Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren, hele fijne vakantie toegewenst!!! Wat klinkt dat super goed en relaxt!! Geniet er van, met z'n drietjes ; - ))))

Sen, doe wat goed voelt, en een knuffel xxx

Meiden, even zeggen hoe blij ik ben met jullie reacties, op de een of andere manier kijk ik nu weer heel anders tegen ons ritueel aan dankzij jullie reakties, bepaalde dingen zag ik echt niet, pas vanmiddag! Grappig en mooi, had helemaal geen enkele symboliek gezien in die fles die niet wilde zinken, en heb ook niet stilgestaan bij het gevoel dankbaar te zijn dit samen te doen. Dacht eigenlijk alleen maar, waarom wil die @#$%&@ fles niet zinken!! En als manlief niet zelf had gezegd, laten we maar teruglopen, haha, dan had ik er nu nog gezeten ; - ) dus toch heel blij met manlief en hoe we het samen hebben gedaan : -)

Babeth, heb echt geen schrijfaspiraties hoor, al moet ik wel bekennen dat ze mij op het werk wel weten te vinden, vandaar dat ik ook steeds meer dingen naast het gewone werk doe, komt allemaal op veel schrijven neer ; -) . Heb ooit een keer een hele verhitte vergadering genotuleerd, dat was bijna een roman geworden ; -) ben bang dat als ik ooit wegga, dat verslag nog wel eens naar voren zal komen ; - ))))) Had nooit gedacht dat ons forum zo zou helpen, en helemaal niet na het stoppen met de behandeling. Haal er echt heel veel uit ; - 0

Guusje, jij een spannende avond ; -) Lekker advies weer, gelukkig ben je idd makkelijk, heb in werk mensen meegemaakt die alles konden hebben.....behalve een zetpil! Zo zie je maar weer, toppertje, hoop dat het snel werkt en je weer fijn door het leven kunt zonder die Limburgse spreuk van Nico galmend tussen je oren ; -)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden, ff laten weten dat ik nog meelees! Te moe om alles te onthouden en te reageren, maar het raakt me wel....herken ook heel veel. Hier druk, bezig met van alles en nauwelijks met de komende poging. Alleen af en toe de angst dat het zaad niet goed genoeg is en we geen bevruchting hebben. En die angst maakt me op zich al bang omdat mijn angsten de laatste paar keren nogal vaak uit zijn gekomen nog te volgen? ;-)

Geplaatst

hoi dames

Eef, volgens mij ga jij nog wel eens iets uitbrengen...echt je hebt talent en ik denk dat je ook een inspiratie voor velen bent!!!!

Guusje, gelukkig heb je iets gekregen maar utrogestan op die wijze gebruiken??? nooit geweten.... je zal in ieder geval minder last hebben van lekkage ;-)

Sen, fijn iets van je te horen, voel je niet bezwaard meid!!!!

Henne ik kan je nog wel volgen, je haalt je alle scenario´s in je hoofd en jullie hebben al vele varianten gehad en dat maakt het niet makkelijker......Heb je Zita al weer uit de kast getrokken en een oranje kledingstuk voor de positiviteit????

Fren, wat een uitdaging voor je zo vroeg op Schiphol....fijne vakantie!!

Syl, leuk dat jij ook weer echt aanwezig bent, gezellig!!!! je hebt in ieder geval een fijne vakantie gehad he, en een portret van de hond, nee dat is niet decadent! ;-))

Ik duik zo even de douche in, heb de hond flink geborsteld, voor zover mogelijk want op de grond zitten is er niet bij voor mij, maar goed, we kunnen weer een kussensloop vullen, jeetje dat haar dat blijft maar komen!!!!

Maar goed, ik heb het gevoel dat er nu ook zo´m vacht op mij neergedaald is, wat een gekriebel....

Sandra, succes morgen met de extra controle, ik hoop dat je met een beter gevoel daarna naar huis gaat!!!

Ceeke meid, hoe gaat het bij jullie? jij had vandaag toch weer een echo?

liefs

Babeth

Geplaatst

Pauze

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje:?

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Henne: laatste cryo's niet goed ontdooid...

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Nico: 30 juni intake in DD gehad, pauze verlengd tm september, start eind september/begin oktober (bij bongi), nu meds bij elkaar sprokkelen

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Guusje: 2 juli TP - 14 juli testen (bloedtest)

Sab: aanmelden op cd1: ergens tussen 7-15 juli??

Zwanger

Ceeke: 11 juli echo

Witje: 12 juli extra groeiecho i.v.m. groeiachterstand van de kleine door verminderde werking placenta door hoge bloeddruk van mams (uitgerekende datum 20 augustus)

Simba: 14 juli controle vk 39w2d (uitgerekende datum 19 juli)

Dublin: 19 juli 20 weken echo met 20 w en 5 dagen

Ursula: 20 juli bevallingsbeoordeling, (uitgerekende datum 30 juli)

Dublin: 21 juli controle gyn. 21w

Ivfsh: 22 juli echo 15w5d

Caroline: 22 juli eerste echo!!

Fren: 22 juli 2e echo 10w0d

Laika:26 juli controle 28 weken (uitgerekende datum 18 oktober)

Babeth:26 juli controle 37w1d + verwijderen cerclage (uitgerekende datum 15 augustus)

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verweren en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: klaar met mmm en alle teleurstellingen. We gaan verder met ons leven.

Geplaatst

Eef, wat hebben jullie dat mooi en op een bijzondere manier gedaan. Jeetje meid, wat heb ik een bewondering voor jullie. Ik heb met tranen in mijn ogen je post van gisteravond gelezen. Ik vind het gewoon even lastig om de juiste woorden op te schrijven. Ik hoop zo dat je begrijpt wat ik bedoel. Een hele dikke knuffel voor jou x

Sylvie, weer terug in het land. We hebben je wel gemist hier hoor! Welkom terug.

Fren, heeeeeeeeerlijk VAKANTIE!!!!!! Geniet er van …. Ik heb vrijdagmiddag 3 weken vakantie, kan niet wachten.

Babeth, had jij niet vandaag een echo? Hoe gaat het met de kleine meid? Ik zie ook dat de 26e de cerclage er af gaat. Is dat een makkelijke ingreep/behandeling?

Ceeke, jij ook je echo gehad? Was alles goed?

Tja, de Utrogestan anaal …….. ik wist het ook niet dat dat kon. De vloeistof word opgenomen via je slijmvlies. Dus er zit wel een logica in. Ach, ik stop ze er gewoon in, en het Daktarin ei, en klaar is Kees!!! Ik zal morgen een verslag doen :bum::yah:

Wat betreft mijn auto, de garage zou me nog bellen, maar nog geen reactie gehad. Zou dat slecht nieuws zijn? Ik hoop het niet. Morgen zelf maar eens bellen.

Geplaatst

Hehe, ik hebt deze smiley, s nog nooit gezien!!!! :-)

Guusje, bij de garage zijn ze gewoon helemaal weg van je auto! Als dit geen positief denken is.....en nude laatste daagjes positief positief dansen, nico....dansje??

Doen we er gelijk eentje voor sabel en henne. We blijven in de positief swing ladies, en dan hebt ik in mn achterhoofd die hele iritante rotreclame van de appie....hamburgers met korting hoho,

Geplaatst

Sandra morgen een extra echo. Succes, misschien heeft de kleine een groeispurt gemaakt. Is het anders heel verontrustend?

Guusje, gelukt?

Babeth jullie ook een verhaarhond, hier ook een sneeuwbui.

Zal snel een scan plaatsen van de tekening. Vooral de ogen en oren, sprekend.

Nogmaals fijne vakantie Fren, vroeg op maar voor een goed doel.

Geplaatst

Hehe, ik hebt deze smiley, s nog nooit gezien!!!! :-)

Guusje, bij de garage zijn ze gewoon helemaal weg van je auto! Als dit geen positief denken is.....en nude laatste daagjes positief positief dansen, nico....dansje??

Doen we er gelijk eentje voor sab en henne. We blijven in de positief swings ladies, en dan hebt ik in mn achterhoofd die hele iritante rotreclame van de appie....hamburgers met korting hoho, hebt het voornemen om een ivf liedje te verzinnen...

Henne, begrijpen goed wat je bedoeld, je zit nu ook in zon rare fase, je

gaat toch weer toewerken naar n positief gevoel en dat kost veel energie! Hebt altijd bewondering voor je positivisme en denk alleen maar dat dat geheel terecht is, sluit me aan bij babeth, en roep zita aan te helpen xxx

Geplaatst

Neeeee, morgen hoor je het! Ik moet 'm / ze inbrengen net voor het slapen gaan!

Geplaatst

Wat ik een irritante reclame vind van Dove bodylotion.

Als jij je insmeert wil je je armen en benen laten zien en dan dans je er lekker op los achter de gordijnen vandaan met irritant gezang. Nou dat ze maar achter de gordijn blijft staan. Ze moesten het verbieden.

Vindt ze van de AH altijd wel grappig, hihi!

Geplaatst

Stomme swipe :-)

Gelijk even gelegenheid om san nog even succes voor morgen toe te wensen, xgood luck en ook sterkte zal toch spannend zijn...

Geplaatst

Net besloten om in september op te starten met IVF.

Nico jij ook dan toch?

We gaan proberen goed op te letten met eten, drinken en Jeroen met roken. Zorgen voor goed zaad, flink de pijpen doorspuiten en mij proberen niet te druk te maken over bevruchtingen.

Snap dat bij dommige de angst er goed inzit maar ik probeer me niet gek te maken.

Zal morgen het lijstje aanpassen, te klein op de iPhone.

Geplaatst

Pijpen doorspuiten Syl? hihihi

Maar wel goed van jullie, september gaan jullie er weer voor!

San, heel veel succes morgen.

Geplaatst

Hoi hoi,

Ohhh Syl de kogel is door de kerk bij jullie, wat spannend weer!!

Guusje dat verwijderen gaat gewoon bij de controle, dan knippen ze de draad door zeg maar, mogelijk zijn er wel een " extra paar" handen nodig zei onze gyn, pffff denk er nog maar even niet aan, zie er erg tegenop, inbrengen speculum en dan die soort spreider die ze moeten inbrengen om bij de baarmoedermond te koen is bij mij sinds de zwangerschap zeer pijnlijk en ben toch geen watje , maar goed, we zien wel.

Ceeke ik hoop zo op een Goed bericht !!

Liefs Babeth

Geplaatst

Guus, sorry, maar ik moet me toch lachen om je post en bijbehorende smilies. Hihi, alle gaten worden zo wel gevuld bij jou. Hoop erg voor je dat het ook gaat helpen!

Fren, super fijne vakantie! Hoop dat je straks met veel posi-verhalen terug komt!

Ben ook benieuwd naar Ceeke, hoop toch zo dat ze weer positief nieuws heeft gehad.

Meiden, ben in gedachten erg veel bezig met ons gesprek van 8 augustus in Gent. Wil graag zo goed mogelijk beslagen ten ijs komen.

Hebben jullie nog tips voor me? Dingen die ik kan vragen, voorstellen, ingrepen of onderzoeken die ik juist wel of niet zou moeten doen? Misschien dat er hier ook meiden zijn die net als ik de 4 gaan naderen en vanuit dat oogpunt nog tips hebben.

Alles is welkom hoor!

Geplaatst

Hahaha, Zara, ik maak er inderdaad maar gekkigheid van. Grappen maken moet kunnen, en zeker om zo iets.

Maar hoe is het met jou, en je man?

Geplaatst

Ceeke had weer een echo, begrijp ik dat goed?

Babeth idd niet proberen aan te denken. Makkelijk gezegd maar toch ook weer een spannend moment.

Zara bij Guusje zijn idd alle gaatjes gevuld, lig heel hard te gein eken hier....

Geplaatst

Hihi, Sylvie is terug en het niveau daalt gelijk. Maar eerlijk is eerlijk de pret stijgt. In het afvaltopic heeft ze ook al een nieuwe combi van bewegen en afvallen gelanceerd.

Guusje, manlief en mij is nog steeds spannend. Als hij 5 minuten weg moet, merk ik dat ik al in paniek ben of hij nog terug komt. Heeft er echt heel erg ingehakt. T zou zo fijn zijn als hij hier eens een goede baan met zekerheid kan krijgen. Veel van zijn (en mijn) problemen zijn dan opgelost.

Hij heeft wel een aanbod van een baan in de Randstad maar dan verplichten ze hem daar te komen wonen. Dat zie ik dus helemaal niet zitten want dan zie ik hem door de week helemaal niet en de weekeinden ook maar af en toe.

Zou, dus graag vooruit in de tijd gaan in de hoop dan meer zekerheid te hebben...

Geplaatst

Guusje heeft jou man alweer werk?

Zara een baan en verplicht verhuizen? Gemeentelijke instelling. Wat doet jou man.

Zal zorgen dat het niveau wat omhoog gaat als ik er ben ;-)

Geplaatst
Is San trouwens al terug van haar ouders? Volgens mij is ze hier nog niet geweest.
Weet ik niet zeker, zag iets op Hyves voorbij komen volgens mij wel.
Geplaatst

Meiden ik lig hier te trappelen van het lachen om de bollen van Guusje en dan die smilie ..echt om te gillen.

Vakantiegangers veel plezier en lekker genieten .

Geplaatst

Hallo allemaal, ben er wel maar ben er ook niet. gister terug van ouders. Alles ligt nogal goevoelig hier en heb weinig puf om te reageren.

Morgen idd extra groeiecho, zie er enorm tegenop. Van het weekend de kleine weinig gevoeld maar vandaag wel weer goed. Maakt toch erg onzeker met de wetenschap dat de placenta niet optimaal meer werkt door hoge bloeddruk. Morgen zullen we het weten of hij nog goed gegroeid is, hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee en was dit gewoon even een kl*te week voor niks.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden