Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

nee hoor syl...vind het niet ver rijden! Het is meer dat we een volle week weg willen en ik wil best graag naar de ardennen in de herfst en daarna een dag of vier naar parijs. Maar om dan met openbaar vervoer of vliegtuig te gaan is niet handig...vandaar auto mee. Maar op het moment dat we dan in parijs zijn wil ik de auto wel kwijt kunnen in een veilige parkeergarage en dan het openbaar vervoer kunnen pakken.

We hebben nog wel meer opties hoor...weekje schotland lijkt ons ook wel weer fijn maar misschien minder geschikt in de herfst, weekje londen misschien? Maar parijs ben ik nog nooit geweest ( o ja, 1 keer...toen was ik zes. Spannend verhaal! We gingen met mijn ouders altijd kamperen in frankrijk. Alle vijf mochten we een vriendje/vriendinnetje/verkering meenemen. Mijn ouders waren daar heel makkelijk in. Dus vaak gingen we met een man of 12 op vakantie. Zo ook die keer...met drie auto's! In de tijd zonder tom tom, zonder mobieltje...en mijn mams had zich vergist met kaartlezen dus....per ongeluk dwars door parijs! 1 groot drama om daar elkaar kwijt te raken want hoe vind je elkaar weer? We reden over een grote, brede weg...mijn moeder in paniek en opeens kwamen aan beide kanten, over het voetpad, mijn broer met zijn auto en mijn zwager met zijn auto aan gecrost. Ik vergeet het nooit weer! Maar verder heb ik niks van parijs gezien :) )

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Kwam even om het hoekje kijken hoe het met jullie is, het eerste wat ik lees is het verhaal van Henne, op zo'n moment wil het het liefst even live contact, er is zoveel wat ik dan wil zeggen, de herkenning, zelf weer aan het denken. Ik krijg het er even niet uit maar wil graag reageren. Ga proberen om het later zonder al te veel van de hak op de tak te tikken.

Tool en Esther wat zijn jullie sportief zeg!

J voor jou de vent van de dag award! succes met het stoppen met roken

Ga mijn mandje opzoeken iets de veel geklust deze vakantie gelukkig mag ik woensdag pas werken kan ik nog even bijkomen!

Geplaatst

nee joh spaatje...ben echt niet sportief! Voel me absoluut niet sportief!

Ga lekker slapen en geniet van je laatste vrije dagen!

Geplaatst

Haha Esther wat een apart verhaal!

Ik vind Place d' Italië, schrijf ik dit goed, altijd een leuk stukje. Bij hotels zitten ook vaak parkeergarages en met 100,- kom je best ver. Eten en drinken is iig goedkoper dan in nl en ga vooral naar de Chinees ergens, zo lekker in la France.

Caroline ik mis je late bezoekjes een beetje.

Geplaatst

90 km vorige week...maar dat is een uitzondering!

Syl is dat goed te doen om met de metro parijs in te gaan? Uk ben een kluns hoor maar hoe zoek ik dan op internet?

Geplaatst

Parijs kun je het beste met de metro doen. J weet precies hoe alles werkt ik snap er niets van en verdiep mij er ook niet in.

Bedoel je voor een parkeergarage bij een hotel zoeken? Bij booking. Com kun je dat ook aanklinken volgens mij.

Hè bah alweer ochtend en regen onderweg hier.

Geplaatst

Goeiemorgen!

Syl, lief dat je mijn bezoekjes mist! Ik was het weekend uit logeren, tot half 3 zitten kletsen zaterdagnacht met mijn vriendin en om 4 uur ging zoontje huilen en om kwart over 8 was het hele spul weer wakker... Dus veel te weinig geslapen, vandaar dat ik er gisteren al vroeg in lag... Maar ik zal vanavond weer langskomen hoor! Hoewel ik nog steeds moe ben dus of het laat wordt?

Ik kan natuurlijk ook niet meepraten over het belangrijkste thema van de afgelopen dagen: doorgaan of stoppen, dus vandaar ook dat ik er minder was...

Geplaatst

Lieve Henne. Klote dat je zo aan het worstelen bent met wat je zou moeten doen. Het is zo moeilijk allemaal. Wat is wijsheid? Tja, dat kan alleen jij en J bepalen/aanvoelen.

Ik heb zelf nooit echt een zw mogen ervaren, dus op dat punt kan ik niet mee praten, maar de worsteling van wat is wijsheid herken ik wel.

Ik heb zelf altijd gezegt dat mijn gezondheid voor staat. Toen in mei bij mij de cyste er was begon mijn gedachten te spelen, waar doe ik goed aan? Mijn man moest het maar van de zijlijn aanzien, hij had eerder het idee dat de grens bereikt was, maar ik had dat nog niet. Ik wilde hoe dan ook nog een poging doen. Achter af gezien ben ik daar wel blij mee, maar op dat moment voelde ik dat ik mijn grens bereikt had, of misschien zelfs overschreden had. Dit wil ik niet nog een keer doen. Het gaat ten koste van mijn lijf, en dat voelde niet goed. Op dit punt kon ik, hoe moeilijk ook, de beslissing nemen om hierna niet meer een poging te gaan doen.

Tuurlijk is het voor ieder anders, ik spreek hier puur uit mijn eigen gevoel en ervaring. Iedere situatie is anders en ieder mens is anders.

(He, gatever, nu zit ik toch weer met tranen in mijn ogen nu ik het zo opschrijf)

Lieve Henne,

deze is voor jou :positive energie:

Geplaatst

Net het zkh aan de telefoon gehad. Morgen ochtend om 7 uur melden, en om 8 uur OK. Ik ben de 1e, wel erg fijn, hopelijk morgenavond weer thuis.

Vandaag een vrije dag, het huis aan kant maken, bed verschonen en boodschappen in huis halen.

De spanning is toch wel goed te voelen .....

Geplaatst

Guusje alvast heel erg veel succes!!! Hopelijk slaap je een beetje vannacht en inderdaad fijn zo vroeg, hoef je niet de halve dag te stressen... Morgenavond lekker thuis!

Geplaatst

Dank jullie wel.

Rubster, ik heb nooit Lucrin of iets anders gebruikt voor de endo. Ik heb ook geen idee of ik na de operatie iets moet gebruiken.

Ik vraag me nu eigelijk wel af waarom de een wel Lucrin moet gebruiken, en ik niet? Misschien omdat ik alleen (zover bekend) alleen een endo cyste in mijn eierstok heb? Ik zal het morgen eens vragen.

Geplaatst

Guusje heel veel succes morgen, fijn dat je meteen aan de beurt bent hoef je niet te wachten en snel weer naar huis.

Vandaag alles in orge thuis zodat je de komende dagen niets hoeft te doen.

Caroline korte nachten dus voor jou en je hebt misschien toch meer slaap nodig nu.

Alweer bijna 14 wk.

Ursela voor jou ook korte nachten las ik in het aug. topic. En als je beide niet slaapt dan wordt het knorren tussen jullie 2.

Is het weer wel lekker of ook veel regen net als bij ons :-(

Ivfsh jullie gaan voor neutrale kleuren op de kinderkamer, grijs vindt ik altijd sjiek, heel mooi!

Tool succes met de acu vanmiddag, ik ga om 12.00

Wel besloten om het in nu op een laag pitje te zetten en in november weer beginnen, ook druk de komede tijd.

Vannacht gedroomd dat ik met Spaatje en Henne aan het lunchen was en samen met een oud collega arbo arts en praten over stoppen.

Ivfsh kwam ook nog even langs dus vanmorgen moe opgestaan. Een stukje verwerking laten we maar zeggen.

Geplaatst

Guusje, als je verder geen endo haarden hebt, is het ook niet helemaal nodig lijkt mij. Ik heb veel endohaarden. En niet op mijn eierstok. Maar wel tussen baarmoeder en blaas en baarmoeder en endeldarm.

Sylvino, rare droom weer vannacht. Wie weet een stukje verwerking. Ik doe dat ook wel 's nachts.

Caro, jij hebt je slaap hard nodig volgens mij. maar wel de magische 13 weken grens gehaald. Vind het zo leuk voor jullie.

Hier ook ontzettend moe. Slaap niet zo lekker vanwege mijn gebit. Pijn valt mee, maar heb voor mijn gevoel een mega dikke wang. En voelt erg zwaar aan. Maar het moet de tijd hebben. De 1e hechting is er al uit.

Vrijdag mijn 1e acupunctuur gehad. Voorlopig ben ik daar nog niet klaar. 13 september weer.

Ga nu weer aan de slag.

Geplaatst

Zover ik weet heb ik geen endo haarden. Dus zal dat het verschil zijn. Tijdens de vorige operatie had ze wel endo puntjes gezien, maar heel klein. Ben benieuwd wat ze morgen zal zien.

Guusje, als je verder geen endo haarden hebt, is het ook niet helemaal nodig lijkt mij. Ik heb veel endohaarden. En niet op mijn eierstok. Maar wel tussen baarmoeder en blaas en baarmoeder en endeldarm.

Geplaatst

he meiden, lig even verplicht plat... vanmorgen brood gehaald, maar moet dan op de terugweg een bergje op naar ons app. Kwam terug helemaal bezweet, buiten adem en steken in mn rechterzij... die zijn nu, een uurtje later eindelijk weg. Even pas op de plaats dus. Maar wel tijd om even bij te lezen dus.

Henne, ik kan niet uit ervaring reageren op je verhaal, maar ik begrijp je gevoel en standpunt heel erg goed. Ik zou willen dat ik je raad kon geven, of op een andere manier zou kunnen helpen, maar meer dan zeggen dat ik aan je denk kan ik helaas niet...

Es, ik was in maart in parijs voor mn werk en zat toen in een holiday inn in het 13e arrondisement (geloof ik). Ik was met mn baas met de auto, hotel heeft prive parkeergarage en was niet duur. Vlakbij metro en dergelijke, dus je zit overal zo. Mocht Parijs t niet worden, dan kan ik je Berlijn in die periode zeer aanbevelen. Een geweldige stad, zeker in de winter, met overal gluhwein stalletjes en dergelijke :-)

Guus, fijn dat je morgen de eerste bent. Hoop dat het meevlt en je morgen lekker weer thuis bent!

Ivf, leuk, aan het kamertje bezig! Wij wilden eerst ook grijs, maar hebben nu super leuk behang van lief-lifestyle gezien dat we gaan gebruiken, of in de meisjesvariant, of in de jongensvariant. Maar eerst mar eens uitmesten als we terug zijn... Oja, iemand vroeg of we vertellen wat het wordt: ja dat gaan we doen, dus nog 1,5 week wacten :-)

oja, sinds 2 dagen begint mn buik ineens te groeien. Vin maakt vandaag een buikfoto die ik dan hoop te plaatsen...

Ik ga mn bikii aandoen en verplaatsen richting zwembad. tot snel allemaal!!

Geplaatst

Fren leuk dat je buik (eindelijk) gaat groeien! Maareh... brood halen is op vakantie de taak van mijn vriend, vindt ie zelf ook leuk hoor, dus ik zou het Vin maar laten doen de rest van de vakantie. Overigens herken ik die steken als ik wandel, maar dat is dan meestal in mijn onderbuik en niet in mijn zij...

Geplaatst

is rechtsonderin mn buik inderdaad, achter mn heupbot zeg maar. Heb ze tijdens het wandelen niet, maar was nu echt reactie. Is nu weer weg, maar heb nog niet eerder gehad dat het echt wel een uur aanhield. Enne, vin brood laten halen houdt in dat we ontbijt overslaan en lunchen... en dat hou ik echt niet vol, haha.

Geplaatst

lieve meiden die helaas in de situatie zitten waarin stoppen of doorgaan een 'issue' (weet er even geen ander woord voor, sorry) is. Ik denk aan jullie maar kan er weinig zinnigs aan toevoegen verder.

Ik weet dat de keuzes die jullie maken met jullie hart en soms met verstand gemaakt worden en deze zijn dan ook nooit de verkeerde. Ik wil jullie laten weten dat ik aan jullie denk en jullie heel veel sterkte wens met alles, of jullie nu tussen pogingen in zitten of gestopt zijn...

Liefs Sab

Geplaatst

Guusje, heel veel succes morgen! gelukkig al vroeg aan de beurt, denk dat je wel naar huis mag! zal een kaarsje voor je laten branden, ben toch thuis, kan er ook niets misgaan. Morgen denk ik strijkdagje. Vandaag nog alles wegwassen, morgen ook nog een beetje en dan woensdagochtend gaan we naar de ikea voor de expedit boekenkast, die van 185 cm voor in onze waskamer. en dan ook meteen doosjes erbij om alles mooi op te bergen. Het wordt nog eens wat met ons huisje, hihihi.

Fren, ik zou V. idd de volgende keer het brood laten halen. Ben je wel voldoende aan het drinken? idd goed idee om even pas op de plaats te maken en gaaf dat je buikje aan het groeien is. Ben benieuwd naar de buikfoto!

Syl, hoe was de acu? idd voor mij vanmiddag de eerste keer. Ben benieuwd. Neem mijn dossier mee. zal ook nog wel vragen en zo moeten beantwoorden. hou jullie op de hoogte ;-).

Henne, hoe is het met jou? eerste werkdag na je vakantie weer. Is het beetje goed gegaan? na een vakantie is het altijd weer even erin komen, yak.

San, ik geloof dat ik jou helemaal gisteren vergeten ben, sorry meid!!! Goed dat je bij de ha bent langsgeweest en dat hij je grootste angst en onzekerheid heeft kunnen wegnemen. Fijn dat het ook zo goed voelt dat je gestopt bent met de bv en het kolven. LIjkt me toch wel een belasting, zeker als het niet loopt zoals het zou moeten lopen. Gelukkig kun je nu meer genieten!

Een paar moeilijke slapers hier nog, Ruby, vanwege de tandpijn en hoe is het met je tennisarm?

Geplaatst

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: Even afstand en rust

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze om met vit D en omega3 immuunsysteem te reguleren

Sylvino: beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven.

Voortraject:

Guusje: 6 september rechter eierstok verwijderen.

Tool: start begin oktober (bij bongi),

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Miki: cryo ronde in september? Augustus uitgesteld ivm buikding. Onderzoek loopt.

Behandeling:

Oi, niemand?

Zwanger:

Laika: 29 augustus controle 33 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Dublin: 5 september controle 27,5 weken (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: 15 september controle bij 24 weken (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline (tweeling!!): (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg.

Heb mezelf even aangepast, want ik zal denk ik niet meer in september, maar in oktober starten, omdat mij lichaam besloten heeft niet mee te werken aan een 26-daagse cyclus, grmbllll

Geplaatst

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: Even afstand en rust

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze om met vit D en omega3 immuunsysteem te reguleren

Sylvino: beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven.

Voortraject:

Guusje: 6 september rechter eierstok verwijderen.

Tool: start begin oktober (bij bongi),

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Miki: cryo ronde in september? Augustus uitgesteld ivm buikding. Onderzoek loopt.

Behandeling:

Oi, niemand?

Zwanger:

Laika: 29 augustus controle 33 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Dublin: 5 september controle 27,5 weken (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: 15 september controle bij 24 weken (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: 14 sep controle gyn (17w5d), 17 sep pretecho! (18w1d) (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline (tweeling!!): (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden