Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pauze

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje:?

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Henne: laatste cryo's niet goed ontdooid...

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Kaartje: 23 juni tp, 7 juli testen

Guusje: 2 juli TP - 14 juli testen (bloedtest)

Sab: aanmelden op cd1: ergens tussen 7-15 juli??

Zwanger

Laika: 29 juni controle 24w1d

Babeth: 11 juli controle gyn. 35w. (uitgerekende datum 15 augustus)

Ceeke: 11 juli echo

Witje: 12 juli extra groeiecho i.v.m. groeiachterstand van de kleine door verminderde werking placenta door hoge bloeddruk van mams (uitgerekende datum 20 augustus)

Simba: 14 juli controle vk 39w2d (uitgerekende datum 19 juli)

Dublin: 19 juli 20 weken echo met 20 w en 5 dagen

Ursula: 20 juli bevallingsbeoordeling, (uitgerekende datum 30 juli)

Dublin: 21 juli controle gyn. 21w

Ivfsh: 22 juli echo 15w5d

Caroline: 22 juli eerste echo!!

Fren: 22 juli 2e echo 10w0d

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verwerken en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pauze

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Nico: 30 juni intake in DD gehad, pauze verlengd tm september, start eind september/begin oktober (bij bongi), nu meds bij elkaar sprokkelen

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Zwanger

Witje: 12 juli extra groeiecho i.v.m. groeiachterstand van de kleine door verminderde werking placenta door hoge bloeddruk van mams (uitgerekende datum 20 augustus)

Nieuw hoofdstuk na mmm

Geplaatst

Ceeke helemaal verbaasd over je goede bericht, gefeliciteerd meid. Een wonder!!!

Nico gefeliciteerd met je mamma!!!

Babeth gelezen dat het even wat minder gaat, heel vervelend maar fijn dat je snel bij de psycholoog terecht kunt. De komst van jullie meid komt ook dichterbij. Heel spannend voor jullie en ook een beetje voor ons :-)

Lees er een Bertje snel overheen dus als ik meiden vergeet sorry.

Voor iedereen een dikke knuffel!!!

Geplaatst

Meiden, heb het lijstje weer even aangepast. Er was een oude gecopiëerd en geplakt. Maar volgens mij klopt hij nu weer.

Verder geen tijd om te reageren. Speciale dikke knuffel vandaag voor Babeth, Sandra, Kaartje en Ceeke. Tot later!

Pauze

Voortraject

Nico: 30 juni intake in DD gehad, pauze verlengd tm september, start eind september/begin oktober (bij bongi), nu meds bij elkaar sprokkelen

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Zwanger

Nieuw hoofdstuk na mmm

Geplaatst

Vanmorgen mailtje gestuurd naar assistente van DD. Ik mag stoppen met utrogestan zodat menstruatie op gang zal komen.

Vandaag drukke dag op werk en ook nog nachtdienst vandaag. Echt waar ik allemaal zin in heb. Volgende patient zit al weer klaar. Ga dus maar weer aan het werk.

Geplaatst

gatverdamme Kartje, wat een super klote nieuws zeg, bleh! misschien had je er zelf al een beetje rekening mee gehouden maar toch..

Sterkte meisje.

Ik ben naar de speeltuin, pfew t waait hier als een bezetene en de zon is er maar echt sporadisch...

Nico congrats met muti :-) Enne die kilo's van t weekend zijn eraf maar ivm vorige week donderdag is er nog maar 5 ons af, oeps...maar ja eigen schuld dikke buik :-) We gaan nog voor 3 kilo deze week, dit weekend geen plannen en hoe heet het ook is, geen alcohol en geen bbq voor ons, gewoon gezond eten! Ik hou je op de hoogte, want nu gaan er echt pas kilo's af die er nog niet eerder af waren, dus das best interesting haha.

Nu echt buiten spelen, toedels meiden

xx

Geplaatst

record verbroken? 2,5 uur niets geschreven op ons topic, ligt iedereen voor pampus? hihi

Geplaatst

Misschien wel. In mijn geval meer een geval van druk op het werk in combi met toch even niks te vertellen hebben. Wil eigenlijk gewoon even niks. Ben moe, heb hoofdpijn en ben alles even zat.

Geplaatst

Miki snel beginnen dan maar met die prednisolon als dan de klachten verminderen.

Eef, moeilijke periode in jullie leven en wat heb je dan toch een mooie lieve woorden voor anderen, superlief mens ben je!

Zara, voor jou geldt eigenlijk hetzelfde als voor Eef, altijd zo lief voor een ander, denk je goed aan jezelf??

Ursela, wat een grap! Vandaag beter opgestaan? Of zijn het toch de vliezen? :-)

Babeth, hoe voel je je vandaag? Fijn dat nog terecht kunt bij de psych, kun je nog lekker voor de bevalling je hartje luchten. En wat een ge-wel-dige foto's heb je gemaakt, ziet er fantastisch uit jullie kamertje!

San, ik snap dat je het moeilijk vindt allemaal, logisch maar ik vind dat je de juiste keuzes maakt hoor. Niet dat je daar wat aan hebt natuurlijk ;-)

Nico, you go girl! Enne, op je ouwe dag gewoon wat minder sporten hihi, hier hetzelfde verhaal, ook leeftijd? WHAHAHHAA

Ik werd onderbroken en ben t kwijt, later terug...

Geplaatst

Kaartej wat K*T zeg. Iets anders kan ik niet zeggen. Sterkte en dan ook nog nachtdienst, hopelijk laten ze je met rust vanacht!!

Oh ben vanmiddag met dinnetje in de stad geweest. 2 zwangere waggeleenden hadden veel bekijks hihi. Nog 2 paar slippers gescoord voor 15 euries dus geen gebuk meer voor mij!!!! Wel helemaal kapot nu en veel pijn. Maar goed ook heerlijk op terras gezeten en aan de koffie en mensenkijken. Heerlijk.

Heb nog contact gehad met werk en heb nog genoeg vakantie uren staan dus plak achter mijn verlof nog 4 weken vakantie, heerlijk met het oog op ook nog een verhuizing!!!! Dan van eind november tot 9 jan 18 uurtjes in de week en daarna pas weer mijn 28 uurtjes per week. Morgen nog 1x 2 uurtjes naar het werk en dan mijn verlof. Heerlijk!!!!!!

Sab was het lekker in de speeltuin??? Geen regen gehad?? Hier af en toe wat druppeltjes en de rest waaide over. Ook nog wat zon gehad dus perfect weer voor een hoogzwangere.

Geplaatst

Kaatje, ik snap dat je laatste hoop nu aan het vervliegen is. Ik hou nog een sprankje vast, gewoon omdat ik wil dat de wonderen die de wereld nog niet uit zijn bij jou aankloppen! Sterkte.

Eef, was er helemaal stil van. Hoe jullei bezig zijn met jullie toekomst en daarin ook de afscheid van jullie kinderwens een plek weten te geven. Ik heb er veel vertrouwen in dat het jullie zal gaan lukken, vind dat jullie sterk, mooi , krachtig en vol liefde naar elkaar en anderen toe bezig zijn. respect.

Lijkt me inderdaad een 'fijn' (relatief) gesprek. Vooral ook omdat je bv kan uitsluiten dat als je dit of als je dat had gedaan de uitkomst anders zou zijn geweest. dat is gewoon niet. Goed om toch bevestigd te horen tegen de huisspoken.

Vandaag manlief met koffie op bed wakker gemaakt. En met merel wat oude dametjes bezocht. poewee, ik voelde me beetje schuldig. Er was geen land te bezeilen met merel vandaag en dan heb ik geen zin om thuis te zitten kniezen. Dus toen maar een voornemen uitgevoerd om wat eenzame lieve oude dames te bezoeken met merel. Krijg je te horen bij afscheid..dit ga ik me wekenlang herinneren, ben zo blij dat jullie langskwamen. Dan voel ik me haast schuldig, dat ik het niet vaker doe, dat ik het alleen vandaag deed omdat merel zo lastig was, dat ik lekker koekjes eet en het eigenlijk een gebaar van niets is. Dus meiden, ik kan het aanraden, je maakt er mensen op een heel makkelijke manier super gelukkig mee.

Nico, draaft lekker door???

Simba, aaaaah, ik vind het zo spannend, ongi-gevoelens...dat kan erop duiden dat.......

Henne, beetje energie terug?

Ceeke, een felicitatie voor jullie kleintje!

Geplaatst

hoi meiden

Kaartje ik heb met je te doen, het gevoel wat je omschrijft is wel herkenbaar!!!! denk lekker aan jezelf en voel je naar hier zeker niet schuldig of wat dan ook, veel kracht en sterkte, ook voor je man!!!!Verdorie ik had het ook zo graag anders gezien......een knuffel van mij.

Sab, het is inderdaad erg fijn dat ik nog voor de bealling terrecht kan, achteraf denk ik misschien was het nu echt nodig, zeker omdat het weer wat beter gaat maar ik weet zeker dat ik er goed aan doe......beetje kunnen genieten in de speeltuin? hier is het de hele dag droog geweest, lekker!

Simba wat een lekkere luie beesten.....groot gelijk dat ze even mee plat gaan haha succes meid, het duurt nu misschien nog maar heul efkes...

Ursela wat leuk als je bij het weggaan die reacties hoort, voel je niet schuldig hoor, kan me juist ook wel voorstellen dat als Merel wel "goed" handelbaar is je je op andere dingen richt, en ach, wie weet volgen er straks meer van die bezoekjesm niet vanwege Merel maar gewoon omdat het je goed bevalt!

Henne, heb jij al uitsluitsel van je werk en het ziekenhuis?

sjonge wat is het rustig hier vandaag!!

Ik ben vandaag even bij mijn moeder geweest en daarna bij mijn werk, weer even bijgekletst, nog wat dingen doorgenomen, was wel prettig.

Iemand nog een tip hoe we de hond duidelijk maken dat hij niet met volle mond moet blaffen? jeetje, hij had net zijn gulzige bek vol brokken en daarbij wat spaghettini (ja die kleine stukjes) en toen ging de bel, terwijl ze in zijn achteruit gaat luid blaffen en ja, het vloog alle kanten op!!! haha het zag er niet uit......alles verspreid over de vloer

Geplaatst

Hahaha babeth, wat jammer dat je dat niet hebt gefilmd, geweldig!

Ik heb niet zo veel te melden... braaf gewandeld vandaag, wel slecht naar de Mac geweest vanavond, om het begin van de vakantie te vieren... Moet een keer kunnen maar was de eerste keer sinds ik zwanger ben en zit nu weer met mijn broek open, pfff... viel niet zo goed. Maar verder mag ik niet klagen.

Als ik te snel opsta soms een steek links of rechts. Ben nog wel bij elke wc beurt aan het broekloeren, voel af en toe wat lopen, jullie kennen het wel en dan zo bang dat ik rood zie... toch steeds wat afscheiding gelukkig, jeetje, wat zal ik blij zijn als ik over 2 weken de echo heb... en dan weer wachten tot de volgende...

Geplaatst

Babeth, ik moet enorm lachen om je hond. Blaffen met z'n mond vol! Ik zie het helemaal voor me hahaha

Ik heb geen tip trouwens ......

Geplaatst

Rustig geweest hier vandaag. Kaartje, uit je berichtje maak ik op dat je weinig hoop hebt gekregen uit dd, en dat je verschrikkelijk baalt. En dan net veel werken en dienst, lieverd een hele dikke knuffel van mij hier xxx

Babeth, mooi verhaal van je hond!

Ursela ; - ) lekker op stap en afleiding voor Merel, en dan heb je gelijk een goeie daad verricht, hoezo 3 vliegen in 1 klap? Dankjewel voor je lieve woorden. Ik ben heel blij dat we naar het afsluitgesprek gegaan zijn, toch wijzer geworden, en kan het nu beter plaatsen allemaal. Het was ook erg fijn dat het een menselijk normaal gesprek was. Doordat het zo liep was het voor manlief ook mogelijk om het verdriet er te laten zijn en emotie te laten komen. Het is raar om te schrijven maar het had een helend effect en ik denk dat het bij mij veel zeer heeft weggehaald. Altijd stiekem dat gevoel, als we eerder waren begonnen, als niet dit was gebeurd, als niet dat, etc. ( ongeval, werkeloosheid, uitstel zelf blijven proberen etc etc) En ook een stuk boosheid naar manlief toe (tot en met ruzies in verleden thuis over wel of niet de laptop op schoot.....). Alles kon besproken worden, ook mn boosheid van de laatste dagen, en hij benoemde het nog eens, dat het er bij hoort, en onderdeel is van rouwproces, wat je niet op een regenachtige middag doet. Ook werd ik helemaal overspoeld door liefde voor mn mannetje, dankbaar hoe hij met de situatie omgaat. Heel raar om mee te maken, al die wisselende emoties, en dan bij zo'n afsluitgesprek met ivf arts. maar ook zijn ballonnen doorgeprikt (heb stiekem altijd het gevoel had dat het alleen bij manlief zat ondanks dat ik nu 39 ben, en het ligt qua slagen behandeling dus voornamelijk bij mijn eicelkwaliteit. Het was voor ons niet weggelegd, en ook niet tien jaar geleden, door dit probleem.

We zullen ons dit gesprek nog heel lang herinneren en raar om hier zo te schrijven, met een goed gevoel. En het is ook gek maar nu we het oplaten van de ballonnen naar het weekend verplaatst hebben om er samen de tijd voor te nemen, kijk ik daar ook naar uit, het samen te beleven deze periode af te sluiten. De emoties hierover zullen altijd wel wisselend aanwezig zijn, en vast nog wel eens flink de kop op steken, maar het enige wat er op zit is het er te laten zijn en kijken naar wat er wel is.

Iedereen even een knuffel, denk aan jullie en ben trots op de mooie scorelijst zwangeren op ons topic!!! Meiden helemaal top, en het leuke is, een aantal snelle bevaldata binnenkort.....;- )

Geplaatst

Lieve Eef,

Ik vind het zo mooi en fijn te lezen dat je het altijd over je lieve mannetje hebt! Ik mag mezelf ook erg gelukkig prijzen met mijn man, en daar ben ik zo dankbaar voor.

Wanneer komt hij weer terug uit Parijs? Of vermaak je je wel nu hij er niet is?

Geplaatst

Ga hem vanavond om 23 uur van het station ophalen in A'dam en eens even heel erg knuffelen, zin in!

Guusje, denk aan je enne.....je weet wel he, de positieve vibes zendr ik naar je toe!!!! (ben geen jomanda, maar je begrijpt wat ik bedoel ;-)))

Geplaatst

Pauze

Voortraject

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Zwanger

Laika:26 juli controle 28 weken

Eef, wat een mooie posts plaats jij hier toch! Fijn dat het eindgesprek in het VU goed is verlopen. Ik vind je idee van de ballonnen ook heel mooi en ik vind het ook zo lief dat je nog steeds zo begaan bent met iedereen hier, echt, als karma bestaat dan komt er nog heel veel moois op jouw pad, dat kan niet anders.

Kaartje, wat een rotnieuws...heel veel sterkte.

Fren en Ceeke, van jullie heel fijn nieuws, super die kloppende hartjes!

Nico, gefeli met je moeder!

Hier alles goed, op mijn werk is het alleen echt belachelijk druk en mijn collegaatje is afgelopen maandag met 32 weken zwangerschap plots uitgevallen nadat ze naar de vk was gegaan met buikpijn. Ze mag niet meer werken want de buikpijn wordt waarschijnlijk veroorzaakt door haar drukke baan en de stress. Gevolg: ik kan nog twee keer zo hard werken maar ja, ik ben ook 25 weken zwanger. Mijn baas is wel heel lief en stuurt me steeds op tijd naar huis maar het werk blijft natuurlijk gewoon in stapels op mijn bureau liggen. Mijn vervangster is nog niet goed ingewerkt (daar heb ik eigenlijk geen tijd voor) dus het loopt allemaal voor geen meter. Weet ff niet meer zo goed hoe ik dit nou moet aanpakken...Ik probeer maar goed naar mijn lichaam te luisteren en op tijd te rusten maar verder...

Kindje doet het gelukkig nog steeds goed!

Liefs, Laika

Geplaatst

Nou, lig Ik hier ook een keer in alle vroegte t typen. J gaat vandaag naar duitsland en liet de wekker om vier uur aflopen.....ben zo wakker als war. De hele drukke werkdag van gisteren raast nog door m'n hoofd. We hadden smiddags een teamsessie en dan komt er altijd veel op je af. Hopen dat ik zo nog even slaap want moet vandaag ook nog tot half zes en bovendien komt er vanmiddag een klant meekijken.

Ik wil ook nog even kwijt dat ik het op het moment moeilijk vind om om de verhalen te reageren. Veel raakt me zo dat ik niet meer weet wat te zeggen. Na onze eigen teleurstelling van de cryo's is het schrikbeeld van einde verhaal weer hevig in beeld en dat maakt de verhalen van Eef en ruby heel confronterend. Meiden die aan hun laatste kans bezig zijn, de moeilijke momenten tijdens zwangerschappen, de angst van prillen zwangerschappen....het is op het moment een beetje teveel 'ellende' voor me om nog de juiste woorden te vinden. Gelukkig ku nen andere meiden hier dat wel en hoe.... Krijg er soms kippenvel van.... Maar blijf het moeilijk vinden om dan zelf alleen van die ego berichtjes te plaatsen.

Nog wel even reageren op laika dan, ....is het een optie om al het werk een week opzij te schuiven en prioriteit te geven aan inwerken? Nee natuurlijk als ik het zo zeg, maar misschien is het niet zo erg als dingen een week blijven liggen als je het daarna met z'n tweeën op kan pakken? Deadlines daargelaten uiteraard.... Even nu pas op de plaats, niet aan chaos en druk denken, maar investeren in de oplossing. Makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik uit ervaring.

Lieverds, ik ga een poging doen nog een paar uur te slapen. Dikke knuffel,

Henne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden