Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha Guus, nog getest vanmorgen?

Hier nog steeds erg moe. Zouden vandaag de kasten in elkaar zetten, maar ben blij dat vin hulptroepen (m'n moeder) ingeschakeld heeft, heb zo'n pijn in m'n rug...

Erwtensoep staat op in ieder geval, rest van de dag hoef ik weini te doen denk ik...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh guusje wat zal de wereld er opeens anders uitzien voor je, of niet? Bijzonder hoor!

Meiden wat een heerlijke zaterdag is het! Het is lekker helder en een stevige wind, blad valt van de bomen. Weer waar ik in elk geval altijd enorm van geniet.

Vanmiddag met mams en zusje de stad in. Paar cadeautjes kopen voor gerard. Normaal gaan we altijd met ons hele gezin gourmetten en mijn ouders zorgen voor cadeautjes voor de kleinkinderen.

We doen dit altijd in de school van mijn zwager zodat de kinderen de ruimte hebben om te ravotten. Maar mam ziet dat niet zitten. wel lastig want dit was altijd ons sinterklaas zeg maar. Hoe gaan we dit nu samen aanpakken? Met z'n tweetjes sinterklaas vieren vind ik geen fluit aan. Beetje rotsituatie.

Verder ben ik zo totaal verliefd! Donderdag zijn we met een aannemer wezen kijken bij het huis en het is zoooooo leuk! Afgelopen week ons huis in de verkoop gedaan. Morgen komt hij op funda en vanmorgen is het bord in de tuin gekomen. Spannend allemaal. Ik hoop dat we op tijd ons huis kwijt zijn maar ik houd er wel echt rekening mee dat dit niet het geval zal zijn hoor! We zullen zien.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Wat spannend Esther, jullie huis te koop! En vandaag kado's kopen, altijd toch?

Fren, vandaag geen test gedaan, ze gaven het advies in het zkh om de dag. Dus morgen ochtend weer.

Geplaatst

Balen van Bpak Caro! En ja, het echt geloven, dat durven we nu pas. Ervoor toch een erg dikke slag om de arm.

Fren, fijn weer een fornuis en jum erwtensoep!

Witje, nog lekker ff kunnen slapen?

Ursula, lekker joh sneeuw. Ook zin in! Ook al wordt skiën dit jaar een keer nix.

Henne, knuffel voor jou. Fijn dat de darmen een lekker fout uitstapje wel trekken.

Tool, ondanks dat het niet vergoed wordt wel een fijn uitzicht op stappen in DD lijkt me?

EDR, spannend van jullie huis joh. Fijne zaterdag!

Syl, rot mug...

Guusje, bij werd het inderdaad ook pas om de dag echt dikker.

Dikke knuf voor iedereen!

Geplaatst

hoi dames

het gaat me helaas niet lukken om op iedereen uitvoerig te reageren, zit wat in tijdnood ivm de voorbereidingen voor de doop, gisteren niets kunnen doen, Imke had een echt off-day (hangdag) en is van 10.30 tot 00,15 wakker geweest!!

Guusje fijn te horen dat je een mooie hcg waarde had al was de test alleen aan erg mooooi!!!was het vanmorgen niet vreemd wakker worden?

Sandra, ik las dat jij alleen maar goed nieus hebt gehad en lekker aan het afvallen bent, super!!!

Esther, wat spannend, het huis nu echt in de verkoop en je laat er geen gras over groeien, hup me de aannemer naar jullie mogelijk nieuwe woning, ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn, en of dat ook dat is wat je wenst, maar dat komt vast wel goed.

Jammer dat je moeder het niet ziet zitten in de school, ik wist dat jullie het daar altijd vierde met de hele familie, klonk altijd zo gezellig!

Dublin lukt het allemaal nog een beetje? misschien de sexuitspatting van Syl als voorbeeld nemen? oke, andere locatie dan ;-) maar kan een bevalling in gang gaan zetten......sterkte met de laatste zware loodjes meid.

Ivfsh, hoe gaat het bij jullie? begint nu ook echt op te schieten he?

Kaartje, krijg van je berichtje toch ook wel een brok in mijn keel.....fijn dat je zo van haar genoten hebt!!

Syl een werkweekend, dat is minder, ik las dat je het fijn hebt gehad bij Simba, erg leuk!!! volgens mij vroeg jij nog het gewicht van Imke? 9-11 6740 (dubbele van haar geboortegewicht) ze zal nu in verhouding denk ik minder aangekomen zijn omdat ze sinds 9-11 een fles minder drinkt.

Tool wat balen dat je zorgverzekering niet meewerkt zeg, kan je h.a. het niet ergens anders op gooien? ik bedoel, zal toch wel vaker onderzocht worden?

Miki gefeliciteerd met de mooie mijlpaal en echo!!! heb je komende week nog contact over de uitslag van het bloedprikken bij dr. Pf?

M. is inmiddels thuis met een extra tafel ga gauw verder!

liefs

Babeth

Geplaatst

Es,spannend zeg, jullie huis in de verkoop. Benieuwd hoe het gaat aflopen met de woning die jullie op het oog hebben.

Willen jullie eerst jullie eigen woning verkocht hebben? Hoop dat hetniet al te lang gaat duren!!!

Jammer dat sinterklaas niet zo gaat lopen als jullie gedacht hadden.

Mss komt je moeder nog tot inkeer??

Ben nu naar gremlins 1 aan het kijken. blijft een leuke film, hihihi

schoonmoeder heeft nu zo'n luchtmatras en was dus uit bed gevallen doordat ze aan het draaien was.

pijn aan haar ribben. Tweede keer was ze weer bijna eruit gevallen, maar A had het horen aan komen en kon haar op tijd opvangen.

Ze hebben haar bed nu met een kant tegen de muur gezet en de andere kant staat een stoel voor.

vriend ligt nu dus te pitten op de bank. heeft slecht geslapen door de feestgeluiden die hij buiten heeft gehoord. had iemand een feestje met harde bonk-muziek.

Henne, geniet van je weekend, lekker de zolder opruimen. leuk doel ook!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hee meiden,

Lekker weekend!

Henne: vervelens dat afgelopen dagen niet zo relaxt waren. Wel goed dat je er bewust mee bezig kunt zijn hoe et voor wel het beste te handelen is. Hoop dat het in je familie snel wat beter wordt! Geniet lekker an je weekend en van echt vooruitzicht dat je je broer binnenkortziet!

Tool: wat vervelend van je schoonmoeder zeg... Toch echt triest om te horen als mensen dit soort dingen doormaken als ze ouder worden... Fijn dat je mannetje weer bij je is!

Esther: ik duim dat jullie huis snel verkocht is!! Spannend hoor.

Babeth: wanneer is de doop?

Guusje: wat heerlijk hè, opstaan met de wetenschap dat e zwanger bent. Echt fijn!

Syl: werken dit weekend: Bleeh. Succes ermee, hopelijk gaan de dagen snel!

Fren: goed dat je even pas op de plaats maakt. Erwtensoep: mjammie

Hier alles goed blad vanochtend afgesproken met meiden van een Iers forum. Soort uitgerekend januari topic. Die meiden wonen allemaal in Cork, we waren met z'n zessen. Erg gezellig, een van de meiden woont zelfs bij mij om de hoek.

Verder net zuurvlees opgezet, we krijgen vanavond vrienden te eten. Tool kent zuurvlees ast wel, is Limburgs stoofvlees en is echt heerlijk! Het staat eerst in een marinade van azijn, kruidnagels, peperbolletjea enzo. Vervolgens stoof je het met oa stroop en ontbijtkoek om het weer zoeter te maken. Mjam :-) dat staat te pruttelen, nu gaan we de boom op de muur Vd kinderkamer schilderen. Hoop dat het goed lukt :-)

Geplaatst

Hier met heel veel moeite op de bank... Vind t moeilijk anderen te laten werken en zelf niks te doen. Maar mams en vin zijn een goed team; alle kasten staan, nu het rotwerk van het stellen en afhangen van de deuren.

Was net ff blokje om met de hond en kreeg me toch steken in m'n buik. Dus maar weer braaf op de bank.

IVF, klinkt goed, dat zuurvlees ;-)

Henne, zolder al leeg? Moet je ruimte maken voor je broer, of is er wel een logeerkamer?

Babeth, morgen dopen? Imke zal er waarsch te schattig uitzien vermoed ik!

Geplaatst

GUUSJE!! wat een geweldig nieuws!

Esther jullie huis in de verkoop, best een stap meis

Sylvino Lekker op de trap hoop met hoogpoligtapijt ;-p

Babeth morgen de doop een bijzondere fijne dag

Fren doe je rustig aan?

Geplaatst

Esther wat spannend zeg! Hoop voor je dat deze verliefdheid een lange relatie mag worden ;-)

Fren hoe moeilijk ook, echt kalm aan doen hoor! Klinkt alsof die kasten wel goed komen.

Hier ook hard gewerkt aan ons huis, pff.. We hebben een ruime zolder met aan de ene kant een logeerkamer en op de andere helft de wasmachine, plus een grote boekenwand en kasten met al onze hobbyrommel. Aangezien we er alleen komen voor de was of om iets te pakken, moeten we daar altijd flink aan de slag als er loges komen haha. En veel dingen hadden we ook al jaren niet echt naar omgekeken. We zijn nu echt grondig bezig. Heb bijvoorbeeld al m'n cassettebandjes weggedaan. Kan ze toch niet meer afspelen. Vind dat wel heel moeilijk, maar merk ook dat ik van al die ballast en rommel af wil. Ruimte en overzicht en alleen bewaren wat je gebruikt of waar veel waarde aan vast zit. We zijn in ieder geval flink opgeschoten, dus dat is wel lekker.

Nu even plat en dan koken: worteltjes, tartaartjes en gebakken aardappeltjes.

Geplaatst

Guusje meis ik ben verschrikkelijk blij voor je!!! ook ik moest direct denken aan wat je in Scheveningen zei en dan nu gewoon zwanger, helemaal super!!!

Henne, bij mij kwam eruit dat ik een individualist ben en dat klopt helemaal. Als je googled kan je veel van dit soort online testjes vinden. Ik vind ze altijd leuk om te doen. Ik heb eergisteren het slaaponderzoek overnieuw moeten doen omdat ik vorige keer te weinig had geslapen om een goed beeld te kunnen krijgen. Nu heb ik gelukkig meer geslapen en ik krijg medio december de uitslag. Verder gaat het met mij wat minder, ik heb erg veel lichamelijke klachten de laatste tijd: heel erg last van mn spijsvertering, spier/gewrichtspijn, duizelig, kotsmisselijk en heel snel moe. Het lijkt soms wel of de energie letterlijk uit me wordt gezogen en dan moet ik ook echt opladen en ik raak er behoorlijk gefrustreerd van. Dan neem ik me voor om leuke dingen te gaan doen en dan lukt het gewoon niet omdat mn energie gewoon helemaal nada, nul, niente is. Zelfs al 2 uur na het opstaan... bleeeeeeeeeh

voor iedereen een dikke knuffel XxX

Geplaatst

babeth, wat een pittige dag als imke zo lang wakker is. Hopelijk slaapt ze de dag daarop extra?

Ik hoop dat het een hele mooie dag wordt morgen, een heel bijzondere dag.

Madammeke vond de sneeuw dus raar. Ze wilde er niet in lopen en ging steeds huilen. Dat terwijl een paar weken geleden ze enorm veel lol had op de slee maar toen lag er minder sneeuw. Ach, ze went er vast aan de komende 5 maanden.

Esther, misschien een idee om je zus (degenen die het lastig heeft met haar gezondheid) bij jou thuis uit te nodigen voor sinterklaas? Daarmee ontlast je haar misschien iets, heeft ze zelf geen gedoe en rommel? En jullie een gezellig avondje? Of wat mensen uit te nodigen voor een hebzuchtfeestje. Dat organiseer ik hier ook. Ik weet niet of je het concept kent? Iedere genodigde neemt 4 of 5 dingen mee die hij al heel lang thuis heeft liggen. Dat kan bv een kado zijn wat je van je moeder hebt gekregen en je houdt heel veel van je ma maar niet van dat kado, of iets wat je al tien jaar bewaard omdat het ooit handig zou kunnen zijn, of je cassettebandjes die je toch niet meer kan afspelen, etc. Die dingen worden ingepakt op een grote stapel gelegd. De eerste ronde bestaat eruit om iets uit te pakken met een dobbelsteen. 1 is bv pak een kado voor jezelf, 2 pak een kado en geef het aan iemand anders, etc. Degene die het kado heeft meegenomen verteld het bijbehorende verhaal over het voorwerp. In ronde twee probeer je een zo gunstig mogelijk stapeltje voorwerpen voor jezelf te maken, dat kan zijn dingen die je leuk lijkt of juist dingen weg doen die je echt niet wil hebben. 1 is bv ruil je stapel met die van een ander, 2 is pak een kado voor jezelf van een ander etc. Er is voor ronde twee een alarmklok gezet. Zodra die afgaat is het spel afgelopen en moet je verplicht alles meenemen waar je op dat mement achter zit (als stapeltje)

Ik ben erg verzot op dit spel. Het makkelijke is dat het weinig voorbereiding kost en je makkelijk mensen ervoor kan uitnodigen. Heb je met oude troep een brilliante avond.

Ivfsh, hebben ze in ierland ontbijtkoek? Jaloers!

Geplaatst

Ursela ontbijtkoek kun je ook goed zelf maken! Oké, het smaakt niet helemaal zoals uit de fabriek ;-) maar wel lekker hoor! Zal morgen recept Ff opzoeken. Ik ben trouwens in afwachting van m'n koekvormpjes, zo nieuwsgierig! Kreeg nog een nieuwsbrief in het Zweeds ook LOL

Geplaatst

Da skjønte du sikkert ikke mye? LOL

Ik heb een peperkoekenrecept maar daar staat stroop in en dat hebben ze hier ook niet helaas. Vorig jaar had ik tijdens sinterklaas pannenkoekjes geserveerd met hollandse stroop, sommige geasten spuugden het zelfs uit (toen ze dachten dat ik het niet zag haha) zo vies vonden noren stroop. Ik dacht dat iedereen van zoet hield en dus ook van stroop.

Geplaatst

Oh als ik m'n best doe kan ik het wel lezen hoor ;-) dus ik kan er wel wat mee hihi. Minn vader spreekt Deens en wij zeggen vaak da als je het hardop leest, het net achterhoeks is hihi. Ikke ken ik al sinds ik vijf ben.... In Denemarken op vakantie was ik heel teleurgesteld dat er ergens geen aardbeien waren en schijn ik gezegd te hebben 'ikke jordbear?' waarop de mevrouw ze hoogstpersoonlijk uit de tuin ging plukken.

Grappig van die stroop zeg. In Amerika en Canada enzo hebben ze toch ook altijd stroop? En eten ze in de boeken van Astrid lindgren niet ook stroop? Of is dat jam? Vreemd. Helemaal als het wel in recepten staat. Je kunt stroop trouwens wel vervangen door honing, doe ik altijd ivm suikervrij.

Geplaatst

Je hebt trouwens gelijk met achterhoeks en scandinavische talen. Lijkt behoorlijk op elkaar. Soms heb ik het officiele bokmål woord geleerd voor iets blijkt het in dialect enorm op het nederlands te lijken. Ik had vorig jaar een huisje in denemarken geboekt en ik was erg trots dat ik me opeens ook in het deens verstaanbaar kon maken. Wat ontzettend lief dat je toch nog jordbær kreeg! Ik heb op de tupperwarepartij van die ijsvormpjes gekocht, krig ik maandag binnen, alle ingredienten heb ik al klaarliggen, ga me wagen aan komkommer-kiwi ijsjes! En meloen.banaan en yoghurt-blauwe bes en aarbei-druif. Niet allemaal tegelijk hoor.

Als ik honing gebruik moet ik dan minder gebruiken? Omdat honing zo sterk is en zoeter (naar mijn idee)?

A.lindgren is zweeds. Misschien hebben ze het daar wel? Hier verkopen ze een dikke siroop maar die smaakt heel anders.

Geplaatst

Ik neem altijd hetzelfde gewicht honing als er suiker of stroop staat. Ik kan het niet meer echt vergelijken in smaak omdat ik al bijna twintig jaar geen suiker meer eet. hmmm, denk dat ik morgen eens taai taai ga maken, krijg hier helemaal trek van!

Geplaatst

Babeth heel veel plezier morgen, hoop dat we een foto krijgen van Imke :-)

Henne goed bezig met opruimen en wat leuk dat hè broer komt.

Bijgelezen maar de rest weer kwijt.

Geplaatst

Hee ursula,

Nee, helaas geen ontbijtkoek hier.... Ik had de laatste keer in Nl speciaal vijf grote Individueel verpakte snelle Jelle ontbijtkoek meegenomen en achter in de kast gelegd. Speciaal om mee te koken. Ar had ze toch gevonden, haha. Gelukkig waren er nog twee over :-). Hij moet komende week voor werk naar Nl, dus dan kan hij mooi nieuwe voorraad meenemen. Stroop kan ik hier bij de natuurwimkel kopen: super lekker! De dame van die winkle heeft een past nederlandse klanten, die regelmatig stroop komen kopen. Hoe grappig is dat :-). Heerlijk een bruine boterham met stroop.

M'n zuurvlees viel gelukkig in goede aard, bezoek is net weg en heeft een enorme hoeveel weg weten te werken :-)

Slaap lekker zo allemaal!

Geplaatst

Hè, wat gek! Zie de site op de iPad zoals ik m op de computer zie normaal gesproken. Vreemd...

Mams en vin hebben echt een superklus geklaard gister! 2,5 meter kast in 4 uur geplaatst, inclusief afhangen van de deuren. We moeten alleen nog een roede hebben, de was niet voorradig woensdag, dus die ga ik straks maar ff halen. Dan kan daarna de kas gesopt en ingericht worden, joehoe!!

Fijn IVF da je vlees in goede aarde viel. Vandaag rustig dagje?

Syl, veel plezier me Ellie vanmiddag. Niet té veel drinken hè!

Babath, ee mooie dag gewens vandaag. Plaats je een fotootje van imke n haar doopjurk?

Geplaatst

Hi!

Hier op de iPhone idd opeens ook scherm zoals normaal op computer. Fijn om handtekeningen te lezen, maar t wordt wel klein allemaal :-)

Fren: fijn dat die kastenwand staat!

Sen, ik had nog helemaal niet op jou gereageerd. Vervelend dat je je zo rot voelt... Klinkt echt helemaal niet fijn voor je. Dikke knuffel!!

Geplaatst

Babeth ik wens jullie een hele mooie dag vandaag!!

Fren ik heb de sites altijd 'normaal' op de iPad. Kan ik handtekeningen lezen, wel zo fijn. Super dat de kasten staan.

IVFSH wat grappig van die stroop. Mijn ouders zijn pas nog in Athene geweest en hadden een voorraad chocoladeletters e.d. meegenomen. Vroeger stuurden we altijd kaas, zelfs boontjes op (toen ze nog in Engeland zaten), maar tegenwoordig is dat minder. Mijn broer heeft wel voorkeuren als hij in Ndl is, maar de nood is blijkbaar niet meer zo hoog. Hij kookt natuurlijk ook voornamelijk Grieks, dat scheelt.

Ik had na een fijne dag, gisteravond opeens een mega inzinking. Pfff... Zal er wel bij horen. Wel redelijk geslapen alleen nu snotterig en dat kunnen we NIET gebruiken. Wil genieten van de komende weken en niet ziek zijn. Ga dus maar even stomen.

Oh even polsen....moet over 1,5 week ofzo weer naar de kapper: donker houden of toch weer blond? J smeekt me haast om het laatste hihi, ik ben er nog niet uit. Wil eigenlijl nog wel weer even wat anders proberen, maar kan ook iet teveel uitgeven dus allerlei folies e.d. is geen optie. En zit dan toch ook alweer vooruit te denken naar cryo's en prednisolon en dat ik dan een week of wat liever niet bij de kapper zal zitten, dus geen mega uitgroei moet krijgen. Waar je al niet aan denkt he, zucht...

Geplaatst
Ik heb eergisteren het slaaponderzoek overnieuw moeten doen omdat ik vorige keer te weinig had geslapen om een goed beeld te kunnen krijgen. Nu heb ik gelukkig meer geslapen en ik krijg medio december de uitslag. Verder gaat het met mij wat minder' date=' ik heb erg veel lichamelijke klachten de laatste tijd: heel erg last van mn spijsvertering, spier/gewrichtspijn, duizelig, kotsmisselijk en heel snel moe. Het lijkt soms wel of de energie letterlijk uit me wordt gezogen en dan moet ik ook echt opladen en ik raak er behoorlijk gefrustreerd van. Dan neem ik me voor om leuke dingen te gaan doen en dan lukt het gewoon niet omdat mn energie gewoon helemaal nada, nul, niente is. Zelfs al 2 uur na het opstaan... bleeeeeeeee[/quote']

Sen wat vervelend dat je je zo rot voelt zeg. En dan ook nog het slaaponderzoek opnieuw moeten doen. Denk je zelf dat de grootste oorzaak daar ligt, bij de apneu? Het klinkt alsof je hele lijf gewoon uitgeput is. Ik herken er veel van en weet hoe vreselijk frustrerend het is. Dat zo graag willen en gewoon niet kunnen. Hoop dat er half december iets zinnigs uitkomt meis. Sterkte!

Geplaatst

Lekker verkouden hier, bah bah bah, voel me nu al teut dus ik zal niet veel drinken hoor.

Morgen weer een drukke dag ook en het is snert weer hier, bah bah bah.

Op de telefoon kan ik het niet meer lezen hoor het nieuwe forum, bah bah bah.

S€N sterkte met alles, klote als je je zo rot voelt.

Henne ik ga voor blond, helemaal met j eens.

Guusje hoe gaat het?

Nu weer snel verder.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden