Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thx allemaal, infuus zit erin. Lukte niet echt ivm dunne vaten. Heb nu pijnlijke opgezette hand. Maarja joh als het er maar ingaat. Heb nu barstende koppijn, net zetpillen gehad tegen de misselijkheid en paracetamols. Ze kwamen ook nog een echo doen en met ukkie is alles gelukkig prima. Die lag te bewegen als een malle :-)

Geplaatst

jeetje S€n, da's schrikken zeg! maar goed dat je nu in het ziekenhuis bent en dat ze je in de gaten houden. Al enig idee hoe lang je moet blijven? Las iets dat je 12 uur lang niet gebraakt mag hebben voordat je pas weer mag eten.

Sterkte in elk geval en beterschap!! fijn dat de kleine het zo goed doet!!!

Geplaatst

Ik moet eerst 24 uur aan het infuus en nuchter blijven. Daarna checken ze m'n urine weer. Als de ketonen eruit zijn mag ik naar huis

Geplaatst

Jee sen, en dan? Krijg je dan medicijnen mee om braken tegen te gaan?

Moest denken aan je pusherige collega, die zal zich nu vast schamen nu je in ziekenhuis bent beland....

Geplaatst

Ik moest daar ook aan denken ivfsh.

Sen, wat balen allemaal, maar misschien wel even goed dat ze je zo in de gaten houden. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.

Fren, hoe is het vandaag? Je vader nog geweest?

Geplaatst

Hi sen, die collega zal nu ook wel even denken... Hoop ik althans, want anders is ze niet heel collegiaal en menselijk! Hou je taai, hoop dat je snel opknapt.

Hier een eerste dagje waarop Fiene wat meer van zich laat horen. We denken dat ze een sprongetje gemaakt heeft, ze wil veel bij Ons zijn ipv in de box of haar wiegje. En we merken dat ze ineens veel allerter is, ze schrikt nu soms ook sneller van bijv een nies, maar het is wel leuk dat ze zo allert is. Hopelijk slaapt ze vannacht weer wa langer, afgelopen nacht kwam ze klokslag om de drie uur, dus vannacht weer een intervalletje van 4,5 uur zou wel fijn zijn ;-)

Geplaatst

Erg moe, maar wil sen even veel sterkte wensen. En laat alle mensen die je hebben lopen pushen zich heel diep schamen... Zullen ze helaas vrees ik niet doen. Laat boed voor je zorgen meis en rust goed uit. Dat is het enige belangrijke nu. Heerlijk dat je ukkie het zo goed doet.

Hier vandaag aan zowel directeur als manager aangegeven dat ik me zorgen maak over m'n contract en geen van tweeën heeft ronduit gezegd dat die zorgen niet nodig zijn. Lekker gevoel dus...not.

Geplaatst

mmm Henne, daar kun je idd niet echt iets mee, met zo'n opmerking. balen meid!!!

Caro, Fren, kaartje is onderweg, ik ben meestal iets later, hihihi.

Vanmiddag weer haptomuziektherapie gehad. ik moet langzaam toch maar gaan aangeven dat ik minder les moet gaan geven. het wordt me teveel. mijn lichaam is het nu ook langzaam aan het aangeven. last van mijn knieën, ben moe/op/kapot, kom gewoon niet bij. last van mijn rug, die zij dan ook weer voelde.

Voel mijn linkerkant heel erg, doet gewoon pijn. ga dadelijk maar aan de paracetamol.

beginnende keelpijn die ik eigenlijk niet kan gebruiken, maar ik moet eraan toegeven. ertegen vechten kost me uiteindelijk nog meer energie. zou ik last hebben van voorjaarsmoeheid (nu al???). Hapto gaat een cd voor me samenstellen met de muziek waarop ik reageer als ik op het bed lig.

Het ergste vind ik nog die vervelende steken links, alsof er iemand met een mes aan het wroeten is. kan niet fatsoenlijk zitten of liggen zonder het te voelen, zucht.

maar nu genoeg geklaag.

kaartje, hoe is het met je vriendin die haar kater is verloren? heb jij het nog steeds zo druk?

Ruby, hoe is het bij jou meid???

meiden, sorry, ben het verder even kwijt.

ga even een uurtje liggen. om kwart voor 11 vriend weer ophalen van zijn werk.

liefs,

Tool

Geplaatst

S€n, vannacht dus in het zh. sterkte. Hoop dat je snel weer naar huis mag. Moet je dan thuis ook nog meds blijven nemen? Je zult dan wel goed in de gaten worden ggehouden off niet? sterkte!!!

Geplaatst

Henne, wat vervelend om zo te moeten voelen dat het niet zeker is wat je contract betreft. Wees zeker en overtuigd van je eigen kunnen en laat je niet gek maken door deze mensen, ze worden geregeerd door de waan van de dag. En niet anders. Voor jou nu andere tijden in je leven, hoop dat je de focus weet te vinden, knuffel en nogmaals laat je niet gek maken! xxx eef

Geplaatst

Sen, nogmaals beterschap! Wel fijn dat je nu goed in de gaten wordt gehouden en dat de kleine lekker aan het dartelen is in je buik. Dat zal je vast een klein beetje geruststellen. Hoop dat die fijne collega haar ogen uit haar hoofd schaamt met haar pusherige gedrag.

Henne, voor jou gewoon even een dikke knuffel!

Tool, inderdaad gewoon wat rustiger aan gaasn doen, hoor. je lichaam geeft dit vaak vanzelf wel aan. Nog ongeveer een maandje en je hebt je lichaam hard nodig als jullie weer in de race zijn.

Fren, is je vader nog langs geweest.

Voor de andere meiden, soor ben het ook even kwijt.

Manlief al de hele dag op bed met griep, zoonlief ook al hangerig en ik zelf ook nog steeds aan het snotteren. Ga zo straks lekker mijn bedje bijtijds in.

Fijne avond nog allemaal en voor straks welterusten.

Geplaatst

hoi meiden

jeetje Sen!!!! gelukkig houden ze jou en ukkepuk goed in de gatenm hefitg hoor!!! ik moest ook even aan je collega denken, mocht ze sms-en dan wil ik wel voor je reageren ;-))

Nou meis, hoop dat je je snel beter zal gaan voelen, sterkte!!!

Henne, lastig dat je geen duidelijk antwoord hebt gekregen maar van de andere kant.,....laatst kreeg een collega toch geen nieuw contract? wellicht hebben ze je geen geruststellend antwoord gegeven vanwege het rotnieuws voor die collega? geloof in je eigen kracht!!

Tool jij een beetje aan het tobben las ik, nasleep van de carnaval misschien? rustig aan hoor!

lief dat je zei dat zij er misschien op een andere manier mee bezig waren, mijn zus iig niet, daar was ze vorig jaar al erg duidelijk over, mijn zwager eerder dat ie niet weet wat te zeggen..ik weet het niet, momenteel probeer ik het maar van me af te zetten.

Fren hoe was het met je vader? wat een mooi toeval dat Fiene dezelfde naam heeft gekregen, toch bijzonder nietwaar?

Ceeke hoe gaat het met jou? fijn dat je met jullie rotdatum lekker bij je zus was!

sjonge hier met de kat, ik ben benieuwd, hoop dat hij niet verder zal gaan verslechteren hoor!!! zijn pilletje gaat goed en gelukkig reageren zijn darmen er niet heftig op (vooralsnog)

ohh ben het ook weer kwijt.....iig Eef, slaap weer lekker op de nieuwe matrassen!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

@Sen, hoop dat je vannacht een goede nacht hebt in het ziekenhuis. En natuurlijk dat de ketonen snel uit je lijf zijn!

@Meiske, goed om te lezen dat jullie er een mooi weekend van hebben gemaakt. Balen van je zus en schoonbroer, helaas is niet iedereen zo oplettend als je soms zou willen.

Ga weer afsluiten want de kleine meid moet een schone luier en de laatste fles...

Geplaatst

M'n vader is inderdaad geweest. Was wel erg gezellig uiteindelijk. Zijn stiefdochter is een verhaal apart, heeft sinds twee weken een nieuwe vriend waarmee ze dus nu al samenwoont en waarvan ze hoogstwarschijnlijk al zwange is!!! Per ongeluk en totaal ongepland en ongewenst, dus waarschijnlijk zal dat een abartus worden, haar tweede... Ze is 21... Need I say more?

Hebben zo'n loopkar van hem gekregen. Ook niet heel oed voor de heupjes, maar heb er maar niks over gezegd. De bedoeling is goed.

Meiske heeft voor de voeding van 7 uur druppels voor de krampjes gekregen en slaapt nog steeds... Dat zou dus maar eens het oede medicijn kunnen zijn. Hopelijk dus een betere nacht dan afgelopen nacht!

Geplaatst

Caro heb vandaag je kaartje binnen gekregen erg leuk die 2 koppies.

Wel grappig met de naam van je dochter, je gebruikt hier een andere naam toch? Of ben ik nou gek.

Alles goed met jullie?

Geplaatst

Syl ik heb hier nog nooit de naam van mijn dochter of vriend genoemd. Schrijf altijd dochter en vriend of man. Ach, de anonimiteit is er een beetje af maar toch hou ik dat vol.

Ja, gaat goed, al zijn de gebroken nachten zwaar (op onze leeftijd :-)). Vriend wordt er erg chagrijnig van, dus de nachten zijn momenteel niet zo gezellig hier. Ach ja, wordt allemaal wel weer beter.

Fren die infacol werkt goed hoor, zei ik toch! Ik had Kaat daar ook aan, maar met die spruwkuur ben ik er maar mee gestopt, wil niet teveel drugs in dat kleine lijfje stoppen. Helaas is ze nog steeds een beetje kramperig. Ik dacht ik ga naar bed, alles is stil, hoor je toch ineens weer een paar kreten... Zucht, ik kan pas rustig liggen als ze slaapt.

Geplaatst

Jeetje Sen dat was schrikken. Wel fijn dat je nu weer ff volop alles binnenkrijgt wat je lijf nodig heeft om de kleine te dragen. Hopelijk knap je snel weer op en mag je weer lekker rustig naar huis. De verdere zwangerschap maar lekker genieten thuis en niet meer aan je werk denken hoor!!!

Fren fijn dat jullie kleine meid zo goed reageert op de druppeltjes. Heb je wat langer kunnen slapen vanacht dan 3 uurtjes???

Henne wat rot meis. Je hebt je salaris nu eenmaal nodig, anders had je je er niet druk over hoeven maken. Hopelijk kunnen ze je snel uitsluitsel geven of je mag blijven of dat je op zoek moet naar wat anders. Bah die stress kun je er eigenlijk nu niet bijhebben.

Caro is Kaat al weer van de spruw af??? Lijkt me pijnlijk voor zo'n kleine meid.

Hier gister weer naar de huisarts geweest. Bloeddruk meds blijven onveranderd, in november weer een 24 uurs meting en voor mijn maagklachten die ik sinds de bevalling heb weer aan de capsules voor een poosje. Voor de gyn hebben we geen verwijzing nodig. Mijn gevoel daar over slingert weer alle kanten op. Kunnen we het financiëel wel aan een 2e? Zouden we net zoveel van de 2e houden (natuurlijk wel maar ja gevoel he?). Ben ook bang voor het feit dat als we nu de cryo's opgebruiken en het niet lukt we gedwongen zijn om te stoppen, als we nu niks doen dan is het onze eigen keuzen. Moeilijk moeilijk.

Ik weet wel dat we al een heerlijk mannetje hebben en vele van jullie zouden zo willen ruilen, maar met dit luxeprobleem zitten wij in ons maag en eerlijk gezegt maakt me dat een beetje angstig. Gek genoeg maak ik me niet druk om het feit dat er weer (hoeft natuurlijk niet) een zware zw zou kunnen zijn. Dat is tenslotte voor dat moment zelf vervelend maar van voorbijgaande aard.

Ruben is in ieder geval goed aan het genezen van zijn pokjes, nu is hij weer een beetje verkouden aan het worden en is er echt vervelend van. Heeft ook koorts en is huilerig en nergens tevreden mee. Het mannetje zit zichzelf in de weg, of beter gezegt ligt hihi. Straks maar even lekker naar buiten, kijken of er eendjes in de vijver zitten hier in de buurt en wat hij er van vind.

Verder hier heerlijk genieten in mijn nieuwe huis. Zo groot en heb zo ook gelijk meer beweging hihi. Geeft niks, ik zou voor een eventuele tp toch graag max 80 willen wegen dus heb nog 6 kg te gaan.

Fijne werkdag voor degene die naar de baas moeten en voor de anderen geniet van je vrije dag en doe wat leuks voor jezelf!!

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Allemaal n beetje kunnen slapen?

Hier n lange dag voor de boeg: naar Dublin voor paspoort voor de kleine meid. Ar kon met geen mogelijkheid weg op werk, dus gelukkig is een vriendin zo lief om mee te gaan. We hebben vier uur uitgetrokken om daar te komen, moet er om 11.00 uur zijn, dus ik ga zo de deur uit (ti's hier bijna 7 uur). Erg benieuwd, dit is voor t eerst dat de kleine meid zo'n lange autorit maakt.

Tot vanavond!

Geplaatst

S€n, heb je een beetje kunnen slapen vannacht in het zh?

ivfsh, succes vandaag met de reis naar Dublin voor het paspoort! Gaat zeker goed gaan!!

Henne, wat is het allemaal lastig hè? de cryo die mislukt, geen zekerheid over een verlenging van je contract, J. die binnenkort weg is, je lijf dat niet meewerkt zoals jij dat graag zou willen. Probeer bij jezelf te blijven en probeer niet te veel te tobben (owkee, is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het), maar ik ben ervan overtuigd dat alles op zijn pootjes terecht komt. Blijf vertrouwen houden.

San, wat fijn dat R. weer aan de beterende hand is en nu dus eigenlijk met zichzelf in de knoop ligt is natuurlijk iets minder leuk, maar levert mss wel leuke kiekjes op??

Ook al hebben jullie misschien een luxe-situatie, dat wil toch niet zeggen dat je daar niet over mag tobben, toch? En ja, mss zouden we wel dolgraag willen ruilen, maar meid, het gaat om jullie cryo's. Logisch dat je je zorgen maakt als het niet zou lukken, want dan is het voorbij. en ook al hebben jullie al een scheet van een kind, de wens en/of het verlangen voor een tweede (of dit nu een mooie of een zware zwangerschap gaat worden) die wordt er niet minder om. Jullie hebben nog even de tijd om een beslissing te nemen. Ook bij jullie komt het goed!!

Fren, wat leuk en bijzonder dat F. dezelfde naam heeft als je overgrootmoeder! echt heel bijzonder!! mijn zusje heeft ook een familienaam die je niet veel hoort. Fijn dat het met je vader toch nog gezellig was. en je schoonzus, dat is allemaal snel zeg. Denk je echt dat ze het laat weghalen?

Caro, de nachten zijn zwaar en breken jullie langzaam op. Zal hopelijk over een tijdje wel anders zijn! denk ook dat het nu nog steeds wennen is met twee van kleine hummels erbij, zeker als je er al een paar jaar uit bent/was. hoe vindt grote zus het??? ze zal je wel her en der helpen of niet?

Ben benieuwd naar je kaartje!

hier nog steeds moe, het liefst dook ik mijn nest weer in, maar wil mijn verlof opsparen voor de spuitweken, de punctie/tp en de wachtweken.

Fijne dag allemaal en een knuffel voor iedereen!!

Geplaatst

Meiden,

Caro, het zal voor jullie zeker wennen zijn. Denk dat het me 1 al wennen is. Laat staan met 2.

Ivfsh, richting dublin voor paspoort voor de kleine meid. Veel succes. Lieve vriendin die met je meegaat.

Fren, toch wel gezellig met je vader. En ja 21 en dan al weer een abortus. Geef het maar aan mij hoor. Altijd goed. Mag het niet zeggen, maar vindt het zo dom van zo'n meisje...

Henne, jij ook in een lastig parket. Je baas wil niets zeggen. Balen zeg...

San, moelijke keuzes moeten soms gemaakt worden. Snap je wel hoor... De angst dat je het allemaal niet kan betalen een 2e kindje. Dat hadden wij al bij de 1e keer zwanger zijn.

Eef, hoe liggen je nieuwe matrassen?

Witje,Hoe is het met jou en imke en je man?

Kaartje, druk op het werk las ik. Hoop dat je een beetje kan relaxen.

Tool, neem wat gas terug anders gaat het niet goed komen hoor.

Syl, hou je het nog vol. Hoe is het nu met je schoonvader? En hoe is J eronder? Zware tijd voor jullie.

Hoe is het met ons. We krijgen donderdag weer een bedrijf die met een camera de leiding ingaat om te kijken of er een goedkopere optie is om te doen zodat we eigenlijk eind maart alweer verder kunnen met de badkamer en er geen afvoeren vervangen zouden moeten worden. Bull sh... omdat er dus een zinken/loden afvoer van de wastafel aan vast zit. Er moet zo en zo een nieuwe afvoer voor de wasmachine bij en er moet 1 afvoer omgelegd worden. Hoe gaan we dat dan doen. Vanavond om 6 uur komt er een electricieen voor een offerte. En dan zoek ik nog iemand die onze badkamer vloer en wanden volledig waterpas kan maken zodat we kunnen gaan tegelen. Een loodgieter om wat leidingen om te leggen en dan kunnen we weer douchen.

Ja lang verhaal maar we kunnen in ieder geval weer een stap doen hopen we. Blijf toch nog wel pessimistisch omdat het oude huizen zijn. We zullen het horen donderdag.

Verder slaap ik ontzettend veel en probeer veel te lopen. Vanmorgen de auto voor de beurt en apk en lopend naar het werk. Wel lekker fris. heb last van nachtelijk zweten en wordt gek van de warmte in mijn lichaam. Misschien de uitwerking van de lucrin die rond 8 maart klaar zou moeten zijn, maar dan ringen we gewoon door met de nuvaring. We gaan het allemaal beleven.

Meiden voor iedereen heel veel sterkte en een dikke knuffel....

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ben tig keer wakker geweest natuurlijk en heb nog steeds hoofdpijn bah. Krijg straks gelukkig een boterham, ik verga van de honger. M'n urine is net gecheckt en er zitten nog steeds ketonen in, zelfs meer dan gisteren is gemeten maar dat was niet met ochtendurine. Dus nu beetje gefrustreerd want had gehoopt dat ik naar huis mocht. Maar moet voorlopig nog aan het infuus en morgenochtend weer urine checken.

Iedereen een knuffel en een fijne dag

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden