Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, vind nieuwe versie van het forum op telefoon ook niet top.

misschien even aan jheroen vragen.

Net terug uit het ziekenhuis... Heb een uur een hartfilmpje moeten maken van kindeke vanwege bloedverlies. Als ik beloofde braaf rustig kn bed te gaan liggen de komende twee dagen mocht ik naar huis. Dus dat doen we dan maar...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ooh Fren dat is niet zo mooi.

Dus niet gaan wrken de komende dagen en goed op jezelf passene en de kleine.

Ja was al op zoek naar het topic van Jheroen maar nog niet gevonden, zit 10 dingen tegelijk te doen met een snothoofd....

Geplaatst

Ben ook niet zo blij met lay-out via telefoon, kan het niet lezen..Fren, wat eng joh, echt rustig aan doen, hè?

Syl, zit al in de trein naar Utrecht. Ik wil ook niet lam worden hoor, vreselijk, met een beginnende kater anderhalf uur in de trein...

Fijne dag allemaal,

Geplaatst

Ben ik de enige die het fijn vindt dat je op mobiel gewoon alles van het forum weer kan zien? Van mij mag het blijven. Zoomen is zo gedaan en dan is alles prima leesbaar!

Fren, bloedverlies? Bah dat is schrikken. Nu dus verplicht plat, nou volgens mij ben je daar ook aan toe. Zo moe steeds! Rustig aan dame.

Geplaatst

Oeps Fren dat was ff schrikken zeker!! Nou lekker plat en zo zie je maar dat je lichaam je vanzelf wel terugfluit, je bent ook zo druk geweest de laatste tijd. Geef je er maar aan over en misbruik het nu zodat je lekker in de watten gelegt wordt!!

Geplaatst

Ik las het al op het februari topic Fren maar toen klonk je er nog vrij kalm onder.... Dat was vanmorgen, kennelijk toch besloten naar het zh te gaan, heel verstandig! Hebben ze gezegd wat het kan zijn? Braaf blijven liggen dan! Sterkte!

Ik heb zo'n slome dag vandaag! Gister mijn ouders, kwam tot een uitbarsting, kan momenteel heel weinig van mijn moeder hebben, eindigde met mij op de badkamer in tranen... Zucht, echt zwanger, pfff... Mijn zus is nu naar huis, ik heb net geslapen maar heel weinig energie.

Zometeen nog even naar de stad om te kijken voor een Notebook... denk dat ik daar toch meer aan heb dan aan een iPad, wil er ook echt op kunnen werken... Mijn zus heeft het idee opgevat om er 1 voor Kerst aan onze ouders te vragen en dan verder niks want ze weet niks... En anders krijgen we altijd een hoop goedbedoelde dingen waar we weinig mee doen... Mmm, vind het wel een duur cadeau. Ze betalen natuurlijk volop aan de verbouwing hier dus ik weet niet of we het kunnen vragen. Ze zou er over nadenken...

Geplaatst

Caro, het werd steeds een beetje meer, dus toen maar gebeld. De gyn denkt da het komt door een te lage ligging an de placenta. De komende weken (vanaf nu dus, week 28-35) gaat de buikwand van onderaf erg groeien, en aangezien de placenta daar ligt kan da voor wat bloedverlies zorgen. De gyn maakte zich geen zorgen, hartfilmpje van de kleine was prima, zelfs beter dan op deze termijn verwacht mag worden, maa kan dus zo zijn dat het vaker voor gaat komen. Het verlies moet in principe met rust stoppen, is dat niet zo, dan moet ik weer bellen. Gelukkig as vrijdag een reguliere controle staan. Ook als het later terugkomt moet ik bellen. Wordt het erger dan nemen ze me op. Dus ga braaf rustig aan doen, heb m'n baas al gemaild dat ik 2-3 dagen thuis blijf, en misschien maak ik er wel een week van. Ik kijk wel. Afspraken zijn in ieder geval allemaal afgezegd.

San, vatte het niet als een beschuldiging op hoor!

Geplaatst

Klinkt als een goede geruststelling en duidelijk advies Fren, maar goed, toch schrikken. Nu dus rust en nog eens rust. De ervaring leert dat dat niet altijd iets is waar je nu happy van wordt, dus dat wordt een combi van creativiteit met kurk..internet...lezen.....werken...forummen....en slapen? Gaat Vin nu voor je kokkerelen ; -)? Sterkte daar Fren en Vin, hopen dat het snel ophoudt en weer beter gaat xxx

Guusje, voel je je ok?

S&n, balen dat je je rot voelt meid, knuffel voor jou!

Syl en elliebellie aan de pimpel?

Hier geen nieuwtjes, ben om de paar weken op zaterdag op curus en gister was het weer zo ver, wel hartstikke leuk, maar de week gaat wel erg snel zo...vandaag even niks, effe gesport, gelezen en that's it, goed!

Geplaatst

Oei Fren wat een spanning zo in eens bij jou! Doe je rustig aan meis? Houd jezelf goed in acht hoor en dat werk kan nu de boom even in, geen stres en spanning wat dat betreft hoop ik?

Caroline niks niet gek hoor dat je er even doorheen zit! Het is toch ook allemaal niet niks op het moment bij jou? En dan ook een topzwaar lijf van voren mee moeten sjouwen wat je zo langzamerhand w.s. meer en meer in de weg gaat zitten! Het is me nogal niet een prestatie die je aan het leveren bent! Dikke knuffel!

Guusje hoe is jouw dag vandaag? Roze wolk achtig of nog bang en in spanning?

Henne gisteravond een dip! Snertgevoel of niet? Maar lucht het nadien niet op om even je emoties eruit te kunnen laten komen? Dat ze er mogen zijn?

Hier een rare dag. We hadden avondmaal vandaag bij ons in de gemeente en vandaag in de diensten en rondom zoveel nare dingen gehoord. Vader van kennissen van ons longslijmvlieskanker, 56 jaar en kan alleen nog palliatief chemo's krijgen. Moeder van kennissen voor de 2e keer borstkanker waarbij dit keer de klieren niet schoon zijn (52 jaar), misse boel dus. Achterbuurvrouw borstkanker geconstateerd deze week en ook de klieren niet schoon (63 jaar). Vandaag gehoord dat zoon van buurvrouw gaat scheiden (drie jonge kinderen. Open ik mijn mail van het werk lees ik dat moeder van collega hersentumor heeft, kan alleen nog palliatief chemo's krijgen. En lees dat de vriend van een collegaatje (22 jaar) vier tumoren in de buik en meta's in de lever heeft en de haard van de tumor hebben ze niet kunnen ontdekken met de petscan. Arts heeft gezegd dat hij hem niet meer kan genezen. Hij begint woensdag met chemo's.

Gisteren een jong stel bij ons uit de gemeente veelste vroeg bevallen (27 weken) van een baby'tje met syndroom van down. Wordt vandaag geopereerd aan een zware hartok.

Wat een ellende hé! Ben er gewoon naar van vandaag. Zoveel verdriet in zoveel gezinnen zo dicht bij.

Geplaatst

Esther, wat een elende allemaal om je heel zeg! Bah.....

En je huis op Funda, ik ga zo even kijken hoor ;-)

Hoe het met me gaat ...... lichamelijk goed, mijn borsten zijn nu echt enorm gevoelig, en is voel van alles in mijn buik. KAn het niet beschrijven. Die gevoelige borsten vind ik eigenlijk wel fijn, je wilt toch seintjes hebben.

Ook vanmorgen weer een test gedaan, deze was een stuk duidelijken dan die van vrijdag. Dinsdag maar weer 1tje doen.

Geestelijk schommelt het erg tussen vreugde en angst. Ik wil zo graag enorm blij zijn, maar vind het gewoon te eng. Zo bang dat het mis gaat. Ik merk dat ik erg naar vrijdag uitleef. Ik hoop dat ik dan iets meer vertrouwen ga krijgen.

Geplaatst

Heel begrijpelijk Guusje, zo zitten we er allemaal in aan het begin denk ik... In het begin gaat het ook zo langzaam, maar op een gegeven moment ben je ineens 8 weken zwanger, 12 weken zwanger etc... dan gaat het snel, zul je zien! Vertrouwen houden en genieten dat je al zo ver bent gekomen!

Geplaatst

Fren oei meisje, even goed oppassen dus. Lijkt me toch schrikken. Hoop dat je lekker kunt ontspannen en alles verder rust lijft.

Guusje dit zijn slopende weken, tig keer erger dan de eerste wachtweken. Voor de eerste echo moest ik bijna overgeven van de zenuwen. Dag voor dag en niet teveel nadenken. Ben je blij, dan ben je blij en ben je bang, dan ben je bang. Klaar. Kan ik lekker makkelijk zeggen hè ;-)

Esther jeetje zeg, wat een ellende allemaal bij elkaar. Geen wonder dat je er na van bent! Huis is erg leuk trouwens, ben zelf ook beetje op funda aan het neuzen. Eens kijken wat ik zou willen als we geen kinderkamers gaan vullen. Voorlopig willen we hier nog niet weg, maar kijken mag altijd :-)

Ga zo vroeg naar bed, beetje snotterig en keelpijn en wil voorkomen dat ik echt ziek word. Maar....kleine doorbraak....heb zowaar wel 'zin' om morgen weer aan de slag te gaan. Dat is echt heeeeeel lang niet gebeurd.w

Oh San, tijdschriften ophalen is prima hoor!

Geplaatst

kalimera dames!

S€n, wat balen dat het niet zo goed gaat met je, tweede keer de apneu-test moeten doen, verder lichamelijk niet lekker, hoop dat de uitslag van de testen je verder kan helpen en dat je gezondheid weer de goede kant op gaat. Lijkt erop dat bij jou alles nu naar boven komt. Niet leuk!!

Babeth, hoe was de doop van Imke? Nog gefeliciteerd en hoop dat jullie een mooie dag hadden gisteren!

Fren, oei meid, toch wel effe schrikken. Nu dus verplicht rust, zal wel effe wennen zijn, maar toch beter voor jullie tweetjes!! Goed dat je de komende 2-3 dagen vrij hebt genomen. zou er een week van maken!! sterkte!

Henne, een dipje gehad. Maar wel weer fijn om te lezen dat je zowaar zin hebt om te werken! goed zo meid! Minder natuurlijk dat je je niet zo lekker voelt. voldoende blijven rusten en veel vitamines nemen!

Had gisteren nog een recept in het magazine van de plus gevonden voor glutenvrije pannenkoeken. Wil je die hebben? Zal ik m morgen inscannen en doormailen.

en met je haar, tja, doe waar jij je lekker bij voelt. als je terug wilt naar blond, dan moet je dat doen. Ik blijf zelf voorlopig even donker, hihihi.

en wat leuk trouwens dat je die bakvormpjes besteld hebt!!! veel bakplezier!!!

Caro, jij ook al even erdoor heen. Niet vreemd, en beter dat het er dan uit is, dan dat je het opkropt. Hoop dat je je daarna beter voelde?

Es, kreeg kippenvel bij het lezen van je berichtje over al die slechte nieuwtjes. brrrrrr..

Ga eens kijken op funda. spannend dat jullie woning nu echt te koop staat!

Ursela, wat jammer dat Merel zo moest huilen van de sneeuw, komt denk ik nog wel met de tijd, hihihi. voordat je het weet krijg je haar niet meer uit de sneeuw.

Ellie en Syl, lekker rustig aan genoten van het eten en de wijn?

ivfsh, ja, zuurvlees ken ik wel, vind het alleen zelf niet lekker. vriend wel.

vandaag weer lesgeven aan de scholieren, hoop dat ze iets gemotiveerder zijn. en anders, ach, dans ik wel alleen, hahahaha.

vriend heeft vandaag afspraak bij het uitzendbureau en wordt waarschijnlijk vandaag of morgen nog door een ander gebeld ivm mogelijk werk. hoop wel dat ie 1 december mee naar DD kan voor de evaluatie, en anders is het eenmaal zo.

Verder gisteren veel gedaan in huis sinds lange tijd. KOn niet de energie ervoor vinden. nu gelukkig wel een beetje weer.

ga eens aan de slag meiden!

liefs,

Tool

Geplaatst

goede morgen meiden

Nou zeg, heb even heel wat bij moeten lezen, was niet zozeer de hoeveelheid maar toch wel heftige verhalen moet ik zeggen!!!

Henne fijn te lezen dat er het weekend heel wat gebeurt is in dat koppie en lijf van je, van een dip uiteindelijk zin om weer te gaan werkenm wat goed zeg!!! welicht heeft die emotionele bui even wat ruimte gemaakt voor nieuwe energie.

wat je haarkleur betreft, ik zou het zo laten, zeker in de winter en dan in het voorjaar weer blond? Ik vind het je beide mooi staan maar vind dat warme bruin wel bij deze wintertijd passen....maar ja J denkt daar duidelijk anders over haha. Wat betreft je recept voor taaitaai, ik heb het ook nog liggen, toen jij het hier plaatste kon mijn man nergens meer aan speculaaskruiden komen haha.

Fren, getsie dat bloedverlies, het is gelukkig niets ernstigs maar wel echt even de rem erop. Schrikken he? gelukkig gerustgesteld, Ik had het met 13 wekenm jeetje ik voelde het stromen....ook door de ligging van de placena, na die ene keer nooit meer last van gehad overigens en bij mij kroop de placenta pas rond de 34 weken omhoog.

Fijn dat de babykamer klaar is en de kast staat, applaus voor mams en Vin!

Inmiddels er al uit mbt de naam?

Sen een knuffel voor jou meid, wat een ellendige tijd heb je, je lichaam werk echt niet mee momenteel he? sterkte!!!

Esther wat een nieuws heb jij allemaal te verwerken gekregen, sjonge wat heftig!!!! heb je even een weekend,,,,,

Ruby hoe gaat het met jou? jij was toch ook nogal aan het kwakkelen? binnenkort heb je de afspraak in het ziekenhuis nietwaar?

Syl, beterschap!! moest een beetje lachen om je berichtje, ik denk dat voor jou het niet kunnen posten echt even het ergste is ;-)

Tool, spannend vriendlief weer naar het u.b. hoop dat hij iets kan krijgen voor langere tijd, zou wel lekker zijn voor jullie! Hoe deden de dames het gisteren, jij krijgt ze vast mee met jou tomeloze enthousiasme!

hier een lekkere vrije dag, weekend is zeer druj geweest dus vandaag lekker vrij genomen, huis is weer aan kant, was draait (bleh haha) en Imke ligt nog even te slapen.

De doop was gisteren erg mooi en super verlopen, we waren met een klein gezelschap 26 personen in totaal. Toen we in de kerk kwamen was Imke nog wakker, toen ik haar doopjurk had aangedaan en we wat mee liep viel ze in slaap, ze werd wakker toen haar hoofdje drooggedept was, geen huiltje alleen wat gegaap haha.

Thuis was het ook goed gegaan, helaas veel bezig geweest met de catering en Imke dus niet echt kunnen kletsen. Maar het was een mooie dag!!!! Tijdens de dienst werd er ook nog stilgestaan bij onze jongens en mijn vader, dat was uiteraard ook prettig. Ik zou op het laatst nog wat voordragen maar lukte me niet, M nam het gelukkig van me over.

Guusje wat heerlijk dat de test weer donkerder was, ga je ook nog een keer prikken? op naar de eerste echo, spannend he maar houd vertrouwen hoor

hier wat foto´s, ons meiske had laatst wat in haar gezichtje gekrabd dus ze ziet er wat "gehavend" uit.

[ATTACH=CONFIG]2975[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2976[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2977[/ATTACH]

Geplaatst

mooi hoor babeth! Fijn dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad met aandacht voor alle emoties. Wat is Imke toch een prachtig meisje zeg!

Sylvie: he bah, beterschap!! Hoop dat je je snel beter voelt!!

Tool, succes met de puber meiden, haha. Wat zijn meiden toch ook echt vreselijk op die leeftijd he... pfff, moeilijk moeilijk moeilijk...

Henne: hoop dat je werkdag idd goed is gegaan, fijn dat je met positieve energie de nieuwe werkweek inging!

Esther: wat een hoop ellende bij elkaar zeg.... dat maakt zeker indruk... Vind jullie huis heel erg leuk! En wat krijg je veel huis in jouw omgeving voor dat geld! Ongelooflijk! Ga dat maar eens in Utrecht zoeken.

Guusje: nog een paar nachtjes slapen tot vrijdag :-) Mega spannend allemaal joh, maar je hebt je kwaaltjes. Goed vaak aan je borsten voelen, telkens weer even bevestiging :-)

Hier alles goed, lekker weekend gehad met ar. Gister nog naar de film geweest: 50/50. Erg mooi, maar ondanks lichte toon toch ook wel heel aangrijpend. Tjonge jonge, moet normaal al vaak huilen om films ed, maar nu moet ik oppassen dat ik niet hardop zit mee te snikken :-)

Liefs!

Geplaatst

Meiden,

ben vanmorgen in hetvu geweest.

conclusie van de artsen was eigenlijk alles erin laten zitten en aan de lucrin, met over een half jaar een add back (toedienen van oestrogenen). Dit is dezelfde behandeling als ik die zou krijgen als de eierstokken eruit zouden zijn. Dus niet echt blij, maar denk dat ik het er dan toch niet uit laat halen. Maar het is wel troep die ik dus in moet spuiten. Zal dan een 3 maanden depot zijn.

Eerst mijn menstruatie even afwachten. We hebben samen lekker plezier gehad rond de eisprong en ja je weet het nooit.

Mijn AHM was 0.2 maar daarintegen was de oestrogeen, fsh, en lh nog hoog. Dus is snap het niet. Maar heb dus niet het gevoel dat ik begrepen wordt daar. Maar laat het maar zo. Een andere arts zal er ook zo over denken.

Ze halen de darm niet los van de baarmoeder. Want dat worden de verklevingen alleen maar erger. Dus nog 4 tot 8 keer per dag om te poepen. (eigenlijk gewoon schijten) Ben zo niet in de mood vandaag. Wil overal tegen aan schoppen en kan wel janken.

Iedereen heel veel succes, fren doe echt rustig aan, je meisje is belangrijk.

Knuffel van mij.

Geplaatst

hee lieve ruby,

wat vervelend dat je zo'n rotgevoel hebt overgehouden aan je gesprek van vanochtend... Ik weet echt helemaal niets af van de hele endiometrose ellende, dus kan je daar helaas ook helemaal geen 'advies' in geven. Wel heb ik het gevoel dat het misschien toch wel goed zou zijn als je een second opinion aanvraagt. Misschien krijg je idd niets anders te horen, maar het zou zo fijn zijn als je bij een arts / team terecht komt waar je een goed gevoel bij hebt, dat is nu duidelijk niet het geval.

Hele dikke knuffel voor jou!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden