Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

sprak net vin, en fiene was om half 9 al weer wakker (ergo: wil dus niet slapen) en zodra hij haar neerlegt en uit het zicht verdwijnt gaat de sirene aan.

Zware dag dus voor hem!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ohw jee, huilende kinderen. Wat lijkt me die situatie toch moeilijk fren en caro.

Hier nog steeds megarugpijn en last van de darmen.

Guusje, ik heb hier regelmatig last van. Maar de ene keer kan ik er beter tegen dan de andere keer. Heb nu het idee dat de endo door de pil toch gegroeit is. Ben hem ook al 2x vergeten deze maand. Maar ja, zwanger worden lukt toch niet. En ben geen pillen slikker. Nog even volhouden. In oktober weer naar het vu om erover te praten. Ze mogen van mij eruit die eierstokken. Echt ben er helemaal klaar mee.

Ivfsh, leuk al die fotografie spullen. Ons voornemen is als we beiden op streefgewicht zijn een mooie fotoreportage te laten maken. Maar dat duurt nog even. Maar een doel voor ogen in ieder geval.

Hier regent het. Wilde op de fiets vanmorgen. Maar besloten om de auto te pakken.

Vanavond lekker thuis.

fijne dag allemaal en dikke knuffel voor iedereen!!

Geplaatst

Ik zal me ook weer even melden, anders is Tool zo ongerust ;-). Ik heb mijn verzameling weer een beetje uitgebreid ;-). Test weer helemaal blanco afgelopen vrijdag. Die dag ook meteen ongesteld, dus korte cyclus. Het grappige is dat ik het gevoel had sinds een week of 2-3 weer lekker in mijn vel te zitten. Dat blijkt ook wel te kloppen, want nu geen rotgevoel bij de negatieve test. Klinkt stom, maar voor mij is het een teken dat ik niet zo lekker in mijn vel zit als ik enorm teleurgesteld ben. Ben namelijk normaal niet zo snel van slag. Toch heb ik echt het gevoel dat mijn lijf wat geprobeerd heeft deze cyclus. Heb zoveel krampjes en steekjes gevoeld. Dat heb ik niet eerder gehad. Uiteindelijk was dat vlak voor het testen opeens weer weg. Ik heb zelf het idee dat de innesteling dus niet goed gegaan is. Heb echt zo sterk het gevoel dat er wel wat was. Voor mij wel weer even de bevestiging dat ik nog steeds wel vertrouwen heb in mijn lijf. Conclusie is dus dat ik beter in mijn vel zit. Volgen jullie het nog? haha.

Kindje van vriendin gaat steeds beter. Is nu zonder zuurstof. Vandaag MRI scan gehad. Morgen de uitslag, dus dat wordt weer erg spannend voor haar. Tot nu toe doet de kleine man het goed, dus hoop zo dat ze morgen goed nieuws krijgt.

Tool, fijne vakantie. Even lekker opladen en bijbruinen voor jullie bruiloft.

Henne, jij goed uitgerust en vertroeteld bij je moeder. Nu proberen die rust thuis ook vast te houden.

Later meer, even patientje behandelen.

Geplaatst
Geplaatst

Meld me ook even. Vandaag bij arts in Soest geweest, autorijden viel behoorlijk tegen. Heb eea aan homeopathie gekregen tegen de moeheid en darmkrampen ben benieuwd. Eenmaal thuis op de bank ging Koekie even flink tekeer, vond die autorit zeker ook niet prettig ;-) Nu moe en buik wat onrustig, morgen maar weinig doen behalve stemmen natuurlijk. Weet nog steeds niet wat.

Fijne avond meiden! Hopelijk zonder sirenes ;-)

Geplaatst

Hai meiden, ben ik ook weer even.

Es', fiene heeft t papa niet makkelijk gemaakt vandaag... Ze zit middenin een sprongetje volgens mij, en denk dat de tandjes nu echt gaan komen. Ze gaat nu steeds beter uit zichzelf zitten en dweilt de vloer, in de achteruit ;-) vin had haar smiddags, toen hij even z'n handen vrij moest hebben even voor de laptop met Bumba (stomme clown met hoogst irritant stemmetje) gezet, en dat viel in goede aarde! Ze zat hardop te lachen, te grappig!

Henne, hoop dat de meds helpen, ik weet ook nog niet wa te stemmen, jullie moeten echt even op mijn facebook het filmpje kijken, té grappig, maar dan stem je echt geen samsom meer ;-)

Kaartje, wat fijn dat je je weer beter voelt!

Es', jullie zijn aan een grote restyle bezig geloof ik hè, leuk hoor!

Geplaatst

Ha meiden,

ik meld mij ook even kort. Ik heb mij vandaag ziek moeten melden. Voelde mij niet echt lekker. (heb er altijd heel veel moeite mee om mij ziek te melden, ben nl haast nooit ziek. Manlief moest mij vanmorgen ook echt even streng toespreken dat het niet verstandig was om naar mn werk te gaan).

Keelpijn, hoofdpijn, veel duizelig en erg moe. De wekelijkse bloeduitslag (vanwege de prednisolon) leit achteraf vandaag ook zien dat er een virusje aan het sluimeren is.

Ik zou morgen echter gaan helpen als hulpmama tijdens de sportdag van M op school. Die heb ik nu wel afgezegd maar voel mij daar dan toch weer schuldig over.

Ook nog goed nieuws: vandaag de intake gehad voor de nekplooimeting. Hierbij hoorde ook een uitgebreide uitgangsecho. Alles zag er goed uit! Ijsbeertje doet het erg goed! Ondanks drie eerdere goede echo's, blijf ik het spannend vinden. Vandaag dus ook. Iedere keer weer een opluchting als het hartje nog klopt.

Ik begin nu wel langzaam wat meer vertrouwen te krijgen. Nog minder als 2 weken en dan ben ik die cruciale fase van 12 weken voorbij (en kunnen wij het officieel bekend gaan maken).

Duik voor nu zo mijn bedje in.

Geplaatst

Fren wen er maar aan, Bumba was een van de eerste woorden van de oudste! Heb ze hier overigens ook pas 1x 10 minuten laten kijken. De Bramsirene staat weer aan hier momenteel... Kaat is rustig maar slaapt denk ik nog niet. Zo jammer dat Bram geen speen wil...

Geplaatst

Fiene heeft om kart voor 8 een volle papfles gedronken en heb er net nog 100cc achteraan gegeven... En da terwijl ze ook (voor haar doen) goed gegeten heeft...

Wen, heel vsandig! En goed da je man je streng heeft toegesproken ;-) ijsbeertje is all tha matters nu!

Geplaatst

Kalimera chickies!

Even n kort berichtje vanuit t zonnige pans.eli.nos.

gisteren al een flink avondje doorgezakt. Nu een rustig dagje aan het zwembad. De knuffelduitsers zijn er ook weer. Gelukkig rustiger dan vorig jaar, nu zijn wij de druktemakers, Hahahaha.

Kaartje, toch jammer van je blanco test. Ik snap je verhaaltje wel. Hier rond m'n eisprong. Gisteren langdradig en doorzichtig bms, dus dat is een goed teken, vandaag gaan we weer verder met vakantiese.x hihihi.

Meiden, ben er weer vandoor!

Henne, succes vandaag met alles, hoop dat de meds aanslaan.

Wen, beterschap. Goed dat je je ziekgemeld hebt!

Moeders met huilende kindjes, sterkte! En vaders ook!

Ruby, jij ook sterkte met die rotte endo.

Dikke knuffel voor iedereen!

Geplaatst

Tool toen ik je foto op FB zag werd ik bijna misselijk van heimwee! Zo'n herkenbaar plaatje. Die blauwe zee... Ik wil ook! Geniet met volle teugen meid en gewoon lekker vakantiese.en, niet aan allerlei gevolgen (wel/niet) denken!

Henne alweer 19 weken! Zo gaaf om jou (eindelijk) met buikje te zien op 20 oktober!

En ik ben nog steeds zwevend...

Geplaatst

Goedemorgen!!!

Meen je dat caro? Weet je nog niet waar je op gaat stemmen? Poeh lastig om nu nog een keuze te moeten maken of niet?

Tool meid wat fijn dat jullie genieten. Zo verdiend!

Ik ga zo op pad...lange dag. Ik ga zo eerst naar die vriendin die plat ligt, koffie drinken en kijken of ik haar nog ergens mee kan helpen. Daarna rijd ik door naar lunteren voor die dingen boven de bank en dan door naar arnhem, ikea, dan stemmen en vanavond gemeenteavond. Bah...word al moe als ik eraan denk!

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Hoi dames, kom even snel spieken; bijlezen is me nog niet gelukt...tool ik zag dat jij/ jullie heerlijk van de vakantie aan het genieten zijn.heerlijk! Hier gaat het geweldig, erg fijn, mooi etc. Cyclus van slag: 3-9 pos. Ov.test en 10-9 ongi!!!! Pffff balen maar die korte tijd maakt me dan angstig viir de komende poging. Lees na mijn vak. Bij en zal dan reageren x

Geplaatst

Ik weet je ook nog niet hoor, en zelfs met vier stemwijzer kom ik er niet uit. Mijn keuzes zijn te breed volgens die ene haha. Het wordt dalijk een strategische keuze vrees is.

Esther wat ik me eigenlijk nog afvroeg, hebben jullie het geslacht in je omgeving bekend gemaakt? Je twijfelde er destijds over toch? Ik had op Facebook iets gezet over de twintig weken en mijn zus pal erop dat het veel leuker is om 'gewoon' te wachten tot na de bevalling. Huh? Hoezo gewoon? Het is ook heel gewoon om het eerder te weten en te vertellen hoor! Raakte er een beetje geïrriteerd door (gelukkig redde oa Caro de discussie ;-)). Het is elke keer als ik iets doe, zeg, wil...dat zij het allemaal niet nodig vindt. Had gemaild dat ik verliefd was geworden op een speelkleed van 70 euro, krijg ik als reactie 'het is wel leuk, maar ze kotsen er toch op dus ik zou gewoon (heb je m weer) iets van marktplaats halen'. En zo gaat het met meer dingen. Lief bedoeld, maar soms irriteert het me zo. Net als dat m'n schoonzusje zei 'ik hoop dat het een meisje is, dan heeft L (haar dochter) iemand om mee te spelen'. Ik hoop dan zelf direct dat het een jongetje is, mijn kind is toch geen pop voor haar dochter?!? Hè, moest er even uit hihi. Hadden jullie ook dat iedereen met adviezen en meningen komt waar je totaal niet op zit te wachten?

En nu opschieten zodat ik voor de lunch nog kan bloedprikken, stemmen en boodschappen doen.

Geplaatst

Henne, heel herkenbaar hoor! Ik was ook blij dat f een meisje was, naast m'n neefje. Anders zou m'n broer alles beter weten (doet ie toch al) en nu is dat iets minder omdat er toch een verschil is tussen jongens en meisjes. En ik was ook blij dat z'n tweede weer een jongen is, blijft m'n meisje lekker t enige prinsesje voorlopig :-) stom hè!

En je moet gewoon kopen wat jij wil kopen!! Je hebt er zoooo lang op moeten wachten, bloed zweet rn tranen voor moeten doorstaan. Dus als jij een kleed van 70 euro wilt, lekker doen!!!! Vin eb ik hebben onszelf ook niets ontzegd (binnen redelijke grenzen), omdat de kans ook groot is dat we deze bijzondere periode maar 1 keer mogen beleven. Ik denk toch dat dat g verschil id met mensen die 'gewoon' zwanger worden. Je wilt jezelf een soort van verwennen na al t leed.

Ik heb net weer gezwommen met m'n Meissie. Ze was zo relaxed! Ze trappelt mee met haar beentjes als ze op haar rug drijft. Dat drijven doet ze sowieso met alleen een handje onder haar koppie, ze kan zelf haar lijfje drijvende houden!

Straks komt m'n vriendin ff lunchen en heb maar even gebruik gemaakt van de situatie; ik knijp er ff een uurtje tussenuit in snel naar de kapper te kunnen.

En wbt stemmen: ik ben er ook nog niet uit hoor. Heb bij een aantal partijen wel goede dingen, maar er zit er niet 1 bij die er met kop en schouders bovenuit steekt.

Geplaatst

Henne even kort...balleen mijn zusje weet het. verder niemand. al doet iedereen enorm zijn best om het ons te ontfutselen.

Zit nu bij ikea. had allerlei ideeën maar dat heb ik altijd bij de ikea...zodra ik er ben dan ben ik het kwijt of kan ik het niet vinden. zit me nu te bezondigen aan een stuk gebak wat nog niet eens lekker is. grrrr

nu al terug naar huis heeft ook geen zin. er staat een enorme file op de a12. Ernstig ongeval gebeurd

Geplaatst

Graag gedaan Henne! :-) ik had trouwens niet door dat het je zus was, even kijken zo nog...

Ik kreeg niet veel adviezen omdat ik natuurlijk al ervaring heb dus dacht men dat heeft ze niet nodig neem ik aan. Alleen mijn moeder die bemoeide zich met van alles maar voor haar doen viel het mee. We hebben daar met de oudste behoorlijk ruzie over gehad en dat is ze niet vergeten, heel goed!

En ik zeg: lekker kopen dat boxkleed! Ligt de hele dag in de kamer, dus je moet er steeds tegenaan kijken, moet het wel leuk zijn! Ik heb er twee: als er op gekotst is, hup in de wasmachine en de andere er op. Neem aan dat die van jou prima wasbaar is (voor die prijs ;-)). Go for it!

Geplaatst

Henne ik ben erg benieuwd naar je boxkleed! Foto?

Wb het bemoeien...ik denk dat ze bij mij thuis die fase wel gehad hebben met het 20e kleinkind/nichtje. Mijn zussen bemoeien zich niet zo met me...ze zijn wel mijn vraagbaak momenteel! Grappig hoor hoe die rollen nu anders liggen. Wel lijkt het me lastig als dit momenteel zo werkt in jouw omgeving. Kun je het misschien een beetje van je af proberen laten te glijden? Zo van...ze zijn niet wijzer? Heb je wel mensen (vrienden ofzo) om je heen waar je lekker mee kan 'keuvelen' over typische zwangerschapsdingen zonder dat je van allerlei ongevraagde adviezen krijgt?

Fren heerlijk lijkt me dat...zwemmen met je meisje! Heb je hier aleens foto's van gemaakt?

Ik ben net thuis na een lange dag. Niet geslaagd bij de ikea, jammer van het km geld! Ik zocht basis linnen gordijnen voor op de babykamer. Ik had dezelfde in het lichtrose voor op de logeerkamer en mijn zusje heeft ze in het lichtblauw. Die wilde ik graag maar ze verkopen ze alleen nog maar in het ecru.

Mijn ornamenten aan de muur zijn prachtig! Helemaal weg van!

Geplaatst

Dat is balen Esther, voor niks naar de Ikea. En nu dus opnieuw op zoek....

Het is geen boxkleed hoor, echt een speelkleed met van die bogen: http://www.hoepie.nl/index.php?item=skip-hop---speelkleed-treetop-friends&action=article&group_id=10000034&aid=12727&lang=NL

Had m gezien bij een vriendin en was er gelijk weg van. Maar heb zoiets natuurlijk niet meteen nodig, dus ik dacht ook al om het te vragen als kraamkado van bijvoorbeeld alle buren samen. Denk erover om voor de buurt een kraamfeest-achtig iets te doen, scheelt me zo tien kraamvisites en iedereen kent elkaar toch. Kunnen we gelijk alle kraamvisites die we zelf in de buurt overgeslagen hebben soort van goedmaken, wil dan een grabbelton oid neerzetten voor de kinderen. Maar goed, dat zijn van die plannetjes...

En ik heb gelukkig ook zeker mensen waar ik gezellig mee kan kletsen. Het zijn voornamelijk zus en schoonzus en tja, daarmee heb ik dit ook op andere vlakken hoor.

Geplaatst

Sen bedankt voor je prachtige kaartje! Hij is mooi! De tekst raakte me!

Sandra hoe is het met jou op het moment? Zit je vakantie erop? en hoe is het met je moeder?

Henne wat leuk zeg dat speelkleed! Goed idee om dit te vragen van b.v. buren of vrienden ofzo! Doen ze bij jullie in de buurt altijd de kraamvisites bijhouden? Bij ons niet hoor. Ik doe altijd een kaartje met een cadeautje door de bus maar hier gaan we niet echt op kraamvisite bij elkaar!

Tja is niet anders wb die gordijnen, morgen maar eens bij de hema kijken ofzo.

Geplaatst

Fren dat is toch die mobiel met klassieke muziek? Die krijg ik van mijn broer. Zij hebben hem gekregen in mei toen hun dochtertje geboren werd. ALs ik een meisje zou krijgen dan mocht ik hem wel lenen van haar! Hij is schattig!

Geplaatst

We hebben hier een blok van 13 huizen en ertegenover een blok van 6. Op twee wisselingen na zijn we hier allemaal tegelijk komen wonen en ja toen kwamen de kinderen. Als groep hebben we wel regelmatig contact met elkaar, een Bbq of een kerstborrel oid, maar een aantal stellen/gezinnen trekt sowieso ook erg veel met elkaar op. En dan worden er ook wel kraamvisites gemaakt. Al hebben wij het zelf altijd bij een kaartje gehouden, ik verwacht eerlijk gezegd wel dat een groot deel bij ons op kraamvisite zal willen komen en dat waardeer ik ook enorm. Maar denk er dus wel over het een beetje te sturen ;-)

Sen wij hadden ook het kaartje bij de post, vind net als Esther de tekst erg mooi, raakte er ontroerd van.

Geplaatst

Bedankt voor je mooie kaart Sen, hier ook tranen in mijn ogen, door de mooie foto van jullie ventje, wat een schatje!

Henne hij is leuk! Inderdaad een speelkleed, geen boxkleed, erg duur maar heeft hij/zij veel lol van kan ik je vertellen. Kaat en Bram zijn nu op een leeftijd dat ze het het leukst vinden om tegen dingen die boven ze hangen te slaan (en proberen in hun mond te stoppen) dus de Tiny love mobiel is al een paar keer ontsnapt aan vernielzucht... Eigenlijk zijn ze daar nu te groot voor want nadeel: je kan 'm niet hoger hangen. Leg ze dus het liefst op het speelkleed waar ik ook nog extra ringen aan heb gehangen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden