Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sanne heeft goed geslapen. Om 21.00 een zetpil gegeven en toen zakt de koorts. Om 24.00 was het 36,9.

Vanochtend 37.9, dus toch besloten om haar thuis te houden. Nu net 38,2 dus is wel een goede beslissing geweest.

We zullen zien hoe de dag gaa lopen.

Geplaatst

Ik ben allang blij dat ze er zelf niet ziek van is.

Guusje, nog steeds niet de neiging om eerder te testen? Ik duim in ieder geval voor je.

Miki, wij hebben ook de combitest niet gedaan. Ons kleintje was hoe dan ook welkom. De 20 weken echo, vond ik wel best spannend.

Geplaatst

Ik kwam even snel spieken hier.

Maar nog geen test gedaan. Gevoelens gaan van positief naar negatief en ga zo maar door. Morgenochtend ga ik denk ik wel eerst zelf testen, en dan naar zkh.

Geplaatst

Guusje die vreselijke achtbaan, brrr... Ik hoop toch zo dat we hier morgenochtend weer collectief uit ons dak kunnen gaan.

Afspraak bij vriendin was heel erg leuk. Merkte gelijk weer waarom we goede vriendinnen waren op school. Een contact wat zeker waardevol is en ik beter ga onderhouden. Dat komt ook wel uit de haptonomie denk ik, het besef dat ik liever minder mensen vaak zie, dan veel mensen weinig. Er zijn zo vaak verplichtingen waar ik me eigenlijk niet prettig bij voel en toch nakom. Misschien toch eens gaan veranderen.

Fren de dag een beetje doorgekomen?

Geplaatst

henne, dat is effe een nadenkertje, jouw zin: het besef dat ik liever minder mensen vaak zie, dan veel mensen weinig.

maar ik snap je wel :happy:.

Fren, dag een beetje doorgekomen idd? Hadden jullie vergadering in M'tricht? of hebben jullie ook kunnen genieten van de stad?

Je zult wel moe zijn als je weer thuis bent, lekker je nestje induiken nadat je V hebt gesproken.

Testr, morgen naar dr. P. succes meid!

ik ga afsluiten. mijn lover komt me afhalen.

liefs,

Tool

Geplaatst

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze, fysiek en mentaal in balans komen, in 2012 cryo poging met prednisolon

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, geldt ook voor man!!!

Tool: 1 december evaluatie DD

Voortraject:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Behandeling:

Guusje: 16 November cryo's TP - vrijdag 25 november testen (bloed)

Zwanger:

Dublin: (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Hee lieve meiden,

Sorry dat ik me zo afzijdig heb gehouden de laatste tijd. Zat een beetje in mijn eigen coconnetje. Wat dat betreft sloot de discussie die loskwam na de vraag van Ursula (of het niet vervelend is als er over baby dingen wordt gepraat) goed aan bij mijn gevoel. Heb zo ontzettend veel na moeten denken aan wat er bij ons allemaal is gebeurd, hoe blij ik ben met de mooie situatie waar we nu inzitten, dat ik soms echt moeilijk raad weet met wat ik hier allemaal lees. Het is zo dubbel allemaal. Mooie verhalen, moeilijke verhalen, fijne groep meiden, maar poeh, soms weet je even niet wat je moet zeggen.

Ik weet niet waar mijn gevoel door getriggerd werd (misschien wel gewoon de hormonen), maar het deed me bijvoorbeeld best wel wat om het nichtje van ar in huis te hebben. Ik was destijds samen met zijn zus zwanger, zouden ongeveer tegelijkertijd uitgerekend zijn en voor mijn gevoel hadden wij ook nu een meisje kunnen hebben van die leeftijd. Ook terugdenkend aan de enorme rollercoaster in China. Alles zo gaaf en avontuurlijk, maar ook zo heftig. De behandelingen, telkens op een neer, de miskramen, het werk dat gaaf was, maar ook oh zo veeleisend en waar op twee mensen na niemand iets wist van wat er gaande was. Dus constant masker op richting mijn team en richting opdrachtgevers. De machteloosheid en het verdriet die toen constant op de achtergrond aanwezig waren, ppfff.

En nu, nu is alles zo anders, ik zit hier rustig in ierland, zwangerschap gaat zo goed, heb werkelijk niets te klagen. Als ik dan lees over de lastigere dingen die mensen hier meemaken, moeten doormaken, dan weet ik soms even niet meer wat te zeggen. Ik begrijp de gevoelens zo goed, maar ben soms ook bang dat woorden van troost of opbeuren verkeerd aan kunnen komen, gezien de andere situatie waar ik nu inzit.

Lang en warrig verhaal misschien, maar het heeft me ontzettend bezig gehouden: onze eigen situatie en ook oa jullie situaties.

Ben altijd al een emotioneel iemand en soms een beetje te, haha. Mooi voorbeeld was afgelopen fotocursus. De fotograaf die werd behandeld is een oorlogsfotograaf (nachtwey), we kregen eerst een uur een film te zien over zijn werk. Ontzettend mooie, maar vreselijk aangrijpende foto's. Tranen biggelden constant over mijn wangen.... haha, al die mannen zullen wel hebben gedacht (er zijn maar twee andere vrouwen in de cursus).

Tja, meer dan genoeg over mij, ik ga gewoon weer lekker meebeppen, heb ik wel gemist namelijk :-)

Henne: jij hebt weer een paar veelbewogen weken achter de rug, wel met mooie en goede stappen. Ben blij te lezen dat de haptonomie goed is voor je. De voorbeelden die je omschrijft klinken heel helder. Sowieso goed om zo dicht mogelijk bij jezelf komen te staan.Wat zou het fijn zijn als je broer een baan vindt in NL. Je hoort het vaak he: zo makkelijk om naar het buitenland te gaan, maar terugkeren is nog niet zo makkelijk. Hoop dat het hem gaat lukken!

Sylvino: Jij hebt ook best wat drukke weken achter de rug. Zo lief dat je alle kindjes bent gaan bezoeken, kom je straks ook naar ierland?? :-) Zou wel leuk zijn hoor!

Hoe is het eigenlijk bij jullie op de zaak? Nu iets meer rust? Moest lachen dat je vanuit bed je personeel in de gaten kunt houden :-)

Tool: jij bent echt in de weken van de overpeinzingen aanbeland..... moeilijk hoor. In elk geval goed om eerst aanvullend onderzoek te laten doen, dan heb je meer informatie om jullie beslissingen op te baseren. Wel heel fijn dat jij en je aanstaande dicht bij elkaar blijven nu en goed kunnen praten! Fijn te lezen! Balen dat het financiele aspect ook zo'n rol speelt he.... het is gewoon zo ontzettend veel geld!

Heeft je vriend trouwens al werk gevonden?

Guusje: meid: ik denk aan je! Zo spannend! Morgen testen, ik ga vaak checken hier!!!

Dublin: goed te lezen dat het met het gelders welvaren nog steeds zo goed gaat :-) Gaat nu echt snel allemaal zeg! Ben benieuwd wanneer we van jou een berichtje lezen dat het is begonnen!

Laika: fijn dat Jim wat rustiger is en dat het inbakeren goed helpt. Moet zeggen dat het mij als baby ook heerlijk lijkt :-) Lekker straks ingepakt coccoonen :-) Hoe voel jij je fysiek?

Fren: super leuk behang! Morgen het kamertje en Ikea en dan schiet het echt heel goed op! Hoe was het vandaag in maastricht? Beetje getrokken?

En volgende week arbeidsvoorwaarden bespreking: you go girl! Wat een enorm groot financieel verschil tussen jou en je mannelijke collega..... toen ik promotie kreeg bij mijn laatste baan, ben ik na influisteren van een collega ook mijn strepen gaan staan en een mega salaris vehoging gekregen, Bleek dat ik werkelijk veel minder verdiende en veel meer mensen aanstuurde en groter budget beheerde.... wat is dat toch met ons vrouwen dat dat keer op keer gebeurd...

Caroline: wat goed dat je lekker actief blijft! En al ver gevorderd met de kamer, lekker gevoel! Ben benoieuwd naar de foto's straks. Fijn ook dat je vriend weer werk heeft nu!

Miki: vandaag lekker naar de kerstmarkt in DD, ben benieuwd hoe het bij dr Ph is gegaan vandaag. je bent al bijna 12 weken!

Simba: zie telkens zulke leuke foto's van Sanne voorbij komen! Weet je al of ze kindje jezus wordt? Fijn dat de koorts weer is afgenomen

Ursula: ben benieuwd naar je tekeningen! Bijzonder hoor, fijn dat de eerste verkoop meteen suces had! Las ook dat je cursus is gestart en dat het taaltechnisch soms moeilijk is. Poeh, kan me voorstellen als het over dialecten gaat. Knap van je hoor, dat je dat allemaal in het Noors doet!

Sandra: leuk je verhalen over ruben te lezen. heel fijn ook dat zowel uitslag van ruben als van je moeder goed was!!! Nu bijna sleuteloverdracht en dan kunnen jullie straks eindelijk in jullie mooie huis!!!

Babeth: hoe is het met jou allemaal? Volgens mij gaat het wel heel goed, of niet? Heb je de balans kunnen vinden met werken en voor Imke zorgen? Hoe is het trouwens met je cyclus na het nemen van de medicijnen?

Eef: vind het bijzonder om te lezen over je vrijwilligerswerk! Zo goed dat je zelf actief op zoek bent gegaan naar meer fullfilment en daar ook actie op hebt ondernomen! Klinkt echt heel mooi. Als catootje groter is, komen we onze creativiteit ontwikkelen bij jou!

Ruby: jij bent weer zo druk de laatste tijd en aan het kwakkelen met gezondheid.... Maak je af en toe pas op de plaats? Em hoe staat het met de douche?

Kaartje: mooi als je 1 dag in de week op de kleine van je zus zou kunnen passen. Bijzonder hoor. Het is goed te lezen dat je nog steeds achter jullie keuze staat om te stoppen, maar kan me voorstellen dat de keuze over 'wat dan we;' heel goed overdacht moet worden. Fijn trouwens dat het met je moeder weer goed gaat!

Vond het grappig te lezen dat we de groetjes krijgen van je man. Ar vraagt me ook regelmatig hoe het met mijn forum vriendinnetjes gaat :-)

Esther: jij bent aan het cocoonen: lekker doen wat goed voelt! Dat huis ziet er super uit! Hoop dat het wat wordt voor jullie, zou fantastisch zijn als je jullie huis redelijk verkocht krijgt en dat andere kunt kopen. Even schrikbarend feitje over de huizenmarkt hier in ierland. Vanaf de boom in 2007 zijn de huizenprijzen in Dublin met 51% gedaald!!! De prijzen liggen weer op het niveau van begin jaren 70.... poeh...

elliebellie: je bent er wat minder de laatste tijd: gaat het goed?

Spaatje: ik lees telkens vanalles op je fb: leuk om op de hoogte te blijven. Je bent nogal aan het sporten de laatste tijd! goed hoor! Maar hoe gaat het verder met je?

Meer meiden die we hier (bijna) niet meer zien. Sen, Ceeke, Sab, roestvlek. Hoop dat het goed gaat meiden! Liefs voor jullie!

Verder alles goed met mij en kleine catootje. Gister check gehad bij huisarts en alles gaat nog steeds erg goed, catootje ligt met hoofdje naar beneden, hartje klopt goed, mijn bloeddruk blijft mooi. Voel me ook echt goed, kan og best veel doen, heel fijn allemaal.

Fijne avond allemaal! Ik ga snel boodschappen doen, alleen nog geen idee wat...

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Uk Ivfsh dat je weer komt meppen en ook herkenbaar wat je zegt, soms is het best moeilijk hoe te reageren.

Bedankt voor je samenvatting, erg handig, haha!

Roep maar niet te hard met naar Ierland komen want ik doe het hoor :-)

Wij mogen gezien alles momenteel niet klagen, het is erger geweest en mat Kayla gaat het gelukkig goed. Dat geeft veel rust.

Geplaatst

hey ivfsh, wat fijn dat je er weer bent!! Ik las af en toe wel mee in december, dus was wel een beetje op de hoogte. Kan me voorstellen dat de afgelopen periode af en toe als een film voorbijrolt. Wij hebben het er ook af en toe over; hoe de tijd stil leek te staan in de afgelopen 4 jaar, maar hoe snel die tijd nu, terugkijkend, toch gegaan is. Je hebt het mooi omschreven! Fijn dat het goed gaat met Catootje. Weet je hoe ze ligt? Al mooi met het koppie omlaag? Ik heb het idee dat ons kindeke precies verkeerd om ligt; ik voel haar alleen onderin mn buik trappelen namelijk.

Guusje, ik ga mn vingers blauw duimen voor je. Hoop zo erg dat je morgen goed nieuws kunt melden hier!!

Mik, al weer bijna 12 weken, wat vliegt de tijd! Succes morgen bij dr P (of is het F?)

Henne, ik denk dat je de spijker op zn kop slaat; ht gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit van de mensen om je heen. Ik heb lang geleden ook besloten alleen energie te steken in de vriendschappen die mij ook energie opleveren. Daar gaat het uiteindelijk om...

Simba, gelukkig dat sanne er weer bovenop is!

Syl, als je naar ierland gaat wil ik wel mee hoor!! Sinds IVF daar zit en regelmatig verhalen en foto's post is het land behoorlijk op mijn toplijstje qua landen, plaatsen die ik wil bezoeken.

Ik was uiteindelijk om half 7 thuis, pfff bijna 6 uur achter het stuur gezeten vandaag, best moe nu! Gelukkig wel met een collega, dus was wel erg gezellig in de auto. Afspraak was met de auteur van het appeltaart kookboek (volgens haar 6-jaaroude zoontje was ik 'de baas van appeltaart' :-) ) over haar nieuwe boek weekendlunches. Er stond dus ook een heerlijke lunch op ons te wachten. Al met al een vermoeiende, maar erg leuke dag in Margraten.

Vin is nu bij zn moeder, dus kan lekker coconen in mn pyjama op de bank. Dadelijk een soepie en dan lekker naar bed!

Geplaatst

Leuk Fren, J kent iemand op de Vliegclub die regelmatig zakenmensen vliegt met een jet naar Cork en Dublin dus dat zou helemaal mooi zijn.

We houden contact!

Geplaatst

Hoi! IVFSH, ik ben er nog hoor, en alles gaat goed maar ik post meer op het Afvaltopic hoewel ik iedere dag wel even hier kom spieken. Maar jullie zijn altijd zo consentieus in op elkaar reageren en dan voel ik me altijd zo'n lompe hork omdat ik het allemaal niet bij kan houden en overdag niet aan uitgebreid reageren toekom ivm werk. En 's avonds pikt mijn vriend de laptop in en reageren vanaf de foon is niet zo fijn ;-)

Fijn dat je je weer even meldt en dat alles zo goed gaat met jou en Catootje. Dus de huizenprijzen zijn gehalveerd in Ierland? Hmmm, ik zou er graag willen wonen hoor, maar ik krijg m'n vent niet mee. Die is al hiernaartoe geemigreerd en zegt dat als hij weer gaat verhuizen, dat naar z'n eigen land zal zijn. Jammer.

Caroline, we zitten NU naar Masterchef op Net 5 te kijken. Wat een toppers, en ik vind het ook de beste serie.

Simba, weet je zeker dat Sanne niet ziek is van tante Syl? Woehahaha, nee hoor, grapje Syl.

Tja, en nu ben ik het alweer kwijt.

Fijne avond, meiden

Geplaatst

O ik hou me ook aanbevolen voor een tochtje naar Cork. Fren, jij hebt toch nog een paar weken om te vliegen? In zo'n zakentoestel gelden misschien ook weer andere regels op een relatief kleine afstand?

Geplaatst

Ooh maar ik dacht maart op kraam visite want ik blijf dan natuurlijk een paar dagen en anders is het zo sneu als de familie geen plek heeft om te slapen.....

Ik geef graag de ruimte en vindt het ook leuker als ze een paar weken oud zijn.

Wat had jij in gedachte Fren met de boot?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden