Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik zal proberen hem kleine beetjes te geven en kijken of het erin blijft.

als het goed is krijg ik binnenkort een oproep van de arboarts. De arts waar ik vorige maand was is per 1 mei uit dienst en heb nog geen naam van de nieuwe doorgekregen. Het punt is dat ze wel iemand extra kunnen aannemen maar die moet dan ingewerkt worden en daar heb ik dus geen tijd voor. Eigenlijk is het gewoon zo onlogisch dat mijn collega goedkeuring voor die sabattical op zo'n korte termijn heeft gekregen. Want die is pas eind feb aangevraagd en toen zat ik al ziek thuis.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sen, anders nog een gesprek aanvragen voor later deze week? Dan aangeven dat je er nog eens over nagedacht hebt en dat dit gewoon niet mogelijk is zo. Als ze willen dat jij alles opvangt zit jij straks met de lichamelijke problemen en zij met een nog groter probleem als jij ook uitvalt. Zij hebben die collega toestemming gegeven voor afwezigheid, dus het is hun probleem. Hoe denken ze het dan te gaan doen als jij met verlof gaat? Ik zit hier plaatsvervangend boos voor je te worden. Vind het echt niet kunnen.

Geplaatst

Sen, kun je niet hoger op? Je werkgever moet Gewoon vervanging inschakelen, desnoods via uitzendbureau. En anders ziekmelden. Vind t echt belachelijk hoe t bij jou op hè werk gaat. Ze maken misbruik van jouw verantwoordelijkheidsgevoel. Vind t helemaal te gek om los te lopen da je manager zelf wel vrij neem en jou dat niet toestaat... Wettelijk heb je als zwangere rechten, waaronder nie over te hoeven werken. Wordt denk ik tijd om het keihard te gaan spelen. Beetje dreigen: als ik n niet met verlof ga is de kans groot da ik eerder uitval en dan is. Proleem alleen maar groter!

Geplaatst

Ik heb op ie manier vanaf dat ik 25 weken was een uur tot 1,5 uur korter gewerkt per dag. Zo hield ik t vol en deed ik in de tijd dat ik er was meer dan als ik fulltime gewerkt had...

Geplaatst

Ha meiden! Sen lekker hoor, je manager is net met verlof geweest en nu weigert ze het jou?? Zou idd maar op gaan spelen, dit is te zot.

Zelf net gebeld door UWV. Aangegeven dat ik op ben en onder behandeling van diëtist, hypnotherapie en psycholoog. En dat de gedachte aan solliciteren me stress en onrust bezorgd. Ga dus nu door naar reïntegratie ipv gewoon een ziekmelding ivm een griepje. Prima dus.

Vandaag een zotte dag. Vanochtend in onverwachte file, plus omleiding op weg naar ziekenhuis, te laat, gestressed, wist helemaal niet meer waar ik reed. Pak volgens mij een oranje licht mee, maar volgens meneer agent die daar reed was het rood....lekker dan. Stond ik met al m'n stress nog even aan de kant voor een boete ook. Heb hem wel gelijk gevraagd hoe ik dan nu bij het ziekenhuis kwam hihi. Daar waren ze gelukkig heel relaxed. Echo was oké. In totaal 25 follikels geteld waarvan 7 wat grotere. Mijn ervaring leert dat er dan waarschijnlijk 7 rijpe eitjes gaan zijn, hooguit een paar meer. En dan dus wel flink wat kleinere, dus mag alvast wel beginnen met veel drinken ;-)

Na het ziekenhuis natuurlijk ook te laat bij arts in Soest, maar wel fijne sessie, goeie tips om verder te aan het EFT. Ga in de tweede wachtweek nog een keer.

En toen gezellig naar Kaartje! Leuk huis, lieve hond, gekke katten en een mooie tuin :-) Lekker bijgepraat en lijstjes gemaakt voor de Bbq. Jullie krijgen binnenkort een mail hierover!

Hoe is het hier verder.... Merk dat ik na zo'n rare drukke dag echt een beetje de klust kwijt ben....

Ruby hoe is het met je kat?

Sandra wat een spanning....als je eenmaal een keer geen tp hebt gehad is het elke keer nog dubbel zo eng om af te wachten. En het is altijd al zo zenuwslopend.

Esther hoop dat je toch nog kmt ruilen, zou wel erg jammer zijn als jullie de Bbq missen. En verder gewoon rustig wennen aan het idee dat je zwanger bent, elke echo wat meer zekerheid en vertrouwen, geef het tijd.

Mik voor jullie nu ook weer onzekerheid. Wanneer krijg je uitslagen bloed? Ik denk aan jullie en duim!

Caro wat een gedoe om zo een vakantie te plannen, jammer dat het dan niet altijd van twee kanten komt hè. Misschien toch maar vooral jullie eigen plan trekken. Als jij je altijd toch aanpast, wordt dat ook een verwachtingen die je wekt. Tenminste, daar ben ik inmiddels achter :-) door schade en schande worden we zo wijs hè, ahem.

Eef, hele fijne vakantie!!! En Fren ook al bijna. Hoop dat je pols genoeg heeft aan die spuit en een operatie niet nodig is.

Wel grappig dat iedereen zo graag naa Griekenland wil, broer en schoonzus doen hun uiterste best er weg te komen. Maar wonen en werken is natuurlijk geen vakantie. Daaroor is het een heerlijk land.

Syl, als je meeleest: denk veel aan jullie!

Wen, wanneer heb jij nu je eerste echo? Hoe gaat het spuiten? Ik was van de deca wel moe en voel nu volgens mij de effecten van de menopur al. Gyn gaf ook aan dat het wel weer een snelle cyclus zou worden.

Alle andere meiden ook een dikke knuffel, ik ga proberen wat tot rust te komen. Zat middenin de hypno toen het UWV belde haha...lekkere anti stress, not!

Geplaatst

vanuit dd de bevestiging gekregen dat we zwanger zijn ahv bloedwaarde. had n voicemailbericht en weet dus nog niet wat mn hcg is. morgen ha maar bellen.

Geplaatst

och ruby wat verdrietig voor jullie! Zeker om wat je vertelde over wat deze poes betekende voor jullie. Heel veel sterkte meis!

Henne ik schoot wel een klein beetje in de lach toen ik je avontuur richting het zh las...ik zag het een klein beetje voor me! Kon je niet de politieagent vertellen waarom je naar het zh moest en daar een verhaal aan breien zodat je die boete in elk geval mis zou lopen?

Mooi aantal die zeven of niet? Pas je goed op jezelf ivm de overstimulatie?

En wat betreft het uwv...hoe ziet dat traject eruit dan als er sprake gaat zijn van reintergratie?

Geplaatst

Henne, drukke dag dus, met hoogte en dieptepunten! 25 follikels is erg netjes toch? Bereid je maar voor op een heftige punctie... Of doen ze in voorburg aan morfine? Echt, dat alleen al is het waard om in Nijmegen onder behandeling zijn tov het vu...

Yoohoo tool, super toch! Heel benieuwd naar je hcg. Wat denk je zelf? Een of twee?

Oh, en dank je wel voor je mail! Ga er eens op m'n gemakje naar kijken. Vin heeft een wat grote auto voor ons gehuurd, mede met oog op fiene, dus daar gaan we waarschijnlijk wel mee toeren!

San, als ik hè vergeet, heel veel succes morgen.probee het over je heen te laten komen, hoe moeilijk ook. Zeker nu het de laatste keer is...

Sen, ben nog steeds plaatsvervangend nijdig op je manager! Vind het echt idioot hoe t bij jullie bedrijf gaat!

Eef! Erg leuk kapsel! Waar gaan jullie precies heen in Italië?

IVF, al nieuws uit China? Wanneer loopt À zijn contract af in Ierland?

Hier lijkt het wonder geschied te zijn *klopt af* ... Fiene slaapt, en da middenop de dag! Heb haar met bloedend hart een paa keer laten huilen, en nu lijkt ze echt te slapen. Ik zit dus lekker met een glaasje port op de bank ;-)

Pols lijkt heel voorzichtig iets beter te gaan, hoopdat het doorzet!

Morgen komt de verwarmingskerel weer om een en ander te repareren aan de ketel en dan a ik ook maar weer door me mij luxaflex project. Nr 1 hangt. Voor nr 2 hangen de bevestigingsdngen, maa nu blijkt dat ik de luxaflex niet genoeg kan inkorten. Grr! Hoop dat nr 3 wel goed gaat, voor nr 2 dus maar een andere oplossing zoeken.

Fiene huilt weer...

Geplaatst

Esther ik heb nog wel beetje geprobeerd me eruit te lullen, maar hij was nogal star en ik wilde gewoon zsm verder. Zal we hoor, heb in al die jaren dat ik rij nog nooit een boete gehad, dus eens moet de eerste keer zijn.

UWV traject weet ik niet. Omdat ik deels in de wajong val kan het zijn dat ik daarvoor opnieuw beoordeeld word, kan ook zijn dat er los daarvan een traject wordt opgestart omdat dit eigenlijk wel andere klachten zijn. Ik zal een oproep krijgen van een arts denk ik. Termijn konden ze nu niks over zeggen, maar zal niet heel snel zijn he UWV kennende.

Ga maar eens koken. Pasta bolognese, lekker makkelijk na deze rare dag.

Geplaatst

Fren ik heb meestal rond dit aantal bij de uitgangsecho, ze worden nooit allemaal echt groot/rijp. Alleen moe ik dus wel oppassen voor overstimulatie achige klachten, juist vanwege de vele kleintjes. Krijg in Voorburg dormicum en pijnstiller via infuus, altijd goed te doen. Zal niet zeggen dat het m'n hobby is, maar puncties draai ik inmiddels mm hand niet meer voor om ;-)

Geplaatst

Ruby meissie, heel veel sterkte. Vind het echt vreselijk voor jullie, moet er niet aan denken :-(

Tool, gefeliciteerd! ben ook benieuwd... 1 of 2

Henne, chaotische dag dus.. pfff nu bijkomen

Ik ben eigenlijk nogal overvallen door deze reaktie van mn manager maar nu ik het heb laten bezinken realiseer ik me ook dat dit eigenlijk niet kan. Maar vind het lastig, weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken. Ze zei nog wel dat ze het niet leuk vond dat ik afgestraft word voor iets waar ik niets aan kan doen maar dat ze aan de andere kant geen keuze heeft. Maarja, wat heb ik daaraan? Het is nu zo van het zij zo en ik heb het maar te accepteren.... *zucht*

Geplaatst

Lieve Ruby, wat een verdrietig verhaal van jullie pes,wat is dat snel gegaan....sterkte!

Henne wat ontzetten k die prent...iig een mooi aantal follikels, wat onwijs spannend zeg, ik duim voor je! Leuk dat de lunch met Kaartje en de dieren ;) zo geslaagd was, Ik kijk uit baar de mail.

Es, kan me je onzekerheid wel voorstellen, maar wat Henne zegt met iedere echo wat meer vertrouwen, wat is en blijft het toch een wonder. Wanneer is de volgende controle?

Fren fijn dat het voorzichtig beter gaat met je pols!en F geslapen, hihi ik heren het wel, nu Imke zo actief is met lopen/kruipen slaapt ze enigszins iets overdag maar gisteren op et kdv weigerde ze er aan toe te geven, met ls gevolg dat ze rechtop in bed zat, slapend.....

wat toevallig trouwens dat er iemand bij je vriendin was die ook op het forum was, en fijn dat er ook zo over gesproken kon worden!

Eef, een nog mooier koppe gekregen! Veel plezier in Italië!

Sen wat klote op je werk, ik weet niet in hoeverre je er op staat dat je met Pinksteren verlof hebt maar Anders deze k situatie compenseren met een korte break iets later en je verlof giga verlengen?iig zorgen St. Je niet 56 uur propt in de 20uurtjes dat je er bent..succes meid.

San succes morgen, hoe was het op het cb gisteren?

Geplaatst

Testr, wat spannend zeg!! Ik hoop dat alles goed blijft en anders je binky eerder in je armen, logisch dat je de datum geheim houdt, ik heb de voorkeur voor 25 mei, onze trouwdag en een succes! ;)

Geplaatst

Tool wT fijn dat dat belletje weer de bevestiging gaf, heeeerlijk, heb e wal al een datum voor de eerste echo?ga je daarvoor naar DD? Zij rekenen daar dan wel ongeveer €58- voor.

Cao, balen dat je zus zo fijn meedenkt (not)gelukkig maak jij je niet te druk maar toch.

Geplaatst

Testr, wat spannend zeg!! Ik hoop dat alles goed blijft en anders je binky eerder in je armen, logisch dat je de datum geheim houdt, ik heb de voorkeur voor 25 mei, onze trouwdag en een succes! ;)

Geplaatst

Miki wat spannend wordt het nu, begrijpelijk dat je de datum voor jezelf houdt.

Maar heel veel succes en plezier met deze laatste dagen. Geniet nog even van het wonder in je buik wat daarna op je buik ligt :-).

X

Geplaatst

Tool en Esther wat ben ik blij voor jullie, ik gun het jullie zo!!!

Eef fijne vakantie en leeuk kapsel op FB.

Henne weer aan het spuiten, bevalt mijn Menopur?

MIKI als je dit nog leest ik heb jou Menopur, hoop dat het ook hetzelfde resultaat geeft over een tijdje.

En die boete Henne, moet toch ook wel lachten om het verhaal.

Fren en Caro met jullie Valentijnsbaby's, ik had ze eigenlijk al willen zien maar dat komt hopleijk snel, fijn dat alles verder goed gaat. Nou ja makkelijk geschreven vanuit mijn kant maar jullie snappen wat ik bedoel.

Babeth ook druk bezig geweest met mams verhuizen en Imke die wat snotterprobleempjes had. Wil bij jou ook nog wel eens een worstenbroodje komen eten.

Sandra alvast veel succes met je gesprek morgen en ik hoop dat het snel beter gaat met P. Knuffel voor Ruben.

Ivfsh wat een mooi meisje hebben jullie toch, had eigenlijk wel naar Cork willen komen maar dat is niet gelukt, och ik kom tzt wel naar China ;-)

Guusje hoe was de sate? Leuke verjaargdag gehad?

Geplaatst

Kaartje wat een leuk weekend heb jij gehad als ik dat zo lees, hherlijk om met je paard ergens naar toe te gaan en de wind in je haren voelen.

Zou dat graag ook weer eens doen zeg (daarna 3 dagen niet kunnen lopen) maar dat gevoel van vrijheid, HEERLIJK!!!

S€N nogal wat werkperikelen maar buiten dat blijft het wel bijzonder van je zwangerschap, moet dan ook vaak denken aan je moeder en dat het toch een gemis is dat ze dit niet meemaakt.

Ik probeer dan altijd erin te geloven dat er meer is tussen hemel en aarde en dat ze over jullie waakt.

Mocht ik iemand zijn vergeten (hoop het niet) dan bij deze voor jullie allemaal een hele dikke knuffel!!!

Hoop er echt bij te zijn bij de bbq.

Geplaatst

H syl, geen punt hoor, komt vast wel een keer dat je fiene ziet, wellicht bij de bbq. Hoop ook dat jij/jullie erbij kunnen zijn. Wellicht een welverdiend uitje uit de misère?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden