Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Rustig weer hier. Iedereen aan het wachten op meer foto's van Tool? ;-)

Henne, zo fijn om jou bezig te zien met de baby-uitzet... Handig topic ook. Kan ik mooi weer info doorspelen naar mijn zusje. Ze heeft afgelopen week op haar kop gekregen van de vk. Moet echt wat rustiger aan doen. Ze hebben vorige week hun appartement verkocht. Half december oplevering, dus nu heel hard op zoek naar een huis waar ze heel weinig aan moeten doen. Ze wonen nu een half uur bij ons vandaan. Uiteraard stimuleren wij hen om bij ons in de buurt te komen wonen ;-). We wachten het maar af. Mijn zusje heeft er nu in ieder geval wel wat stress van, maar dat is begrijpelijk.

Deze week heerlijk 'normale' week gehad. Gewoon mijn eigen werkschema is zo fijn als je een aantal weken heel veel gewerkt hebt. Dan waardeer je je vrije dagen weer extra. Voel me sinds vorige week ook weer heel goed. Nu alleen nog wat meer slaapuurtjes maken, dan heb ik ook geen wallen meer haha. Heb zin in onze high tea volgende week.

Geplaatst

Lieve Tool ik lees hier soms en leef behoorlijk mee. Heel veel geluk, gezondheid, liefde en plezier gewenst samen. Op deze dag, en op die duizenden dagen die nog gaan volgen. Dat al jullie dromen waarheid mogen worden. Veel liefs en ... geniet!

Toverstafje.

Geplaatst

We moeten hier zo lachen, vanmiddag even I gefilmd terwijl ze aan het bellen was, en nu "ontdekte" een vriendin dat ze zegt "papa is niet thuis"wij weer luisteren en inderdaad! Een echt mamaappelsap moment, zo grappig!

Geplaatst

Babeth, wat schattig! Hoe bevalt het om weer aan het prikken te zijn? Vreemd om het traject weer in te gaan?

Syl, spannend dat jullie ook weer gaan starten.

Geplaatst

Kaartje tot nu toe gast het goed, ik moet echt een reminder op mijn tel zetten anders vergeet ik het gewoon, ik zei het nog tegen mijn M dat ik me niet kan voorstellen dat over een week de punctie al is. Heel vreemd, enerzijds spannend maar vooral nu relaxt. Helemaal nu het met het werk ook wel goed geregeld is, maar goed ik weet zeker dat de spanning straks weer komt, zijn er goede rijpe eicelen, is het zaad wel bruikbaar? Is er een bevruchting, ...aarhhhhh!maar nu relaxt haha

Geplaatst

Vergeten te spuiten???? Dan sta je er wel heel relaxed in geloof ik?? Lekker hoor dat de druk van de ketel af is, hoor je vaker als je verder gaat voor een 2e. (jullie 4e eigenlijk!!)

Heel handig he die wekkers in de telfoon. Kan je het niet vergeten. Vind het weer zo spannend dat jullie weer in de race zitten!! I aan het bellen en poesje zeggen, schattig!!

Kaartje fijn dat je weer een gewone week hebt gehad en vooral dat je weer lekker in je velletje zit!!

Tool ik weet zeker dat jullie een topdag gehad hebben. Wat een gave foto van jullie zeg op fb!!!! Ben zo benieuwd naar jullie foto's!!

Vind het zo jammer dat ik er niet bij ben volgende week met de meeting :(( Heb er nog aan gedacht het toch te doen, maar merk aan mezelf dat ik echt mijn rust moet nemen. Alle emotie van de laatste tijd komt er nu langzaamaan uit. Met momenten is het echt heel heftig. Morgen verjaardag van mijn schoonpa, zie zelfs daar tegenop. Heb al 3 verjaardagen afgezegt, anders zou ik er 5 hebben dit en komend weekend samen, doe ik maar ff niet. Dus alleen die van mijn schoonpa en de dag van mijn moeder zijn nu belangrijk. De andere komen volgend jaar wel weer...........

Geplaatst

Oh San begrijpelijk dat je behoefte hebt aan rust, en hoe goed bedoeld en lief de mensen soms ook zijn, verdriet is een emotie die ieder op zijn haar manier verwerkt en wie weet heb je de ene dag wel behoefte aan afleiding of mensen om je heen en de andere dag juist niet. Ik vind het goed van je dat je voor jezelf kiest situaties als verjaardagen zijn ook confronterend.met name ook de dag van je moeder, moeilijk maar ook ( zo heb ik dat ervaren met de verjaardag van papa) fijn om dan als gezin bij elkaar te zijn, herinneringen op te halen en met elkaar vanalles ge delen. Jullie delen allen hetzelfde verdriet en gemis. X

Geplaatst

Mijn echo zag er goed uit, in totaal iets van 25 follikels die klaarliggen. Nu wachten op alle uitslagen en dan 2 nov evaluatie. Gyn is met vakantie, balen.

Geplaatst

Dat dan net nu de gyn met vakantie is! Inderdaad balen, was er ook al de uitslag van het zaadonderzoek of wordt dat ook in november besproken? Goh wat spannend weer zeg!!

na alle ellende de afgelopen jaren hoop ik echt dat er nu een heel mooi wondertje gaat komen ! X

Geplaatst

Wow syl, dat ziet er goed uit!! Wanneer besluiten jullie of t iui of icsi wordt?

San, knuffel meis. Maar dwong jezelf niet nu al 'het gewone leven' in, het verdriet is nog zo vers... We zijn er voor je!

Tooltje, wat een prachtige foto's eb wat zien jullie er gelukkig uit. Ben heel benieuwd Nasr alle verhalen.

Ik was vannacht om 12 uur thuis, helemaal gesloopt! Fiene werd pas om 9 uur wakker, dus lekker geslapen. Net heerlijk met haar geknuffeld en gespeeld, ze is zo vooruit gegaan! Zit nu echt goed (IVF, heb jullie tip met de kussens in de box toegepast, werkt als een trein!) en kruipt als een dolle! Zie filmpje op FB. Verder weinig plannen, rustig weekendje...

Geplaatst

Hee syl: wat een mooie hoeveelheid ligt er klaar! Oh: wat ga ik hard voor jullie duimen straks!!! Ven je erbij volgende week?

Lieve san: begrijpelijk dat je er niet bijbent. Maar zoals de andere meiden zeggen: wij staan er sowieso voor en de volgende keer zien we elkaar weer! Knuffel!

Fren: wat een leuk filmpje! En F vidt de Ikea bakjes dus ook zo mooi :-) dat is ook een van de favorieten van E, en dat voor welgeteld twee euro!

Hier lekker uitgeslapen, gister aan eten en de kroeg in met goede vriendin: heerlijk! Arjon had E wacht, dus ik heb zalig doorgeslapen. Vannacht is het mijn beurt.

Meer moeten 1 wand in het kamertje van E wangen, we hebben nog nooit behangen.... Wil het zo graag dit weekend doen. Iemand ervaring hier? Zouden jullie het gewoon proberen of iemand laten komen? Het is behang waar je de muur alleen in hoeft te strijken.

X

Geplaatst

IVF, zeker als je de muur in moet smeren, stelt het behangen niet veel voor. Is het behang met patroon? Dan goed opletten hoe het loopt. Maar zou er niemand voor inhuren hoor, evt filmpje op internet kijken, maar kun je echt zelf. En die bakjes zijn inderdaad een hit!

Geplaatst

Zat me al af te vragen waar die bakjes vandaan kwamen? IKEA dus!

Kunnen jullie vast zelf hoor, behangen! Maar kun je niet gewoon schilderen? Of moet het echt behangen worden.

Syl jeetje wat een follikels! Hoop je volgende week te zien?!

San geeft niks, weet zeker dat er in het voorjaar weer wat gepland wordt... of niet soms meiden?

Geplaatst

Syl wat goed zeg! Mooi aantal hoor!

Fren wat een schattig filmpje! Mooi meisje is het toch?

Ivfsh zelf proberen hoor! Wij hebben altijd zelf behangen en zijn echt geen echte doe het zelvers!

San begrijpelijk hoor dat je er niet bent. Sandra tijd toch?

Geplaatst

Behangen!! Appeltje eitje. Zeker als je qualitatief goed behang hebt. Het goedkope papieren behang is moeilijker, maar je moet de muur insmeren dus scheelt al een hoop. Is het vlies of glasweefsel behang??

Lekker zelf prutsen hoor. Tip: als het zuigende muren zijn kun je ze beter eerst voorbehandelen met voorstrijk, je kan ook eerst een laagje lijm smeren en dat even laten drogen. Niet te zuinig met de lijm zijn als je het behang gaat plakken. Niet teveel banen vooruit lijmen, dan droogt de lijm te snel, het beste is baantje lijm smeren, plakken, lijm smeren plakken enz.

Eerst ook even een loodlijn zetten. Draadje met iets zwaars eraan en dan streepje op muur zetten zodat je een rechte lijn hebt, zodat je behang recht hangt. Doe dat niet in een hoek. Meet het even uit allemaal zodat je niet in je hoek uitkomt op een strookje van 10cm is niet handig plakken.

succes jullie kunnen het!!!

Geplaatst

Iui of Ivf/icsi hangt af van het zaad. Balen dat ik nu zolang moet wachten, correctie wij. Vooral omdat ik onregelmatig loop met mijn cyclus. Nu ook 5 dagen te vroeg.

Ik ben er volgende week bij.

Geplaatst

Kalimera!

Dank jullie wel lieverds! Voor de kaartjes en gelukwensen. X

Het was geweldig. Dag is idd omgevlogen maarw hebben intens genoten! Zelf hebben we nog niet veel foto's. Maar die volgen nog. Lol

Syl wat een mooie score. Balen dat je gyn nu met vakantie is en dat jullie niet verder kunnen nu. Nog 2-3 weekjes. Die zijn zo voorbij.

Fren wat een lief filmpje van F.

X

Geplaatst

Tool die Foto's die we tot nu toe gezien hebben zijn prachtig! Fijn dat jullie ook zo genoten hebben, zo hoort het ook! En volgens mij hadden jullie nog best geluk met het weer?

ivfsh, toch geen relax weekend?succes met behangen, zelf nooit gedaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden