Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Syl wat later zijn flesje is idd niet erg hoor. Veel plezier met je nieuwe speeltje!! Ja Syl weer bijna een jaar voorbij met lege handen. Bah wat wens ik jullie toch allemaal dat de droom uitkomt. De maand december vond ik ook altijd erg zwaar moet ik zeggen. Sterkte meis en hebben je huilbuien je een beetje opgelucht???

Fren Ruben gaat flexibel naar de opvang. P werkt dagdiensten van ma tot vrij en dan gaat Ruben naar het kinderdagverblijf de dagdelen die ik moet werken door de weeks. Makkelijk die flexibele opvang, ietsje duurder, maar wij kunnen geen vaste dagen prikken omdat ik met onregelmatigheid zit.

Lekker kalm aan doen vandaag en genieten van de sinterklaas vanavond, lief van Vin dat hij op de bank geslapen heeft.....

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

'Goedemorgen', nu ja goed, merel werd vanochtend al om vijf uur wakker. En ik lag er niet voor 1 uur in ivm sintfeestje, om 3 uur wilde storm eten dus ik heb iets te weinig slaap maar ach, wel een heel leuk feestje gehad.

Sandra, jij hebt ook een pittige nacht achter de rug. Arme ruben. Fijn dat je eerste dienst mee viel. Ik ga kerstavond werken, als enige niet-noorse hecht ik niet zo veel waarde aan kerstavond. Het is meestal een rustig avondje ondanks dat ik alles alleen draai omdat veel patienten door hun familie verzorgd worden. Maar toch spannend omdat ik er nu al zo lang 'uit' ben.

Syl, ze zeggen dat eerlijkheid het langst duurt maar ik heb ondervonden dat het ook het zwaarst is en je voelt je zo'n dom gansje als jij wel eerlijk blijft terwijl de anderen alle gemene trucen uit de doos halen. Goed van je om te sporten en te huilen. Hoop dat het wat ruimte in je hoofd heeft gecreeerd.

Ik ga nu even in de sneeuw wandelen met merel op mijn rug. Storm slaapt en misschien dat een hap vrieskou wat wakkerder maakt want ik voel me een watje.

Geplaatst

Oh Ursela ik ben nu heel even klein beetje jaloers op je. Lekker in de sneeuw wandelen, dat zou ik nu ook wel even willen. Maar het ziet er naar uit dat het hier zo weer gaat regenen en dat tewijl ik nog even een lekkere wandeling naar ons nieuwe huisje wil doen. even wat beweging en een frisse neus. Ach we zien het wel straks als de kleine wakker is en wij ons aangekleed hebben.

Geplaatst

Ursela, bedankt voor je pakketje!!! Heel lief!

Zal vanmiddag eens voor je gaan zitten en eeen schemaatje opstellen ;-).

Syl, nieuw speledingetje, jippie!! veel plezier ermee!!! enne, goed dat je toch bent gaan sporten en helaas dan een huilbui erbij. Het moet er toch uit. hoop dat het je opgelucht heeft en dat je nu weer iets meer ruimte voor andere zaken hebt in je hoofd.

December is een moeilijke maand. heb dit jaar ook eigenlijk helemaal geen zin in de kerst, eerste keer. Hoop dat de zin wel komt als ik hier thuis alles versierd heb, maar ik betwijfel het. toch altijd weer een reminder dat we nu eigenlijk al een kleine hadden kunnen rondlopen in de kamer van ruim 1,5 jaar oud. een gezellig en vrolijk gezicht op zetten. geloof dat ik me dit jaar iets vaker terugtrek op de weecee, hihihi.

San, eerste werkdag erop zitten. Jammer dat ruben en jullie zo'n nacht achter de rug hebben. Zou ook niet weten wat zijn huilbuien veroorzaakt kan hebben. Dacht in eerste instantie aan tandjes, maar daar zal het nog wel veels te vroeg voor zijn, toch??? hahahaha.

Dublin, trek je het nog? Nog een paar dagen, toch? sterkte meid!

ga weer afsluiten. blijf maar moe moe moe, terwijl ik toch gemiddeld 8 uur slaap.

Vanmiddag met mijn moeder de stad in. Kijken of mijn ouders een prijs gewonnen hebben met een prijsvraag. Vriend gaat naar zijn moeder en daarna treffen we onss bij mijn ouders voor sinterklaas. niet dat het gevierd wordt, maar gewoon even gezellig op de koffie komen.

fijne zondag allemaal!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Tool ondanks alles toch veel plezier vandaag.

Fren wat een mooie foto. dit was bij ons niet eens zo te zien. Heel bijzonder he, dat groeit in jou buik!!

Geplaatst

Goedemorgen,

Trek ik het nog... ben nu voorbij de uitgerekende datum (die van ons 1-12, want ja met een cryo kan je heel goed zelf tellen en die van het ziekenhuis 3-12, die kunnen weer iets minder goed meten in het begin).

Moet veel geduld hebben en ben er nu eigenlijk wel klaar mee. Vind het heel bijzonder om zwanger te zijn, maar op een gegeven moment is het ook genoeg. Maar goed, we hebben bijna 4 jaar geduld moeten hebben dus die paar dagen kunnen er ook nog wel bij. Mocht het nog blijven zitten tot eind week 41 dan is het cirkeltje rond hier. 10-12-09 geopereerd aan de endo voordat gestart mocht worden met IVF, 10-12-10 in het ziekenhuis i.v.m. de missed abortion en planning curettage en dan zul je zien 10-12-11 inleiden/bevallen/keizersnede (keuze te over).

Maar het liefst ga ik toch voor eerder hoor en dan 10-12-11 weer wat op de been zijn!

Geplaatst

Dublin die laatste loodjes he???? Die zijn altijd het zwaarste. Succes!!!

Tool het zouden heel goed al de voorbereiding op de tandjes kunnen zijn. Wij zijn in de fam ook allemaal rond de 4 maanden daarmee begonnen. Ach we zien het wel. Kunnen er niks aan veranderen hihi.

Geplaatst

Bijzonder fren, zo'n kijkje in je buik. Ongelooflijk he, zo'n klein lief mensje.

Tool, als je moe moe moe bent hoef je niet te hasten met het schema hoor. Dat komt wel een keer als je energie over hebt. Fijn dat je het pakketje leuk vind, ik dacht als je het niet leuk vind kan je het doorgeven als sintkadootje.

De wandeling was helaas maar van korte duur omdat storm wakker werd.

Geplaatst

Fren, wat prachtig om te zien zeg!

Dublin, laatste loodjes, zet 'm op

Geplaatst

hoi allemaal!

Fren wat een mooi plaatje, bijzonder he om de gelijkenissen te zien!? jammer dat ze zo lekker in de placenta dook maar in ieder geval toch een mooi plaatje.

Dublin, al die data zeg, zou bijzonder zijn als je de 10e zou gaan bevallen maar hoop voor je dat de ukkepuk zich eerder (spontaan!) zal aandienen.

Tool, wat een mixed emotionens, angst, hoop, ongeduld alles bij elkaar, slopend. Hoop dat je per dag de rust wat weet te vinden en dat de uitslagen je ook weer echt wat wijzer maken. Super van je dat je toch het sporten kan opbrengen, werkt voor jou als een uitlaatklep maar dan nog, fijn meid!!!

Esther wat spannend al een eerste bezichtiging, vind jullie huis er erg gezellig, warm en af uitzien en zo snel al een bezichtiging is wel positief nietwaar? veel succes!

Sandra die kleine man heeft jullie lekker beziggehouden dus , wie weet dat hij de verandering inderdaad aanvoelde, fijn dat het werken goed ging, ik ervaar het nu echt al 2 verschillende werelden het werk en thuis.

SYl wat een toestanden zeg met de rechtzaak, wat moet dit veel met je doen, lijkt me zo frusterend en pijnlijk!!!! Ik heb echt bewondering voor je hoe je je zo staande weet te houden, alles bij elkaar is het heel wat. Ook de kracht gevonden om toch te gaan sporten, goed van je, die huilbui er nog bij, hoop dat het je wat opgelucht heeft. De decembermaand vind ik ook altijd moeilijk,maar dat had ik al voor wij uberhaupt met onze kinderwens bezig waren. Maar na alles wat we meegemaakt hebben zowel mooie als verdrietige situatied blijft het een beladen maand, ook omdat er weer een jaar afgesloten wordt.

Ursela lekker aan het wandelen in de sneeuw? hier echt geen lekker wandelweer. beetje regenachtig en saai.

Testr ik las dat jij toch weer aan de prednisolon gaat op advies van, wat fijn dat het zo goed in de gaten gehouden wordt en kan me ook niet voorstellen dat de prednisolonloze dagen "schade" aangebracht hebben, uk gaat als een speer en als die kans er was had dr.P je nooit laten stoppen.

hier een lekkere dag, imke heeft tot 09.30 geslapen, was gisteren een drukke dag, met in de avond nog een verjaardag. Al met al had ze laat haar laatste fles maar sliep lekker door. vandaag zou mijn moeder komen ivm sinterklaas maar ze is flink ziek , erg jammer maar hoop maar dat ze snel opknapt. Straks wat kleinigheidejes uitpakken en Imke krijgt haar eerste groentehapje, ben erg benieuwd!!

morgen weer werken, nog maar 2x3 dagen en dan vakantie t.m 2-1-2012!!! jippie

Geplaatst

Hee meiden,

Wilde even op iedereen reageren, maar ik sluit me gewoon helemaal bij babeth, die heeft al een mooie samenvatting gemaakt :-)

Wel even een extra knuffel voor syl en voor tool!!!

Hier alles goed, lekker weekend aan het houden, helemaal happy dat Ar er weer is :-). Maken vandaag de babykamer, erg leuk!

Verder merk ik wel aan mijn lijf dat het wat zwaarder wordt, maar ik kan het natuurlijk rustiger aan doen, dus dat is geen probleem. Lopen zo een naar de stad, is een klein half uurtje lopen, eens zien hoe dat gaat. Wel

Opvallend hoor, hoe dat binnen een week of twee echt best is omgeslagen ben het idee dat Catootje aan het indalen is en daarom wat meer druk ontstaat. Donderdag weer echo, dus dan zullen we het zien.

Geniet van jullie zondag meiden!

X

Ivfsh

Geplaatst

slulit me aan bij ivfsh en Babeth, Syl en Tool extra knuffel (Syl wat een verhaal van die rechtzaak, echt ongelofelijk hoe de wereld soms in elkaar zit)

Testr gaat goed weer, met prednison, verstandig zo te lezen, ging nog even naar de stad, en sinds ik weet waar jullie bivakkeren zwaai ik altijd eventjess; -) zag er gezellig uit daar boven, kerstsferen,

Dublin, heel veel succes met de laatste loodjes!

Hier beetje aan het bijkomen van drukke dagen. Op het werk, en met cursus is het allemaal een beetje veel, vrijwilligerswerk bevalt me goed, maar alles bij elkaar, ben ik er wel een beetje moe van...haha, eigen schuld ; -) zou het liefst minder gaan werken en me meer in het vrijwilligerswerk storten, maar ja wil ook geen achteruitgang in salaris.

Lees met jullie mee en leef met jullie mee, maar beetje te moe om op iedereen te reageren, knuffel dan ook voor ieder

Geplaatst

Witje, dubbel gevoel. Maar jullie hebben het maar wel mooi gefikst!

Dublin, tot toi toi!

Ivsh, makkie an maar. Je bent ook al best ver!

Tool, al druk in leesvoer over de nieuwe inzichten gedoken of juist eerst ff laten zakken? Duidelijkheid bracht ons juist enorm in beweging. Iets concreets (eindelijk) om de tanden in te zetten!

Fren, nog lekker nagenieten van gister?

Edr, succes met jullie bezichtiging. Ik vind dat best snel al en een goed teken!

Babeth, weer lekker uitgeslapen dus? Klinkt goed hoor. :) Jammer dat moeders ziek was.

Henne, je rug beter vandaag? Was de taai snaai goed?

Syl, een lekker wit speleding. Maar kan me voorstellen dat het bij lange na niet genoeg compensatie is. Tijd voor diamanten! :-)

Eef, moe maar wel voldaan. Ben super trots op jou! En, wacht maar. Die kerstsfeer gaat straks de hele gracht oplichten. Dit is nog maar het begin. Komen standaard 2 bomen, 1 in woonkamer (erker) en 1 in eetkeuken!

Hier nog veel jeuk, maar exceem neemt af. Dus dat is denk ik restant, erg droge huid. Moet nu wel gaan zakken hoor! Mooie troost is dat ik serieus denk de kleine druktemaker te voelen (kietelen en ploppen). Is vroeg, maar je bent hyper gevoelig of je bent het niet. :-)

Knuffel iedereen!

Geplaatst

Wow Testr, de kleine al voelen? Wat lijkt me dat mooi zeg! Ze zeggen toch dat het lijkt op rommelende darmen?

Babath, hoe was Imke d'r 1e groente hapje?

Geplaatst

Guusje hoe voel jij je vandaag? Meid wat zal jij zweven.

Het is idd soort gevoel als darmen. Maar dan minder lomp en meer kieteld...

Geplaatst

Pfoeh :)

Ik had het ook eerder al (idd rond 12 weken), maar heel af en toe en dan durf je het niet echt toe te schrijven nog. Nu is het echt onmiskenbaar en best vaak!

Jij voelt natuurlijk dubbele actie, coool.

Geplaatst

Hey meiden,

Rug gaat iets beter, maar hou m'n hart vast voor twee dagen zitten op kantoor. Zucht. Word er soms zo moe van. Taai is lekker, maar (alweer die maar) de kruiden vallen niet zo heel goed dus voel de kleine een beetje zeg maar ;-)

Miki wat gaaf zeg. En hoe mooi dat jullie uk je zelf even gerust stelt nu je weer met de prednisolon bent gestart.

Syl, laat die witte iPhone je een ding vertellen: jij wee hoe het zit en jij weet hoe en wie je bent. Laat je niet gek maken en ga niet aan jezelf twijfelen. Knuf!

Tool, moe zijn lijkt me logisch. Je hebt op een bepaald punt duidelijkheid gekregen en dat maakt je moe na alle onzekerheden. Lekker aan toegeven. Deze maand is sowieso al beladen voor veel van ons. In januari gaan we er wel we fris en fruitig tegenaan.

Dublin ik hoop dat het niet de tiende gaat worden voor je. Zou wel bizar zijn. Ik ga duimen da jullie kleintje eerder aanstalten maakt.

Ik vergeet een heleboel, zit met m'n gedachten half bij sinterklaasgedichten, deels in werk, bij familie en bij de zwangere overbuur die een echo op fb heeft gepleurd, bleegh. Misschien alles maar negeren en een leuk boek pakken.

Knuffel voor iedereen die het nodig heeft en verder gewoon veel liefs,

Henne

Geplaatst

Ik zweef zeker! Ik voel me eigenlijk enorm goed. S'ochtends licht beroerd, en s'avonds moe. Maar het is geen klagen hoor! En mijn borsten zijn nog ENORM goed aanwezig ;-) Ik heb gister een goede sport bh gekocht, want s'nachts is dat niet fijn.

S'avonds heb ik ook het idee dat mijn buik wat boller is. Zou dat kunnen?

Guusje hoe voel jij je vandaag? Meid wat zal jij zweven.

Het is idd soort gevoel als darmen. Maar dan minder lomp en meer kieteld...

Geplaatst

Zeker Henne, heel fijn!

Enneh je kunt berichten blokken van mensen op FB, zodat je die dingen alleen ziet als er zelf voor kiest he. Doe ik heel vaak, ga dan alleen kijken als ik me up4it voel. Echt doen hoor, jezelf minder moeilijk maken!

Ow en guusje, ik had ook al snel een bolle buik in de avond. Door de progesteron verslappen je darmen en die zetten ook uit. Zeker als je daar gevoelig voor bent.

Ik draag ook nog steeds sportbh's, maar niet in bed. Dat is nog te doen. Heb wel een los verlengstukje in de band gezet, want die begint echt te knellen nu.

Mijn buik ook serieus bol inmiddels. Word vaak verder geschat, zelfs door de huisarts!

Geplaatst

Mik, gaaf dat je uk al kunt voelen. Zo te horen geeft de prednison je ook meer zekerheid, dus misschien alleen al daarom een goed idee? En ook wel prettig als je geen last meer hebt van je huid natuurlijk.

Fren, mooi je foto. Bijzonder om nu al te kunnen zien hoe ze eruit ziet.

Henne, balen van je rug. Kun je een beetje wisselen van houding op je werk? Misschien af en toe extra rondje lopen?

Tool, gewoon even bijkomen van het nieuws en dan nieuw plan maken.

Syl, wat een gedoe met die rechtzaak. Hoop zo voor je dat jullie in het nieuwe jaar goed bericht krijgen.

Ivfsh, fijn dat A. weer terug is. Ben benieuwd naar je babykamer. Foto?

Gelukkig gaat het inmiddels met mijn nek een stuk beter. Na 3 dagen massage door mijn moeder, daarna acupunctuur en massage en de volgende dag quantum touch kost het nu mijn nek niet meer zoveel moeite om mijn hoofd te dragen. Hoofdpijn is gelukkig ook weg. Nu alleen nog stijf. Morgen weer werken. Even afwachten hoe het na een aantal uren staan zal zijn. Kan gelukkig tussendoor steeds even zitten.

Vanaf morgen hebben man en ik ook weer huis voor onszelf. Zal weer even wennen worden na ruim 3 weken ;-)

Geplaatst

Jeetje Kaartje, een hoop werk aan je nek. Maar met vooruitgang! Morgen maar goed warm houden denk ik?

Fijn hoor, 't huis weer voor jullie zelf. :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden