Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tool, het zegt me allemaal zo weinig, maar ik hoop wel dat jij er wat mee kan.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb me net suf gelachen bij de supermarkt. Ik stond bij de kassa, en er komt een jongen man naast me staan met een heel klein babytje. Dus ik zeg, wat een kleintje zeg! Ja he? Zegt hij, hij is 2 weken oud! Zegt een vrouw, van ongeveer 45 jaar, die voor me stond, "" dit kunnen wij ons niet meer voorstellen he???"" :violent1:

Heb ik dan zo'n ouwe kop???????

Ik ben maar verstandig geweest en er niet op in te gaan, maar het lag wel op het puntje van mijn tong. hahaha

Geplaatst

Ohw guusje wat goed dat je erom kan lachen zeg!!

Ik had denk ik ook geen reactie gegeven en alleen maar gaan genieten van dat kleine hummeltje.

Kan ook heel goed naar kinderen kijken en er gewoon van genieten. Ben tegenwoordig ook bij de jeugdwedstrijden aan het kijken. Hoe ze genieten in de wedstrijd hoe ze groeien in de wedstrijd.

Prachtig gewoon.

Geplaatst

Ruby, vervelend van die blaar zeg. En die hormonen, ja, ik weet er ook alles van...zucht...

Guusje, gelukkig dat je er om kon lachen. ik denk dat ik wel iets gezegd had, hahahaha.

Rustig hier. iedereen nog voor pampus of gewoon niets te melden?

liefs,

Tool

Geplaatst

ik lig een beetje voor pampus inderdaad, haha. vanochtend op pad geweest, boodschapjes doen enzo. Weer was lekker, dus veel te voet, maar taxi terug met alle boodschappen. Nu zit ik al mailend in te kakken voor de computer, denk dat ik zo een kort tukje ga doen :-) Sorry voor de dames die aan het werk zijn :-)

Guusje: erg grappig die opmerking: ze zou eens moeten weten!!!

Ceeke: goed weer even van je te horen!

Tool: ik ben ook helemaal niet thuis in die waardes, gelukkig zitten er wel een aantal 'experts' op dit forum, due kunnen je vast wat meer vertellen.

Ruby: wat gek, die blaar op je buik... Dus je had een heftige avond gister.... knuffel voor jou! Stomme situatie, stomme hormonen, wel heel goed om de tranen dan de vrije loop te laten!!! Even alles eruit!

Nou, tot later (na mijn tukje),

IVFSH

Geplaatst

Oh ik denk dat ik me niet had kunnen inhouden Guusje! Maar ja wat zeg je? Meestal bedenk je iets briljants achteraf.

Ik heb alleen babydingen te melden dus daar val ik jullie niet mee lastig...

Geplaatst

Caro, kom maar op met die babydingen. Ben erg benieuwd hoe het met je gaat.

Zal zo op facebook een foto zetten van de blaar. het is echt heel apart. Zit voor mij links onderin. Schuin onder mijn navel.

Geplaatst

Ik kon er zo om lachen omdat mijn 1e gedachte was: Zie ik er zo oud uit dan??? Later dacht ik, ze moest eens weten.

Ivfsh, lekker aan je tukkie, gelijk heb je.

Rubster, ik zal zo even naar je blaar kijken.

Caro, ik ben ook wel benieuwd! Vertel ....

Geplaatst

Ik heb wel eens zomaar een ontsteking op mijn buik gehad, twintig jaar geleden en er bleef een bultje zitten dat twee jaar geleden weer ging ontsteken en nu een littekenachtig gaatje is. Tel daarbij mijn galblaasoperatielittekens en enorme striae bij op... volia, wat een buik!

Zo spannend is het niet hoor... we hebben gister een wieg gekocht, vandaag bij Pranatal matrasje besteld want er zat alleen een dun dingetje in. En de blije dozen opgehaald, kreeg er twee, waar eindelijk dingen in zitten waar je wat aan hebt. Moest lachen om twee blikjes alcoholvrij bier die er in zaten... Das alles maar daarvoor gebruik ik het maarttopic wel.

Verder veel spierpijn weer vandaag de dag na het zwemmen dus waggelde net het schoolplein op en de helft van de mensen daar denkt volgens mij dat ik elk moment kan bevallen... Heb steeds de neiging om me te verdedigen: ja maar het zijn er twee hoor!

Geplaatst

kalimera meiden!

rustig geweest gisteravond en overdag.

Misschien hebben we gewoon allemaal effe niets of niet veel te melden en zijn onze gedachten voornamelijk bij onze eigen situatie.

Ik merk het ook bij mezelf namelijk.

Heb niet veel te melden ondanks dat er veel speelt op dit moment bij mij met al die onderzoeken en uitslagen. Voor mezelf even alles op een rijtje zetten en weer rust creëeren.

en als alle uitslagen dan binnen zijn, gaan we verder ja of nee, die vraag houdt mij nog het meest bezig.

Gisteren ook min of meer aan het besef gekomen dat ik hopelijk eindelijk eens een keer het vrijen kan loskoppelen van een mogelijke kans op een zwangerschap. Dat zit er met die tpo waarschijnlijk niet in op een spontane manier en anders de angst om een mk vanwege de tpo.

Hoop dat iedereen een goeie nacht heeft gehad. Ik word vanavond vroeg naar bed gestuurd van/door mijn vriend. heeft middagdienst en moet hem dus nog gaan ophalen om 23 uur, dus eigenlijk heeft het dan geen zin om al zo vroeg naar bed te gaan, maar hij zei dat ik dan wel al een paar uur slaap had gehad, weet niet wat erger is, of een paar uur slapen of langer slapen, maar met onderbrekingen?

Henne, gisteren de dag goed doorgekomen? Hoe is het met je rug? Nog steeds aan de beterende hand??

Syl, alles nog steeds goed met Kayla? Heb je de rechtzaak al een beetje een plekje kunnen geven? Voel je je weer beter trouwens?

Fren, had het boek(je) gelezen over die laatste 5 kg, maar de tips blijven nog niet echt plakken, zeg maar, hahahaha. Betekent dus dat ik er nog niet voor de volle 100% achtersta blijkbaar.

Ruby, morgen lekker jarig!!! jippie!!! en dan vrijdag lekker pannenkoeken smikkelen, mmmmmm.

ivfsh, moest effe glimlachen toen je schreef, te voet naar het dorp en met de taxi en de boodschappen terug. luxe, maar wel begrijpelijk hoor, hihihi!

Vandaag beginnen ze trouwens met de sloop van het 't Loon! als het goed is, het lage gedeelte aan de kant van de schouwburg.

Babeth en San, hoe gaat het met werken? Alles nog te regelen?

Simba, hoe is het bij jullie??? Wordt Sanne nog kerstkindje?

Hebben jullie al versierd thuis? denk dat ik straks ga beginnen.

Vriend heeft trouwens vandaag, of middagdienst, of nachtdienst. Dat krijgt ie voor 12 uur te horen.

voor de rest, ben het even kwijt, sorry.

liefs,

Tool

Geplaatst

Hi meiden,

Twee dagen kantoor, dan ben ik altijd wat minder aanwezig. Gisteren moest ik er zelfs om acht uur al zijn, pfff, dat hakt erin. Rug gaat beter, maar is nog wel een tijdbommetje. Volgende week osteopaat, tot die tijd opaassen.

Tool ik denk dat je wel geijk hebt, veel met onze eigen situatie bezig, erg fijn om hier je ei kwijt te kunnen, maar soms lukt dat ook gewoon even niet. Om alles op een rijtje te krijgen en/of te verwerken moet je je soms ook even terugtrekken merk ik zelf. En ben verder ook gewoon druk en niet zo heel erg bezig met icsi (wel heel erg met mezelf en dat vreet energie).

Betekent niet dat ik niet meelees, meeleef en aan julie denk!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Hè goedemorgen!

Ja tool, is ook luxe hè :-). Dusdanig luxe dat ik alle boodschappen in tassen in het karretje laadt, de chauffeur ze in de taxi zet en thuis bij ons in de gang zet. Hoef dus niet eens te tillen! Gelukkig zijn taxi's hier niet duur (in ttt ongeveer alle andere dingen), voor vijf euro ben ik thuis. Zo hopen we de aanschaf van een tweede auto te voorkomen, we zien al extra vaste laten echt niet zitten.

Tool: het is trouwens toch echt wel heftig hè, als je al die uitslagen krijgt. Ik was er destijds iig best mee bezig toen die mtrfh uitslag kwam.

Balen dat je je vriend zo laat moet ophalen, slaap

Je makkelijk weer in als je wakker bent geweest? Paar uurtjes rusten doet op zich ook al veel natuurlijk hoe was de film gister trouwens?

Wij gaan hier vanavond denk ik ook de kerstersieringen ophangen, wel gezellig :-).

Liefs en fijne dag allemaal!

Geplaatst

Weinig te melden en niet echt vrolijk.

Mijn enige lichtpuntje de witte iphone 4s komt ook maar niet door, pffff, daar ben ik al van slag.

Verder deze week veel in Utrecht voor een grote klus. Blijft ook bijzonder dat ondanks al onze inspanningen mensen toch bewust bezig zijn ons kapot te maken, ik begrijp dat echt niet :-(

Kayla gaat achteruit die kleine muts, ik blijf maar huilen over alles ik kan met eerlijkheid zeggen dat ik er doorheen zit.

Afvallen lukt dat hou ik onder controle maar oppassen dat ik er niet in doorsla controlfreak dat ik ben.

Ga ook niet opstarten in januari, eerst Kayla afwachten, zie mij al hormonen spuiten en de hond laten inslapen, dat gaat niet goed.

Lees mee met jullie.

Geplaatst

En dan al die vrolijke AH en Ikea reclames, groot gezin aan tafel met opa en oma, kaarsjes, muziek gezelligheid.......

Mag ik een bakje :sed: blehhhhh......

En ik zit hier met die stomme boom en dat klote kerstdorp en geen mens die het ziet!

Daarom schrijf ik dus even niet mee.

Geplaatst

Ach lieve syl... Heb zo met je te doen... Het loopt echt allemaal even niet lekker. Rot rechtszaak, arme zieke Kaya en ook nog druk met werk. Hele dikke Ierse knuffel!!!

Geplaatst

Och leive meiske toch....heb zo met je te doen, maar weet ook niet hoe ik je kan helpen... is er iemand met wie je kunt praten? J is er natuurlijk, maar jullie zitten samen in dezelfde shit en dan kun je elkaar er op een gegeven moment ook niet meer uit trekken. In ieder geval een hele dikke knuffel, voor jullie beiden en jullie kleine mutsie.

Geplaatst

Syl het viel me al op dat je er weinig was... Sterkte deze dagen!

Ik kan me ook voorstellen dat de vrolijke decemberstemming niet bij iedereen er even goed in zit, dwz ik hou van gezelligheid eromheen maar baalde elk jaar zo vreselijk dat het weer niet gelukt was om zwanger te worden... En dat is helaas voor een aantal van jullie nog steeds zo. Dan zijn al die versieringen etc maar uiterlijkheden die niet echt belangrijk zijn want je grootste wens is nog steeds niet in vervulling gegaan!

Het weer helpt trouwens ook niet mee zeg, het is gewoon herfst!!

Hier komt denk ik volgende week een boom. Van mijn vriend hoeft het nooit maar ik koop er elk jaar een, hoort er toch bij. En verder wat lampjes hier en daar en dat was het. We doen cadeautjes met mijn ouders dus ik vind het altijd wel leuk om die onder de boom te leggen.

Meiden sterkte allemaal die het nodig hebben, knuffel!!

Geplaatst

Lieve syl, wat een ge@;$@ allemaal, wat een negativiteit waar men je mee opzadelt, en dan een zieke kayla er bij... teveel gewoon, die t rustig aan meissie en zorg goed voir elkaar, hoop dat er snel wat meer positieve ontwikkelingen voor je komen xxx voor jou!

Hier ook weinig te melden, ben ook wel eens positiever geweest haha, werk loopt niet zoals ik zou willen, leer van alles op cursus maar migelijkheid om dit uit te voeren ho maar...

Geplaatst

Eef, je hebt gelukkig vanmiddag iets om naar uit te kijken. Leuk hoor.

Syl, wat k... voor jullie. Zou willen dat ik jullie kan helpen. De gedachte dat niemand naar de kerstboom kijkt e.d. heb ik gelukkig niet. En die lieve Kayla zo ziek. Snap het wel dat jij daar geen zin in hebt allemaal!!!

Ik wil kijken of ik dit weekend wat op kan tuigen. De kunstkerstboom is zo opgezet, maar een deel van de kerstspullen staan achter de keuken in de schuur van mijn vader.

Caro, jij wel een beetje kerstsfeer. Gezellig.

Nou ga aan het werk, straks de week doorzagen en vanavond weer even lekker relaxen.

Dikke knuffel voor iedereen...

Geplaatst

Lieve Syl, ik zou zo graag een deel van jullie tegenslagen wegnemen, maar ik kan niet meer dan de rest hier, je een virtuele knuffel aanbieden en een luisterend oor. Meis, ik hoop zo dat de wind snel gaat draaien en voor jullie uit een andere hoek gaat waaien...

Denk dat de decembermaand voor iedereen hier een beladen maand is en zal blijven. Wij hebben dan nu het geluk dat we - na al die jaren - eindelijk met (bijna) gevulde handen staan, maar het verdriet dat ik al die jaren gevoeld heb tijdens alle zogenaamde familliefeesten zal nooit verdwijnen. Lieverds, doe wat goed voelt en denk aan jezelf en blijf trouw aan jezelf... dat is het enige advies dat ik kan geven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden