Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eet ik normaal ook wel hoor, ik snoep natuurlijk niks pak smiddags dus vaak nog brood met honing ofzo.

Maar een zwanger lijf is wel raar hoor, nu met gemak twee knackrbroodjes kaas op terwijl ik tien minuten geleden zat te kokhalzen en niks wilde. Weet nu dat het dan juist moet maar zo tegenstrijdig

Tool, kruip lekker met een Paracetamol in je bedje. Hopelijk morgen dan beter!

Kaartje gelukkig ook alweer wat binnen.

Slaap lekker meiden!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

dank voor de lieve reacties, Het is heel raar maar op een gegeven moment was er dat besluit gewoon, van binnen, alles bij elkaar opgeteld is dit het gevoel er bij. Maar idd wel een deur dicht die nooit open geweest, en idd heel definitief. Maar het rare is dat ik wel positief kan zijn over de nieuwe ideeën over de toekomst, en hoe we hier samen iets moois van kunnen maken, dat is toch al een enorme stap voorwaarts ten opzichte van een jaar geleden ; -) Het zal een verdrietig iets blijven, maar heb het gevoel weer vooruit te kunnen kijken. Opgelucht en verdrietig, maar wel positief ; -) thanks lieve meiden voor jullie reacties,

Wen, goeie stap en wat spannend weer! Ceeke, heel veel succes morgen!!

Henne je doet het hartstikke goed, door dat eten om de paar uur heb je er een dagtaak aan, maarre geen ketonen! Knuffel

Kaartje jij bentj de goede kant op, 4 uur al alles binnen...lieverds xxx voor vanavond

Geplaatst

Ceeke, succes morgen!

Henne, een dagtaak, da eten. Maar goed dat je niet werkt ;-)

Babeth en Es', geld is overgemaakt!

Kaartje, laat jij ook nog weten wat je krijgt? Volgens mij heeft iedereen iets meegenomen, toch? Dan hieven de extra bonnetjes niet opgeteld te worden, toch? Als dat wel het geval is, ik was 22 euro kwijt.

Geplaatst

Dat bedoel ik ook simba. Bij mij ook hoor, maar kwam bij t uitmesten van m'n tas toevallig het bonnetje tegen.

Eef, jij topwijffie. Krachtige beslissing. Trots op je dat je zo goed vor jezelf durft te kiezen!

Geplaatst

Trouwens, ik moest van vin zeggen dat hij het supergezellig vond zaterdag. Er werd al een verontwaardigde blik gegeven toen ik aangaf dat de volgende keer weer ladies-only is, haha!

Oja babeth, en hij is verliefd op I. Hij zat vanavond aan t eten in geuren en kleuren aan z'n moeder te vertellen hoe leuk hij haar vindt ;-)

Geplaatst

Ceeke succes vandaag!!

Eef wat een beslissing, het belangrijkste is dat jullie je er goed bij voelen. Succes bij wat er verder op de agenda staat ;) Knuffel.

Henne je bent nu in ieder geval de hele dag ergens mee bezig!!! Fijn dat je toch best veel binnenkrijgt zo. Doorgaan hoor!! Wie weet was je ook wel zo gammel en slap omdat je roofbouw op je lijf aan het plegen was vanwege tekort aan voeding!!

Es en Babeth geld is overgemaakt. Ons meegenomen fruit was ook ons cadootje hoor, geen rekening ervoor!!

Wen pipelle achter de rug, op naar de cryo's. Ik had kunnen weten dat ze er maar 2 max terugplaatsen, maar het kwartje viel niet toen je het zei. Wel fijn dat er zo niet nog eens 1 weggegooid zou moeten worden!! Extra kansje, hoewel je heel graag wilde weten waar jullie aan toe waren geloof ik? Toch een extra kansje.

Fren wat leuk van Vin en I hihi.

Hier de terugslag van een druk weekend geloof ik. R slaapt veel, dus die slaapt bij, maar ik ben weer zo hondsmoe bah en kan mezelf er niet toe zetten extra in mijn bedje te gaan liggen of op de bank om te rusten. Vandaag een avonddienst van collega overgenomen dus daar gaan mijn 6 vrije dagen achter elkaar. Ach er zijn ergere dingen.

Moet nog naar de kpn winkel, mijn nieuwe simkaart die na 2 uurtjes geactiveerd zou worden doet het nog steeds niet, mijn oude simkaart wel en die zou niet in de nieuwe smartfoon passen (ja ik heb nu ook een smartfoon!!!) en heb mijn nieuwe contract ook nog niet. Dus straks ben ik aan het internetten op mijn tel op mijn oude abonnement en dat kost veel!! Dus maar even een ritje naar de stad..

Geplaatst

Heb mijn moeder gister gesproken, had een afspraak bij de longarts gehad. Het vlekje wat ze zagen op de foto's is een soort van litteken van het bestralen van de vorige keer. Dus posie nieuws. Vandaag moet ze naar de radioloog, donderdag uitslag van de bioptie van afgelopen vrijdag en dan is er maandag het multidissiplinaire overleg geloof ik. Dus nog even afwachten hoe en wat verder.

Geplaatst

San, dat is in ieder geval een beetje goed nieuws!

Dat hondsmoe zijn, herken ik. Had ik me gisterenmiddag zo heel goed voorgenomen om zo ongeveer gelijk met Sanne naar bed te gaan.... Mislukt.... Maar ja, er moet wel een liturgie komen voor de doop van Sanne.

Dus het klokje stond toch weer op 23.00 dat ik naar boven ging. Gelukkig heeft Sanne dooorgeslapen tot even na half 6. Daarna mocht ik nog een half uurtje slapen van mezelf.

Ben vandaag ook lui met de bus naar mijn werk...

Die liturgie is ook wat zeg... Jeetje wat komt dat allemaal dichtbij je emotie. Het eerste gedicht in de dienst gekozen, en we zaten al te janken achter de pc.... Dat gaat wat worden.... Wat wel heel fijn is, dat we de hele doop zelf in de hand hebben. Buiten dan de doop zelf om natuurlijk, mogen we alles helemaal zelf invullen.

Hoe hebben jullie dat ervaren Babeth?

Maar goed, ik ga me maar eens aan het werk wagen.

Ceeke... heeeeeel veel succes vandaag!!!! En we duimen voor een mooie score, en niet teveel napijn.

Henne, al wat gegeten?

Fren, JW vond het ook een mooie speciale dag. En ook hij zou wel vaker meewillen.

Geplaatst

San dat is goed nieuws, de longen zijn dus schoon?

Kaartje alweer wat opgeknapt? Bloedverlies...brrr....we weten dat het niets hoeft te betekenen, maar we willen het gewoon niet. Hoever is ze nu?

Hier slecht geslapen. Al dat eten is leuk, maar nu lag ik dus gewoon wakker omdat mn buik zo vol zat. Vanavond toch niet zo vlak voor het slapengaan eten denk ik. Zo naar huisarts, ketonen laten checken en overleggen over evt laxerende rommel. Laatste wil ik niet eigenlijk, maar zie wel.

Geplaatst

Gelukkig niet meer overgegeven. Gisteravond nog een appeltje gegeten. Net al twee crackers met jam. Voel me een stuk beter. Wel nog een beetje slap.

Henne, hoop dat je controle zo goed is. Hoe laat moet je erheen?

Mijn zusje is nu precies zeven weken. Ben benieuwd. Ze maakt zich wel zorgen.

Ceeke, succes vandaag. Hoop op een mooie oogst.

Geplaatst

Ze heeft gisteren overlegd met vk. Als ze erg bezorgd was mocht ze vandaag bellen voor echo. Dat gaat ze dus zo doen. Ze kan geloof ik vanaf half tien bellen. Heb haar geadviseerd om aan te geven dat ze erg bezorgd is ;-)

Geplaatst

Henne, succes met de controle.

Kaartje, brrr, gelukkig kan je zusje al snel terecht. Hoop dat alles goed zit.

Ceeke, nogmaals toi toi toi

San, rustig aan meid, weet hoe moeilijk dat is. Fijn dat de longen van je moeder schoon zijn, een opluchting. Sterkte met de andere onderzoeken/uitslagen.

Geplaatst

Hee lieve meiden,

Eef: wat een grote beslissing! Wel heel weloverwogen, dus ook goed. Maar vind het toch ook wel een beetje verdrietig dat de bureaucratie rond de pleegzorg een rol(letje) heeft gespeeld. Triest dat dat dus blijkbaar niet beter geregeld is daar. Zoals de andere meiden al zeiden: voor jou ligt er hoe dan ook een toekomst met iets met kinderen in het verschiet. Ik volg heel graag hoe je daar invulling aan gaat geven!!! Toppertje ben je!!

Kaartje: spannend bij je zusje, hoop dat alles goed is! Super trouwens als je 1 dag in de week op wil gaan passen! Hoe voel je je nu?

Ceeke: succes vandaag!

Wen: ik denk dat het heel goed is dat ze er nu maar twee ontdooien, dan heb je straks toch nog wellicht een extra kans!spannend hoor weer allemaal. En wat een lange dag heb je gehad...

Hoe is het met iedereen in de lappenmand? Hier gister en vannacht ook flink ziek geweest... Had wat verkeerds gegeten en poeh... Niet fijn. Zeker niet in combi met E en borstvoeding. Was echt zo slap als een vaatdoek. Ar kwam

ook nog eens pas om 23.00 uur thuis omdat hij in Nederland was geweest. Nu gelukkig weer wat beter.

X!

Geplaatst

Hoi meiden,

Eef, wat een dappere beslissing zeg. Wij hebben een pleegzoon, maar niet via de officiele weg en enkelt alleen met vakanties of een weekendje. Dit jaar gaat hij mee met nijmegen. Ben benieuwd.

Ceeke, succes met de punctie vandaag.

Henne, veel gegeten en dan je darmen weer van slag.

Wen, spannend ook met ontdooiing van de cryo's.

Hier naar de huisarts geweest. Door de verkoudheid bijholte ontsteking. Krijg geen ab en wel een neusspray. In de trant denken van otrivin e.d. Nou dat ga ik dus niet gebruiken, dan ligt mijn hele neus open van binnen.

Dus maar aan de ibuprofen. heb de liquidcaps van het kruidvat. Werken goed. Verder ontzettend moe en veel hoesten.

Voor de rest zit er waarschijnlijk voor ons gezinsuitbreiding in. Ik heb een kat gezien ook weer op kreta met 3 poten. Een rode vrouwelijk kitten met 3 pootjes. ben nu in onderhandeling.

dus weer lekker aan de regel.

Als ik een collega aan de telefoon krijg meld ik van te voren dat ik een beetje kortaf ben omdat ik me niet lekker voel. En ik alleen op kantoor zit. Ze begrijpen het wel gelukkig.

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

He wat een ziekeboeg, iedereen beterschap!

Eef, moedig en voor jullie goed besluit. Knuf

Ceeke suc6!

Simba jullie ook!

Henne, hopen dat snel beter gaat. Inderdaad niet voor het naar bed gaan eten. Ik was verslaafd aan pannekoeken de 1e maanden.

Hier zowaar een beetje mens weer. Bink slaapt langer door, vraagt nu niet meer om de 1a2 uur maar om de 3a4! Gevolg, enorm volle borsten (haha), maar ook een uitgeruste vrolijke mama. Pfieuw!

Kaartje, spannend en mooi van je zusje. Knap hoe je ermee omgaat, heel liefdevol.

Geplaatst

Hi lieve zieke meiden. Hier goed nieuws: urine was goed, gen ketonen meer. Nu dus zaak om te blijven eten en drinken. Kost moeite genoeg, maar is absoluut noodzakelijk.

Ruby ken je die rhinohorn of hoe heet het? Kun je met zout water je neus spoelen, werkt erg goed. Als ik nu een verkoudheid oid aan voel komen spoel ik een paar avonden en tot nu toe kan ik het daarmee binnen de perken houden. Veel fijner dan allerlei sprays.

Mik fijn dat je iets uitgeruster bent en wat vrolijker!

Kaartje, ik duim voor je zusje. Is het bloedverlies wel gestopt?

Meiden, ik ga wat crackers maken, geen zin in, maar het MOET ;-)

Allemaal sterkte, beterschap en veel liefs!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden