Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther, jij komt zaterdag over de A28 neem ik aan? Dan rijd je langs mijn afslag, dus als je wilt kunnen we vanaf daar carpoolen. Als je liever zelf rijdt ook prima natuurlijk.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kaartje benauwd klopt maar Garritsen zei ook dat met wat hij zag op de echo zag hoesten niet vaak voorkomt. Ook omdat er slijm bijzit. Op de foto leek het meer op een vorm van bronchitis. Weet het ook niet meer, klote zooi.

Geplaatst

Babeth wat een verhaal van oma en een enthousiast onthaal door de hond, lief. Tuurlijk is het moeilijk maar de eerste dag zit erop. Zo leuk om je zaterdag te zien.

Sandra hoe is jou nacht geweest, beetje kunnen slapen?

Geplaatst

Syl mijn nacht is goed geweest. Ik heb goed geslapen, Ruben ook. Hij heeft na 22 uur geen diaree meer gehad of gespuugt. Hij heeft net een klein flesje gedronken wat binnen is gebleven. En geen temp meer!!!!!!

Oh die arme Kayla......

Babeth fijn dat je werk goed gedaan is. Ja 2 werelden, zo voel ik dat ook. Grappig hoor van oma hihi. Volgende week dinsdag gaat hij hele dag naar de opvang en ik heb dan weer dagje cursus en vrijdag heb ik bijscholing dus weer een hele dag. Dan heb ik ook de middag voor mezelf, want dat duurt geen hele dag. Ben benieuwd hoe ik dat ga vinden...

Werk ze vandaag.

Geplaatst

Kaartje misschien zie je ze zaterdag, ik ben er om 11.30 wat ze is zo vrolijk en levendig dat ze er niet ziek uitziet. Ze hoest nu maar geen bloed.

Bedankt voor jullie lieve woorden. Ze is lang bij ons geweest en je weet dat ze er maar zoveel jaar zijn maar dat maakt het niet makkelijker :-(

Geplaatst

Syl, ai, klinkt niet goed met Kayla, hoop dat het hoesten deze nacht iets minder is geworden en in elk geval zonder bloed. STerkte meid!!!

Fren, gelukkig geen blaasontsteking. Banden ook niet erg fijn, maar minder erg dan blaasontsteking.

Eef, lekker opgepast en nu gesloopt. hoop dat je een goeie nachtrust hebt gehad!!!

Babeth, eerste werkdag gelukkig meegevallen dus. En jullie hond heeft het beslist aangevoeld dat je wat afleiding nodig had!

pfff, heb net een mailtje gestuurd naar iedereen (die weet dat we ermee bezig zijn) dat ze ons vooral niet moeten gaan sms-en, mailen of bellen of het wel of niet gelukt is volgende week. we gaan daar niet op reageren. Het is voor ons al spannend genoeg en ze krijgen het tzt wel te horen.

MIjn temp was vanochtend 0.4 graden gezakt en ik voel nu ook overal krampen alsof ik ongi moet worden, zucht, dag 9. Maar heb ook twee flinke steken links gehad toen ik naar het werk aan het rijden was. en rechts voel ik ook de hele tijd van zo'n soort van steken in de buurt van mijn lies, echt steken zijn het niet, hoe moet ik het omschrijven, alsof iemand daar de hele tijd druk aan het uitoefenen is.

Ben dus nog helemaal niet gerustgesteld.

Guusje, ik heb nog ovu-testen thuis liggen. Zal ik je die opsturen? Kun je die gebruiken voor de aankomende cryo's, heb ze gekregen van iemand van wie ik de hormonen heb gekregen. Ik gebruik ze toch niet. Zijn er geloof ik 4.

oja, ik kom met de trein. Op het station meeten is prima. Ik kom ofwel om 10 voor het hele uur ofwel 10 voor het halve uur aan.

ik ga eens aan het werk.

liefs,

Tool

Geplaatst

Syl, we waren tegelijk aan het typen. Neem je Kayla mee zaterdag? wel zo fijn denk ik voor jou, zou het niet te druk voor haar zijn? zien we jouw schatje ook eens live, leuk (als je haar meeneemt tenminste).

Je weet idd dat je een huisdier maar een bepaald aantal jaar bij je hebt, maar het is nooit leuk als ze gaan. Ik vrees de dag dat onze katten er niet meer zijn.

Henne, balen trouwens dat je pas in januari terecht kunt bij de haptonoom. Hoop dat je iemand anders kunt vinden die je verder kan helpen. Succes met de gesprekken.

Geplaatst

Syl, Garretsen is heel goed, dus hopen op bronchitis. Probeer even Bisolvon en anders even controle bij je dierenarts? Die kan eventueel ook bv codeïne voorschrijven tegen het hoesten. Als ik er aan denk neem ik zaterdag wel even mijn stethoscoop mee.

Geplaatst

Syl, wat vervelend voor layka dat hoesten endan ook nog bloed. Je schrikt toch en afscheid nemen wil je nog niet van d'r

Fren, Simba gaat tot duivendrecht en daar pik ik haar op. Terug ga ik wel helemaal naar Alkmaar. Je kan ook nog meerijden hoor als je dat wil.

Laat het even weten. Dan pas ik mijn route een beetje aan.

We zijn weer aan het werk en vandaag gaan we ook sinterklaas inkopen voor de muziek doen. Dat vieren we al 19 november. Heel vroeg maar qua data kwam dat het beste uit.

Succes allemaal. en toitoitoi

Geplaatst

Kaartje ik zet het wel in mijn agenda ;-) Ik ga dinsdag weer voor een Convenia spuit, denk toch dat haar keel kapot is, ik ga Biselvon halen.

Tool Kayla gaat met J mee dus blijft niet bij de lunch, bij de eerste was ze er wel bij maar misschien dat je ze nog even ziet, ouwe doos!

Simba succesmet Sanne en

Geplaatst

Ging te snel.

Simba wens JW maar succes voor zaterdag.

Tool het wordt nu heel spannend voor jullie en wat is wijsheid, op je gevoel afgaan werkt meestal niet omdat je lichaam zoveel signalen afgeeft. Afwachten meid en hopen dat het alsnog goed is.

Geplaatst

Net bij huisarts vandaan. Ik ga 11 november voor 24 uur aan een bloeddruk apparaatje. Het blijft hoog. Zo hebben ze een beter beeld en dan kunnen ze zwaarder gaan behandelen. Bloeduitslagen van nieren e.d. was prima.

Ruben is aan de ORS gezet om uitdroging te voorkomen. Hij blijft toch spugen..... niet meer met zoveel kracht maar hij krijgt ook niet binnen wat zou moeten. Als het niet beter is morgen dan wil hij hem weer zien. Krijg nu toch wel beetje de kriebels hoor. Hij moet niks van die ORS hebben en je mag het niet in melk geven alleen maar in water of afgekoelde thee. Hopelijk gaat hij er straks toch van drinken als hij honger heeft. Hij zit wel steeds heel voertuigend op zijn duim te zuigen en kijkt me met grote ogen aan van ik heb honger!!!!!!

Geplaatst

Ik heb dat in februari gehad, zo'n 24-uurs apparaatje, elk kwartier word ie gemeten, dag en nacht. Geen pretje maar wel beter beeld inderdaad...

Hopen dat Ruben nog verder opknapt, wat een gedoe he, zo'n zieke baby...

Geplaatst

Ja zeker een gedoe met de zieke kleine. Als hij vandaag met de ORS nog blijft spugen moet ik morgen weer terug naar de huisarts. Hij heeft net bijna 50cc gedronken (niet erg enthousiast), ook weer wat uitgespuugt en slaapt nu weer. Hij moet dus nu elk uur zo'n 50 cc binnen krijgen. Hmm hopelijk lukt dat een beetje. Elk beetje vocht is goed natuurlijk. Zou wel fijn zijn als hij opknapt vandaag en dat hij morgen weer gewoon zijn voeding kan krijgen. Voelt zo onnatuurlijk om hem alleen die ORS te geven vandaag.

Caro we moeten om ongeveer kwart over 10 bij Wouwse Tol vertrekken. Dat is toch niet te vroeg voor je???

Geplaatst

Wat vervelend voor Ruben dat hij ziek blijft hij zal dat ors wel vies vinden, is toch zoutig.

Arm ding.

Dat bloedruk kasje heeft ons mam ook ooit gehad, ze kunnen dan idd een beter beeld krijgen.

Sterkte mer Ruben.

Geplaatst

Gelukkig drinkt hij het nu wel goed. Maar volgens mij heeft ie gewoon nu honger. Als hij steeds harder gaat krijsen vanmiddag geef ik hem gewoon een fles. Hij hoeft geen honger te hebben natuurlijk en eetlust is volgens mij ook goed voor zijn herstel. Maar nu slaapt hij weer voor een poosje, hij is net in bad geweest en heeft weer 50 cc op. Dus we zijn hier wel bezig zeg maar.

Geplaatst

De eerste kinderziekte is dus een feit san...Sterkte!

Syl wat rot voor je dat jullie zo aan het modderen zijn met kayla. Ik hoop echt voor jullie dat dit met een sisser afloopt!

Henne weet je al of je gaat komen zaterdag? Hoe is het?

Kaartje...de kortste route is voor mij via apeldoorn/arnhem. Hoe rijd jij dan?

Geplaatst

Rubster, dank voor het aanbod, ik woon precies aan de verkeerde kant van amsterdam, dus je zou erg om moeten rijden.

Ik ga lekker met de trein va schiphol rechtstreeks. Geen enkel probleem, lekker lezen en relaxen!

Geplaatst

ja schattig hé! Gisteravond had ik een late dienst, gerard heeft pizza met ze gegeten en hamburgers :)

Vanmorgen twee uur met ze in de douche gezeten, lekker getut. Vanmorgen croissantjes gegeten, daarna potjes geschilderd voor mams waar we straks bloempjes in gaan kopen. Nu zijn we met z'n drietjes eitjes aan het bakken. Vanmiddag gaan we samen het bos in en vanavond breng ik ze weer thuis. Helemaal genieten!

Geplaatst

Even snel, ego stijl. :) Pff, net naar congres geweest. Gezellig samen met iemand van werk. Maar stiekem wel eng, zoveel mensen op elkaar qua infectie risico. Maar ben bewapend met mijn beste vriend "alcohol-gel" en inmiddels alweer tevreden thuis! Nu vrolijk gevloerd, een vaatdoek, uitgescheten en dat soort dingen...

Geplaatst

San beterschap met Ruben! Hoop dat ie snel opknapt.

Miki dat lijkt me idd eng. Is één van de dingen waar ik tegenop zie met evt prednosolon. Maar ach...

Syl, sterkte met Kayla!

Esther ik denk dat ik er verstandig aan doen om zaterdag niet te komen. Ik ben vanochtend nog weer bij een homeopatisch arts/psycholoog geweest via mijn orthomoleculair arts. Hij heeft van alles nagekeken o.a. met electroacupunctuur en een of andere test op m'n vegetatieve? zenuwstelsel. Er kwam veel herkenbaars uit, wat ook weer past in het plaatje van Dr. Pfeiffer, mn osteopaat en de psychologe waar ik heen ga. Kort samengevat ben ik waarschijnlijk hoogsensitief (waardoor oa mijn werk zo verkeerd valt), door stress wordt mijn hormoonsysteem ontregeld, wat stress veroorzaakt en dus een vicueuze cirkel en mijn hele hormoon-as is dus van het padje. Hypofyse, hypothalamus, schildklier, eierstokken, pancreas...het apparaat sloeg overal uit. Ze kunnen met die methode ook medicijnen e.d. 'doormeten' en daauit bleek o.a. dat ik nog meer vit D moet hebben dan ik al slik. Dat deca op mn darmen werk en de menopur op mn allergieeen. En grappig genoeg heeft prednison (thanks Miki!!!!!) een positieve invloed op dat alles. Deze arts vond het dus zeker aan te raden om het te gebruiken bij een poging. Juist. Krijg ook twee homeopatische middelen die zowel met als zonder de ivf-hormonen de boel weer in balans brengen. En iets om m'n darmen tot rust te brengen en de darmwand te herstellen. Alles bij elkaar klinkt het oke, maar moet er dus wel mee aan de slag, vooral met dat hoog sensitieve deel. Mijn manier van leven en keuzes die ik maak aan gaan passen aan de overgevoeligheid voor prikkels. En dat is ook een reden voor mij om zaterdag niet te komen. Even pas op de plaats en geen extra's toevoegen aan een toch al overvol hoofd en vermoeid lijf.

Ik ga begin januari terug om te kijken of het allemaal effect heeft en hoe het er dan voor staat. Tot die tijd is advies om geen tp te doen omdat het dan gewoon niet optimaal is. Zelfs niet met prednisolon. Vind ik wel even slikken, aan de andere kant ligt mijn lijf nu zo overhoop dat ik die rust ook zelf wel graag wil. Alleen die tijd he.... Zo dan ook nog naar Voorburg. Hoop dat ze daar beetje positief reageren. Wordt vervolgd later vandaag...

Geplaatst

Ohw henne, het is allemaal wat. Maar luister naar je lichaam hoor. En rustig aan doen.

Vind het wel jammer dat je niet komt, maar het is gewoon even beter voor jou om rustig aan te doen.

Heb dat ook wel een beetje.

Dames, iemand nog interesse in 2 kaartjes voor de efteling? Geldig t/m 18 november. 23 euro per stuk. Entree is nu 34 euro. Scheelt dus wel.

Wij willen wel naar de efteling, maar dan in de winter. En dit is nog van de aktie van AH. Dan kunnen wij gewoon lekker zondag de slaapkamer afmaken.

Even een vraagje.

Witte kasten, zwart bed en grijs eiken vloer. Wat voor een behang of verf zou je er dan bij doen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden