Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Misschien niet vreeme Caro, maar soms ben ik mezelf wel een beetje kwijt. En wat ik nu vervelend vind, is dat veel mensen verwachten dat ik dus ook een hele onzekere en overbezorgde moeder word. En dat kan ik me gewoon niet voorstellen als ik naar mezelf kijk en hoe wij zijn met oppassen enzo (en van die drie hou ik alsof ze van mezelf zijn). Is natuurlijk anders dan eigen kinderen, dat snap ik echt wel, maar toch. En als ik zoiets zeg dan krijg ik een veel veelbetekenende blik met vaak de opmerking 'ja, maar dan ben je MOEDER'. Misschien hebben ze wel gelijk, we zullen het zien.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Denk dat je niet van tevoren weet wat voor moeder je bent en dan nog kan je een van-alles-wat-moeder zijn denk ik. Ik bedoel, ik vind mezelf geen overbezorgde moeder (en krijg te horen dat ik nu veel makkelijker en relaxter ben dan met de eerste... ja ik moet wel :-)) maar er zijn een paar dingen waar ik zenuwachtig van word, bijvoorbeeld enge mannen: ik vind het soms nog lastig om de oudste los te laten en verslikken bij de tweeling: ben heel voorzichtig met wat ik ze geef terwijl sommige jongere babies al van alles eten.

Ach, hoe je ook bent het is altijd goed!

Geplaatst

Haha, Henne, ik vrees dat die mensen met die veelbetekenende blikken wel eens gelijk kunnen krijgen.

Er is onderzoek gedaan en gebleken dat IVF moeders de meest beschermende moeders zijn. Bij IVF vaders schijnt het overigens niet op te gaan. IVF baby's worden daarom 'precious baby's genoemd. Ik gebruik het maar als excuus als ik weer eens overbezorgd reageer. Toen ik, nog zwanger was dacht ik dat ik hem ook met gemak na 12 weken naar de crèche zou brengen om weer aan mijn carrière te werken... Nou niet dus! Ik heb er een paar bekeken en ben gillend weer met mijn kindje naar huis gerend, wat een vieze hel vond ik die dingen (overigens absoluut geen oordeel over het overgrote deel vrouwen dat hun kinderen gewoon naar de crèche brengt, het ligt aan mij, niet aan de crèches, laat dat duidelijk zijn). Nu is hij na twee jaar begonnen met wennen op de peuterspeelzaal. De combi IVF, zwaar perfectionistisch zijn en controlfreak zijn is redelijk killig als het om (over)bezorgdheid gaat. Helaas bezit ik al die eigenschappen. Heb jij allemaal geen last van toch?? Haha, dus ik durf wel een weddenschap aan (wedden dat het bezoek straks - je bevalt in februari - niet bij je kleine in de buurt mogen komen zonder uitvoerig handen wassen en desinfecterende handgel, en dan ga jij daarna bedenken of ze hem mogen vasthouden ;-) Maar ach, dat zie je allemaal dan wel! Eerst het zwangeren, dan het moederen.

Ik bedoel het grappig hoor en vooral als zelfspot!!!

Geplaatst

Nou dat handen wassen enzo had ik ook hoor, maar vooral de eerste paar weken. Maar nog steeds als mijn dochter uit school komt met een vriendinnetje en ze willen met de babies spelen zeg ik: eerst handen wassen!

Geplaatst

Daar wil ik best om wedden Floor ;-) Handen wassen vind ik overigens normaal, heb ik ook bij m'n schoonzus en vriendinnen altijd moeten doen op kraamvisite. Dus we gaan voor de desinfecterende gel en het vasthouden haha. Ach weet je, we zien het wel. Ik word alleen een beetje kriegel van mensen die mij denken te kennen op basis van niet normale omstandigheden. En natuurlijk ben ik ook wel veranderd, zoals voor de mmm zal ik nooit meer worden dat snap ik ook wel.

Een echte prfectionist ben ik overigens niet (kan vergelijken met mijn halve familie die dit wel is). Ik doe dingen graag goed, maar goed is ook goed genoeg, het is ook een keer klaar. Als mijn vader hier helpt klussen kan ik daar soms echt gek van worden (hoewel ik achteraf dan wel blij ben met zijn resultaat hihi). Ik hou wel erg graag controle ja, tenzij er iemand anders is waarvan ik vind dat die het goed doet en die ik vertrouw (in het Emc hield ik zelf het aantal follikels bij, in Vb nooit behoefte aan gehad bijvoorbeeld). Dus in theorie zou ik er bij een kdv waar ik me goed bij voel, geen problemen mee hebben om Koekie daar achter te laten.... In theorie hè ;-))) Maar nogmaals, we zien wel, je kunt het zoals Caro zegt toch niet van tevoren zeggen. Mijn zus en ook een vriendin zijn hele andere moeders dan ik vooraf had verwacht/gedacht.

Fren ik las op fb dat F kruipt!! Oooh wat super en wat zul je idd balen dat je net nu een paar dagen weg moet.

Geplaatst

Haha, ja, ze kruipt! Zo leuk om te zien dat trotse bekkie! We hadden stapelbare bekertjes voor haar gekocht en toen die wegrolden tijgerde ze er achteraan!

Ik had dat trouwens helemaal niet met handen wassen rn desinfecterende gel. We hebben fiene ook bij iedereen op schoot gezet eb de fles laten geven. Ben geloof ik erg makkelijk ;-)

Geplaatst

Hoi allemaal,

kom er niet toe om te reageren, lees en leef mee maar geen puf om te schrijven.

Mijn geheugen is een zeef momenteel.

Heb wel weer iets om te schrijven wbt behandelingen, dat is ook de reden waarom ik hier op het forum terecht ben gekomen.

Vorige week een afspraak gehad bij MC Kinderwens met onze gyn.

Er is bloed afgenomen voor AMH en schildklier.

Morgen krijg ik een uitgangsecho en J een zaad onderzoek, ook wordt er bloed afgenomen mochten we opstarten met ivf en bij mij wordt er een hormoonbepaling gedaan.

Aan de hand van die uitslagen gaan we bepalen wat we gaan doen, iui of ivf.

Ook kun je voortaan zaad invriezen om op te sparen voor een eventuele iui. tijd geleden deden ze dat nog niet.

We staan op de lijst om bij de volgende cyclus op te starten omdat ze het voortaan "inplannen", je kan dus niet meer zomaar opstarten als je dat wil.

Ook aangegeven dat mijn cyclus voortaan heel onregelmatig is en pijnlijk. Erfenis van alle behandelingen!

Even afwachten wat er uitkomt, hopelijk geen bijzonderheden.

Geplaatst

Henne ben vandaag officieel 4 weken ziek, nu is mijn wachttijd voorbij. Zou 2 weken geleden al gebeld zijn door een arbodeskundige maar niets meer van gehoord, ga er ook niet zelf achteraan bellen, is niet mijn taak. Wel bizar wat ze allemaal moeten en willen weten. Ook medische gegevens opvragen, prima bij de ha maar niet over mijn ivf gebeuren en mk, dat is van mij en prive. Ze mogen alles aan mij vragen maar ze mogen het niet opvragen bij het zkh en MCK.

Met de pups gaat het heel goed, gisteren 16 wk, ben blij dat ze wat groter zijn en niet meer zo kwetsbaar.

SeN had even een crea dag :-), blij dat je het leuk vind!

Geplaatst

Kalimera meiden!

Syl, wat een ontwikkeling bij jullie zeg! Wow!

Wat de ziekmelding betreedt, idd hun taak om contact op te nemen. Hoop dat het allemaal goed komt!

En fijn dat de pups het zo goed doen!

Fren, wat lief dat F. Nu kruipt! Als je terug komt, kruipt ze je tegemoet! Ook erg leuk!

Loop hier nu met ongeveer mijn bruidsmake-up op. A. Vindt t geweldig! En dadelijk naar de kapper. Om vanavond weer alles door elkaar te hebben, hihihi.

Babeth, planning is hier bijna niet te doen, getuige de vele planningen die al in het water gevallen zijn. Benieuwd hoe het bij de uitgangsecho is!

Geplaatst

Oooh Syl wat een knuffeltjes!

En binnenkort dus weer behandelen, wauw joh. Ik hoop voor je dat het Iui kan worden, heb je toch minder hormonen en was bij jullie tot nu toe ook succesvoller. Hoe voelt het om weer te gaan beginnen?

En wat die ziekmelding betreft, ik weet niet met welke klachten jij je ziek gemeld hebt, bij mij speelden de IVF en miskramen wel een grote rol. Dus hoewel het heel privé is, heb ik het toch wel mee laten wegen. Al kan ik me ook indenken dat het in jouw situatie heel anders is met een eigen bedrijf en een verzekering die zomaar van alles kan gaan vinden van de situatie. Vervelend dat je dan zo op je hoede moet zijn hè.

Geplaatst

Zo mijn eerste werkdag zit erop. Viel niet mee, maar zo'n eerste dag zal nooit meevallen. Of dat nu na 1 week is of na 4 weken. De kop is eraf en even wat anders aan het koppie is eerlijk gezegt ook best lekker.

Net weer even moeilijk momentje, maar die mogen er zijn, het moet er toch uit en zo kom ik er wel. Lekker op mijn eigen gemakje.

Henne je weet niet wat voor moeder je zal worden en lekker belangrijk zal ik maar zeggen.

Ik was ook niet van het handen wassen, desinfecteren en weet ik veel wat nog meer. Vond het persoonlijk beetje flauwekul allemaal, dus Fren je bent niet de enige die makkelijk is ;)) R is ook absoluut niet eenkennig en dat komt in mijn ogen dan weer doordat wij hem ook altijd bij iedereen op schoot hebben geparkeerd. Nu is R een makkelijk jongetje en werd daar niet onrustig van, ken gevalletjes van kindjes die er heel onrustig van werden en dan is dat voor de kleine ook niet goed en ook al helemaal niet voor zijn moedertje!!

Overbezorgt heb ik wel even gehad, maar heb het toch losgelaten, werd er zelf gek van en het remde in mijn ogen de ontwikkeling. Laat R zijn hoofd maar eens stoten, anders leert ie nooit dat de tafelrand pijn doet als je er tegen aan bonkt toch??

Fren F aan de kruip. Wat bijzonder dat je er toch bij was. Komt ze je kruipend tegemoet bij terugkomst. Fijne beurs toegewenst!!!!

Syl wat een dotjes!!!!! Spannend weer beetje in de race dus. Alsvast heel veel succes!!!

Geplaatst

Ik ben nu in ieder geval een krenterige moeder hihi, ben internet aan het afstruinen naar de voordeligste hydrofielen, aankleedkussens, etc. Nou ja, wil beetje beeld hebben van de kosten. Tot nu toe lijkt het mee te vallen omdat we natuurlijk een grote aankoop als een wagen niet hoeven te doen, maar dan nog loopt het op hoor, jeetje. En het is ook zo lastig, je hebt matrasjes van honderden euro's en van onder de honderd. Ik mag toch aannemen dat alles wat verkocht wordt veilig is???

Geplaatst

Wil graag een witte box, evt met lade, liefst zo rechttoe rechtaan mogelijk. Wel in hoogte verstelbaar. Ze staan bij bosjes op Mp, maar wat mensen er soms nog voor durven te vragen....

Geplaatst

Eef, bedankt voor je lieve kaartje!!

san, eerste werkdag achter de rug. Blijft moeilijk inderdaad, maakt niet uit wanneer dit moment is. Laat de tranen en t verdriet toe. Komt wel goed moppie!

Geplaatst

Helaas is ie niet wit maar wel met lade en in hoogte verstelbaar... Wat vragen mensen dan? Ik had 'm nog en heb 'm destijds gekregen dus geen idee. Wilde zelf laten bieden maar heb wel een minimum in mijn hoofd natuurlijk...

Geplaatst

Het wisselt Caro, maar voor Bop.ita boxen zonder lade wordt grif 75 euro gevraagd (en geboden!) terwijl je op de foto ziet dat de verf beschadigd is. 'Even bijwerken' zeggen ze dan, maar daar heb ik geen trek in en zeker niet voor dat geld. Weet dat het nieuw gruwelijk dure dingen zijn, maar dan nog. Ik vind zelf voor een goed uitziende box zonder lade 50 euro een prima prijs. Moet wel zeggen dat wit volgens mij duurder, meer gewild?, is dan naturelle boxen. En zoals altijd op Mp maakt de regio uit. Ik kijk daarom ook in de buurt van m'n ouders en zus :-)

Geplaatst

Had idd ook al gespeikt op MP betreffende de prijzen van boxen en vond de prijzen ook erg tegen vallen (box is namelijk een van de weinige dingen die wij moeten hebben. De rest hadden wij nog bewaard).

Hier overigens ook op zoek naar een witte met lade. Had ik met de vorige box ook en dat vond ik ideaal.

Syl, jeetje wat een nieuws ineens! En wat spannend! Wanneer ga je dan alle uitslagen krijgen?

Ik begin nu alvast met duimen voor jullie!

En wat een leuke foto van jullie boefjes!

Wat betreft het U.VW, sluit ik mij wel aan bij Henne. Ik weet uiteraard niet wat de reden van het ziekzijn is en jullie omstandigheden (daar schrijf ik nog tekort voor mee), maar ik heb nu vanwege mijn zwangerschap ook ineens met hun te maken. Ik ben voor een deel ziek gemeld en sindsdien is die organisatie om de hoek komen zetten. Ik wist nogeneens dat dit zo werkte. (lekker blond).

Vorige week had ik een telefonisch consult nadat ik een brief had gekregen dat zij mij niet konden bereiken (ze hadden mijn nummer niet) terwijl ik ziek gemeld stond. ik moest binnen enkele dagen reageren anders zouden ze niet overgaan tot uit betalen (hoe bedoel je klantvriendelijkheid). Ik hen gebeld. Nadat ik alles had uitgelegd over mijn icsi zwangerschap, immuunproblemen, en gerelateerde klachten, waren ze ineens ook erg mild. Het was niet nodig om verder op controle langs te komen en ik word over een paar weken weer eens gebeld.

Hierdoor sluit ik mij aan bij henne, en (ondanks dat het idd een prive aangelegenheid is) kan het mischien juist ook wat begrip opwekken bij zo'n starre organisatie. maar nogmaals, ik heb verder geen weet van jullie omstandigheden, dus weet niet of dit voor jullie ook kan werken.

Fren, F die kruipt! Joehoe! Weer een mijlpaal bereikt. Balen dat je nu naar het buitenland moet, maar helaas zal je dat al werkende moeder wel eens vaker gaan tegen komen. Nu genieten van het moment en als je van de week terugkomt, heeft ze extra geoefend en komt ze je al kruipend begroeten. Veel plezier daar (en let wel een beetje op jezelf!).

Tooltje, schatje, gewoon omdat JIJ een supermeid bent! :).

San, de eerste werkdag zit er op. Ik kan mij best voorstellen dat de aleiding soms best even fijn is. En dat je af en toe je momentje hebt, is niet meer als logisch! Xxx.

Sen, Hoe gaat het met J?

Babeth, jij dus weer in de race! Spannend!!! Ook voor jou gaan de duimen alvast werken en draaien! Binnenkort het lijstje maar eens naar voren halen.

Toen was ik het allemaal even kwijt....sorry.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden