Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oja, kreeg van mn schoonzusje een 9-maanden mand; iedere maand een cadeautje uitpakken. Score nu: super lief shirtje en een slabbetje; mijn papa is de allerliefste! Super schattig. M'n neefje wilde alle cadeautjes uitpakken; de baby was jarig en als je jarig bent mag je alle cadeautjes uitpakken...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wat lief van je schoonzus Fren.

Wij zijn naar de efteling geweest vandaag. Met de zoon van mijn ex-schoonzusje. Ging hartstikke goed en voor herhaling vatbaar.

Nu gesloopt op de bank. Ga zo lekker douchen en dan met de beentjes omhoog.

Kaartje, wat erg. Heel veel succes met het verwerken van deze domper. Hou je taai.

Verder niet zo veel onthouden van wat ik gelezen heb.

Geplaatst

Ik kreeg een kraammand toen ik bevallen was: 14 cadeautjes voor elke dag 1, superleuk! Hoop dat iemand dat nu weer bedenkt...

Ik vond 2 de lastigste leeftijd... Ze willen alles zelf maar kunnen eigenlijk nog niks en zin stronteigenwijs!!

Geplaatst

Leuk idee van je schoonzus Fran! echt lief

Ruby, fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad vandaag.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ruby fijn dat je zo genoten hebt van deze dag!!

Fren wat lief van je schoonzusje, Je neefje komt nu iedere maand een cadeautje openmaken zeker?!

Kaartje, even rust en alles laten bezinken en wie weet een evaluatie in DD? Ik wens jullie sterkte, wat jullie ook gaan besluiten..dikke knuffel van mij!

Liefs Babeth

Geplaatst

Rustig hier dit weekend. Wel lekker makkelijk om het bij te houden ;-).

We gaan het gewoon eerst laten bezinken. Voor nu is het gewoon klaar. Weet dat ik wat twijfelend klink nu. Voordat we deze ronde in gingen (voor de hormonen) had ik zowel zin in weer starten als ook wat tegenzin om weer een nieuwe ronde in te gaan. Ben sinds een jaar heel erg met/voor mezelf bezig geweest: meer tijd voor relaxen, sporten, etc. Door de hormonen en alle planning zit ik tijdens/na IVF weer gewoon een aantal maanden niet lekker in mijn vel. Dat ben ik gewoon zat. Deze week was erg heftig. Al voel ik me nu beter dan tijdens die onzekerheid.

Ik ga mezelf gewoon verplaatsen in het lijstje. Mochten we ons bedenken dan ben ik ook zo weer teruggeplaatst, maar zoals we er nu in staan zijn we klaar.

Geplaatst

Pauze

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje:?

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Henne: laatste cryo's niet goed ontdooid...

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Nico: 30 juni intake in DD gehad, pauze verlengd tm september, start eind september/begin oktober (bij bongi), nu meds bij elkaar sprokkelen

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Guusje: 2 juli TP - 14 juli testen (bloedtest)

Sab: aanmelden op cd1: ergens tussen 7-15 juli??

Zwanger

Babeth: 11 juli controle gyn. 35w. (uitgerekende datum 15 augustus)

Ceeke: 11 juli echo

Witje: 12 juli extra groeiecho i.v.m. groeiachterstand van de kleine door verminderde werking placenta door hoge bloeddruk van mams (uitgerekende datum 20 augustus)

Simba: 14 juli controle vk 39w2d (uitgerekende datum 19 juli)

Dublin: 19 juli 20 weken echo met 20 w en 5 dagen

Ursula: 20 juli bevallingsbeoordeling, (uitgerekende datum 30 juli)

Dublin: 21 juli controle gyn. 21w

Ivfsh: 22 juli echo 15w5d

Caroline: 22 juli eerste echo!!

Fren: 22 juli 2e echo 10w0d

Laika:26 juli controle 28 weken

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verweren en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: klaar met mmm en alle teleurstellingen. We gaan verder met ons leven.

Geplaatst

Ohh kaartje ik vind het zo heftig maar je volgt je gevoel en dat is het beste!! Wat je zegt, je bent zo verplaatst ...je klinkt in ieder geval erg sterk meid.

Eef hoe gaat het met jou? Zijn jullie naar het strand geweest met de ballonnen ?

Liefs Babeth

Geplaatst

Heftig Kaartje, maar wel begrijpelijk.

Sterkte meis!

Geplaatst

Eef, hoe is het met je? Ik ben ook erg benieuwd hoe het is gegaan.

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Vind het wel gek hoor mezelf in het andere lijstje te zetten en te zien staan. We waren er zo van overtuigd dat het nu zou lukken. We hadden er allebei zo'n goed gevoel over. Het stomme is dat ik me gewoon nog steeds niet kan voorstellen dat het niet gaat lukken. We zien de mmm alleen niet meer zitten. Weet dat het erg tegenstrijding klinkt allemaal. We gaan nu eerst maar bedenken waar we heen willen in september. Dan hebben we 2 weken vakantie. Heb verder net een informatiepakket over pleegzorg aangevraagd. Misschien doen we er voorlopig niks mee, maar vind het een prettig idee om in huis te hebben. Verder nog genoeg te doen in huis (laminaat leggen boven, wat schilderwerk, etc.) en we zijn op zoek naar een andere auto. 2 jaar terug in mijn dwarse periode besloten om van een grote station (Ford Mondeo) naar een kleinere auto te gaan (Ford Fusion) aangezien ik vond dat we met alleen een hond geen grote auto nodig hadden. Daar zijn we inmiddels van teruggekomen. We willen nu toch weer een ruime station (en dan hopen we gewoon stiekem dat er naast de hond nog andere vulling in komt of van onszelf of bv via pleegzorg; we zien het allemaal wel). We vervelen ons de komende tijd dus niet. Ik ben ook iemand met altijd behoefte aan een 'project'. Onze kinderwens is al 4,5 jaar een project waar we niet verder mee komen. Nu dus eerst eens wat projecten die wel uitvoerbaar zijn in korte tijd.

Geplaatst

Hallo hallo vanaf thuis op de bank met een lekkere Sancerre.

Heb niet bijgelezen maar wil even op Kaartje reageren. Heb een aantal berichten gelezen en vindt het een moedige beslissing dat jullie voor nu voor jezelf kiezen en het even aankijken. Wat je schrijft is voor mij heel herkenbaar momenteel. Nu eerst jullie en het leven zoals het is!

Caroline en Fren, onze nieuwe zw, hoe gaat het met jullie?

Ivfsh kun je al wat meer genieten van je zw?

Onze zw dames die op knappen staan en natuurlijk alle andere meiden, hopelijk alles oké!!!

Geplaatst

Wat betreft de lunch veel zin in en kan mij prima vinden in het idee van Sab, ter plekke verzinnen waar we gaan zitten.

Alhoewel met mooi weer misschien een probleem omdat meerdere dat idee hebben?

Geplaatst

Kaartje, lees met een brok in mijn keel het nieuwe lijstje. Vind het heftig...

Sylvie: welkom terug thuis!! Gezellig dat je er weer bent!!

Ik heb inderdaad meer en meer vertrouwen in deze zwangerschap, ik merk aan zowel ar als mij dat er bijna nooit meer zeggen 'als het goed gaat dan...'. Maar dat we echt naar de toekomst kijken met de 'wetenschap' dat begin januari een kleine zal zijn. Dat gevoel maakt me natuurlijk heel gelukkig. Alle misselijkheid, moeheid en overgeven maken me echt helemaal geen niets uit. Blijf dat als positieve bevestiging zien. Dit topic met lieve meiden laat me helaas te vaak zien dat het ook heel anders kan zijn.

Geplaatst

Wat betreft de 13e, ik ga 10 uur niet redden vrees ik... De zus van ar trouwt de 12e, dus dat gaat een heel latertje worden. Ik probeer er tussen 11 en 12 te zijn!

Geplaatst

Fijn te lezen en leuk dat je er de 13 ook bij bent!

Duik er in, best moe na al dat rijden. Morgen de caravan verder leeg halen en rommelen en verder met wassen.

Welterusten.

Geplaatst

hoi lieve ladies,

Wel meegelezen dit weekend, maar even tijd nodig gehad. Net als ieder ander een moment waarbij de energie vooral naar m'n eigen situatie uit ging, en even geen openheid voor anderen, gelukkig is hier ruimte voor, iedereen dus een dikke als vanouds knuffel!!

Sylvie, goed te lezen dat je weer terug bent, aan de sancerre en wel ;- )

Guusje, had het erg met je te doen en de auto perikelen, ondanks al je moeite op de heenweg, : -( dubbele pech dus voor jou. Gelukkig nu minder/geen buikpijn, en de laatste, spannende wachtweek, in. Je komt wel aardig relaxt over!

Kaartje, heb je berichtjes gevolgd en inmiddels begrepen dat de ongi is doorgebroken en dat jullie (vooralsnog) de mmm stoppen. Toch heel teleurstellend, en ik wil je dan ook veel sterkte toewensen. Ben blij te lezen dat je ondanks emotionele momenten ook (al) goede momenten kent, en nu voor jullie zelf kiezen, petje af!

Jullie vroegen hoe ons afscheidsritueel was geweest, nou ik zal het niet te uitgebreid doen, maar het was toch best heftig, en had meer impact dan ik voorzien had. Er zijn de afgelopen week een aantal goede momenten geweest, waarin ik me duidelijk weer optimistisch en opgewekter voelde, maar dit weekend dus ook weer verdrietig geweest. Gek omdat ik dacht dat het ritueel vooral opluchting en ontroering zou meegeven, nou niet dus. Het ging allemaal anders dan gedacht, eigenlijk precies zoals met de hele kinderwens : -((((((

had bedacht mooi 4 ballonnen op te laten, roze en blauwe, met gedichtje en klein beertje. Nouja. Woensdag dus al gehaald ( hier in de buurt, met helium gevuld) en mooi kaartje gemaakt. Nou moe, donderdag lagen dus de ballonnen ( door de warmte???) al op de grond. Gewerkt en afspraken s avonds en, zaterdag nog Amsterdam in voor wat boodschapjes, dus wij dachten, we doen het zondag, halen we op de terugweg zaterdag nieuwe ballonnen.

Stond ik om vijf voor vijf bij de speelgoedzaak, wat denk je, was de helium uitgeleend voor een feestje....grr. helemaal sjaggerijnig, want ik had het in mn hoofd, en wilde het per se dit weekend doen... Toen vanmorgen bedacht, weet je wat, ik rij naar het ziekenhuis, daar is wel een winkeltje open, vast wat heliumballonnen. Wie weet nog wel met boy en girl. Nou, heeft me ook een uur gekost, maar geen mooie heliumballonnen. Kleine aanval van woede gehad (dit ritueel begon verdacht veel op de ivf behandeling zelf te lijken, inmiddels drie mislukte pogingen). Toen nieuw ritueel bedacht.

Uiteindelijk met een lege fles van mijn lievelingswijn naar het Spaarne...daar het gedichtje, het beertje, en 4 kapotte roze en blauwe ballonnen in gestopt, gaatjes in de dop gemaakt, en met een ferme zwaai dit afscheid in het Spaarne laten afzinken. Milieuvervuiling? Ik weet het niet. We zijn lang blijven zitten aan de waterkant, maar de fles wilde niet zinken, maar kwam ook niet naar ons toe. Lekker naar huis gelopen via de Jan Gijzenkade, voor Haarlem kenners.

Toen kwam pas het mooiste afscheid, een groep zwarte zwanen die ons passeerde. Eigenlijk wel een mooi afscheidssymbool voor onze kinderwens, en de uitkomst er van. Voor degenen die het wat zegt: er is een heel boek geschreven over het gegeven dat men er vanuit gaat dat iets gebeurt of bestaat, tot je er achter komt dat het juist wel of juist niet gebeurt. De schipper van de titanic, die nog nooit een schipbreuk had meegemaakt en ook niet dacht mee te maken. Tot al die mensen vroeger, die alleen maar witte zwanen tegenkwamen, en dachten dat alleen die soort bestond, tot ze plotseling zwarte zwanen tegenkwamen. Ofwel, de natuur, ofwel, gewoon wat je meemaakt zonder logica of redenering, maar dat je er achter komt door de ervaring. ( of zoiets, had een boek gekocht over dit fenomeen, maar heb het nog niet uit, lag op tafel ;- ) Zo is het dus ook gegaan met onze kinderwens. Wij hebben gedacht, we werken er hard aan, blijven positief, en doen er alles aan, en net als bij al die anderen, zal het bij ons vast ook een keer lukken...( en zeker met al die moeite..) Tot we op een punt zijn beland waarop duidelijk werd, dat het bij de anderen wel lukt, maar ons niet. Niet omdat we iets hadden gelaten of gedaan, nee het is ons gewoon niet overkomen.

We hebben van ons afscheidsritueel mooie foto's gemaakt, ik heb een traantje gelaten, en ben de rest van de dag, eerlijk gezegd verdrietig geweest. Vanavond bij een dierbare tante en haar man op haar camping gegeten (bbq) en uitgebreid gesproken. Zij hebben een jaar geleden een dochter van onze leeftijd verloren, en er was heel wat om over te praten. Eigenlijk komt het er op neer dat manlief en ik net zo verschillen in verwerken als zij als stel met hun problemen. Ik wil het liefst vanavond nog de bijl in ons huis zetten, en verkoopklaar maken, zodat we naar een goed huis voor pleegzorg kunnen. Manlief wil het liefst bijkomen nu, en even genieten van niets hoeven en gewoon lekker fietstochten maken en relaxen. Tja, wat is nu vluchtgedrag? Wij allebei vinden onze eigen weg het beste, maar hopen samen weer een goed padje te vinden ;- )

Hoe je het ook ziet, het was een bijzonder weekend, en we hebben er een goed gevoel over. Aan de ene kant gaat het heel goed, en krijgt het gegeven dat eigen kinderen en ouders worden er niet inzit, steeds meer een plek, aan de andere kant, af en toe dus volop verdrietig en in de verwerking. Maar als we er even niet met elkaar uit kunnen komen, dus gelukkig lieve mensen om ons heen waar we goed mee kunnen praten. We komen er wel, en hebben er vertrouwen in. Alleen haha, als het aan mij lag liever vandaag dan morgen, maar dat gaat dus niet zo. We hebben allebei wel een goed gevoel over bepaalde vormen van pleegzorg ( de info avond was prima, met name de film die men liet zien) en vooralsnog hoop ik dat de toekomst iets in die vorm gaat brengen.

Zou het kort houden, om het niet te confronterend te maken voor anderen, maar zul je zien, als ik eenmaal aan het typen ben....lieve meiden, het was hier dus een heftig maar wel goed weekend, ik hoop dat het iedereen, zwanger, in of uit de race, dan wel niet tijdelijk, goed gaat. Het is een fijn topic, soms misschien wel confronterend, maar aan de andere kant ook heel steunend, ik ben blij met jullie lieve luisterende oortjes en lezende ogen, ;- ) en hoop nog even met jullie mee te kunnen leven, allemaal toppertjes stuk voor stuk!!!!

Even een speciale knuffel voor de zwangeren en bijna aan het bevallen ladies, Ursela, Babeth, Simba en San, lieve ladies, ik denk aan jullie en een extra knuffel van af hier xxx

Liefs van Eef

Geplaatst

Pffff lieve Eef....ik ben weer helemaal stil van je mooie en bijzondere bericht....echt reageren lukt me gewoon even niet, ik ben zo onder de indruk!

Liefs Babeth

Geplaatst

Hoi lieve eef,

Fijn dat je zo uitgebreid je afscheidsritueel hebt beschreven. Het is mooi te lezen dat je toch een ritueel uit hebt kunnen voeren dat bij jullie past. Je schrijft dat jullie nu even beiden een ander idee hebben van hoe nu verder. Ik geloof echt dat jullie daar helemaal uit aan komen. Helaas zal dit niet morgen al zijn.... Je schrijft mooi en pakkend!

Ik hou het kort nu, ik ga slapen, voor jou denk ik ook Hoogste tijd om je bedje op te zoeken na dit emotionele weekend!

Dikke knuffel!

Ivfsh

Geplaatst

Eef, wat een emotioneel weekend hebben jullie achter de rug enwat fun dat j je het met ons wilde delen.

Guus wat een pech heb jij gehad zaterdag.wer gaan ervan uit datjouw pech voor deze week op is wen dat je van de week erin mooie positieve test in je handen hebt!! Mijn duimen draaien voorerf je!

Kaartje voor jullie ook een bizar weekend en ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd.

tBen t verder ff kwijt....

Hier nog geen verandering, nog steeds buikpijn, opgeblazen gevoel, Lang leve de leg gings haha. Hopelijk komt de menstruatie uiterlijk vrijdag...

Nou, zo even boodschappen doen web daarna en vriendinnetjes met de kids hier voor de lunch. gezellig!!

Tot lastert meisjes

Xx

Geplaatst

Kaatje, rot. Door en door rot vind ik het. Ben (plaatsvervangend?) boos, het is zo oneerlijk! Maar ik snap ook dat je de mmm op dit moment helemaal zat bent. Toch klinkt het alsof jullie kinderwens (in welke vorm of manier dan ook) een plek in jullie leven gaat krijgen. Sterkte de komende tijd. En veel plezier, niet te vergeten! Lekker erop uit in september, rondcrossen in een grote bak. Haha, wij hebben twee van die dieselslurpers. Ben erachter gekomen dat vier-wiel- aandrijving hier noodzakelijk is en ben er erg blij met grote laadruimte. In nederland zou ik er nooit aan begonnen zijn, ben heeeeeel slecht in parkeren.

Eef, vind het juist erg fijn om te lezen hoe jullie met jullie leven verder gaan en met het afscheid omgaan. Wat super mooi en bijzonder dat net die zwarte zwanen over kwamen vliegen. Vind het eigenlijk ook symbolisch dat de fles niet meteen wilde zinken. Zo zal het ook gaan met het afscheid van jullie wens, niet van de een op andere dag verdwenen.

Sylvia en Ivfsh, welkom terug van vakantie.

Ga koffie zetten, een vriendin dit weekend op bezoek, die kan lekker uitslapen. Lijkt heel lang geleden dat ik dit kon. Maar ben een beetje erg verslaafd aan mijn meisje, als ik haar een nacht niet heb gezien mis ik haar al (terwijl ze op het kamertje naast de mijne ligt) waardoor ik soms niet snel genoeg wakker kan worden om haar weer te zien.

Vraagje, er komen steeds meer zwangeren bij in dit topic JOEHOE!!!! Maar daardoor wordt er logischerwijze ook steeds meer daarover geschreven. Waar het hart van vol is... Nu vraag ik me af of dit soms niet te veel wordt voor sommigen? Mocht dit zo zijn, willen jullie dit dan aub laten weten?

Geplaatst

goeiemorgen meiden....

Kaartje...wat ontzettend balen en heftig om je naam onderaan het lijstje te zien...sterkte meid....heel herkenbaar ook wat je schrijft allemaal...wel weer zin om te beginnen, maar tegelijk ook ertegen op zien, juist omdat je weet wat een behandeling met je doet...

maar voor nu dus weer proberen te genieten van het leven en kleinere projectjes beginnen en afronden...gaat goedkomen!!!

Eef...prachtig beschreven jullie ritueel...de moeilijke momenten zullen beslist nog wel eens langs komen, maar ik ben ervan overtuigd dat jij en je mannetje elkaar blijven vinden en eruit komen...ook al hebben jullie nu op dit moment elk een eigen manier van verwerken...

knuffel!!!

Guusje...succes met de auto vandaag...hoop dat de kosten meevallen...

Syl....welkom terug van vakantie!!!! succes vandaag met wassen en poetsen...doe je wel nog rustig aan???hihi...anders ben je gelijk weer toe aan vakantie...

Zara...je vroeg of we mss samen konden rijden, maar jij komt toch uit Zeeland of niet??? dat is weer het andere uiteinde voor mij, zeg maar...hihi...moet uit Zuid-Limburg komen...10 uur is voor mij ook een beetje aan de vroege kant...ben dus ook net als Zara helemaal niet bekend in Scheveningen...2 keer daar geweest voor een musical, maar niet zelf hoeven te rijden...hihihi...en dan let ik dus ook helemaal niet op hoe ik moet rijden...hahahahaha...maarruh....doen we ook nog iets van een herkenningskledingstuk of zo??? bv. een gekleurd doekje (oranje of blauw?) aan een tas? of iets dergelijks??? want ik weet nu al dat ik jullie gewoon voorbij loop, ook al heb ik jullie al op foto's gezien...hahahaha...mss dat we er een weekendje van gaan maken, mijn vriend en ik...ga eens voorzichtig polsen of iemand mijn les op de vrijdag wil overnemen...

Sab....mmm...nog geen ongi...hoop dat ie op tijd komt...

hier een lekker relaxed weekend gehad...zaterdagavond feestje van mijn neef en zijn vrouw...25 jaar getrouwd...was errug gezellig en met de roseetjes is het gelukkig ook meegevallen...hihihi...flink gedanst en veel gelachen...

zondagochtend club-yogalesje gegeven en 's middags op bezoek bij een vriendin die vandaag met haar zoontje en nog twee vrienden op vakantie gaat...onverwacht nog samen uiteten gegaan...heerlijke, maar oh zo foute, hawaiischnitzels met roomsaus gegeten en frietjes met mayo en een salade erbij gegeten en daarna nog een overheerlijke aardbeien-ijsbeker....mmmm...mijn buikje stond behoorlijk gespannen toen we thuis kwamen...hahahah...maar het was wel gezellig...:-)...vandaag weer een strenge dag...of streng...een compenseerdagje...want morgen weer meetmoment...en gewoon heel erg jammer want ik zat vrijdag onder de 5 en nu zit ik op de 6...grrrrrr...

vanavond: kipfilet met sperziebonen en salade....

fijne dag allemaal en tot later!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Fren...wat een lief kado!!

en V zal volgend jaar idd met jullie kleintje spelen, ofwel met de autootjes ofwel met het theeservies...hihihi...

Ruby...fijn dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad en dat het voor herhaling vatbaar is!!!

Caro...en aan het fietsen en aan het wandelen...toppie zeg!!!

Geplaatst

Ursula, je kan aan mij wel merken wanneer het te veel ish oor. Dan ben ik er gewoon weinig.Lees wel mee, maar dan echt geen zin om te reageren.

Wat betreft de 13e aug. ik denk niet dat ik kom. Het wordt volgende week al best heftig. En ik wil dat weekej echt als rust hebben. Vind het heel jammer, maar als ik merk hoe ik gesloopt benna een dagje efteling. Dan moet ik even pas op de plaats maken en niet te veel dingen willen doen.

We hebben met die zoon afgesproken dat we een keer naar duinrel gaan. Dus hebben nog wat in het verschiet.

Verder dit weekend de laatste 2 afleveringen van babyboom bekeken. Ja wel wat traantjes gelaten. Wat mooi dat Lucas zijn broertje Stijn heeft gezien. Vind het echt heel moeilijk voor die ouders lijkt me heel dubbel.

Syl-vie welkom thuis, hoop dat je het lekker hebt gehad en een beetje op hebt kunne laden.

Ik ga weer aan de slag. Kijken of de programma's op mijn werk willen werken.

Succes allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden