met epilepsie en heeft waarschijnlijk een heftige aanval gehad. De eigenaar vond hem gewoon in huis. Kat leek toen al overleden, maar was het nog niet. Helaas heeft hij toch de nacht niet gehaald. Hij is ook niet meer bij bewustzijn geweest. Toch jammer....

Ben blij dat ik weer bijgelezen ben. Het is hier nu net een heel spannende soap ;-) haha. Kom dus maar door met de volgende aflevering :-).

Laika, gefeliciteerd met je verjaardag.

Geplaatst

Laika van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Was ik eerder vergeten te zeggen sorry...!

Rubster, de meeste katten durven hier ook niet naar binnen met 5 stuks op de loer waarvan een paar heel territoriaal. Hoor ook gelijk wanneer er eentje binnenkomt die niet wordt getolereerd. Dan liggen de plukken haar in de berging en een keer zaten zelfs de bloedspetters aan de wasmachine. Terwijl ze met de katten van m'n buurvrouw geen probleem hebben en de poes van de buurman verderop hebben we een keer slapend op onze bank bij de rest aangetroffen toen we thuis kwamen :-) ach zo zie je maar weer, ook katten hebben hun voorkeur en mogen elkaar niet allemaal zoals wij mensen

Kaatje, wat er dat de kat het niet heeft gered :-(

Geplaatst

Kaartje wat erg van de kat, arm beest.

Caroline en Fren ik wil jullie beide alvast heel veel succes wensen voor de aankomende bevalling, dat alles maar goed mag gaan en dat de kleintjes er niet te lang over doen.

Kaartje wij zijn beide nog in de race voor de hoofdprijs.

Wat zal het worden bij Caroline???

Geplaatst

Ff snel, bloedwaardes waren goed dus niet meer zeuren en gewoon vroeg naar bed en stomen.

Spoedklus op werk, some much for 'een paar uurtjes per dag'.... dus later meer.

Laika gefeliciteerd!

Geplaatst

Kaartje wat sneu van kat!

Henne, zo werkt die bloeduitslag ook wel weer. Niets te zien, mooi dan zal het ook wel goedzitten. Succes met klus!

Laika, van harte!

Geplaatst

Ja het is ergens wel 'geruststellend'. Ik voel me niet beter hoor, koud, rillerig en knallende koppijn. Maar oke een verkoudheid kun je hebben he? En ik weet zelf ook wel dat je je daar behoorlijk ziek van kunt voelen. Ook zonder ontsteking of koorts. DUS: goed voor mezelf zorgen (te beginnen met flink overwerken, lekker dom) en uitzien naar donderdag. Vrijdag heb ik fijn vrij, wel blij dat ik dat al geregeld heb.

Geplaatst

Hallo allemaal. Wij hebben momenteel geen eigen internet verbinding. Zit nu bij mijn schoonouders ff snel berichtje tikken en bankzaken afhandelen.

Bij ons gaat het goed, heel druk maar het wordt echt mooi!!!!!!

Heb niet terug gelezen dat komt hopelijk wel als we weer verbinding hebben op 20 feb pas....:((

Allemaal heel veel liefs en succes voor degenen die het nodig hebben.

:positive energie:

Geplaatst

Ooh San af is wel heel lang. Je leest dit waarschijnlijk dan niet meer, maar ik zal je per sms op de hoogte houden van echt belangrijke dingen oké?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden