Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther klinkt leuk. De foto van de eitjes bakken bij jou thuis? Mooie keuken!

Henne wat een verhaal en zo jammer als je niet komt zaterdag. Als je je bedenkt geen probleem natuurlijk.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even een vraagje.

Witte kasten, zwart bed en grijs eiken vloer. Wat voor een behang of verf zou je er dan bij doen?

Oh leuk, intereieurs (vandaag nog weer eens gehoord dat ik meer met mijn creatieviteit moet doen, ga dus je voorbeeld volgen en meer knutselen ed Ruby!)

Wit-zwart en grijs eiken is op zich natuurlijk hartstikke neutraal, dus daar kan alles bij. Wil je het warm, rustig, koeler... modern of juist wat klassieker... Met bijvoorbeeld een grijsgroene kleur wordt het heel naturel en toch warm, met een lichte lila wordt het meer romantisch en wat warmer, rood maakt het heel strak en stoer, paars pf petrol wordt juist weer aparter, een warme rozerode kleur geeft het denk ik een hele luxe uitsraling etc etc. Het enige wat ik persoonlijk niet zou doen is hele felle kleuren groen/blauw (bijv lime of de kleur van mijn autootje;-)) en kleuren als oranje/geel. Dat vind ik gewoon bij zwart zelf niet zo mooi, maar dat is een kwestie van smaak.

Ik ben overigens ook heel erg voor één of twee muren in een meer sprekende kleur en de andere muren neutraler. Dus bijvoorbeeld wit bij de kasten of heel zacht grijs bij de vloer. En naast een kleur op de muur een kleine accentkleur kiezen voor accesoires. Wij hebben zelf bijvoorbeeld hele lichte neutrale muren, deels grijs en deels beige met aan één muur een enorme foto van een bamboebos met allerlei tinten groen/grijs. Bed en vloer zijn berkenkleur. En naast al dat neutraal heb ik dan roze/rode plaids, dozen en lampjes. Hmmm.....ik voel een thema opkomen: slaapkamerfoto's ter inspiratie voor Ruby. Even kijken of ik er snel eentje kan vinden... Deze zijn van toen het net opnieuw behangen was, dus inmiddels is het allemaal wat meer 'aangekleed'.

[ATTACH=CONFIG]2669[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2670[/ATTACH]

Wat ik ook altijd fijn vind, is om bij de bouwmarkten flink wat van die proefstukjes behang te verzamelen en het dan in de kamer zelf bekijken. Dan zie je opeens wat je vloer mooier maakt of wat er juist bij doodslaat.

Geplaatst

jemig Henne, das een hele mond vol... Maar klinkt wel alsof het veel herkenbaarheid oproept. Het is in ieder geval de moeite van het proberen waard denk ik, of niet? En als dat inhoudt dat je pas op de plaats moet maken en voor jezelf moet kiezen , dan moet je dat vooral doen. Belangrijkste is nmu dat je weer helemaal lekker in je vel komt te zitten, voor - maar vooral ook los van - de cryotp. Miki is daarin een goed voorbeeld denk ik... kijk waar haar zoektocht en rustpausze toe geleid hebben. Maar, makkelijk is het zeker niet. Het zijn belangrijke keuzes die je moet maken, zeker tav je werk. Denk dat je goed op weg bent hoor, met de werkster, de nieuwe auto. Hou dat vol!!

Mik, spannend, maar je hebt het overleefd!

Es, klinkt als een heerlijk dagje freubelen!

Rubster; poe, das een lastige... denk dat ik zou proberen de kleur van de vloer door te trekken naar de muren, wellicht met uitzondering van de muur achter je hoofdeind. Misschien is het wel heel mooi om die ook zwart te doen. Wel heftig, maar kan heel chic zijn!

Geplaatst

Henne, wat een verhaal. Wat een ongelukkige combinatie van veel factoren en dat dat dan zulke drastische gevolgen kan hebben. Ik ga eens even heel dankbaar zitten wezen voor dat lijf van mij waarin alles het zomaar doet. Nou ja, behalve een embryo vasthouden maar ach... Een kniesoor die daarop let :-)

Doe wat goed voelt, meisje xx

Geplaatst

Meiden, de muur achter ons bed. Zijn de achterkanten van de kledingkast. Dus dat zal eerder een behangetje worden. En tegen de muur bij het voeteneind komt een grote licht eiken kast, wel strak model te staan. Die stond eerst beneden, maar vind het te groot. De slaapkamer is de helft van mijn beneden woonkamer. Volgen jullie het nog een beetje?

Ik ga het oude theekastje van oma schilderen in forel wit, maar die gaat naar beneden ipv van die grote kast. Ook de plinten worden forelwit. Eventueel oude nachtkastjes die ik ook wil gaan schilderen ook forel wit. Maar de hele breedte van de slaapkamer is raam. De andere kant heeft 1 deur en een nisje. We gaan zondag eens kijken met inrichten hoe het allemaal gaat uitkomen.

Hou jullie op de hoogte.

henne, je moet echt iets met binnenhuisarchitect gaan doen. Je bent daar zo goed in.

Geplaatst

Joh henne wat een verhaal ! Klinkt logisch wel. heb zo'n respect voor de manier en vasthoudenheid die jij hebt! Wel pittig om te besluiten een langere pauze te houden.

Syl dat is mijn keuken ja.

Geplaatst

Wauw meiden....even een hoeraatje voor Voorburg. We hadden een gesprek met één van de twee fertiliteisartsen en zij vindt het geen enkel probleem als ik prednisolon wil proberen. Ze vertelde dat ze jaren terug wel af en toe mensen cortisonen (prednison) gaven, maar dat het nooit echt iets geworden is om verder wat mee te doen. O.a. ook wel omdat het iets is waar het hoofd van de afdeling 'niet in geloofd'. Maar degene die we nu spraken vindt het juist wel plausibel klinken. Ze vindt het zelfs wel interessant om te zien wat er gaat gebeuren :-) We hebben afgesproken dat we het prednison verhaal afstemmen met dr Pfeiffer en de huisarts vragen de controlle te doen. Ze willen dan in Voorburg wel graag op de hoogte blijven van uitslagen e.d. en ze was ook blij met het artikel dat ik van dr Pf. had. Maar ze ziet dus absoluut geen reden om het niet te doen, zekerz zo'n lage dosis niet. Ben echt zooooo blij met ons ziekenhuis en het team daar!

Ook nog even over mijn cyclus en de timing gehad. Ze ziet geen reden voor ons om te haasten. Een langere cyclus met minder dagen bloeding is geen teken van naderende overgang/slinkende ei reserve. Het is waarschijnlijk nog wat van slag door de laatste icsi. Niet druk om maken.

We hebben afgesproken dat ik e.e.a. van adviezen van Pf nog even doorstuur en dat we dan in het nieuwe jaar ons weer aanmelden.

Kortom: een positief gesprek dat me veel rust heeft gegeven. En verder heb ik een afspraak kunnen maken bij een andere haptonoom, voor volgende week vrijdag. Ook blij mee.

Lieverds, ik hoop heel erg dat ik zaterdag toch kan komen, maar ik reken er niet op. Ik kan heel erg verstandig zijn als het nodig is ;-)

En Ruby, als het om de achterkant van de kasten gaat, kun je ook overwegen om stof te spannen. Mijn zus heeft dat tegen de achterkant van de piano, die dwars in de kamer staat. Zij heeft dezelfde stof als de gordijnen genomen, wat een heel rustig effect geeft. Ja, iets doen met binnenhuisarchitectuur....wilde ik wel, maar ging mijn hersens zeg maar missen. Is best lastig dat ik zowel mn handen als mn hersens moet gebruiken om lekker in mn vel te zitten. Geneeskunde was daar redelijk ideaal voor, nu moet ik het met hobbies oplossen. Moet van de arts van vanochtend proberen elke dag even piano te spelen. Want daar word ik waarschijnlijk juist minder moe van ipv moeier. Bij de bieb ook drie boeken over hoog sensitiviteit aangevraagd. Benieuwd wel of ik daar herkenning in vind. Vind het nu zelf een beetje vaag klinken, alsof ik een beetje aandachtsvragend watje ben haha.

Pfff, ik ben zo opgelucht. Maar dat merken jullie denk ik al wel ;-)

Geplaatst

Henne, goed bezig. Hoe dubbel uitstel ook voelt, ik juich al je stappen toe. En vind het ook verstandig dat je prikkels minimaliseert. Gezelligheid fijn, maar niet als je lijf erna nog lang op tilt staat. Ik weet feilloos hoe dat is. En ook hoeveel onbegrip daarvoor is! Maar des te sterker als je nu even voor jezelf kiest. Ook echt ff nodig!

Hoe was het in Voorburg, daar net nog heen toch? Benieuwd ook hoe ze op Prednisolon reageerden.

Voor de rest ff te moe om te reageren! Extra knuf voir Kyala en kleine Ruben!

Geplaatst

Henne, wat ze tegenwoordig niet allemaal kunnen meten en achterhalen. Goed van je dat je bij deze arts bent geweest en dat hij je helemaal heeft gecheckt zeg maar.

Dat het nu beter is om een pas op de plaats te maken is misschien alleen maar in je voordeel. er is zoveel gebeurd de afgelopen tijd en wellicht dat dit je nu weer terug in balans kan brengen en wie weet hoe goed je er in januari dan voor staat om met frisse energie er weer voor te gaan.

Ik denk dat die russt je goed zal doen. is idd even slikken omdat je niet verder kunt, maar ik denk wel dat alles goed komt hiermee. en toevallig/grappig dat ook deze arts prednison dan een goeie keus vind om bij een poging te gebruiken. Hoop dat ze in Voorburg goed reageren.

Geplaatst

en toen kwam de rest van het verhaal van henne. Henne, wat fijn dat ze in Voorburg niet moeilijk hebben gedaan en het zelfs ook willen of in elk geval geen probleeem vinden dat je dit zo gaat doen.

Je klinkt idd weer een stukje rustiger/positiever door wat er vandaag gebeurd is en fijn dat je al volgeende week bij een haptonom terecht kunt!

Kijk hoe jij je zaterdag voelt, als je twijfelt of als je het toch eigenlijk niet zo'n goed idee vindt om te komen, dan moet je het niet doen, hoe jammer wij dat ook zullen vinden. en als we opeens je mooie koppie naar binnen zien gluren, word je met open armen ontvangen, hihihi

Fren, ja ik denk toch ook wel niet dat we uitgepraat gaan raken, ihihihi. Maarruh, Ruby, plattegrondje is idd wel makkelijk hihihi.ik heb totaal geen verstand van hoe ik het zou doen, kan je daar dus ook geen advies in geven. Ik check altijd bij mijn vriend of de kleurcombinaties van mijn kleding wel kan, hahahahaha

Esteer, gezellig gehad met je nichtjes, waren de omeletten of eieren lekker??? Vonden ze de grote mensen tandpasta vies of viel het wel mee???

We hebben het vandaag even over testen gehad. vriend zei opeens, dan gaan we zaterdagavond testen, nee, zeg ik, het beste is metochtendurine. Nou dan doen we het zondagochtend. Maar, ik ben gewoon bang om te testen, erg he???

en waarschijnlijk gaan we toch nog een 5e keer doen. Met het belastinggeld dat we hopelijk terugkrijgen. we zien wel hoe deze afloopt.

San, hoe is het met Ruben??? gaat het goed met de ORS?

Simba, hoe is het met Sanne? ook weer aan de beterende hand?

Syl, hoe iss het nu met Kayla? heeft ze nog bloed gehoest?ben benieuwd wat de da heeft gezegd.

ik laat morgen weten hoe laat ik in DB aankom met de trein. onder welke naam is gereserveerd? die van jou Syl?

fijne avond allemaal en mss tot later.

Ga me nu douchen. morgen nog een halve dag werken en dan zaterdag lekker naar DB, gezellie!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Henne wat een ontwikkelingen allemaal zeg. Fijn dat ze in Voorburg zo meedenken. Jammer van het uitstel, maar als het nodig is dan is het hopelijk met eindelijk het o zo gewenste resultaat. En of je er zaterdag bent blijft gewoon nog even een verrasing.

Hier gaat het goed. Niet te hard zeggen dacht ik gister ook hihi. Ruben is "gewent" aan de ORS en hij heeft bijna alles binnen gehouden. Wel vermoeiend. Elk uur heeft hij 50 cc gehad dus ben erg naar de kl*te zeg maar. Hij heeft vanavond zelfs ook al een klein flesje voeding er achteraan gedronken, hij had hongen. Straks doen we dat nog een keer en dan hopelijk weer een goede nacht en morgen weer een betere dag. Zo kabbelen we voort hier. Ik ga dus vroeg onder de wol want ja ik moet natuurlijk wel uitgerust zijn zaterdag.

Geplaatst

Syl, heerlijk die cryptische omschrijvingen ;-). Hoe is het nu met Kayla? Hoesten nog steeds zo erg? En hoe is het verder nu met jou? Heb het idee dat je die vraag steeds stiekem niet beantwoord ;-).

Esther, had in mijn hoofd dat jij via de A28 kwam. Heb even op routeplanner gekeken. Voor jou is inderdaad veel sneller over Arnhem. Eventueel kan ik ook via Arnhem rijden, dat is dan iets om. Wat is handig?

Henne, fijn dat iedereen het met elkaar eens lijkt te zijn. Geeft hopelijk wat rust. Voorlopig dus geen cryo. Verstandige beslissing denk ik. Even goed opladen en dan straks vol de cryoronde in en Miki achterna.

Ruby, leuk he om alles te veranderen. Ik vind het alleen in mijn eigen huis lastiger dan bij anderen. Bij een ander zie je altijd dingen die je of super leuk vind of die je zelf anders zou doen, maar in je eigen huis kun je dan soms niet verzinnen hoe je het wilt hebben. Misschien veel plaatjes bekijken via internet en dan een sfeertje zoeken dat bij jullie past. Wat wij ook wel eens hebben gedaan is naar een winkel gaan voor advies door hun stylist. Daar verder uiteindelijk niks gekocht, maar wel mooi advies gekregen van iemand die er verstand van heeft hihi.

Zo te horen alle kindjes weer aan de beterende hand. Gelukkig maar.

Iemand vroeg pas of ik het druk had. Nou, best wel. Week vakantie gehad en dan hoopt alles natuurlijk ook weer een week op en sommige dingen kan en/of wil ik niet uitbesteden aan een collega (zoals boekhouding). Ach, prioriteiten stellen en volgende week kunnen sommige dingen ook best nog geregeld worden.

Twee weken geleden nog bij een vriendin geweest. Had een moeilijke tijd gehad met zus die ernstig ziek is geweest en plotseling overlijden van schoonvader. Goede gesprekken gehad en haar ook gevraagd naar wens voor tweede. Volgens haar op dat moment niet aan de orde, andere dingen aan hun hoofd door familie. Diezelfde vriendin belde me vanavond om te vertellen dat ze 11 weken zwanger is. Vind het echt leuk voor haar, maar waarom niet gewoon vertellen als ik er specifiek naar vraag. Daar kan ik dan best een beetje pissig om worden, maar dan hou ik me aan de telefoon maar in zodat het niet lijkt of ik het niet leuk voor haar vind. Vind het wel leuk, maar had het leuker gevonden als ze het toen verteld had. Waarschijnlijk heeft ze dat niet gedaan omdat de eerste echo een week of 2 geleden nog geen duidelijke uitslag gaf of het goed zat, was allemaal wat twijfelachtig. Bovendien had ze ook bloedverlies. Snap ik allemaal, maar ronduit liegen vind ik zo frustrerend. Ach, jullie begrijpen denk ik wel wat ik bedoel.

Geplaatst

@ Dik en dun meisjes, heel veel plezier a.s. zaterdag in Den Bosch (voor degene die hierbij aanwezig zijn). Degene die andere afspraken hebben of even tijd voor zichzelf nemen natuurlijk net zoveel plezier toegewenst.

@ Tool, succes met de laatste loodjes van je 2e wachtweek. Duim nog steeds voor je op een positieve test!

Hier alweer 35 weken zwanger en vandaag verrast met een verwenweekendje aan zee, nog even op de valreep met zijn tweetjes er 3 dagen tussenuit. Dus vanaf morgen gaan we van het mooie weer genieten aan zee en lekker relaxen, kan ook niet zoveel anders. Neem ons gelders welvaren natuurlijk mee en die groeit lekker door, maar zorgt tevens ook voor enkele lichamelijk beperkingen. Maar ja, kan hem/haar niet thuis laten ;-o

Dus lees alle spannende verhalen bij terugkomst weer!

Geplaatst

Kaartje zout erg gezellig vinden om samen rijden. jij zou ook via apeldoorn kunnen rijden? rn daar afspreken! Of elkaar bij arnhem ontmoeten.

Wat die vriendin betreft day begrijp ik niet hoor. snapt ze niet wat voor gevoel jou dit geeft? En waarom niet aangeven dat de wens er wel degelijk is?

Geplaatst

Kaartje je bent scherp!

Kayla gaat weer wat beter, het erge hoesten is vandaag veel minder. Ben met Biselvon begonnen dus fingers crossed. Geen bloed meer.

Wat naar van je vriendin en dan druk ik mij nog matig uit. Heb ook zo'n verhaal ook eens geschreven hier. Snap dat niet, keihard liegen over zoiets als je het rechtuit vraagt. Jammer Kaartje. Mijn vriendschap is hierdoor kapot gegaan, 34 jaar gedeeld.

Dublin 35 wk alweer en de kleine doet het goed. Nee achterlaten gaat niet, hihi. Geniet van je weekend en het mooie weer.

Hier ook gezwicht voor WF maar blijf het irritant vinden, duurt allemaal zo lang.......

Geplaatst

Deze vriendin was op de middelbare school mijn beste vriendin. Vervolgens een beetje uit elkaar gegroeid. De laatste jaren weer meer contact. Niet iemand die ik wekelijks spreek, maar een paar keer per jaar een dagje bijkletsen of winkelen doen we wel. Was ook helemaal verbaasd toen ze belde. Die hele zwangerschap raakt me niet, maar dat ze er over heeft gelogen vind ik wel erg teleurstellend. Denk dat ze zich daar ook helemaal niet van bewust is dat dit raar overkomt. Heb er ook maar niks van gezegd. Geeft alleen wel weer een ander perspectief aan je vriendschip. Toch jammer.

Syl, hoop dat de bisolvon goed aanslaat. Remt meestal hoestprikkel en is ook slijmoplossend. Maak jij eigenlijk weer naambordjes? Wie zijn er ook al weer nieuw zaterdag?

Esther, lijkt me gezellig om samen te rijden. Heb nog even gekeken, maar dan is het voor mij het handigst om ergens bij Arnhem af te spreken. Geen idee of daar een handige carpool zit.

Dublin, veel plezier op je weekendje. Lekker nog even genieten met z'n tweetjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden