Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De zenuwen gan nu toch wel komen. Dit komt ook omdat ik vannacht wakker werd van mijn toch meer gevoelige borsten. Van binnen voel ik me enorm positief, maar ben zo bang dat ik het mis heb. Ik heb nog even zitten denken om vanmorgen een test te doen, maar durfde niet. Morgen zal 'm niet gaan worden, moet al heeeeel erg vroeg weg, en wil het wel samen met mijn man doen. Dus het zal pas vrijdag ochtend worden. En 'smiddag de uitslag vanuit het zkh.

Ooooh, lastig zucht ......

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne ik vind het wel bijzonder om te lezen dat je zulke stappen maakt in het, tja hoe zal ik het zeggen, het erachter komen hoe jij als persoontje in elkaar steekt. Mooi om te lezen dat je zo open staat voor het erkennen van wie je bent en hoe je met jezelf 'om kunt gaan'. Ow ik formuleer het stom maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel! Ik vind het altijd zo stoer als mensen de diepte in durven te gaan wat betreft je eigen ik. Iedereen is uniek en iedereen heeft voor zichzelf een 'gebruiksaanwijzing'...alleen de een is in staat om deze uitgebreider te lezen en het leven daardoor rijker te maken dan de ander. You go girl!

Guusje die laatste dagen en uren zijn slopend. Herkenbaar dat je hoopt, je lijf voelt en probeert te interpreteren met tegelijkertijd de angst dat je ernaast zit. Ik kan me nog herinneren dat Henne een keer tegen mij zij dat je dit, hoe lastig ook, gewoon toe mag laten. Die hoop dan. Per slot van rekening is de kans reel dat je zwanger bent! Mij gaf dat de ruimte om toen te denken van...ik mág voelen wat ik voel aan emoties en hoop! Sterkte en nogmaals, we duimen voor je!

Witje ben benieuwd wat de uitslag gaat zijn!

Syl jij bent druk de laatste dagen of niet? Vandaag een relaxdagje bij simba. Veel plezier!

Babeth gaat alles goed bij jullie? Aan het genieten van je kleine meid? Hoe bevalt het werken trouwens weer?

Tool las dat je gisteravond weer geconfronteerd werd met een zwangere in je omgeving. Heftig hé! Las wat liz op fb tegen je zei...de jonge meisjes gaan ons stuk voor stuk inhalen. Heftig om je dat te realiseren of niet? Tenminste, dat vind ik wel. Ik hoop voor jullie dat de dingen die je nu aan het uitzoeken bent leidt tot iets moois!

Rubster ik begreep dat jij helemaal niet fit bent? beterschap!

Ivfsh hoe is het met jou? Je bent een stuk minder aanwezig hier of niet? Gaat alles goed?

Geplaatst

Ik moet van mezelf vandaag mountainbiken. Ik heb de laatste weken weinig gefietst en daar baal ik van. Ik zit al vanaf half tien in mijn fietskleren maar moet mezelf nu nog een schop onder mijn achterste gaan geven om op te staan! Ik mag niet meer alleen het bos in van manlief en familie, beetje balen want over de weg is niks aan maar goed.

Vriend van mijn schoonvader is afgelopen zaterdag tijdens een toertocht in het bos plotseling overleden. Mijn schoonvader was erbij. Die man was 53. Iedereen was er helemaal ontzet van. Nou had ik zondag een dagdienst en een collega (jongen van 23 jaar) kwam om half twee al op de afdeling, hij had een late dienst. Hij was in zijn vrije tijd vanaf negen uur s'morgens bij 2 autopsies geweest. Waaronder dus van deze man. Wel lastig, ik weet waaraan deze man is overleden. Na werktijd had ik een verjaardag bij mijn schoonfamilie en daar werd uitgebreid hierover gesproken en gespeculeerd. En ik zat daarbij en wist de doodsoorzaak. Raar hoor!

Geplaatst

Guusje voor jou de laatste dagen voor testen. Spannend.

Henne, gezellig dat je broer en schoonzus met de kerst komen.

Caro, geen zwangerschapssuiker. Dat is ook wel goed om te weten.

Fren, hoop voor jou dat je wat minder kunt gaan werken. De situatie hier wat werk betreft is ook niet altij even lekker. Maar blijf wel full time werken. Heb tenminste nog werk zal ik maar zeggen.

Simba en Syl, veel plezier he!!

Hier was het vanmorgen helder. Nu kan ik nog net de overkant zien. Dus geen mooie groene boomtoppen vandaag.

Verder veel hoesten en niezen. Ben dus echt verkouden. Heb ook het idee dat ik een beetje grieperig ben, maar geen koorts. Zal zo maar weer even een pil gaan nemen.

voor iedereen een dikke knuffel

Geplaatst

Sanne krijgt een prikje bij het CB en is het er niet mee eens :-(

Esther wat raar zeg en jong ook. Veel plezier met huizen kijken.

Babeth hoeveel weegt Imke nu, ben het weer vergeten.

Geplaatst

Esther heftig zeg van die fietser..... Heb je jezelf al een schop onder je achterste gegeven???? doe voorzichtig!!

Ruby beterschap, jij loopt echt te kwakkelen zeg al lange tijd. Wanneer is dat nou eens over???

Syl volgens mij krijgt Sanne 2 prikjes. Het arme meisje.....

Geplaatst

Es, heftig zeg, van die vriend van je schoonvader en dan 's avonds een feest waarbij iedereen het ook erover heeft en jij weet waaraan ie overleden is. brrrr... sterkte.

Heb je jezelf inmiddels hervonden en ben je op de fiets gesprongen? niet in het bos alleen wel begrijpelijk, over de weg is het dan wel ietsje saaier, maar je bent wel in beweging.

Hoop dat jullie vandaag een goeie prijs kunnen sluiten voor jullie huis en dat er een mogelijkheid in zit om jullie droomhuisje te kopen!

Sanne prikjes, ocherm, kusje van Tante Tool!

vanochtend ben ik bij de huisarts geweest en die vond het heel goed dat ik alles laat onderzoeken bij dr. P.. Moet alleen even contact opnemen met de verzekering om niet voor onaangename verrassingen te komen staan.

Verder had ik hem ook nog een folder laten lezen over de schildklier en zw.

in deze folder staat namelijk dat indien er in je familie een auto-immuunafwijking,zoals bijv. suiker voorkomt (mijn vader heeft dat) en andere stollingsproblemen, dan kon het verstandig zijn om de TPO-antistoffen te laten onderzoeken/meten en ook de TSH- en FT4-waarden. Vrouwen met deze antistoffen hebben namelijk ruim twee keer zoveel kans op een miskraam en het voelt bij mij ook een beetje alsof ik al die keren een miskraam heb gehad. Dus vanochtend ook al bloed laten prikken.

Over 2 weken weer een afspraak met hem. Waarschijnlijk ga ik volgende week al bellen of de uitslag al binnen is.

Donderdag 1 december naar dr. S. heb dr. P. ook al gemaild of ik dit kan combineren. Wellicht kan ook een en ander in NL worden gedaan? wacht rustig zijn reactie af.

Ruby, nog steeds niet helemaal beter, balen meid. beterschap, hoop dat je je snel weer beter voelt!

Henne, die hapto was/is dus een goeie stap geweest. Ben heel blij om dit te lezen. Ook fijn dat de homeopathie voor je werkt en dat je weer ietsje beter in je vel zit.

Zou helemaal het topje van het ijsje zijn als je broer ook nog eens een baan hier zou vinden en terug komt. duim duim!

Guusje, meissie, slopend die laatste dagen, brrrr, krijg er de rillingen van over mijn rug. Zoals es en Henne al zeiden, laat je gevoelens en emoties toe, je hebt de hoop en er zit idd een reëele kans in dat je gewoon zwanger bent. Meis, ik hoop het zo!!!

Kaartje, hoe istie bij jou? Hoe gaat het met je moeder na de operatie? Is ze goed aan het herstellen?

Fren, blij dat de vrijdag is opgelost voor een deel. Hoop dat het ikea-gedeelte ook opgelost wordt!

Caro, was het nog gelukt met de vrieskist?

Ceeke, hoe is het bij jou? Hoe gaat het met de hormonen?

Testr, moest jij deze week naar dr. P. of volgende week? succes!

uhm, wie ben ik vergeten?

ivfsh, nog lekker aan het genieten van het uitje? Of zijn jullie alweer terug?

Simba en Syl zitten nu waarschijnlijk lekker op de bank, te genieten van Sanne onder het genot van een bakje leut (thee of koffie of mss wel fris?). Geniet ervan!!!

babeth, druk met Imke? Valt het nog goed te combineren met het werk?

San, hoop dat je de uitslag thuis krijgt en niet als je tussen de chips en de koekjes staat, waar je overigens niet mag staan, als je aan het afvallen bent, hahahahaha. Gewoon die gang overslaan of snel erdoorheen lopen!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Dank je Esther! Voelt niet echt stoer maar ik wil het zo lang mogelijk volhouden omdat wandelen niet meer gaat... En ik ben bang dat ik anders echt alleen nog maar het hoognodige loop... Bah wat een verhaal van die man. Zo verging het de vader van een meisje bij mij op de basisschool op de tennisbaan: ineens viel hij neer en was hij meteen overleden, ook die leeftijd. Het is zo eng, we moeten echt proberen te genieten van het leven NU!

Tool ik was van plan te gaan kijken bij de Makro, komt de volgende dag telefoontje van mijn schoonouders dat ze een vrieskastje mogen hebben van een kennis die gaat verhuizen. Gratis! Nog beter dus. Ze komen 'm waarschijnlijk volgende week brengen.

Geplaatst

Tool, ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen. Na jullie enorme teleurstelling ga je er weer 150 procent voor. Klinkt goed wat je nu allemaal aan het uitzoeken bent. Dat maakt jullie kansen met een volgende poging toch groter (denk ik hoop ik). wat lief van de financiele steun!

Tool, ik probeer me in te houden met het trainen, want ik vind het HEERLIJK! Ik zou het liefst 2x per dag gaan maar beperk het tot 1x en op zaterdag is het dicht dus dan kan ik niet gaan.

Fren, spreek je collega aan op zijn oncollegiale gedrag. Maar ik ruik ook een beetje zwangerschapshormonen, dus probeer het rustig op te pakken.

Es, dubbel zo'n brij van werk en prive. Ik had dat vorige week ook, was bij een vriendin op bezoek en die had net een artikel in de krant gelezen over de familie van een patient die vonden dat ze slechte zorg en begeleiding kregen van de thuisverplegingseenheid en het verzorginmgstehuis. Pfff dan vond ik het heel moeilijk om mijn mond te houden en niet de andere kant van het verhaal te vertellen. Maar als ik in mijn achterhoofd hield dat de familie nu eenmaal in een zorgproces zit en dat je dan super gevoelig bent kon ik er ook begrip voor opbrengen.

Henne, hoe vaak ga je nu naar de hapto? Wekelijks?

Nu wat huishoudelijke klusjes doen, bweh, geen zin in.....

Geplaatst

Zo Tool voelt vast goed om alles na te laten kijken. You go girl!!

Caro dat is nog eens leuk, gratis is altijd goed!!

Hier nog steeds geen telefoon gehad...

Geplaatst

ja maar wij als ivf-ers zijn daar zo bedreven in geworden. Vind het gewoon erg vervelend als mensen zich niet aan afspraken houden, als ik een afspraak maak en niet kom zijn ze ook niet blij toch?? Die mag ik dan ook nog eens lekker betalen ook, misschien moet ik mijn tijd ook maar declareren. Dat zou nog eens onbetaalbaar zijn.

Ik heb weer zo'n problemen met mijn maag, zucht, weer misselijk en pijn!! Ok is overgang van maag naar slokdarm. Maar weer aan de meds en koffie maar schrappen denk ik, dat heb ik de laatste tijd nogal veel gedronken... en ik vind het zo lekker. Maar ja moet toch maar eens uitzoeken waar het steeds vandaan komt, ik vermoed dus de koffie.

Geplaatst

Caro, das een meevallertje dus!! Fijn dat jullie het zo kunnen regelen met de vrieskist.

San, balen dat ze nog steeds niet hebben laten horen. Kan me daar ook zo over opwinden.

Had laatst een offerte die met spoed de deur uit moest, zelfs nog via mail verstuurd met het verzoek om deze dan per ommegaande te retourneren. Heb de offerte nog steeds niet retour en de betrokken medewerker boeit het geen piep.

Es, wat je zei dat Liz had geschreven op fb, klopt. heel heftig om je dit te realiseren, dat jongere meiden me/ons voorgaan, maar dit zal ik ook altijd blijven houden. Helaas kunnen we ons niet aan een volgorde houden (dan had de rest namelijk heeeeeeeeeeeel lang moeten wachten totdat zij eindelijk aan de beurt waren). maar leuk is het niet.

San, ook balen van je darmen en maag. ik zelf drink geen koffie, dus ik kan je daar ook niets over zeggen. Maar wellicht een optie om er even mee te stoppen of te minderen of ook een ander merk? Caffeïnevrij, zoals caro al voorstelt?

Vriend is nu bij zijn moeder. is al op leeftijd en heeft nu een blaasontsteking, maar omdat ze suiker heeft, merkt ze dit dus niet goed, heeft ze geen pijn.

Was laatst zijn zus bij haar en zat ze helemaal onder en was ze ook nog omgekiept. Huisarts gebeld voor een kuur en nu moet dus de hele dag en nacht iemand bij haar blijven, totdat de kuur aanslaat en het risico van omkiepen flink verminderd is.

Dus mss slaap ik straks wel alleen in ons bedje, snik....maar goed, niet leuk natuurlijk als je eigen moeder zo ziek is en je kunt er eigenlijk niets zelf aan doen.

Geplaatst

Ik ga eens proberen op de caffeïne vrije koffie die heb ik toch al in huis en anders wordt ie oud hihi.

Jeetje zeg, heftig van je schoonmoeder. Hopelijk slaat kuurtje snel aan, dit zijn vervelende dingen. Mocht je alleen moeten slapen vanacht, kan je natuurlijk ook aan je valkmaatje vragen of hij je gezelschap komt houden......

Hier nog steeds geen telefoon gehad, dus maar flink aan het opruimen. Ruben is vanmiddag naar de opvang dus moet mezelf ook bezig houden. Heb met mezelf wel afgesproken om vanaf half 4 lekker op de bank te duiken met een kop caffeïne vrije koffie en wat fruit en met een lekker boek. Even wat tijd voor mezelf, moet kunnen toch???

Geplaatst

Nou San, ik weet niet of dat zo'n goed idee is, om mijn valkmaatje te vragen om me gezelschap te houden. We hebben ook nog een zeer aanwezige uil 's nachts rondvliegen en die oehoet er wat op los, hahahahaha. Denk ook dat de katten het valkmaatje erg leuk zullen vinden door continue erachter aan te willen. Kan wel vertrouwen op mijn katten, die komen wel bij me liggen, hihihi

Geplaatst

Oh je bent dan gelukkig niet helemaal alleen. Gelukkig maar.

Het is half 4 en ik zit nu dus lekker op mijn krent. Hoef alleen nog maar een wasmand met was en andere troepjes die naar boven moeten op te ruimen, maar dat is voor later. Nu is het Sannie-time. Dus ff op het forum natuurlijk en ga zo verhuizen naar de bank. Mijn boek, kopje koffie en wat fruit verhuizen mee!!!!

Heerlijk even 2 uurtjes voor mezelf. Heb de top weet ik hoeveel opstaan op Q-music dus even helemaal relaxen............

Tot later dames

Oja hier staat roerei met paprika, ui, hamblokjes en champignons op een puntje op het menu, hmmmmmmm

Geplaatst

Hoi hoi,

Guusje wat gaat het snel zeg....dat is toch echt wel het voordeel van een cryo he. Lekker hopen hoor, dat stiekem positieve gevoel vind ik eigenlijk ook heel bijzonder. En de knal als het niet zo is, is toch had, hoe dan ook. Ik ga nog even superhard duimen deze laatste daagjes.

San al wat gehoord? Ik mag nu ook op de bank lekker. Heb gewerkt, gesport, boodschappen gedaan en weer gewerkt. En heb nu mn werkmail uitgezet en opdrachten doorgestuurd naar collega's tenzij het tot vrijdag kan wachten. Dat ik thuiswerk betekent niet dat ik tot zes uur savonds alles oppik. Mijn uren zitten erop. Klaar.

Ursela ik ging eens in de week naar hapto, nu zit er war langer tussen. Je moet het ook in de praktijk kunnen brengen. En dat lukt geloof ik wel aardig. Ik merk dat ik meer rust voor mezelf creeer en me minder laat beinvloeden door dingen van buitenaf. Ook ben ik veel duidelijker in wat ik wel en niet doe/kan. Ik kreeg vandaag een vraag van een collega en heb direct gezegd dat ik dan iets anders niet af krijg. Vroeger had ik of beiden gedaan of gedacht dat ze toch wel snapten dat etc. Allemaal dat soort kleine dingen, maar het werkt wel.

Mijn bank, kruik en boek roepen....tot later!

Geplaatst

Ja eindelijk nieuws. Om iets over 8 ging de telefoon. Net nadat ik een mail had gelezen dat de longfoto's van mijn moeder er nu heel goed uit zien. Er zijn geen plekjes meer te zien!!!!! Alleen een beschadiging door de bestraling, maar tot dusver is alles weg!!!!!

Heupjes van Ruben zijn ook in orde!!! 2x goed nieuws achter elkaar, wat wil ik nog meer op deze avond. Had eind van de middag even een inzinking. Baal dat mijn lijf niet op orde is, mijn hoofd daardoor ook weer chaotisch. Ik ben weer toe aan werken geloof ik. Ik heb iets nodig om te doen zeg maar!!! Een doel.

Henne mooi dat je zo veel van de hapto in de praktijk kan brengen. Goed van je dat je de mail doorgestuurd hebt en lekker op de bank ben geploft!! Dat heb je verdient na een productieve dag.

Syl hoe was het bij Simba???? Vast wel heel gezellig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden