Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik dacht ook aan yoghurt, maar wat ik zeg: kan het kwaad.... Bij mijn laatste echo voor de cryotp ging het nogal stroef. Zei ze achteraf dat ze geen gel op de butienkant van de echokop had gedaan omdat ik al zo dicht bij mn ovulatie zat. En het is niet onomstotelijk bewezen, maar het kan dan bij je baarmoedermond komen en dat willen ze niet. Dus ja, om nou zomaar zure yoghurt te gaan smeren? Ik heb zelf ook iets gehad tegen candida (schimmels) in m'n darmen en die pillen mochten niet bij zwangerschap. Zou het echt liever even via een arts doen!!!!

Oh en moet ook nog even vertellen hoe lief ze gisteren in het ziekenhuis waren hihi. Van de week eerst leek er wat weerstand te zijn, maar nu was er overlegd met de arts en kreeg ik gewoon een hele fijne 'go'. Ook lekker praktisch, recepten komen wel, heb ik nu nog niet nodig. Schema nemen we de eerste echo wel mee, dat kennen we wel. En toen vroeg ik ook nog of deze maand dan als wachtmaand gold als het druk was, omdat we tenslotte geen tp hebben gehad. Nou zegt ze, ik kan me niet voorstellen dat je niet zou mogen starten. maar weet je wat, ik zet er gewoon op dat je deze maand begint, dan is het zeker. Vond ik zo fijn, het is tot nu toe altijd goed gegaan maar het is toch ook altijd wel even spannend ivm je eigen planning enzo. Dus aan die kant is het nu zeker, nu werk nog aar dat mag geen belemmering zijn.

Hoe lang na een posi ovutest worden jullie eigenlijk ongesteld? Ik had een smiley op dinsdag, dus ovulatie op woensdag en twee weken later ongesteld zeggen ze dan, maar meestal word ik dan twee weken later op donderdag pas ongesteld... Zou trouwens wel goed uitkomen met alles hihi. Nou ja, woensdag of donderdag aanmelden dus en de eerste deca erin, word er bijna hyper van...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Guusje dat is helemaal niet raar wat je zegt. Meestals probeer ik smiddags te rusten als ik savonds iets heb. Maar dat pakt soms falikant verkeerd uit doordat ik dan pas merk hoe moe ik ben haha. Dan moet ik me om zes uur ofzo echt van de bank slepen om me om te gaan kleden e.d. We zien wel, wil iig niet te laat naar de stad want dan is het zo druk.

Geplaatst

13 augustus (volgens afspreken.nl)

Aanwezig

Henne

Sylvie

Roestvlek

Fren

Spaatje

Zara

Guusje

Nico

Sen

Kaartje

EDR

Ivfsh

Laika

Sab

Afwezig :-(((

Eef

Witje

Simba

Caro

Ruby (kan misschien wel komen)

Babeth met een vraagteken

Geplaatst

Wat goed Henne, bijna weer starten. Ik heb er wel respect voor, een 6e poging! Ga je het korte of lange protocol doen?

Geplaatst

Hee meiden!!

Even vanuit mijn luie bedje in b&b :-). Is het misschien een plan om ergens te reserveren voor de 13e? Anders wordt het misschien moeilijk om met zo'n grote groep een plekkie te vinden. Misschien bij een tent aan de haven kant of in de haven? Heb altijd het idee dat het daar makkelijker is met parkeren, maar dat kan ik ook helemaal mis hebben.

Geplaatst

Wij doen weer kort (altijd al gedaan gelukkig): dag 1 starten met deca, dag 3 menopur erbij (sochtend 150IE en savonds 75 IE), en ik vermoed op dag 12/13 de punctie. Herinnerde me opeens dat ze in het weekend geen icsi-puncties doen tenzij het te risicovol is om een dag (of twee) te wachten. Hierdoor was het de 4e icsi dag 13. Nu zal het er om hangen of ik woensdag ongesteld word of donderdags. In beide gevallen verwacht ik de 25e de punctie, maar in het eerste geval moet ik dan dus een dagje langer prikken (hoop nu dus op donderdag want precies voor 8 dagen menopur hihi). Vind het wel erg fijn zo, ik prik maximaal 11 dagen, ideaal. Heb wel een uitje en een etentje in die periode, beide met collega's. Maar heb een collega gevonden die zijn eigen vrouw injecties geeft (denk suiker) dus die wil me wel prikken :-) Hoezo collegialiteit hihi.

Geplaatst
Moet trouwens opstaan, ontbijt is tot 8.45.... Ohohoh, wat is deze vakantie toch zwaar :-)

Dat is dus wel waarom ik liever een appartement of huisje heb haha!!!!

Geplaatst

Henne wel goed dat je het hh even laat voor wat het is ;-)

Hey IVFSH, klinkt aannemelijk wat je zegt, maar we moeten niet vergeten dat het schoolvakantie is en dat het overal druk is in Scheveningen en in de haven is het ook niet meer zo makkelijk parkeren (heb laatst nog geluncht bij de pasta company in de haven ;-)) En ik denk eerlijk gezegd dat het voor de meiden die hier niet bekend zijn niet echt makkelijk te vinden is. Met de eerste haven, de 2de etc .

Is het niet een idee om gewoon vroeg af te spreken? En dan bedoel ik zo rond 10.00 uur? Of een paar meiden die wat vroeger zijn om alvast een plek te reserveren. Op voorhand reserveren in deze periode op die plek gaat m niet worden, tenzij je met een grote groep komt en een reservering van een menu maakt, idee?

Helaas weet ik dat, komen vaak in de zomerperiode daar en heb er vroeger gewerkt, in mijn jonge jaren ahum ;-)

Voelt iemand zich geroepen om met mij vroeg naar t strand te gaan? Ik vind het niet erg, heerlijk :-)

Geplaatst

Ik ook stiekem, maar deze b&b is wel echt super mooi: oud statig landhuis midden in de natuur. Weet je wat ik het 'ergste' vind: iedereen die die ranzige Schotse ontbijten eet naast mij. Das alles van een negels ontbijt en dan ook nog haggis erbij :-(. Kan ik echt nog erg slecht zien en ruiken, haha. Hoop dat het vandaag meevalt. Nu echt opstaan. Heb nog 10 min...

Geplaatst

Sab, ik wil wel vroeg komen hoor! Vanuit mij is het maar een klein stukje naar DenHaag/Scheveningen.

Geplaatst

Ha, daar ben ik ook weer eens. Was al om 6 uur wakker, naar nog zo moe dat ik er nu nog in lig.

Wbt de 13e, Sab, ik ga wel mee naar t strand. Lekker toch! Va A'dam ook niet zo ver rijden. Ben inderdaad wel 'bang' dat als t die dag super weer is, we moeilijk met 13 meiden spontaan een plekkie vinden. Misschien eens informeren of reserveren lukt en wat de voorwaarden zijn?

Guus, vind t knap van je dat hè nog niet test. Wanneer mag je ook al weer? Je zit al 14 dagen na punctie, toch?

De schimmel toestand zou ik idd aan de Ha post of zh voorleggen.

Henne, spannend allemaal weer! Je klinkt weer als jezelf gelukkig!

IVF, jullie vakantie klinkt heerlijk! Las in een ander topic wel dag je nov steeds erg misselijk bent, das wel balen!!

Simba, voor jou echt de laatste loodjes! Spannend!!! Je hebt nog niet t gevoel dat frummel aanstalten maakt?

Hier verder weinig plannen, straks even de laatste dingetjes voor de vakantie halen en een passessie om te kijken wat er mee kan. Morgen komt m'n neefje en gaan we naar Schiphol om vliegtuigen te kijken. Daarna samen pannenkoeken maken, dat wordt lachen... ( en een smeerboel!)

Geplaatst

Fren, het is nog te vroeg om te testen, en as woensdag is het pas 2 weken na de punctie. Moet nog even geduld hebben.

Geplaatst

Wij gaan er ook weer eens tussenuit en dan regent het. Hopelijk zo in zeeland wel droog. Anders vind ik op een boot zitten toch minder leuk.

Heftige week gehad. Door alle onzekerheid en drukte op het werk zat ik eer gisteren helemaal doorheen. Voelde echt continu mijn tranen hoog zitten. Ben dan zo blij dat ik heel goed reageer op acupunctuur. Voel me dus sinds gistermiddag weer ok. Ik voel me dan wel net een acupunctuurjunk hihi. Ben trouwens nog steeds niet ongesteld. Ga niet meer testen en het weekend maar gewoon afwachten.

Geplaatst

Oh Guus, mijn vergissing dan. Dacht dat je de punctie eerder had. Nog even duimen draaien dus...Kaartje, voor vandaag inderdaad regen, maar va morgen zonnig en droog. Komt vast goed!

Geplaatst
Ik heb wel wat ongi krampjes gekregen, maar verder nog geen tekenen van een komende Frummel.

Spannend Simba, ben je er helemaal klaar voor?

Geplaatst

Kun je klaar zijn voor iets waarvan je eigenlijk totaal niet weet wat je ervan moet verwachten? Ik vind het wel spannend. En dan niet zo zeer de bevalling, maar mer het feit dat we straks verantwoordelijk zijn voor dat kleine mensje. Ben als de dood dat ik dat niet aan kan ofzo..

Besef me ook wel, dat dat wel los zal lopen hoor..

Eens kijken of ik JW vandaag zover kan krijgen om de box neer te zetten en het plankje boven de commode op te hangen.

Geplaatst

Zo, hier mijn soepen klaar! Morgen nog eentje met paprika maken, even receptje opzoeken ;-)

Heb er trek in, mmmm

Kaartje, kan me voorstellen als het regent dat je dat niet wilt, mij krijg je sowieso niet op een boot, veel te eng. Enniewees, have fun!

Fren, jij ook met je neefje en de pannenkoeken, hoe voel je je?

Guus, ik denk dat we even moeten afwachten wat voor weer het wordt. Als er goede voorspellingen zijn moet je vroeg zijn anders kom je niet eens in Scheveningen ;-) Ik denk dat ik ga vragen of ik even gebracht kan worden, scheelt me weer parkeren :-)

Simba, nu nog de box opzetten? Jij durft? hahaha Maar daarom komt ie nog niet joh, jullie zijn nog niet klaar hihi.

Henne, ik ben echt benieuwd hoeveel we na elkaar gaan zijn, en dan ook nog eens exact hetzelfde schema. Ik spuit trouwens nu ook meteen meer, dus zal ook de punctie eerder hebben.

Voorlopig nog niet ongesteld hier, maar nog wel steeds buikpijn, zul je altijd zien, word ik het pas over 2 weken of zo....

Geplaatst

dat is niet zo gek hoor Fren, ik vind 22.00 uur al heel wat! Ik bleef moe tot aan week 18 of zo en al vanaf smiddag 14 uur, echt vreselijk. Dus je bent iig nog gezellig voor Vin hihi.

Al gedroomd over de babykamer?

Geplaatst

Nou, daar zijn de meningen over verdeeld... Ik ben ook va 6 uur afgepeigerd. Normaal ga ik pas tegen 12 uur naar bed, dus is voor vin ff wennen. Maa goed, ben sowieso meer een ochtend dan een avond mens en die 12 uur is voor mij ook te laat. Nu dus oed excuus om op tijd te gaan slapen. Alleen jammer dat ik nog steeds moe ben als ik wakker wordt... Maar ik klaag niet hoor!

Babykamer ben ik stiekem al naar het kijken op internet...

Geplaatst

klagen is geoorloofd hoor, ook in een zwangerschap verkregen in de mmm ;-)

Leuk hoor lekker kijken en dromen haha.

Ach straks kan Vin ook niet meer uitslapen, is voor hem een grotere overgang dan voor jou, das dan wel weer een voordeel!

Lukt het wel een beetje met eten? Of zijn er al dingen die je niet meer kunt zien of ruiken?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden