Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Is inderdaad een soort topper esther. Soort honingraatstructuur waardoor ze door kunnen ademen als ze met het gezichtje in de matras zouden komen te liggen.

Mooie is dat het je matras ook beschermt tegen overgeven en andere ongelukjes. (Maar dat doet een molton denk ik ook :-))

Geplaatst

Wij hadden m uit voorzorg sowieso gekocht. In de warme zomer was het trouwens wel super: je merkt dat het met die aerosleep een stuk minder zweterig is.

Maar weet je: het ia 1 van de vele vele dingen die te koop zijn voor babies/kinderen en je kunt simpelweg niet overal in meegaan. Wij voelden ons prettig hierbij en daarom aangeschaft. Ik weet dat veel mensen het klinkklare onzin vinden en geldklopperij :-)

Geplaatst

Es, volgens mij bestaan er zowel aerosleep matrassen als oplegmatrasjes. Ik heb zo'n oplegmatrasje. Mijn zusje heeft het zelf ook, dus ik vond het logisch om dat dan hier ook te doen. Via mp kun je ze voor een prikje scoren ;-)

Geplaatst

Ons ledikant heeft wel afwijkende maten. Het is meer een peuterledikantje zeg maar. Ik zal eens gaan neuzen!

Geplaatst

Sen, ja dat is normaal. Tenminste, dat had ik de eerste behandelingen ook. Inmiddels niet meer. Maar ik heb wel keren gehad dat ik me zeker drie dagen beroerd voelde en dacht 'moet dit helpen?'. In het begin durfde ik er zelfs niet zelf heen te rijden, omdat ik na afloop echt gammel was. Na acu ben ik juist altijd direct heel wakker, relaxed en energiek, dat heeft meer een instant effect, osteo is lange termijn ;-)

Over osteo.....Th net mee naar beneden genomen en op voedingskussen in box gelegd en hij sliep vrijwel meteen! Rond deze tijd altijd huilen en ellende, met armpjes en beentjes slaan, overstekken... zou het dan echt aan de houding liggen? Had al wat gegoogled op kiss en daar heeft het best veel van. Het huilen, overstekken, voorkeurskant voor z'n hoofdje.

Kaartje ik vind het zo leuk zoals je met je nichtje bezig bent. Wij hebben toen we hier kwamen wonen ook een kamer voor onze neefjes ingericht (de oudste noemt het ook nog steeds 'zijn' kamer), dat voelde heel fijn om ze op die manier ook hier echt een 'thuis' te geven.

Ivfsh E alweer ziek, het humpie. Vind dat zo sneu, telkens weer ziek die kleintjes. Geef je nog iets van pro biotica met al die ab kuren?

Mik moest lachen om jou 'ik wil ook wel weer eens los' haha. Dat is het wel, dat gevoel. Heb besloten van de week eens langzaam de zwangerschapskleding in de kast proberen te vervangen voor m'n normale kleren (ook een stukje 'mezelf' terug). En als het dan echt voorjaar wordt en ik een beetje puf heb, wil ik een keer lekker de stad in en shoppen. Misschien binnenkort al eens naar de kapper ofzo als J thuis is.

Wie vroeg er ook alweer naar de 'deadline' van bv? Ik heb nu voor mezelf besloten dat als de ha morgen geen oorzaak voor de pijn kan vinden en de osteo het huilen niet minder maakt, ik stop (overweeg te proberen dan wel de zes weken vol te houden, omdat dat toch een belangrijke grens is). Met die pijn en misselijkheid is kolven ook geen optie en ik móet echt op korte termijn af en toe een voeding aan J over kunnen laten. Al is het alleen in het weekend. Als de pijn weg is en Th minder huilt kan ik én kolven én waarschijnlijk overdag ook meer slapen. Dat zouden twee enorme verbeteringen zijn en dan wil ik denk ik wel bv blijven geven. Wat ik echt erg vind is dat ik hem met liefde verschoon, graag vast wil houden, troosten en knuffelen, geniet van hem in badje doen, uren naar hem kan kijken als hij slaapt, maar met voeden dus echt weerzin voel, dan geef ik hem het liefst aan iemand anders en dat voelt zo naar!

Dublin eind vd week testen, dan zit je dus wel al bijna twee weken na je ovulatie...wat is je gevoel erbij? Spannende dagen worden het!

Ruby hoe was het gisteren?

Oh trouwens.....bijna vier weken onderweg en nog geen neiging een droger te kopen ;-p Hadden we daar ergens nog een weddenschap over staan Caro? En de poll van het geslacht van Wen's ijsbeertje is ook ergens diep weggezakt geloof ik. Weet niet eens meer wat ik gezegd heb :-D

Geplaatst

Ja het is meer zoals een matrasbeschermer. En daaroverheen een lakentje met gaatjes. Kan ook in de droger. Ik heb t altijd gebruikt en vind t perfect, ook omdat onze knul nog al snel overgeeft als hij veel moet huilen (krijgt hij slijm in zijn keel en dan kokt hij) vnadaar ook dat laten doorhuilen hier geen optie is... Tenzij ik zin heb om 1000 mini stukjes kipfilet met een lepel van het hoogpolig tapijt te schrapen maar dat komt niet zo vaak voor

De 20e gaan we over naar een gewoon bed. Als je t wil proberen wil ik t dan wel naar je opsturen...

Geplaatst

Ok! Duidelijk allemaal! J geeft eigenlijk nooit over dus dat is geen probleem hoor. Maar wat voor maat heeft jouw ledikant? Ik heb nl een ledikantje met een afwijkende maat. Wat lief aangeboden van je overigens!!!

Geplaatst

:-) dat deed mijn nichtje ook Noor, alleen was m'n schoonzus vergeten dat te vertellen. Pasta bolognese achterstevoren uit een ledikantje poetsen is ook errug leuk.

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat een nare dagen hier weer, en wat fijn dat er veel steun is aan elkaar!

Ik vind het lastig om er iets over te zeggen, ik hoop gewoon Es dat de situatie zich gaat verbeteren, zo moeilijk lijkt het mij, ik ken de verhalen wel van een lieve goede vriendin van mij, die heeft jongen en een meisje, 2 en 4 en dat ging niet allemaal soepel. Veel huilen, ontroostbaar. Met de eerste was er ook duidelijk een groeiachterstand, en zij heeft intensief controle bij de kinderarts gehad, er werd ook echt gedacht aan iets serieus. Heel veel testen gehad, op een moment heeft zij ook echt getwijfeld, wat is wijsheid, omdat er maar niets uit kwam, maar het zo belastend was voor het meisje, maar de kinderarts heeft uiteindelijk met haar en haar man afgesproken te blijven volgen, en niet meer verder te testen, omdat niet alles zich duidelijk in zo'n hele vroege fase laat duiden en de ergste dingen uitgesloten waren. Ze heeft veel zorgen gehad, ondanks dus dat de ergste dingen uitgesloten waren, en met de tweede dus ook moeizaam. Ik vind het wel heel bijzonder te zien hoe zij en haar man dit echt samen doen, en samen steeds zoeken naar de goede voorwaarden om het fijn te hebben en de kinderen op gemak te laten zijn. Makkelijk is anders, maar het is wel ook weer heel bijzonder om te zien hoe zo'n situatie ook weer heel veel goeds in mensen naar boven haalt. Ik ben zo blij te lezen dat jij en G het ook zo kunnen doen, samen!

Henne, knuffel ook voor jou, en voor Sen en voor iedereen eigenlijk. Ik lees wel bij, maar ik merk dat ik het wel moeilijk vind om te reageren soms, omdat mijn leven zo'n andere kant opgaat momenteel. Ben dus echt helemaal niet bezig met kinderen op dit moment of de onvervulde kinderwens. Het kinderatelier ben ik mee gestopt, en we zijn dus druk op zoek naar een huurhuis. Gister een grote stap gezet, een tweedehandsautootje gekocht om naar mijn werk te kunnen komen straks, misschien een ouwelullen wagen, maar het is dus een schattig nissan micraatje uit 2006 geworden, ben er blij mee, weer een zorg minder.

Verder ben ik druk bezig met werk en lesgeven, dat is dus echt pittig. Een leuk onderdeel is de begeleiding tijdens de stages, ik haal hier heel veel uit. Liep laatst dus met een stagaire door vphuis over haar stage afdeling, stelde zij mij voor aan 1 vd bewoners die zij vaak verzorgde, vraagt de oude dame: is dat je moeder? Nee zegt zij, dat is mijn docente, nou zegt de dame, ach ja, wat maakt het toch, komt op het zelfde neer, hahaha. ik moest er wel om lachen, de dame moest eens weten hoe mooi ik haar warrige antwoord vond!!

Verder vind ik het best pittig al die veranderingen, dus ben nog al druk met mijzelf.....en weinig hier om een goede steun voor jullie te zijn. Lieve meiden, dikke knuffel voor iedereen die het zwaar heeft nu!

Dublin, jij heel veel succe smet deze laatste wachtweek!

Ivsh, knuffel voor E! Agossie..

Fren, jij weer terug van vakantie en F al helemaal plat geknuffeld?

Caro, wat een schattige foto;s op fb!

AFscheid van kinderatelier was wel heel schattig, ze hadden een mooie tekening gemaakt en lieve tekst, die gaat dus mee. Wie weet wat ik er nog mee ga doen in de toekomst, wie weet is er iets dergelijks te doen daar aan de andere kant van de wereld (U e omgeving ;- )

Geplaatst

Mijn lieve mams zit nu even met Es aan de telefoon. Ze heeft ook al op haar compu gekeken voor de adviezen mbt voorkeurshouding. Ze heeft ze alleen niet op deze compu staan. Heb net dus even een mailtje gestuurd naar vriendin die ook kinderfysio is (heeft met mijn moeder samengewerkt) en zij heeft die handige formulieren als het goed is wel. Ze mailt ze me morgen door. Zal zo met mijn moeder even op internet kijken. Daar zagen we ook al wel adviezen waar mijn moeder ook achter staat. Zal de links straks wel even plaatsen.

Geplaatst

Hier alvast een goedgekeurde link ;-) :

naar rechts: http://www.diakonessenhuis.nl/Patientenfolders/publicatie/80024%20Houdingsadviezen%20(draaiing%20naar%20rechts)%2022-4-2011.pdf

naar links: http://www.diakonessenhuis.nl/Patientenfolders/publicatie/80015%20Houdingsadviezen%20(draaiing%20naar%20links)%2022-4-2011.pdf

Volgens mijn moeder zijn deze adviezen niet alleen goed voor kindjes met voorkeurshouding, maar voor alle kindjes. Ook om beter in slaap te kunnen vallen zijn de oefeningen goed, want dan worden ze lichamelijk moe. Echt actief met ze spelen dus ook al zijn ze nog zo klein.

Geplaatst
Mik je bent er weer bij.

Thanks.. ik bedoelde eigenlijk de facebook groep (ivm filmpje edr) :)

Hoe heet die groep? Dan zoek ik um op.

Geplaatst

Dank voor de link Kaartje en mamma van Kaartje :-) dat eerste tekeningetje is precies hoe Th ligt! Ik neem de print morgen mee naar de osteopaat en zal met hem (en morgenochtend de ha) ook even overleggen over kinderfysio. Er zit er eentje bij de praktijk hier om de hoek, dus we kunnen er makkelijk heen. Wil zo graag voor hem, dat hij zich prettiger voelt.

Geplaatst
Thanks.. ik bedoelde eigenlijk de facebook groep (ivm filmpje edr) :)

Hoe heet die groep? Dan zoek ik um op.

Door dik en dun

Geplaatst

J doet nu alles gewoon zowel links als recht maar hij slaapt wel heel vaak zoals het eerste tekeningetje van de tweede link (voorkeurshouding links). Heb hem nu trouwens weer bij me op de bank liggen want het was weer krijsen geblazen in bed. Nu is hij in slaap gevallen, ik probeer hem zo in z'n bedje te leggen.

Ik ga ook maar eens kijken voor zo'n aerosleep matje.

Eef, goed om weer even van je te horen!

Geplaatst

Wat goed zeg hier die tips, betrokkenheid en hulp! Kaartje wat ontzettend fijn de hulp van je moeder hier!

ik snap niet goed waarom een Aerosleep niet hygiënisch zou zijn? Juist ideaal toch dat je die op hoge temp kunt wassen? Dat merkte ik vooral toen I zo overgaf ( buikgriep)

wij hebben zowel de matras van Aer. Maar ook de topper.

Ons gaf het echt een geruster gevoel moet ik zeggen.

Geplaatst

Wij hebben inderdaad ook de aerosleep dekmatrasje en onderlakens. Alhoewel M nooit een echte buikslaper was, gaf het ons ook gewoon een gerust idee.

Je hebt ze in alle maten (zelfs voor een wiegje). Daarnaast is het, zoals babeth al schreef, goed schoon te houden. Hup, de wasmachine in op een hoge stand. Wij hebben onze aerosleep inmiddels weer van zolder gehaald, volledig goed gewassen en ligt nu op het ledikantje voor ons ijsbeertje.

Geplaatst

Wij gebruiken alleen niet de officiële hoeslakentjes, die vind ik niet prettig aanvoelen maar ons werd verteld dat het ook goed werkt met 100% katoenen hoeslakens.

Geplaatst

Wij hadden er een in de wieg en 1 in het ledikantje.

In de wieg hadden wij normale onderlakens, in het ledikantje van die aerosleep dingen.

Het wiegje hebben wij tot een half jaar gebruikt, toen was M er uit gegroeid. Wij hadden de wieg op onze slaapkamer staan vanwege de bv. Dat vond ik zelf namelijk erg makkelijk.

Ik heb de aerosleep eigenlijk altijd in het ledikantje laten liggen. Rond de leeftijd van 2 jaar is M naar een peuter / kleuterbed gegaan en toen pas heb ik de aerosleep opgeborgen.

Ik heb eigenlijk geen idee tot wanneer het wordt aangeraden. Ik vond het dekmatrasje gewoon handig mbt ongelukjes. Het beschermde namelijk ook het matras. (en een nieuw matrasje is vaak toch weer duurder als een aerosleep ding)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden