Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Henne 18 weken... Af en toe kijk ik in jouw ticker en dan denk ik wat gaat het snel! Bijna 20 weken echo! Hoe was het ook alweer: ga je het ons vertellen?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lief van jullie allemaal maar het voelt gewoon wel echt zo.

Ik zal erover ophouden okido?

Henne ik merk dat met de weken mijn reserves ook verdwijnen. Heel diep van binnen is er nog steeds een gevoel van grote angst dat dit ons nog afgenomen gaat worden maar dat wordt steeds minder. Bij jou is het de angst dat je lichaam het 'afstoot' (tenminste dat meen ik op te maken uit het feit dat je erg bang bent voor wat je lijf doet en signalen afgeeft), bij mij is er ergens iets wat bang is dat ons kindje gehandicapt zal zijn. Dit is een gevoel wat ik al vanaf het begin heb en wat ik maar niet kwijt kan raken. Ik heb ook wel lichamelijke ongemakken maar iets in mij zegt dat elke zwangere dat heeft en dat dit, als het binnen de perken blijft, niet wil zeggen dat er iets niet goed zit. Ik hoop dat jij met de weken ook wat meer vertrouwen gaat krijgen in je lichaam.

Noor bedankt voor de tip! Ik heb gegoogled en klinkt herkenbaar, die ischias. In de gaten houden maar, mijn zusje vertelde dat zij hier ook wel regelmatig last van heeft. Nadeel is dat ik fysiek zwaar lichamelijk werk heb. Ik moet nu vijf dagen werken en daar zie ik echt wel een beetje tegenop. Als het niet gaat dan geeft ik het wel aan op mijn werk.

Tool aftellen richting jullie vakantie! Heerlijk hoor! Meid wat gun ik jullie een fijne tijd samen! Even er helemaal uit en je opladen voor jullie grote dag!

Kaartje ik hoop enorm op een wondertje bij jullie deze maand!

San hoe is het met jou? Je laatste vakantiedaagjes volgens mij? Je zou de laatste week naar je ouders, zit je daar nu?

Syl en ruby...hele dikke knuffel voor jullie beidjes!

Geplaatst

Als J het ook wil weten (die twijfelt nog beetje) dan vertellen we het verder ook wel. Dus wie de poll nog aan wil passen....jullie hebben nog twee weken ;-) Truste!

Geplaatst

Heb gestemd simba!

Jeetje, geloof dat ik 1 of 2 flessen witte wijn op heb. Wat valt dat zwaar zeg....zal me wat worden morgen bij het passen hHahahaha.

reageer morgen uitgebreider, ben nu te teut. Was overigens wel gezellig...

Geplaatst

Dank je wel Tool!!

Maaruh, 1 of 2 flessen wijn?? Dan zullen het er wel 2 zijn geweest! Als je het niet meer Zo goed weet ;-)

Succes vandaag.... En sterkte..

Geplaatst

Kalimera!

Nou, leef nog net, Hahahaha. Heb geloof ik een katertje opgelopen gisteren. Hahahaha. Mijn tante bleef maar bijschenken, hihihi. Maar t was wel gezellig! En dat is het voornaamste!

Dadelijk naar mijn ouders en dan naar de bruidswinkel, dan met m'n moeder shoppen voor haar kleding en dan...crashen op de bank, ohnee, moet nog een lesje tussendoor geven, Hahahaha.

Ga me snel verder klaar maken en dan kom ik later terug.

Geplaatst

Hier ben ik ook weer eens. Heb wel steeds bijgelezen. ff zien wat er allemaal is blijven hangen....

Sen wat fijn dat de kleine man bij jullie op de kamer is nu. Zag de foto's op Fb. Wat schattig zo uitboeren bij de stoere papa.

Kaartje, spannend weer zeg. Lijkt me net als bij Tool zwaar elke maand die hoop en onzekerheid. Hopelijk houdt je lijf je deze keer niet voor de gek en heb je net zo'n wonder als bij Es!!!

Henne fijn dat je wat relaxter wordt. Waarschijnlijk heb je nu genoeg afleiding en voel je niet meer alles wat je thuis als je alleen bent wel voelt en je gelijk in de stress schiet. Begrijpelijk hoor, mooi dat je de kleine kan voelen!! Bijzonder he. Lekker bij je vriendin geweest. Hopelijk blijft de relax modus aan staan als je straks thuis bent!!

Es wat fijn dat het zo goed gaat. Die angst van een gehandicapt kindje herken ik heel goed. Dat had ik ook, heb dat alleen nooit uit durven spreken en dat heeft best geknaagt de hele zw. Ben ook heel benieuwd naar een buikfoto en vooral het kamertje. Kijken of het beeld dat ik heb klopt met de werkelijkheid hihi. Lief, landelijk en vooral roze??

Syl sterkte meis. Genieten van de pups dus. lekker wat afleiding daarvan. Knuffel.

Tool je hebt vakantie!!!! Geniet van je daagjes thuis. Lekker jurkpassen vandaag, hopelijk met niet al te grote kater. Maandag naar Lesbos!!!!! Beetje jaloers hier....

Wen wanneer is jullie eerstvolgende echo???? Gaat het goed nu met de aanpassingen van je werktijden?? Is het nu al werkelijk doorgedrongen bij jullie dat je echt zw bent??

Jesse wat een geschiedenis zeg. Lekker even extra genieten van je meisje na het verwijderen van je tumor. Welkom en schrijf lekker mee.

Verder ben ik het weer kwijt, voor degene die ik weer eens vergeten ben hele dikke knuffel!!!!!!!

Hier lekker aan het vakantievieren. Lukt prima hoor. Ben druk met planten in de voortuin bezig dus die is als het goed is vandaag of morgen af. Plantjes waren op en potgrond te kort hihi. De achtertuin vordert ook gestaag. Kleine domper is dat we de fundering niet kunnen laten storten, maar het zelf moeten doen. De afstand van de straat tot fundering is te groot voor de pompwagen. Dan moet alles appart gehuurd worden dus dat zou erg duur worden. Zaterdag dus zelf maar doen.... Goede lichaamsbeweging. 192 zakken betonmix "ff" mixen. Feit is dat het in 1 x moet en we niet kunnen zeggen morgen gaan we verder. Als het goed is dan komen mijn broers helpen. Dat scheelt weer. Betonmolen en trilnaald vrijdag ophalen. Vrijdag wordt de betonmortel geleverd. Hopelijk hebben we daar een mazzeltje mee en kunnen ze die naast de poort zetten, zodat we niet de hele brandgang doorhoeven..... We zullen zien.

Verder genieten we vollop van onze kleine man. Die is vreselijk veel aan het brabbelen en dansen. Zo schattig. Hier dus alles goed. Volgende week hopelijk de bestrating in de achtertuin doen. Woensdag stemmen en daarna door voor paar daagjes bij mijn ouders nog. Al met al een relaxte werkvakantie dus.

Geplaatst

Haha Tool ik dacht ook al: als je niet meer weet of het 1 of 2 flessen zijn... Sterkte vandaag!

San succes met betonmixen... kleine tegenvaller, lekker vakantieklusje!

Het blijft mooi weer de komende dagen, das fijn! Misschien toch nog maar een keer de bbq uit de garage halen?

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Caro jou vergeten.... Hoe is het met B??? Doet ie het weer helemaal goed na de fysio. Schattige foto's voorbij zien komen.

Die bbq gewoon uit de schuur halen hoor. Nu kan het nog, straks niet meer. moet er weer maanden op gewacht worden....

Geplaatst

Geeft niet hoor, dat je me vergeten was... ;-) Ik reageer toch ook steeds maar op een paar mensen, je kan niet overal op reageren!

Gaat goed met Brammetje, hij ligt nog steeds in bed met de onderkant van zijn slaapzak ingestopt omdat ie steeds maar op zijn buik rolt maar nog niet terug kan. Hij is erg actief, gaat de hele box door, ga binnenkort uitkijken naar een tweelingbox want Kaat krijgt voortdurend zijn voeten in haar gezicht etc...

Kaat ligt met haar lijf nog vrij stil, haar hoofd, beentjes en armpjes bewegen wel voortdurend. Ze lag net voor het eerst andersom in bed, maar op haar buik draaien doet ze nog niet.

Vriendin kwam vanmorgen koffiedrinken, komt ze aanlopen met haar arm in het gips! Gisteravond met skaten haar pols gebroken, 6 weken gips! Moet er niet aan denken (afkloppen). We hadden het er over als het mij zou gebeuren, dan zou ik thuiszorg moeten hebben, je kan niks met 2 kinderen en maar 1 arm. Fren had al last, kun je nagaan als je in het gips zit en echt niet kan bewegen...

Geplaatst

Nou, daar is ik weer.

San, een tegenvaller dat het niet helemaal tot aan de tuin kan komen, en dus n extra beweging, op zich niet erg, maar was toc fijner geweest. Succes!

Caro, fijn dat met b. Alles goed gaat en de ie de box aan het doorrollen is, hihi, ik zie het al voor me. Tweelingbox dan wellicht een goed idee.

Trouwjurk hoeft niet aangepast te worden, was de perfecte lengte (en dat zagen ze niet veel). Alleen nog de halter eraan laten maken en klaar is ie. Indien nodig kan ik m nog altijd naar binnenkwamen de halter. Schoenen meegenomen om ze toch wat in te lopen. En zaterdag 29 sept. Terug om nog een laatste keer te passen. Met het juiste corset enzo.

wegwerpcamera's gekocht bij de b.lokk.er. En nu alleen nog lint, bloemen en catering. Verder is alles geregeld. Jiehaa...dus we kunnen lekker relaxed met vakantie gaan.

Kater is weg, dus de papracetamolletjes hebben geholpen. Gelukkig.

straks lekker macaroni eten. Mmmm.

Geplaatst

Tool, weet niet waar je lint voor nodig hebt maar kijk eens op lintbedrukken.nl Hier hebben wij destijds lint besteld met onze namen erop voor om de give aways. Supersnel in huis, mooi bedrukt en echt een leuke persoonlijke afwerking.

Geplaatst

Kaartje: moeilijk en gevoelig vraag of we nog gaan voor een tweede. Ik zou dolgraag nog een tweede willen. Maar mijn man niet. Hij heeft er natuurlijk nog 2. En hij vind het wel fijn zo met zijn drietjes. Ik heb ook altijd gezegd dat ik er maar 1 wilde, maar nu onze Nanne er is en de liefde die ik voor haar voel....... Maar praktisch gezien is er nog eentje bij ook niet handig. Nu hebben alle 3 meiden een eigen kamer, en anders moeten we nog een extra kamer maken, en er zou dan ook een andere auto moeten komen waar 4 kinderen in kunnen. Financieel is dat dus dan een uitdaging. Het is voor mij dus een gevecht tussen gevoel en verstand. Mijn ge ovoel wilt heel graag nog een kindje en mijn verstand zegt dat dit niet handig is.

En ik weet ook niet of ik nog tegen een teleurstelling kan als het niet gaat lukken en ik ben zo gelukkig dat we 1 wondertje hebben mogen krijgen. Maar ja er liggen nog 5 cryo's in de vriezer en nog wat rietjes zaad. ..

Tool wat fijn dat de jurk niet verder aangepast hoefde te worden. Wat een leuk vooruitzicht dat jullie gaan trouwen. Maar ik zag dat jullie eerst op vakantie gaan? Waar gaan jullie naar toe?

Elinorac: ik heb al het idee dat de box voor onze meid al te klein is laat staan met 2. haha. Mijn zusje heeft ook een tweeling van nu 1.5 jaar. Dat is een hele drukte ja waarbij je allebei je handen hard nodig hebt.

Jeetje wat wordt hier veel geschreven, moet er nog even inkomen hoor, maar wel gezellig.

Zo ik ga nu eventjes koken. Manlief is Nanne op aan het halen van het kdv.

Geplaatst

Hier even aangeslagen. Vriendin vanmorgen met spoed keizersnede. Kindje nu in couveuse, maar zuurstofgebrek gehad en nu steeds toevallen. Nog afwachten hoe het verder gaat. Bah, word altijd zo naar van dit soort berichten :-(

Geplaatst

Hè getsie, kaartje, dat zijn geen leuke berichten..sterkte voor je vriendin!

Jessie, we gaan weer naar ons geliefde eilandje l.es.bos. Het voelt ieder jaar als thuiskomen. E gaan nu voor de 8e keer.

Geplaatst

Gats Kaartje wat naar, hoever was ze? Is het veel te vroeg? Hoop dat het snel beter gaat en de gevolgen van het zuurstofgebrek meevallen. Sterkte, ook voor je vriendin en partner!

Geplaatst

Hier meiden, heb nog niet teruggelezen maar lees het laatste bericht van kaartje. Hè bah wat vreselijk naar allemaal. Sterkte, hoop dat alles goed komt.

Morgen gaan we lekker met z'n drietjes naar huis. Het gaat alweer en stuk beter. Jimi heeft alleen last van darmkrampjes. Hopelijk slaapt hij vannacht een beetje zodat wij dat ook kunnen. Echt zielig om te zien dat zo'n kleintje zulke krampjes heeft.

Meiden welterusten. Ik ga van het weekend proberen wat bij te lezen

Geplaatst

Henne, kindje is na 41 weken geboren, dus niet te vroeg. Hij had in het vruchtwater gepoept. Met spoed keizersnede gedaan. Hoop zo dat het allemaal goed komt. Partner heeft ze trouwens niet. Relatie verbroken en daarna pas ontdekt dat ze zwanger was. Straks dus alleen thuis met kindje. Wel veel hulp geregeld, dus dat komt goed. Kindje moet hier alleen wel eerst van herstellen. Wat een narigheid.

Geplaatst

Bij ons werkte Infacol goed Sen, uitproberen maar! Sterkte ermee, is inderdaad zielig.

Kaartje sterkte hoop dat het snel beter gaat met de kleine van je vriendin.

Geplaatst

Sen, lekker dat jullie morgen met jullie compleet gezinnetje naar huis kunnen gaan!! tegen krampjes heb ik geen remedie. maar de tips van de dames lijken me wel goed te zijn :-). en idd zielig om je kleine zo te zien.

Je kunt je ticker trouwens aanpassen meid, J.imi is er nu :-)

Kaartje, heftig, hoop dat de kleine van je vriendin snel hersteld is en zij ook. Met ks moet je toch een paar dagen in het zh blijven liggen, of niet? in elk geval sterkte!

Geplaatst

kaartje wat een naar bericht zeg. Sterkte voor je vriendin, hopelijk knapt de kleine snel op en heeft ie geen last van het zuurstofgebrek. Oh dit lijkt me een drama voor haar bah..

Tool wat fijn dat er niks vermaakt hoeft te worden. Nogmaals veel plezier en relaxtijd op L.esbos!!!!!!

Sen wat fijn straks lekker met zijn drietejs naar huis. Geniet daar lekker verder van je mooie mannetje.

Car fijn dat de tweeling het zo goed doet. Mijn vriendin had 2 apparte boxen voor haar jongens. ze hadden er allebij dus eentje. tweelingbox is echt niet zoveel groter dan twee apparte, misschien het overwegen waard?? Zijn ook niet goedkoop volgens mij. Weet niet hoe het tweedehans zit.

Mijn vriendin zit trouwens nu in haar tweede wachtweek van haar ivf voor het vierde kindje. twaalf eicellen, drie bevrucht en maar 1 goed genoeg voor tp. Spannende tijden voor hun, gemengde gevoelens bij mij. Hoop natuurlijk dat hun droom in vervulling gaat.

Ik heb vanavond de voortuin afgemaakt, dus weer een project af. Nu staan er bolchrysanden in, van het voorjaar komt er gras in. De meeste voorberijdingen voor het beton storten zijn getroffen. Alle spullen besteld en gereserveerd voor de huur. Hulptroepen ingeschakeld. Oma komt ook nog even buurten en ik ben voor R en de catering, zeer belangrijk.

mijn schoonouders schieten het bedrag voor het tuinhuis voor. Altijd moeilijk om om geld te vragen. Nu kunnen we gelijk alle materialen bestellen en staan onze fietsen voor de winter lekker in de schuur.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden