Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even uit het hoofd:

Ceeke, wat een mooie score!

Babeth, veel wijzer, das fijn, en heerlijk een vakantie in het vooruitzicht (mijn baas gaf vandaag weer aan dat het volgens hem toch echt niet de bedoeling is dat ik nog weg ga...)

Kaartje, wat heerlijk voor je zusje, ik was de 16e uitgerekend, 2 dagen te vroeg bevallen.

Wat vervelend dat iedereen zich zo naar voelt, ik weet hoe jullie je voelen, maar weet dat het inderdaad met 24 uur en een dagje bijkomen weer over is!

Toen wist ik het niet meer.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther vervelend dat je je niet lekker voelt. Misschien was het weekend toch wat te druk? Bel anders de vk even, die is daar toch voor? Misschien kan ze eea even nakijken, ijzer, urine ed. Of gewoon nog even het hartje luisteren en je wat gerust stellen. Ik heb zelf afgelopen weekend wel geleerd dat je echt nooit te vaak aan de bel kan trekken en niemand vind het erg. Je denkt zelf dan snel een zeur te zijn, maar echt....er zijn veel grote zeuren dan wij :-)

J ligt te slapen, denk vooral erg moe, ook van de spanning van dit weekend. Hij moet het ook allemaal maar aanzien en staat machteloos. En misschien dan idd een tik mee van het griepje

Babeth heerlijk zeg vakantie geboekt! En veel informatie weer gekregen begrijp ik. Volgens mij staat je besluit al wel redelijk vast, of niet? En wat betreft het tillen van I enzo... Juist n ze nog wat kleiner is kan dat goed, met genoeg hulp. Toen mijn moeder zwanger van mij was, had ze de keuze: opgenomen worden of strikte rust. Met twee kleintjes van 3 en 1 was opname geen optie. Zij heeft wekenlang op de bank liggen voorlezen en liedjes zingen, mijn broer en zusje accepteerden dat gewoon zoals het was. Kleintjes zijn daarin zo flexibel.

Ivfsh ik zal voor je rondkijken. Zoek ook vooral nog even naar geschikte linkedin groups. Ik heb de laatste tijd een groep ontdekt speciaal voor marketing en communicatie vacatures en eentje voor freelance opdrachten... Steeds meer vacatures voor hoger opgeleiden worden via linkedin uitgezet. Jammer dat ik niet meer werk, wij hadden een tool waarmee we alle online vacatures konden doorzoeken.... Kan proberen of ze het wachtwoord niet gewijzigd hebben ;-)

Geplaatst

och ik weet het niet. Ik denk gewoon een beetje gammel hoor. Mijn hb was de laatste keer prima, dat zal het niet zijn. Vaker dan normaal naar het toilet hoef ik ook niet.

Hartje luisteren zou ik evt. thuis kunnen doen (maar durf ik nog niet zo goed :).

Ik wacht het wel af. Ik kan ook beter aan het werk zijn denk ik...

vanaf morgen weer drie dagen werken. We zien wel. vanavond lekker op tijd naar bed.

Geplaatst

Ceeke, goeie score! Nu hopen op veel bevruchtingen

Kaartje, oeh dat was schrikken zeg maar gelukkig een goede echo. Super!

Henne, gelukkig geen ketonen in je urine anders had je waarschijnlijk ook aan het infuus gemoeten

Wen, pipelle gehad. En wat een lange werkdagen maak jij toch steeds. Denk je ook een beetje aan jezelf meis?!

Rest ben ik nu alweer kwijt...

Hier moe en misselijk. Zou wel naar bed willen maar vriendin komt zo langs en die heb ik al maanden niet gezien omdat ze het steeds zo druk heeft.

Fijne avond nog allemaal

Geplaatst

Hi meiden, pittig dagje zo maar wel met een super resultaat;) nu hopen dat het gouden ei erbij zit!! Buik is erg beurs dus kom niet verder dan bank en bed. Reageer morgen wat meer! Btw mijn crp waarde was wat verhoogd, nog niet alarmerend maar welin de gaten houden. Ook instructies meegekregen ivm mogelijke overstimulatie. Bij 16 eicellen?? Iemand ervaring? Lieverds, nu Rio kijken met manlief dan naar bed!

Tot morgen! X

Geplaatst

Sen dat wilde ik absoluut proberen te voorkomen. Nu was het zondagavond 1+, dan hoef je nog niet aan het infuus gelukkig. En dan is het ook zelf nog op te lossen door eten en drinken. Heb nu wel echt een stok achter de deur, al vind ik die druk ook eng. Ben nu echt wel een beeje bang om te weinig te eten en drinken. Vrijdag naar echo ook nog even urine meenemen en overleggen hoe ik het in de gaten moet houden.

Es, niet bagatelliseren hè. Jij voelt je rot, het kan zijn dat het er gewoon bijhoort en je een beetje moe bent. Maar zie mijn ervaring, er kan ook gewoon iets niet helemaal goed zitten. Niet zozeer bij de baby, meer bij jou. Worden je schildklierwaardes nog regelmatig gecheckt? Zit je met die medicatie nog goed? Collega van me moest dat regelmatig bijstellen.

Geplaatst

Sen sterkte! NIet fijn zeg!!!

Ceeke hadden ze er aanleiding voor om je crp te checken? Of doen ze dat standaard bij jullie? En bij 16 eicellen kun je idd wel overstimulatie krijgen hoor, dat hebben er al wel meer gehad op het forum hier, al is de kans natuurlijk kleiner dan bij b.v. 30 follikels. Hoeveel follikels telden ze?

Nu lekker op de bank jij en je laten verwennen!

Henne mijn schildklier wordt elke vier weken gecheckt! Net vorige week dosis thyrax weer verhoogd. Over 1,5 week weer prikken en die week erop weer telefonisch consult met de internist. Mijn tsh was mooi aan het zakken dus dat is fijn!

Geplaatst

Ceeke hoe hoog was je crp? Heb je Pf er ook over gemaild? Mijne was op een gegeven moment iets hoger, maar vond Pf geen punt. Bij een bacteriële infectie schiet het echt omhoog.

En overstimulatie met 16 kan wel hoor, zeker als er ook nog wat kleintjes bij zaten. Veel drinken, elke ochtend tempen en wegen gedurende een week en rustig aan doen. Bed en bank is prima :-)

Geplaatst

Ohhh Ceeke wat een heerlijk nieuws zeg, daar moet het gouden ei wel bijzitten en misschien wel meerdere!!

van die waardes heb ik totaal geen verstand maar je wordt goed in de gaten gehouden, advies van Brussel was bij (dreigende) overstimulatie vooral eiwitrijk voedsel te gebruiken.

Eef sorry ik had nog niet gereageerd op jouw bericht mbt de pleegzorg, een grote stap genomen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verbaasd ben na je berichtje daarvoor. Veel ging volledig tegen je gevoelens in. Ik ben er echt van overtuigd dat je iets heel moois gaat doen met kindjes, ik denk dat men enthousiast zal worden van een zeer creatieve gastouder!! geen interesse om richting B(est) te verhuizen ;-) Bij ons tegenover is ook een gastouder, en zo mooi om te zien hoe kindjes op haar reageren, zelfs kinderen die al de opvangtijd voorbij zijn die komen nog regelmatig effe lekker kletsen, mooi om te zien!

Es inderdaad je moet aan de bel trekken als je het niet vertrouwd en dat je je niet top voelt is ook niet gek, het vergt zoveel van je en je energielevel is niet altijd op peil,lekker bijtanken.

de ingreep zou een gastric bypass worden, daarbij wordt je maag verkleind en je voeding gaat niet meer via de 12vingerige darm maar direct vanuit de kleinere maag in de dunne darm en je 12v-darm wordt op een andere plaats lager op de dunne darm aangesloten.

Henne je hebt het me vaker verteld van je moeder en ik hoop ook echt dat het zo zal gaan werken, ik houd me eraan vast dat het niet de gehele zwangerschap zal zijn maar wel van week 13-14 (plaatsing cerclage) tot week 33.

Fren wat een fijne baas heb je toc, zou bijna de neiging krijgen om je planning wat betreft je geplande verlof in te gaan dienen ;-) , je armband ken ik niet maar zal eens googelen, enne jezelf tracteren op iets moois mag best af en toe toch?

Wen, hoe gaat het met jou? wat slordig dat je niet goed ingelicht was meid!!! heel veel succes!!!

Tool, jij boos geworden? ik kan het me gewoon niet voorstellen, maar wel rot, zo te lezen ben je er zelf wat van geschrokken, morgen bijleggen? x

Geplaatst

Babeth, ben de laatste tijd heel snel geïrriteerd. Voel zoveel kwaadheid in me d laatste paar dagen. Overmorgen maar met de hapto bespreken. Kan niets hebben op het werk. Niet zo zeer dat ik mijn situatie belangrijker dan hun vragen vind, maar ik denk continue, kunnen jullie dan nu niet zelf iets doen of bedenken? Of zelf afhandelen? Zo ken ik me zelf niet, normaal ben ik altijd t lachebekken, maar tegenwoordig Kan er geen lachje vanaf.

zie op tegen morgen, het afdelingsuitje. Kan helaas niet afzeggen, want ik zit in de organisatie. Het zal wel loslopen allemaal, hopelijk.

moet me ook,gaan concentreren op de nieuwe choreo's van volgende week, maar ook hier, moeite om me ertoe te zetten. Zucht.

Genoeg geklaagd.

Ceeke, wat een mooie score! Daar moeten toch wel een paar goeie bevruchtingen mogelijk bij zijn! Wanner krijg je meer nieuws?

Ik hoef btw ook geen kosten verrekend te hebben, eieren, boter en cakemeel heb ik standaard in huis.

Geplaatst

Lieve TOol, rustig aan meissie, concentratiegebrek, boosheid.....je hebt een zware tijd, en je leeft in een onzekere periode, naar mijn idee ben je altijd op zoek naar de sunny side, en positief, niet alleen naar jezelf, ook naar anderen, maar het neemt allemaal niet weg dat het moeilijk is. En dat komt er op de een of andere, soms rare manier uit....pas goed op jezelf, en zorg goed voor jezelf, goed dat je naar de hapto gaat, lieverd dikke knuffel xxx

:positive energie:

Geplaatst

Ceeke, wat een mooie score! Op naar veel goede bevruchtingen! Zoals de andere meiden ook al zeiden, een overstimulatie kan best met 16 eicellen, hoor. Veel rust houden, veel drinken (minimaal 3 liter) en jezelf en je gewicht goed in de gaten houden.

Wanner horen jullie mbt de bevruchting en evt tp?

Henne, wat fijn dat het kerotine gehalte minder hoog was. Sterkte met verplicht eten en drinken en beterschap voor J.

Fren, die noosa armbandje zijn idd erg leuk! Ik heb er een voor moederdag gehad en onlangs hebben wij met een aantal vriendinnen er eentje gekocht en aan een gezamelijke vriendin van ons cadeau gedaan.

Welke kleur en welke chunks heb je erbij gekocht?

Kaartje, jij gelukkig alweer wat opgeknapt. Jeetje , wat zal dat een schrik geweest zijn met het bloedverlies. gelukkig was er een kloppend hartje zichtbaar en is ze uitgerekend op de dag van de liefde! Gezien de DDD baby's hier, een topdag!

San, Ondanks alle spanning en emoties, toch een klein lichtpuntje vandaag mbt je moeder. Ik hoop echt dat er alleen nog maar meer positief nieuws voor jullie gaat komen. De ziekte van een van je ouders kan emotioneel zo slopend zijn. Heel veel sterkte!

Tool, het klinkt alsof je spreekwoordelijk op de toppen van je tenen loopt. Pas je echt even heel goed op jezelf? Desnoods toch weer even alleen maar Tooltijd en alles wat jou energie kost even buiten de deur zetten (zover dat kan). Dikke knuffel, meis!

Es, jij ook rustig aan doen, hoor. Mischien toch even teveel van jezelf gevraagd het afgelopen weekend?

En toen was ik het ook even kwijt.

Ik ga het geld nu overmaken.

(san, ik heb jou nog even een pb gestuurd mbt de storio)

Fijne avond allemaal.

Geplaatst
Fren, zie de noosa nu op fb. Wow, hij is mooi!!!

ben er ook heel blij mee. En nu al hebberig naar nieuwe chunks, haha! Heb er een aantal op betekenis uitgezocht, evenwicht, vruchtbaarheid (ach, waarom niet, haha!), wijsheid, vrouwelijkheid en goed nieuws. Vind het mooi dat het een mooi sierraad is, maar nog betekenis heeft ook.

Geplaatst

Net even gegoogled en weet nu wat het is. Slippers zijn ook mooi! Wel duur...

Oh ja IVFSH leuk dat je weer in het statsie gaat wonen! Zou er soms ook best weer terug willen, heb er gestudeerd en best lang gewoond...

Nu slapen, welterusten!

Geplaatst

Slippers zijn te klein helaas. Maar inderdaad, dit is de nieuwe hippe pandora. Ook makkelijker wisselen; zijn drukknoppen nl!

Ga slapen, Trusten meisjes!

Geplaatst

Henne, ik zit aan de thee met wat suiker... Dorst!! Eet smakelijk en zo nog een paar uurtjes slapen?!;) btw dank voor je mails! X

Geplaatst

goede morgen meiden

Henne crackers aan het knagen om 4 uur in de nacht..... als dat geen goed teken is ;-))

Ceeke jij ook al wakker, jeetje, toch geen nare klachten hooop ik?

Fren ik heb ze gezien en even gegoogled, jeeeee wat is er veel en wat leuk!!!! ik kende het totaal niet moet ik zeggen.

Tool zoals al eerder gezegd, je loopt lijkt wel op je toppen, wat ontzettend ellendig, hoop dat je therapieen je wat op weg kunnen helpen om de "grootste" druk van de ketel te krijgen want dit is sowieo niet leuk voor jou, anderen maar dit ben je ook niet en het kost je zoveel energie, sterkte!!!x

sjonge hier hele gesprekken gevoerd over wat te doen, vooralsnog neigen we meer naar een zwangerschap maar hebben afgesproken om met open vizier de dagscreening te gaan doen en kijken wat daar nog eventueel uitkomt. We hebbben wel al een plan de campagne tav de 5 cryootjes.

Gezien de zaadkwaliteit waaruit ze ontstaan zijn worden alle 5 de cryos in de embryoscope geplaatst, als er op dag 5 nog mooie aanwezig zijn wordt er een teruggeplaatst en als er nog meer dan een goede zijn worden deze alsnog weer bevroren. We wisten helemaal niet dat dat kon!!!In ieder geval tp van eentje.

Mijn man wordt soms echt onrustig van me, waarom er altijd al een plan klaar moet liggen....tsja jullie snappen dat wel he?

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Tuurlijk snappen wij dat Babeth. Die mannen daarentegen hebben bijna altijd zoiets van: zien we dan wel weer

Henne, bij mijn ziekenhuis ook bij +1 aan het infuus hoor en pas bij negatief weer er vanaf. 4 uur s-nachts eten is een goed teken. Komt door dat rare weeïge lege gevoel hè.

San, gelukkig positief nieuws voor je moeder. Heel fijn.

Tool, je loop duidelijk op je tenen. Misschien even een korte time out nemen op je werk?

Fren, gave armband. Blijven die drukkers wel goed zitten?

Ceeke, beetje bijgekomen? Veel drinken is goed

Ohhhh heb nu echt een gevoelloze hand. Moet opschieten, zo werken

Meiden fijne dag allemaal

Geplaatst

Sen, die drukkers zitten echt heel erg vast, die heb je er niet makkelijk af.

Babeth, vrouwenkwaaltje, altijd een plan willen hebben ;-) heb ik ook, vaak tot wanhoop van vin, die juist per minuut leeft bijna.

Wat goed trouwens dat de cryo's evt zelf weer heringevroren kunnen worden! Wist ook niet dat dat kon. Maar heb ook nooit cryo's gehad.

Henne, s nachts eten, heel erg goed!!

Ceeke, hoe voel je je? Wanneer hoor je meer?

Tool, ik denk dat t verstandig is dat hè even pas op de plaats maakt. Misschien toch die vakantie maar ff boeken?

Geplaatst

Nou weet niet hoor, maar voel me raar. Vannacht dus wakker met rammelende maag. Crackers gegeten. Sliep natuurlijk niet meer. Anderhalf uur later weer leeg gevoel, nog maar twee crackers. En nu werd ik weer wakker met het gevoel helemaal leeg te zijn. Dat slaat toch nergens op??? Voel me verder ook gammel en slap, af en toe opeens heel warm.... Ben nu 'normaal' aan het ontbijten, als dat gevoel dan niet weggaat bel ik het ziekenhuis misschien maar even. Ga er eerst maar vanuit dat er een groeispurtje bezig is daar binnen....ofzo?

Ceeke veel drinken, wel beetje vervelend dat je er wakker door wordt.

Tool, boos zijn mag. Sterker nog, is heel goed. Sla of schop maar ergens tegenaan, kan je uit ervaring zeggen dat het helpt.

Babeth ik heb altijd plan B en C gereed, J snapt dat ook niet. Die gaat verder kijken als A geen optie meer is.

Fren leuke armband, vind dat soort dingen altijd wel gaaf maar errug duur. En bij mij gaat het altijd ook kapot :-)

Esther hoe voel je je vandaag? Even overleggen met de vk?

Geplaatst

Henne, ik ben 9 mnd met een letterlijk rammelende maag van de honger wakker geworden. Er is heel wat aan de gang hè, kost allemaal energie. En gezien je postuur heb je waarsch gewoon weinig reserve en moet je t allemaal extra tot je nemen. En die 'opvliegers' zijn ook normaal. Als je zwanger bent ligt je temp sowieso hoger dan normaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden