Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ach henne, meis, wat een onzekerheid weer voor je. Naar het ziekenuis, doorverwezen worden, het brengt allemaal heel veel spanning met zich mee. Ik val in herhaling bij de andere meiden, maar ook ik dnek dat het helemaal goed zit met die kleine! Lekker gaan slapen, goed voor je laten zorgen en we gaan binnenkort een datum prikken wanneer ik foto's kom maken van jullie pasgeboren guppie :-)

Wat leuk om de foto's en filmpjes te zien: zo grappig dat filmpje van imke en sanne, haha. Erg jammer dat ik jullie heb gemist!

Alle liefs uit Ierland :-)

Slaap lekker allemaal!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, morgen is vast beter dan vandaag ;-) Hoop dat je een beetje kunt slapen. Pijn is wel weg nu?

Simba, leuke filmpjes. De strijd om de beker haha. Erg leuk.

Eef, thanks. Nou zag ik er in maart ook wel heel beroerd uit, maar fijn dat het verschil zichtbaar is. Haha.

Geplaatst

hee guusje,

je vroeg trouwens nog naar de tekens, volgens mij klopt het. De eerste twee tekens kon ik niet lezen, maar die heb ik opgezocht en betekenen inderdaad 'voor altijd'. volgens mij is er weinig anders te interpreteren, behalve dat de laatste twee tekens afzonderlijk van elkaar 'hart' en 'midden' betekenen en samen zowel 'in je hart' als 'in je gedachten' kan betekenen. Komt dus echt op hetzelfde neer. Toevallig heb ik dit in les uitgebreid gehad. Als je de tekens omdraait (dus 'midden hart'), dan is het namelijk centrum (als in bijvoorbeeld stadscentrum of centrum voor de schone kunsten) haha

永遠在我們心中: voor altijd in ons hart

永遠在我心中: voor altijd in mijn hart

Ik weet niet heel veel van Chinees, maar als je nog vragen hebt, kan ik altijd proberen je te helpen, of het op te zoeken

oh ja, je spreekt het als volgt uit:

yongyuan zai wo(men) xinzhong

Geplaatst

Henne wat een verhaal. Fijn dat er een echo is gemaakt ondanks dat het niet geruststellend is voor je. Wat slopend voor jullie. Moet ik morgen langskomen om een boterham te smeren, laat maar weten!

Ceeke alvast veel succes dinsdag!!!

Geplaatst

Ohhhh Henne!! Jeetje zeg, alles is al gezegd, sterkte in deze achtbaan, jullie ukkepuk stelt jullie iig flink op de proef ;), fijn dat ze je gezien hebben en dat alles goed is.ook voor J moeilijk zo langs de zijlijn.

Moet snel er vandoor.....Simba, prima hoor om het op fb te zetten! Erg schattig.

Geplaatst

Henne, wat een achtbaan weer... En wat is het moeilijk om vertrouwen te houden als dat zo flinterdun is, he?! Meten is weten maar weten in zo'n vroeg stadium is wel een uitdaging en kan/gebeurt niet altijd even accuraat. Hou je haaks!

Ivfsh, balen dat die leuke baan aan je voorbij is gegaan. Er komt vast een andere uitdaging, niettemin gewoon balen voor nu!

@rest, ben het kwijt. Beetje chaos in mijn hoofd;-( Wie had er ook al weer een heerlijke ontspan cd?? Heb er regelmatig hier over gelezen en zou deze heel graag willen bestellen of halen in de stad. Denk dat ik me daar nu een groot plezier mee doe! Meiden, een fijne dag vandaag. Werk ze, het liefst met plezier en tot lees. Ik word zo gebeld hoe laat ik kan komen voor het Intralipid infuus. En dan op naar de punctie morgen: om 7 uur melden en om 8 uur prikken;-)

Liefs,

Geplaatst

Kalimera

Hier een ziekwordende kip...neus zit helemaal verstopt, heb het idee dat mijn keel een grote grot is, hoop niet dat ik iemand heb aangestoken zaterdag....

Henne, voel je je al beter/zekerder?

Ruby, hoe voel jij je?

Leuke filmpjes! Leuke foto's.

Testr, hoe is t met Binkie? Zag een mooie foto op fb. En hoe gaat ie met jou? Krijg je het een beetje beter geregeld?

Geplaatst

Tool, ben aan het werk, maar draaierig in het hoofd en hoesten, jeukende oren, klein beetje buikpijn nog. Vanavond mijn leerlingen afzeggen. Dat ga ik niet redden denk ik.

Verder gisteren dus toch nog druk geweest in de hobbykamer. A stond versteld toen hij thuis kwam om 22.00 uur. Geeft wel een lekker gevoel. Papier op maat gesorteerd. Nee niet op kleur. En in de lades gedaan.

VErder af en toe op de computer en af en toe een uurtje op de bank met een lekkere kop thee.

Verder niet zoveel te vertellen.

Henne, meisje wat een verhaal. Snap je onzekerheid heel goed. Hou je taai meid.

Ceeke, jij succes met de intrapilid en de punctie...

Meiden wat een verschil van kinderen heb ik gezien zaterdag. Maar o zo leuk.

Geplaatst

Goeiemorgen meiden, hier redelijk geslapen. Nu wel erg moe en misselijk en gammel, heb fysio voor vanochtend afgebeld. Verder een hele reeks telefoontjes. Morgen afspraak huisarts. Moest van de huisartsenpost gisteren om darmen en eten te bespreken. Die darmen lopen volgens mij wel los, denk dat de bbq gewoon teveel vlees was. Maar ik belde ook Voorburg en die schrokken wel van die ketonen in mn urine. Is absoluut niet goed, je bent dan roofbouw aan het plegen dus moet heel erg goed op eten en drinken letten. Moet van hen nu morgen opnieuw laten checken bij de huisarts en dan als ik vrijdag kom ook weer urine meenemen. En verder niet letten op wat ik eet (goed of slecht) áls ik maar eet. Nu heb ik zelf het idee dat ik nog redelijk wat binnen krijg, dus Pf ook maar even gemaild of dit misschien ook een symptoom van iets onderliggends kan zijn wat met de prednison te maken heeft. Beginnende diabetes (hope not!) of kalium tekort. Al met al gaat het hier weer eens lekker normaal. De ivf verpleegkundige had ook zoiets van, waarom nou weer bij jou? haha.

Wat betreft die groei. Ik probeer me er niet druk om te maken. Het hartje klopte prima en dat is het belangrijkste in dit stadium. Ik zag gisteren dat de twee apps die ik heb voor week 8 zelfs een verschil van 0,5 cm hebben in wat ze in lengte aangeven. Dus tja... Ik blijf er niet helemaal happy mee, het speelt in mn achterhoofd, maar ik wil ook wel vertrouwen hebben in dat kleine wurmpie. Dat doet het toch maar mooi.

Nu terug naar bed, het avontuur van gisteren heeft er fysiek behoorlijk ingehakt. En me ook met de neus op de feiten gedrukt: rusten, drinken en eten, anders gaat dit niet goed. Niet zozeer met het kindje, als wel met mij.

Ceeke heeeeeeel veel succes morgen. Voor de rest ben ik nog niet helemaal 'bij', maar allemaal een dikke knuffel.

Geplaatst

Henne straks heb je zo'n aap op schoot en dan denk je: was dat dat kleine dingetje dat ik op de echo zag en waar ik me druk om maakte of het goed groeide? Heb ik wel namelijk, blijft ongelofelijk! Maar eten lijkt me in jouw geval een goed advies! Is er niet iets dat je heel erg lekker vindt en waar je nu dan gewoon wat meer van kan eten?

Geplaatst

Caro ik vind niks lekker. Alles staat me tegen, ik eet omdat het moet. Ontbijt en lunch gaan nog wel, maar ik de loop van de middag wordt het steeds moeilijker. Moet ook meer drinken denk ik. En als warm eten niet gaat, gewoon brood pakken, als ik maar eet, het gaat nu vooral om de calorieën. Blijf het gewoon een beetje raar vinden, want zo weinig eet ik niet. Misschien is het meer dat ik totaal geen reserves heb. Maar goed, we houden het nu strikt in de gaten.

Geplaatst

Henne jou missie is de komende tijd zo veel mogelijk eten en drinken, dus de apps en google de deur even uit??? Nee gekheid, zo frustie als je weet dat goed zit, maar je gevoel daar niet bij kan en je op je verkeerde been zet. Stress vermijden zeggen ze, pff niet makkelijk in jou situatie. Ik hoop dat het echt snel beter gaat. We kunnen je van alles zeggen, maar je gevoel niet veranderen. Probeer bezig te zijn met dingen die je leuk vind. Is het niet om je gedachten te verzetten dan wel om de tijd door te komen.

Knuffel meis, moeilijke bobbellige weg met vele dalen, die bergen moeten ook snel in zicht zijn!!!!!

Geplaatst

Ben bang dat dat het ook is... heel fijn als je slank bent, maar bij dit soort dingen niet handig... Ik heb een slanke oudste dochter zonder reserves dus als die ziek is en een paar dagen slecht eet zie je d'r ribbetjes zitten...

Drinken met calorieen?? Milkshake ofzo?

Geplaatst

Ik ben morgen bij de huisarts en vrijdag bij de gyn dus zal overleggen. Pf mailde dat er geen link is met prednisolon, het is echt puur eten en drinken. Voel me nu best beetje stom, alsof ik mezelf verwaarloosd heb ofzo :-( maar ik dacht echt dat het nog wel redelijk ging qua hoeveelheden. Misschien vraag ik toch ook (zet)pillen tegen misselijkheid. Niet dat ik zo vreselijk misselijk ben, maar alle beetjes helpen nu om meer te eten. Pfff, dacht alleen even een blaasontsteking uit te sluiten, gaan opeens alle alarmbellen af.

Geplaatst

Henne, better safe then sorry!! Wat betreft het drinken, misschien een ideeom continu een glas water met een rietje in je buurt te hebben, dat drinkt wat makkelijker weg.

Geplaatst

Babeth dacht ik ook al, of een klein flesje... Net even vriendin gebeld die zelfde heeft gehad maar veel erger (die mocht alleen naar huis als ze à la minute meer ging drinken, maar die gaf zelfs over van water). Van haar ook wat tips en geruststelling gehad. Het is ook nog geen drama hè, zoals bij Sen was het veel erger. Als ik nu wat meer ga eten en drinken loopt het waarschijnlijk met een sisser af. Denk dat ik onbewust toch heb willen negeren dat ik zwanger ben en mezelf echt een beetje verwaarloosd heb daardoor. Schrik ik wel van, maar gaan we nu anders doen. Ook als het toch nog fout zou gaan, heb ik er niks aan als ik dan fysiek helemaal op ben. En wie wee groeit m'n kleintje ook wel harder als ik meer voedingsstoffen heb. Weet wel dat ze zeggen dat dit niet uitmaakt, maar voor m'n gevoel...

Geplaatst

Iedereen aan het kwakkelen. Nou ik doe vrolijk mee. Vanmorgen al maar half ontbijt gegeten, want anders erg misselijk. Halve ontbijt wel binnen gehouden. Nu op het werk inmiddels al 2x overgegeven. Knap je niet echt van op. Dat in combi met lekker moe zijn. Pfff, ik lijk wel zwanger. Jammer alleen dat vorige cyclus test negatief was en ik deze cyclus niet zwanger kan zijn geworden. Darmen ook wat onrustig. Wrs dus een fijn buikgriepje. Bah. Echt zin in. Hoop eigenlijk dat er iemand voor me kan invallen. Anders zo goed mogelijk hier de dag door. Wil eigenlijk gewoon slapen. Heb alleen ook nog heel veel te doen. Goede timing weer.

Geplaatst

He bah Kaartje, zat je niet op te wachten. en Ruby en Tool ook al niet lekker. dan zal de rest wel snel volgen na al dat gezoen en geknuffel zaterdag LOL.

Geplaatst

Henne, zou je her.ba.life kunnen/willen overwegen? Vloeibaar, met melk of een sapje, je hebt de Vrij Van nu. Je kunt een shake maken zonder soja en gluten of zonder lactose en gluten. Mocht je dan laat maar iets weten, je krijgt zo op die manier wel alle vitaminen en mineralen binnen....is een optie, hè je bent niet verplicht!

Kaar, jij ook al in lappenmand....beterschap.

We hebben overmorgen het afdelingsuitje en moet mee, want ik zit in de organisatie...bleef liever in bed liggen, maar dT gaat niet.

Geplaatst

Lief Tool, maar op zich komen de vitamines en mineralen wel binnen (heb multi voor mn darmen). Het gaat om calorieën en vocht. En ik krijg het denk ik wel weer op de rit, ik moet gewoon veel strenger voor mezelf zijn. Ik geef niet over, ik heb alleen geen zin in eten. En omdat ik dan ook moe, onzeker en sjaggie ben, kan ik me er nog moeilijker toe zetten. Ik ga nu gewoon op de klok eten: elke twee uur iets erin, al is het maar een cracker.

Trouwens net ook het filmpje van S en I met de fles gekeken, echt hilarisch.

Geplaatst

Hè henne, geen probleem!dacht omdat hier geen/weinig geur aan zit en geur je ook nog af en toe tegenstaat...

Ja, filmpje is leuk hè?

Geplaatst

arg.. heeft er iemand lucifers??? Ik heb hier een inkakker op mijn werk, niet normaaaaal meer....

Zou het toch te laat zijn geweest zaterdag? hihi..

Henne, alweer iets gegeten en gedronken? We gaan het je gewoon elke keer vragen ;-)

Geplaatst

Haha Simba, ik ben heel braaf. Drink vrijwel continue en eet ongeveer om de twee uur. Merk wel dat het weekend en dan vooral gisteravond erin heeft gehakt. Ben echt doodop. Net eindelijk gedouched en zit nu weer uit te puffen. Over een half uurtje ga ik voor een banaantje, daarna een tukkie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden