Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

San wij ook, hihihi, want A. Is niet echt een danser, lol. Als we maar plezier hebben.

Hier een beginnende hese stem...nog nooit eerder gehad. Vind t maar iets vreemds, dadelijk ben ik niet hoorbaar bij t jA-woord. Ben met strepsil bezig en hotcoldrex.

ook vandaag reactie van dr. S. Gehad op m'n vraag of hij een medische indicatie kan uitschrijven voor mijn gebruik can de d.h.e.a. Aangezien dit in nl. Geen reguliere behandeling is, vind hij dat t schrijven hiervan niet veel in heeft. Tj..daar heeft ie gelijk in.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren welke meds heb je gehad voor je mig??? fijn dat ie gelijk gekeken heeft naar je pols en je door naar de fysio gestuurd heeft!! ik heb I.mmigra.n is echt een wondertabletje, maar ben er ook van de wereld van.

Schoonmoeder komt zo, gaan we samen boodschappen doen en ze wil dat ik haar leer soep maken. (dat kan ze natuurlijk al, maar ze is nogal van de omwegen dus die komt afleiding geven de schat!!) Ben zo blij dat ik die nog heb!!

Geplaatst

San lief van je schoonmoeder, even afleiding met iets zo gewoons. Het zal zeker niet meevallen om alles weer op te pakken en je zult nog heel erg vaak denken 'kon ik dat mamma maar vertellen, kon ze dit maar even zien'. De eerste verjaardagen, de feestdagen die eraan komen. Het gemis blijft en zal soms misschien alleen nog maar groter zijn dan nu. Wij kunnen helaas niet anders doen dan er voor je zijn...

Fren gelijk naar de fysio dus, mooi zo!

Tool al bijna door de werkdag heen?

Ruby geen sorry zeggen meid, ik miste je gewoon.

Hier een blije Henne, ook even een lekker positief bericht dus. De gyn vanochtend was echt een fijn mens (als was deze wel eenmalig maar oke). En vooral heel praktisch en concreet. Eerst was ik aan het heen en weer schipperen tussen huisarts (voor controle prednisolon), immunoloog via de mail (om die controle te bespreken), vk en toen kwam daar de dermatoloog nog bij... En nu gaat lekker alles naar de gyn. Zij doen de tweewekelijkse bloedcontroles, schrijft nu ook de antihistamine e.d. voor en gaan ons zoals ze zei 'goed in de gaten houden en er doorheen slepen'. Ik krijg elke twee weken een normale controle en elke vier weken een echo om de groei te monitoren omdat prednisolon een groeiachterstand kan veroorzaken. Nu dus ook even een snelle echo gehad, even een spiekmomentje (Koekie lag precies zoals het plaatje van mijn banner, zo lief) en alles was prima. Een beweeglijk kind, ja dat had ik zelf ook al gemerkt. Kwam er helemaal opgelucht vandaan. Angsten zijn hiermee niet weg, maar de stress van al dat geregel en gedoe wel. Weet gewoon weer waar ik terecht kan, dat ze me geen aanstelster vinden etc.

Van opluchting lekker fanatiek -voor mijn doen- gesport, dus nu wel gaar. Op terugweg bij bieb (heerlijk zo alles in één gebouw) wat nieuw leesvoer meegenomen dus vanmiddag fijn op de bank. Nu eerst even lekker lunchen.

Geplaatst

Hier vandaag met een wattenkop examen gedaan.

Hoop dat ik geslaagd ben, want echt rustig en goed heb ik niet kunnen leren...

vandaag lekker brij, het is 8 oktober,m en dat is Alkmaars Ontzet (van de spanjaarden)

Sanne is gewoon naar de opvang. Nou kan ik lekker door het huis gaan.

Net het oud papier weggebracht en zo stofzuigen en dweilen.

Dan naar de fysio, en misschien dan nog even de badkamer doen.

Allemaal van die dingen waar ik anders nauwelijks aan toe kom...

Henne, fijn om je zo postitief te horen.

San... sterkte in de komende periode, er zullen nog heel wat zware slik momenten komen.... Maar je komt er wel!!

Ik ga weer even hard aan de slag, voor zover mijn lijf dat toelaat ;-)

Geplaatst
henne, wat heerlijk, zo'n blij en opgelucht bericht van jou te lezen!

is het niet weer eens tijd voor een fotootje?

We zeiden net gisteren tegen elkaar, moeten weer eens een foto maken :-) Ja ben ook echt zó opgelucht dat we nu weer duidelijke en professionele begeleiding en zorg hebben. Ik vond de vk geweldig fijn maar merk nu toch dat het met alles wat er speelt wel erg fijn is dat een arts alles in de gaten houdt.

Geplaatst

Henne, wat fijn om een goed bericht van je te lezen! Wat een opluchting dat alles nu via de gyn gaat lopen ipv diverse artsen. (herken het nl een beetje).

Ook super dat je zo goed in de gaten gehouden gaat worden! Ben je nu weer terug bij een gyn in D.elft of toch plaatselijk bij jou in de buurt?

Tool, nog heel even werken........

Las over je openingsdans. Echt onwijs leuk verzonnnen! Ben benieuwd, (dus wel filmen en meenemen naar de high tea of anders bij een volgende date).

Fren, succes met je pols vanmiddag.

Ruby, knuffel voor jou.

San, wat lief dat je schoonmoeder voor afleiding komt zorgen. De klap van het verdroet komt vaak pas achteraf. De eerste week ben je nog zo bezig met alles regelen, zorgen etc dat je meestal nog niet kan beginnen aan het verwerken van je verdriet en het gemis. Mijn eigen ervaring was dat dit pas na de crematie er uit kwam.

De komende weken zullen best regelmatig zwaar zijn. Herinneringen die boven komen, niet zomaar meer een belletje, leuke dingen delen etc.

Lieve, san, Neem echt de tijd en de ruimte om dit een plekje te gaan geven. Vraag niet teveel van jezelf (ook niet op je werk). Sterkte lieverd!

Geplaatst

Wen ik zit nu in het lokale ziekenhuis. Was oorspronkelijk graag in Delft gebleven maar nu vind ik dit wel zo makkelijk. De poli zit hier letterlijk om de hoek eens in de week, dus de normale controles zonder echo kan ik bij wijze van spreken lopend heen. Is ook in zelfde gebouw als fysio(sport), bloedprikken, apotheek en bieb dus zeker op het einde denk ik errug prettig. Voor de echocontroles moeten we dan wel naar Capelle rijden, maar dat is zeker niet verder dan Delft. En nu ik die rotvent van een gyn die we hier ooit als allereerste hadden niet heb, vind ik het ook prima ;-) vooral vanwege hem wilde ik hier niet heen!

Geplaatst

Grrrrr....vanochtend zo blij, nu weer angst aanval door kramperig gevoel in rug en benen. Darmen rommelen ook en heb natuurlijk veel bewogen vandaag, dus het is helemaal niet vreemd, maar bah bah bah het maakt me onzeker. Het blijft een hobbelige achtbaan.

Toolje!! Lekker vrij en je helemaal richten op de wedding!

Fren hoe was het bij de fysio?

Geplaatst

Hoi allemaal,

fren wat fijn dt je zo snel bij de fysio terrecht kon, nu hopen dat het helpt en dat ze het kunnen verklaren, succes met de beurs!

henne wat een berichten, blij met de controle en de gemaakte afspraken, helemaal ondersteboven van het heftige nieuws van die vliegvisvriend van J en dan nu jouw kachten, pffffff moeilijk hoor!alles komt samen, probeer je rust te nemen hoe moeilijk ook, afleiding met een boek lezen bij Nijntje? Hoop dat morgen e lijf wat rustiger is!

je ad het over het snel verstrijken van de tijd bij Wen maar ik vind dat het bij jou ook snel gaat hoor! Maar zelf ervaar je het uiteraard heel anders.

Mijn moeder zij het laatst nog dat ze mijnzwangerschap van I. Wel het dubbele in tijd vond duren.

Rubster, je hoeft je toch niet te verontschuldigen!? Gun jezelf wat Rubster time..,

san, ik heb met je te doen meid, lastig om de draad weer op te pakken en de meest onzinnige zaken kunnen heel confronterend zijn.

Je moet een manier vinden om om te gaan met het gemis en daar staat geen tijd voor, ook geen handboek...het is lastig maar leg de lat niet hoog, nergens voor nodig. Veel kracht wens ik je toe!

Tool, wat een heerlijke week ga jij tegemoet, vrijdag trouwen, wauw!! Ik kijk er naar uit! Alvast veel voorpret gewenst.

hier breekt weer een pannende periode aan

, vandaag is cd1, woensdag uitgangsecho en als die goed is direct weer een shotje...qua timin met het werk belabberd, mede omdat mijn collega komende week vrij is en ook onze manager. Ik zie wel hoe ik het geregel krijg, heb tot nu te op het werk niet verteld, het staat me zo tegen.

Maar als het net zo gaat als de vorige keer dan is de punctie op de 20ste! Dt is minder maar eerst maar de uitgangsecho afwachten en de eerste fm. Ik kijk nooit zo ver vooruit ;-)

Geplaatst

Spannend Babeth, gewoon weer in de race!

Hier gaat het weer wat beter, was echt even heel naar maar ben met benen op een kussen gaan liggen en kruik op m'n buik en nu voelt het al beter. En ja, het gaat idd ook best wel snel hoor. Al bijna 23 weken. Nog 'maar' een maandje en dan zitten we voorbij de 26.

Geplaatst

Fysio gaf aan dat m'n pols helemaal stijf is en dat er behoorlijk wat littekenweefsel zit. Heb nu van dat sporttape erop zitten, maar dat helpt nog niet echt. Hij gaat het nu een paar keer losmasseren. Hopen dat het helpt...

Babeth, weer in de race, spannend zeg!

henne, logisch dat je weer even schrok, maar ook goed dat er inmiddels genoeg vertrouwen is dat je er ook weer relatief snel doorheen gaat.

wij ne een nieuw kleed gekocht in de woonkamer omdat fiene telkens pluizen van het andere kleed in haar mond heeft, maar moet behoorlijk wennen... Verschil in kwaliteit (nu ligt er een ikeaatje) is wel erg duidelijk. We zien wel of we het laten liggen...

Geplaatst

Babeth, meid! Je bent weer in de race! Spannend. Idd kijken hoe t deze keer gaat! Succes met alles.

henne, een achtbaantje zit je nu op. Probeer op n vlak stuk te blijven, maar je klinkt in elk geval zekerder en in het begin.

simba, jij nu hopelijk aan de beterende hand. Balen dat je je examen hebt moeten maken terwijl je je zo ziek voelde. Hoop dat je t gehaald hebt!

fren, eigenlijk logisch dat je pols stijf is, bedenk ik me nu. Je hebt m natuurlijk ook niet belast of minder en ook op n andere manier, waardoor je m dus minder gebruikt en dus stijver wordt. Hoop dat de fysio m wat losser kan maken en dat de tape helpt!

Morgenvroeg de eerste afspraak, gezichtsbehandelingen ' smiddags kapper. En 's avonds m'n haren weer door elkaar ivm sporten, hahaha. Ga nu naar bed, ben moe.

Slaap lekker en tot morgen!

x

Geplaatst

Fren je kan het kleed toch over een tijd weer terug leggen en dit nieuwe kleed ergens anders of weggeven? Ze blijven gelukkig niet eeuwig dingen in hun mond stoppen en over de vloer rollen!

Balen van je pols! Schiet niet op he...

Henne ik ben blij dat je je weer wat beter voelt. Denk niet dat je een zorgeloze zwangerschap krijgt na 26 weken daarvoor is er teveel gebeurd en helaas ben je ... hoe zal ik het zeggen... een beetje van de piekerige... :-)

Oh wat ben ik blij dat ik niet hoef te trouwen, al dat geregel! Niks voor mij! Maar kan me voorstellen dat de dag zelf erg leuk is!Slaap lekker Tool! Ga ook zo.

Hoor ineens een zeehondje in de babykamer, Bram gaat steeds meer hoesten helaas...

Geplaatst

Kom ook weer even langs ; -) simpelweg teveel aan mijn hoofd om relaxed te kunnen reageren. Nu gaat het weer wat beter, en ook met werk in iets beter vaarwater, ook al zou ik het los moeten laten dat is niet zo makkelijk.

Het blijft ook nog wel even onrustig, maar de opgaande lijn hebben we weer te pakken ;- 0

Fren veel plezier met de beurs, hoop dat de fysio je wat gaat opleveren. Zelf altijd veel baat bij tape, maar ja, het moet maar net de goeie aanpak zijn.

Henne, fijn om te lezen van de mooie echo!

San, voor jou gaat het "normale "leven weer verder, knuffel!

Verder Ruby nog, hoe is t met de katten? Ben je een beetje tevreden met t aclimatiseren van Truli?

En Tool, mooie week voor jou! Geniet lekker een beetje mee in de leuke voorbereidingsverhalen, heerlijk!!

slaap lekker xxxx

Geplaatst

meiden,

nitsa is al haar kiezen kwijt. Maar ze eet al weer als een tierelier. Truli heeft met elke kat wel kennis gemaakt. Je merkt ook dat ze contact met ze wil maken. Leuk om te zien.

Vandaag behalve Truli de katten weer naar buiten. Als het koud is blijven ze toch binnen.

Verder niet zo veel te vertellen. Dikke knuffel en fijne dag.

Geplaatst

Mogge meiden!

Caro onbezorgd zal het idd nooit worden, reken ik ook niet op. Maar wel, hoop ik, toch weer minder angstig. Net als de twintig weken toch echt wel wat meer vertrouwen hebben gegeven. En gek hè, dat gemaal en gepieker? Ik ben normaalgesproken helemaal niet zo onzeker en angstig, alleen met dit hele traject. Nou ja, andere kant van Henne zeg maar ;-)

Eef op het werk gelukkig iets rustiger. Ook wel naar je zin of meer stilte voor een nieuwe storm?

Fren veel plezier met de beurs!

Babeth de planning komt nooit uit, weten we toch inmiddels ;-p. Maar met werk is we vervelend, anders aan één iemand vertellen om het op te kunnen lossen? Of kan dat niet? Wat dat betreft zou een punctie of tp in het weekend natuurlijk wel praktisch zijn, al zou het ontzettend jammer zijn als je er niet bij bent.

San hoe is het werken gisteren gegaan?

Syl hoe is het met jou? Is je ziekmelding inmiddels geaccepteerd door de verzekering?

Kramp ed is trouwens weer wat minder, heeft echt te maken met darmen en teveel doen. Vandaag een rustig dagje maar dus (oftewel niks fysieke doen).

Geplaatst

"Ik ben normaalgesproken helemaal niet zo onzeker en angstig, alleen met dit hele traject."

Dit is dan ook het meest bijzondere en ingrijpende traject dat je in je hele leven doormaakt dus niet zo gek...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden