Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne, als de wiedeweerga aan de broodjes kroket, milkshake en Italiaans roomijs! Zet lekker aan en hapt lekker weg.

Ik kom net uit m'n werk en lig nu voor pampus op de bank. Stikte vannacht bijna in m'n eigen kots. Zo raar, werd al kotsend wakker? Door de schrik schoot ik overeind en ademde ik dus m'n eigen kots in (sorry voor ranzige details) en kreeg ik geen lucht meer. Tegelijkertijd dacht ik 'mag het bed niet onderkotsen' dus strompelde ik naar de wc. Vriend ook een halve hartverlamming van de schrik. Vreselijk overgegeven, hele zere keel van het zuur en een geluidje in m'n longen bij elke ademhaling. Dat was vanmorgen pas weg. Moest ook nog eens vroeg bij de vk zijn. Met ukkie alles ok maar zelf carpaal tunnel syndroom in m'n polsen (Welja kan er ook wel bij) maar gaat vanzelf weer over na de bevalling want komt door vocht. Ik vroeg ook nog wanneer ik weer een echo krijg: heeft u geen 30w echo gehad dan? Uh nee? Hoe moet ik dat weten? Dus die krijg ik nu alsnog as vrijdag. Daarna naar het werk gegaan, had wel verwacht dat manager me bij zich zou roepen maar niets. ook goed

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sen gatver! kan me voorstellen dat jullie schrokken allebei, nooit gehoord zoiets!

Dat syndroom... tja er is op FB al op gereageerd, maar ik had het dus ook, dikke handen en voeten van het vocht. Vingers deden echt pijn, vooral 's ochtends. Die voeten waren een paar dagen na de bevalling weer normaal, maar nu, ruim 4 maanden later, heb ik nog steeds geen normale handen/vingers, al zijn ze gelukkig niet pijnlijk meer. Heel stijf, vooral 's ochtends. Geloof niet dat er veel aan te doen is want vochtafdrijvende middelen mag je niet want kan slecht zijn voor de baby. Bij mij was uitzitten en er aan wennen het enige... En het went ook. Een van de vele geneugten van de zwangerschap... sterkte!

Geplaatst

Henne, jij eet vandaag in ieder geval meer dan ik :-P Lig nu thuis in bed. Geen invaller kunnen regelen, maar buurtcollega is achterwacht voor spoedgevallen. Ging echt niet. Na elke patiënt overgeven schiet niet op.

Sen, jij hopelijk niet meer overgeven vandaag. Klinkt niet lekker. Vrijdag wel leuk weer echo.

Geplaatst

Oh bah Sen, dat is echt schrikken... Jeetje zeg. Wat zei de vk hiervan? En moeten je longen dan niet even nagekeken/geluisterd?

En dan ook nog die vingers, je zoekt het wel uit hè alle kwaaltjes... Vind ik mezelf gelijk een stuk minder zielig overigens, dus dat doe je dan weer goed.

Geplaatst

Beterschap Kaartje! Klinkt als het buikgriepje van Fren en Vin? Hoop heel egoïstisch dat ik dat niet mee heb genomen... Sterkte meis!

Geplaatst

wat een ziekenboeg hier!

Henne sterkte, toestanden gisteren zeg! Nu verstand op nul, blik op oneindig en eten maar....:(

Wb die metingen...ik heb ook 2 keer een meting gehad waarbij ik minder ver was dan dat men dacht...of dat vergeleken bij de vorige echo het kindje niet hard genoeg gegroeid zou zijn. Ik weet nog dat ik dat toen ook eng vond maar de vk en de gyn deden er heel luchtig over. Dus heb ik het toen ook maar los gelaten.

Kaartje balen zeg...buikgriep is zo rotterig! Sterkte en beterschap! Net als Tool, jij ook al niet fit! En Sen vervelende ongemakken! Collega van mij (in de thuiszorg) heeft ook cts gehad tijdens haar zwangerschap. Een hele vervelende en lastige complicatie!

Hier een luie dag na een druk weekend! Zit nog in mijn trainingsbroek. Gerard is boven aan het leren. Ik ga zo even de douche doen en eens kijken wat de pot schaft vanavond.

Geplaatst

Sen, getsie, dat is schrikken geweest! Kan me voorstellen dat jullie beiden rechtop zaten. Gelukkig nu alles goed en morgen een 30-weken echo! Wist niet dat je die ook met 30 weken kon krijgen.

Es, moet nog even zeggen, dat ik t goed van G vind dat ie een time-put heeft genomen!

Geplaatst

Op FB idd al allerlei reakties gekregen dat het niet vanzelf weggaat, je geopereerd moet worden, injecties en heel de rataplan maar dat is als je het krijgt als je niet zwanger bent. Ik vertrouw er gewoon op dat het vanzelf weer weggaat en anders zien we dan wel weer.

Henne, ja idd veel kwaaltjes ja maar voel mezelf zeker niet zielig hoor integendeel. Maar ongemakkelijk is het wel maar het is voor een goed doel :-)

Beterschap voor iedereen die in de lappenmand Zit

Geplaatst

He bah verschillende dames in de lappenmand. Beterschap en geef het maar aan mij, als ik een paar daagjes niet kan eten is het geen probleem. Reserves genoeg die eraf mogen ;))

Sen lekker een echo vrijdag. Iets leuks om naar uit te kijken!!

Hier slaapt een jongetje heel braaf en veel vandaag, zou het door het drukke weekend komen???? Vast wel, hij heeft zich er goed doorheen geslagen, de drukte, vele reizen en slapen in andere kamers. Dus een pluim voor mijn manneke!!

Zelf net het traphekje geverft en wat een smerig spul is het zeg, verf op waterbasis. Het vloeit voor geen meter uit, maar er moet nog een laag overheen dus woensdag nog eens schuren en dan netjes verven hopelijk.

Geplaatst

Lekker rustig hier..duidelijk dat iedereen of ligt te kotsen boven de plee (goed teken!!!) of gewoon goed heeft bijgekletst ; -))) gooi er maar wat in, zonder gekheid, iedereen met buikgriep, pijnlijke polsen en misselijkheid, sterkte en knuffel!!

Even een korte post maar wil het toch even melden, heb besloten om te stoppen met pleegzorg. We kregen zaterdag de uitwerking van de gesprekken en een eerste beoordeling zaterdag binnen, en die was OK, maar door het gesprek afgelopen woensdag ben ik zelf tot de conclusie gekomen dat het niet gaat werken in onze situatie en het mogelijk dingen alleen maar moeilijker gaat maken. De wens iets met kinderen te doen blijft. Nu oriënteren wat de mogelijkheden zijn voor gastouderschap. Nadenken hoe we dat zouden willen jeugdzorg gaan inlichten. Er zou nog een handtekening van ons op moeten en dan naar een raad, maar na de cursus en de gesprekken dus de conclusie dat het voor ons niet gaat werken. TJa, raar hoor om eens van binnen dat besluit te voelen. Ik werd eerlijk is eerlijk ook een beetje gefrustreerd van de gang van zaken, en dat zegt iets van jeugdzorg, maar ook iets over hoe ik met die zaken omga. Verdrietig maar ook opgelucht. Raar gevoel hoor......xxx en fijn avondje van Eef

Geplaatst

Eef wat een moedig besluit om te stoppen als het niet goed (genoeg) voelt. En ik weet honderd procent zeker dat jij een bij jou en jullie mogelijkheden passende manier vindt om kinderen in jullie leven op te nemen. Je bent zo'n warm en liefdevol mens, dat kan niet anders dan dat je die liefde ook aan kinden gaat geven. Dikke knuffel.

Geplaatst

Eef, zeker een moedig besluit! Je gevoel was er al niet goed bij. Ik hoop dat jullie snel een andere weg zullen vinden. Weet zeker dat dat gaat lukken. Knuffel

Geplaatst

Eef, je hart en gevoel gevolgd n een voor jullie goed besluit genomen. Trots op je! Zolang t goed voelt, is t n goeie beslissing en zullen jullie n manier vinden om jullie leven in te richten.

Henne, goed gegeten vandaag! Lol!

Geplaatst

Eef, zo te horen goede beslissing. Ik wilde eerst ook graag met pleegzorg aan de gang. Afgezien mijn man niet zo heel enthousiast werd maar even geparkeerd. Nu hopelijk straks een neefje of nichtje erbij. Daar een dag in de week voor zorgen trekt ons meer dan de toch onzekere rol van pleegouder zijn. Gevoelsmatig denk ik dat jij echt iets met kinderen moet gaan doen. Ik zou de mogelijkheid om gastouder te worden zeker onderzoeken. Knuffel.

Geplaatst

Eef, Wat een moedig besluit! Ik sluit mij helemaal aan bij de andere meiden. Met jouw persoonlijkheid en liefde, gaat het vast lukken om op een andere manier iets te kunnen betekenen voor kinderen. iets waarbij jij je ook goed voelt! (en ik zou jou heel graag als gastouder willen hebben.....).

Mijn vriendin heeft een tijdje geleden na diverse mislukte pogingen en gedachten over pleegzorg ook het besluit genomen om geheel te stoppen. Zij is zich nu aan het omscholen tot kindertherapeute.

Henne, ik lees nu net pas alle berichten. jeetje, meis wat zal je gisteren nog geschrokken zijn! Wat een hobbels krijg je om je oren. Telkens weer die onzekerheid. Heel veel sterkte en hopelijk kan je toch iets van eten binnen houden en gaat het je ook nog smaken. Even een extra knuffel!

Voor alle meiden die aan het snotteren, kotsen, pijnlijke pols, buikpijn hebben: heel veel beterschap en hopelijk snel weer wat beter!

Gent update: Vanmorgen de pipelle gehad. Wederom er weinig van gevoeld. De pipelle werd uitgevoerd door onze "eigen" prof. Met haar nog even over de cryo's gesproken. Blijkt nu dat de belgische wetgeving voorschrijft dat er maar maximaal 2 cryo's mogen worden teruggeplaatst (wel apart overigens, want bij een leeftijd van 40 jaar of meer mag je onbeperkt verse emmy's laten terugplaaten).

De prof legde uit dat de arts, die wij vrijdag hadden gehad zich mogelijk vergist had. Bij dag 3 cryo's worden er namelijk wel vaker meer als 2 cryo's ontdooid. De kans dat ze dan allemaal het overleven is niet al te groot. Echter bij dag 5 cryo's is de overlevingskans zo'n 80 tot 90% waardoor er een aannemelijke kans is dat ze alle drie goed ontdooien. Dan mag er dus maar 2 terug. De derde moet dan of worden weggegooid of opnieuw ingevroren worden.

Hierdoor dus besloten om de komende poging er dus 2 te laten ontdooien ipv 3.

Ik heb achteraf nog wel wat vragen daarover, maar ga morgen de prof wel even mailen.

Nu helemaal gaar. (zat om 5.30 al in de auto naar gent en was heel ongezellig in mn uppie). Na Gent doorgereden naar mn werk om een late dienst te draaien.

Zometeen heerlijk mn bedje in. Fijne avond allemaal!

Geplaatst

eef wat een dappere beslissing! Ik zou me echter ook wel voor kunnen stellen dat dit een soort 'leegte' geeft in je denken? Dit was toch iets waar je je op wilde richten, nu weer op zoek naar wat anders...?

En natuurlijk gaat dat goed komen maar je moet er wel weer even goed over na denken?!?!

Kaartje wat goed! Beterschap!

Wen heftig dagje! Wel slordig van die arts zeg!

Geplaatst

Score van de dag: vijf crackers, zes boterhammen, rijst met wat vlees, groente en een ei, een banaan en een smoothie. Nu weer misselijk maar proberen nog een boterham of cracker te eten voor het slapen. Af en toe opeens enorme trek, dan weer misselijk, heel verwarrend. Maar zolang ik gewoon eet omdat het moet krijg ik dus beetje bij beetje best heel wat binnen. Heb er wel een dagtaak aan ;-)

Ceeke veel succes morgen!

Geplaatst

wen dat is dan wel even n omschakeling zeg. al min of meer ingesteld op een ontdooing van 3, mogelijk een tp van 3. en dan krijg je nu te horen dat er max. 2 ontdooit kunnen/mogen worden. wel fijn dat de slagingskans van ontdooien zo groot is! pipelle dus goed gegaan gelukkig.

kaartje jij gelukkig nu wat eten binnen gehouden. jippie.

hier doen al mn spieren pijn en mn knoken. hoop niet dat ik n griepje krijg. bleegh. kan er ook nog wel bij.

ceeke heel veel succes morgen met de punctie. hoop dat de rechterkant ook aangeprikt ksn worden en dat je n mooie oogst hebt. klinkt raar maar je snapt me wel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden