Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther, dit gaat over jou, over jouw gezondheid. En je doet pittig werk. Bovendien is je lichaam niet 1.2.3. hersteld in een paar maanden. Want naast de lichamelijke effecten heeft je lichaam te maken met de psychische klap en die is heel hard helaas. Beterschap!

Tool, hopelijk weet je de vragen nog. Succes morgen.

Henne, ik snap je helemaal. Het is ook oneerlijk tot en met. Jullie waren al heel lang aan de beurt. Misschien niet naar de buurtborrel gaan?

Als ik je woorden lees dan moet ik ook aan mezelf denken, het lijkt ons de laatste jaren alleen maar mee te zitten, met werk, familie, financien en onze twee lieve kleintjes. Maar aan de andere kant weet ik welke weg we hier voor hebben afgelegd. Welke verliezen we hebben geleden. En dat zie je nooit aan de buitenkant. Er is een nederlands spreekwoord voor: ieder huisje draagt zijn kruisje. Helaas is dit maar vaak al te waar.

Maar toch voel ik het als mega oneerlijk, tegenover degenen met een onvervulde kinderwens dat wij dit grote geluk hebben. Tegenover bv tool, dat wij ons geen zorgen hoeven te maken over een reparatie van een auto, tegenover esther, wiens moeder zo ziek is terwijl mijn moeder zo goed reageerd op haar medicijnen, etc. Ik hoop dat dit bij jullie niet steekt, want bij mij steekt het af en toe wel.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden, het liefste zou ik jullie allemaal persoonlijk een knuffel komen brengen, maar dat gaat niet helaas...

Esther, iemand zei laatst tegen me: je bent toch niet voor je lol ziek?! Tuurlijk zijn er altijd mensen die er de kantjes vanaf lopen, maar zolang jij voor jezelf naar eer en geweten kunt zeggen da dat niet het geval is, zou ik proberen op te houden met je schuldig te voelen. Want dat alleen al is een enorme vrouwenkwaal... Mannen hebben er geen o weinig last van, trekken hun schouders op en de deur achter zich dicht en gaan verder me waar ze mee bezig waren. Beetje zwart wit natuurlijk, maar feit blijft dat wij vrouwen de druk op onszelf alleen maar groter maken! En vind de tp van Henne een heel goede: vertel je baas hoe je je voelt, dat je je leven weer op de rit probeert e krijgen, maa dat je eerst nog om wat kuilen in de weg heen moet sturen. Communicatie lost vaak al meer op dan je denkt!

Hier was het bloedverlies maandagmiddag al gestopt hoor. En bloedverlies klinkt alsof er hele stromen tegelijk los kwamen, terwijl het waarschijnlijk maar een paar druppels waren... Maar ik had wel die waarschuwing nodig om echt gas terug te nemen... Want wat ik hier boven schreef gaat vooral ook voor mezelf op... Ik voel me namelijk schuldig, iedere Kee da ik naar de gyn moet, en iedere keer dat ik om 5 uur de deur achter me dichttrek. Maak me nu al zorgen over m'n verlof en probeer alles dat in die 4 maanden zou kunnen gaan voorvallen al te tackelen... Heb nu al een ordner vol met label OVERDRACHT. Ik heb deze drie dagen gemerkt dat ik echt een stap terug moet doen, want in plaats van om 20.30 uur helemaal stuk op de bank te liggen, merk ik ineens dat ik om 22.00 nog energie heb. En dat is denk ik een normalere situatie...

Geplaatst

Ursula, ieder huisje DRAAGT zijn kruisje, en jullie dragen de littekens uit het verleden ook met je mee. Wees blij dat het nu zo goed gaat en dat je gelukkig bent! waarom zouden we jou dat niet gunnen?!

Geplaatst

he Es, balen meid, dat je ziek bent. als je hetzelfde hebt als ik had twee weken geleden dan ben je er met een dagje vanaf (of anderhalf). niet schuldig gaan voelen dat je je weer ziek hebt moeten melden, al kan ik me er wel iets bij voorstellen dat het je niet helemaal lekker zit. Maar waar wij door heen (moeten) gaan is ook niet mis en dat wordt toch door velen onderschat.

ivfsh, alle gesprekken zijn tot nu toe nog op niets uitgedraaid. Hij heeft zich maandag nog ingeschreven ergens en bij het andere uitzendbureau was men nog niet actief aan het zoeken naar mensen, het baantje waarvoor hij die tip had gekregen.

idd straks even rustig gaan zitten en dan hopelijk komen alle vragen weer.

Es, het is nu een maand geleden dat het mis ging bij ons, gaat idd snel. dit is eigenlijk nog steeds het evaluatiegesprek. want 15 november zijn we niet kunnen gaan, omdat ik toen als een slappe vaatdoek in bed lag, helemaal leeg van een nacht boven de weecee hangen, yak, wil ik niet meer meemaken.

Henne, dikke knuffel voor jou meid!! Geld zou het ons allemaal wel wat makkelijker maken in die zin dat we er dan niet meer zoveel voor hoeven te laten, de leuke dingen die je dan allemaal met geld kunt doen. Nu is het gewoon altijd maar wachten en afwegen of we het wel of niet kunnen doen. en dan is het idd zo dat het lijkt alsof het bij anderen wel zo komt aanwaaien. We weten allemaal dat we niet moeten vergelijken, maar we doen het toch, dat is volgens mij menseigen. ik krijg ook vaak genoeg van A. te horen, vergelijk jezelf nu niet.

Geplaatst

Hi lieverds, ik zei het net nog tegen J: zij zullen beslist ook nare dingen genoeg hebben, die je aan de buitenkant niet ziet. Alleen dat is het probleem: ik zie het niet. Ik zie dus alleen maar de mooie, dure en gemakkelijke buitenkant.En ja dan steekt het soms. Hier heb ik er weinig last van, hoewel ik soms ook vreselijk kan balen als iemand gelijk met de eerste ivf zwanger is en twintig cryo's in de vriezer heeft ;-) Even lekker overdrijven, maar jullie snappen me wel. Het is nog altijd die bakker: ik heb netjes een nummertje getrokken en toch pikt iedereen voor. Helaas helpt het in dit geval geen bal om even flink ellebogenwerk te verrichten. Wat ik in andere dingen in het leven wel vaker probeer toe te passen. Ik ben heel netjes opgevoed met het uitgangspunt 'kindertjes die vragen worden overgeslagen'. Helaas geldt voor volwassenen dat als je niet vraagt, je nooit iets krijgt en JUIST altijd wordt overgeslagen. Voor een kinderwens gaat dat helaas niet op, dat is nou letterlijk niet te koop, te geven of te gunnen. Maar toch... Ach jullie snappen me wel. Gelukkig :-)

Geplaatst

Esther voor jou heel veel beterschap. Ik had ook last van darmen en overgeven, eigenlijk bij de wok al zondagavond, sorry Ellie. Vond het zo lullig maar was blij dat ik thuis was.

Esther en je werk je doet het niet Express, anders kaart je het zelf eerst aan. Alhoewel misschien zijn het skispringende honden en die wil je ook niet wakker maken. Voor nu eerst voor jezelf zorgen.

Ik het volgens mij bij Simba opgelopen omdat Sanne ook ziek was en JW en Simba zijn ook niet meet fruitig.

Bedankt voor jullie recept, heb alleen geen fruit in huis, alcohol geen probleem maar daar moet ik niet aan denken.

Ben wel al een halve kilo kwijt in een paar dagen.

Ik hoef morgen niets re doen alleen zitten dn luisteren, fijn om eens aan de andere kant te staan in de rechtbank.

Even teruglezen ben de rest weer kwijt

Geplaatst

Het is zo henne, en het kan erg steken... Maar ik vraag me toch altijd stiekem af of het ook nie een vorm van windowdressing is, schone schijn ophouden voor de buren. Als ik naar mezelf kijk;m'n broer is ook zo'n type da alles voor elkaar heeft. Goed, hij heeft op school moeite gehad, maar is nu wel architect met 2 titels. Maar verder? Alles voor de wind, getrouwd me z'n eerste vriendin, binnen drie maanden zwanger, geld genoeg, en toch alleen maar klagen. Vin en ik zeggen vaak za tegen elkaar dat zij het wellicht financieel beter oor elkaar hebben, en dat wij een moelijke weg hebben moeten volgen om zwanger te worden, maar toch zou ik niet willen ruilen...

Geplaatst

Ursela jullie hebben het ook niet gratis gekregen en gelukkig dat het lekker loopt en jullie gelukkig zijn. Daarbij weet je nooit wat er gaat gebeuren dus geniet ervan.

Tool succes met de dvdlustie en de vragenlijst nog gevonden.

Fren gelukkig dat je niet meer bloed ook al zijn het druppels liever niet.

Sandra jij moet weer snel gaan werken, zal best wennen zijn. Geniet nog van je laatste dagen.

En Henne waarom is het nu zo moeilijk, kan je ook geen troostende woorden bieden behalve dat het zo oneerlijk is. Elk huisje heeft zijn kruisje maar soms moet je even schoppen tegen alles.

Ik ben trouwens helemaal info de Food Network, mijn god wat een walhalla :-()

Geplaatst

Skispringende honden, dat is weer wat anders. Nog niet gezien hier vandaag ;-) haha.

Henne, blijft lastig dat soort dingen. Ik vind zelf ook altijd dat we gelukkig mogen zijn met wat we hebben. We hebben 'alleen' maar die onvervulde kinderwens. Verder hebben we niks te klagen. Die overburen zullen ook heus wel hun kruisje hebben of krijgen. Het voelt alleen soms zo oneerlijk.

Geplaatst

:-) Ik word hier toch altijd weer vrolijk hihi.

Ach Fren, ik zou ook niet willen ruilen. Tenminste niet om dat geld (hoewel wel makkelijk Tool, absoluut), niet om alle uiterlijkheden. Wel om de zwangerschap. Dat is eigenlijk het enige waar ik de laatste tijd nog echt 'jaloers' of afgunstig van word. Verder lukt het me steeds beter mezelf niet te vergelijken en gewoon heel blij te zijn met wat wij hebben en de keuzes die wij gemaakt hebben. We hebben heel veel en we hebben elkaar en daar zijn we enorm gelukkig mee. En dan mag ik van de hapto niet steeds MAAR...zeggen ;-) dus dat probeer ik niet te doen hihi. Kijk, ieder huisje draagt zijn kruisje, alleen (dat is geen maar he ;-)) lijken die kruisjes in mijn ogen niet allemaal even groot en zwaar....op ons dak staat voor mijn gevoel soms een half kerkhof.

Geplaatst

Klopt Henne, sommige dingen lijken nietaltijd eerlijkverdeeld. Denk ook wel dat het menselijke is om op die manier te denken. Doe ik ook en waarschijnlijk die andere mensen met die weinige kruisjes ook.

Kayla is meer van het schansspringen, hij was iig niet schunnig.

Caroline nog gezwommen?

Geplaatst

Ik heb net vanochtend nog gelezen over vergelijken en voor anderen denken. Het klonk toen heel wijs en logisch, maar ik kan het nu niet meer terughalen hihi. Zit hier met een zak drop te werken en schiet voor geen meter op. Niet het handig, want wel weer een dikke deadline over twee weken. En die wil ik halen anders kan ik voor Kerst niet nog een paar dagen vrij krijgen.

Geplaatst

henne, mijn stukje aan jou moest ik afbreken want vriend kwam me ophalen.

Probeer het dadelijk nog verder af te maken.

Ben nu nog even een uurtje aan het thuis werken en dan kan ik relaxen.

liefs,

Tool

Geplaatst

De koekvormpjes zijn gearriveerd en ze zijn zo LEUK! Ben er helemaal blij mee. Als 'suprise' maak ik een Bob de Bouwer die met een koekjes-moersleutel (een van de vormpjes) een een trein sleutelt (de andere vormpjes). Volgende week dus koekjes bakken 9we vieren eht de 10e).

Es, heb jij al een oplossing voor Sinterklaas? Zo'n dobbelspel kan wel heel leuk zijn. Maar dan moet je wel net vrienden hebben die het niet ook al met kinderen/familie e.d. spelen. Zag wel dat de HEMA er nu zelfs een speciale dobbelsteen voor heeft.

Miki je bent een lieverd!!! Even tussendoor, je weet wat ik bedoel.

Zo, dat was de theepauze. Ik stort me nog even op een werkgeversimago. Zolang ik daar mijn gedachten bij kan houden, gaat het best goed.

Geplaatst

Shit Syl, betrapt! Nee, ik heb niet gezwommen want ik heb geen badpak! Ik baal er van dat ik er geen kan vinden, zit te denken om nu toch maar een hele grote maat te bestellen en te hopen dat het past maar ik wil er niet veel geld aan uitgeven want het gaat om een paar maanden/weken...

Verder was ik stil want ik kan even niet meepraten. Dat wil zeggen: wij hebben een paar hele magere jaren gehad en ik heb geprobeerd om altijd positief te blijven maar herken ook veel dingen die Henne zegt: waarom gaat het bij een ander wel makkelijk? Nu zitten we financieel nog steeds heel slecht maar die ene wens is dubbel in vervulling gegaan, dus ja, wat kan me dat geld nog schelen? Tot ik weer rood sta en we toch nog echt wat spullen nodig hebben...

Geplaatst

Het is ook gewoon zo rot dat er zoveel om geld draait. Natuurlijk zijn bijna alle andere dingen belangrijker. Maar geld is nu eenmaal nodig, ook al vind je het zelf niet belangrijk. Wonen, eten, zorgen....het zijn allemaal dingen die geld kosten. En dan heb ik het niet eens over vakanties, auto's, kleren en allerlei extra's en luxes. Mijn baas vroeg er laatst naar, tijdens ons 'koffiedrinken'. Ja zegt die lieverd, ik weet wat je hier verdient en daar betaal je geen ivf mee (toen had ik natuurlijk moeten zeggen, doe daar dan wat aan hihi). Ik heb hem toen ook wel duidelijk gemaakt dat etentjes, vakanties etc er voor ons dus idd niet in zitten. Terwijl dat voor hem de normaalste zaak van de wereld is. Hij gaat een wereldreis van een jaar maken....ik reken maar niet uit hoeveel forumgenootjes we daarmee blij kunnen maken ;-)

Het is zoals het met alles is: je weet pas hoe het voelt als je het zelf meemaakt. Dat is niet alleen zo met ongewenste kinderloosheid, maar ook met (te) weinig geld hebben. Anders staan er vaak helemaal niet bij stil hoe allesbepalend dingen kunnen zijn en hoeveel invloed het heeft.

He meiden....heb het gevoel dat ik ons hele topic heb meegesleurd in mn overbuuf-zwanger-dip.... solly :-(

Caro is een bikinibroekje met een goede zwangerschaps-bh een optie? Ik roep maar wat geks hoor, geen idee of dat lekker zwemt. Moet natuurlijk ook niet gaan doorschijnen ofzo hihi. Ik heb nu trouwens een sportbroek die door kan gaan voor positiemode. Maar het zit wel lekker ;-)

En maar weer over tot de orde van de dag: wat ga ik koken????? Voor de tweede dag op rij alleen en dan weet ik het nooit zo goed haha. Lang genoeg alleen gewoond en gewoon gekookt en nu kom ik niet verder dan gebakken eieren. Tenzij er kliekjes zijn, maar die heb ik gisteren al opgegeten (was lekker, kippenragout met gebakken aardappeltjes en spinazie). Wat oh wat kan ik vandaag nog uit de vriezer vissen.... Of toch maar gewoon brood met een omelet? Is ook lekker...

Geplaatst

Henne, tnx. Jij ook :)

Ik gooi de grouphug er maar weer eens in, of zoals Syl zou zegen: groepsex! :)

[ATTACH=CONFIG]2986[/ATTACH]

Esther, en Syl, beterschap. Ik was altijd veel ziek in periodes van verwerking en verdriet. Blijf om je lijf en jezelf (ver)geven.

Syl, veel succes morgen. Gooi er maar wat extra pillen in!

Geplaatst

Ik ben al gedoucht en lig op de bank.

Heb nog een stuk pizza van gisteren, lekker makkelijk.

Jammer van je badpak Caroline, geen flauw idee wat nu te doen.

Henne jij sleurt ons niet mee maar wij sleuren jou eruit!

Geplaatst

Oooh wat lief Miki!!!

Ja die groepsex, haha.

Zal er idd wat extra pillen in proppen. Heb tas al volgeduwd met zakdoeken en een AH blauwe diepvrieszak voor de vieze. Heb nogal veel last van bloedneuzen. Moet het maar weer eens dicht laten branden. Al 2x eerder gebeurt maar helaas niet geholpen.

Geplaatst

Net het heugelijke nieuws dat de aarde weer verblijd is met een kindje, bleeeehhhhhhh :-(

Ze zijn wel heel aardig en lief maar het steekt toch weer. Vraag me af of dit ooit veranderd?

Geplaatst

Hoera! Een roze of een blauwe? (lieve moeders hier, trek je dit niet aan, we zijn vandaag een beetje cynisch hihi)

Miki hij is lief!!!

Net bij nieuws verbijsterd over minister Bijsterveld die met droge ogen zegt dat als je "kiest voor kinderen, je ook de plicht hebt bij te dragen aan goed onderwijs" of iets van die strekking. Dat kiesen schoot me al in het verkeerde keelgat, dus de rest laat zich raden. Maar de tv is ng heel en de zwangere dames en moeder kunnen zich dus vast voorbereiden, alleen maar luizenmoeder zijn is niet genoeg. Tsssss... Lekker hoor, lerarentekort oplossen door werkende ouders een schuldgevoel aan te praten. Trut.

Heb kippensoep op en ga nu tortilla maken. En straks the blok Australië kijken, heerlijk domme tv.

Syl vast heel veel sterkte en succes morgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden