Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kalimera!!

Kaartje, dus jullie gaan de feestdagen in Spanje doorbrengen?? Lekker!!! Veel plezier en fijn dat je minder last hebt van je nek! Hoop dat het alleen maar beter blijft gaan en dat je de werkdag goed doorkomt!!

Hoe is het met je moeder? Goed hersteld van de operatie?

Henne, gelukkig dat het weer beter gaat met je rug, mss idd een goed idee om af en toe wat meer te gaan staan of een rondje lopen. In elk geval niet blijven zitten zodra je pijn voelt! succes!! balen dat je last hebt van je darmen!!

gisteren verder gaan lezen in het boek van Beer, jeetje mina, wat je allemaal niet kunt hebben of wat niet allemaal een oorzaak zou kunnen zijn, toink. Ongelofelijk wat er allemaal mee kan spelen!! en als je dit dus niet weet, dan wordt het idd onder de noemer onverklaard onvruchtbaar geschoven. Ze zouden deze onderzoeken eigenlijk al eerder moeten laten doen als je 1 of 2 miskramen of mislukte ivf's achter de rug hebt. Niet pas na 3-4 keer (als er al onderzoek dan plaatsvindt). En dan ben ik ook nog pas in het begin van het boek. dat zal wat worden, hihihi. Moet wel mijn aandacht erbij houden, want anders ben ik de draad kwijt.

Kom later weer terug. Heb werk liggen.

liefs,

Tool

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kilo Utrecht Tango zeg. Heb ik ook eens een heel verhaal getypt, loopt de laptop vast en heel verhaal kwijt grrr......

Ok adem in adem uit.......

Henne succes met je rug vandaag, dat het nog maar minder pijn doet dan gisteren.

Kaartje gelukkig ook minder last van nek. Rustig aan doen vandaag voor zover mogelijk en genieten van je huisje voor jullie samen en over 2 weekjes lekker naar je ouders in Spanje. Leuk vooruitzicht nietwaar.

Tool er kan zoveel meespelen waarom het niet lukt of een miskraam optreed. Het is niet eerlijk, zal het ook nooit worden. Als je dan alles bij elkaar zo in een boek leest dan kan ik me voorstellen dat je het ff benauwd krijgt. Jammer dat er niet eerder onderzoeken gedaan worden idd. Maar ja geld he, alles draaid om geld. En om doktoren die niet verder willen kijken dan het "protocol"

Esther ben je al klaar voor de bezichtiging later deze week?? Appeltaart bakken al in je agenda gezet, voor de lekkere geur. Bloemen voor op tafel besteld en fruitmand gevuld??? Hopelijk worden deze mensen erg verlieft op jullie mooie huisje. Ziet er echt leuk en "af" uit. Ben benieuwd hoe jullie volgende paleis gaat worden.

Caro ben je nog van plan te gaan zwemmen??? Of wordt dat nu echt te zwaar, trouwens al een badpak gevonden nog??

Miki al weer 13 weken??? Jeetje tijd lijkt snel te gaan. Supper en geniet ervan. Hopelijk voel je je door het opnieuw opstarten van de Prednison weer snel helemaal toppie!!

Guusje het blijft onwerkelijk he? spannend hoor je eerste echo gepland!!! Geniet van je licht misselijk zijn....

Syl alles weer beetje gezakt?????? Hoe bevalt je nieuwe speledingetje???? Hier bevalt mijn tablet goed, nog veel uitzoeken en hij is een stuk langzamer dan de laptop. Het is dan ook een die je bij de speelgoedzaak koopt. We twijfelden heel erg of het een Ipad moest worden, maar die is best wel duur. Dus doen we het gewoon even met iets minder snelheid en mogelijkheden. Wie weet over een hele poos.

Hier heeft Ruben vanacht gelukkig weer lekker geslapen, nu is het eten weer een drama. Maar goed is ook maar een fase zullen we maar denken. Straks naar CB voor zijn voorlopig laatste prikjes. Wie weet hebben ze nog wat tipt voor het eten. Hij krijgt op deze manier niet genoeg vocht binnen en dat is op langere termijn niet gezond natuurlijk. Afijn we zullen zien.

Geplaatst

Ik zit erg te twijfelen om te gaan zwemmen... Nog steeds geen badpak gevonden maar ik wilde zo even proberen hoe het er uit ziet als ik er een onderbroek onder doe. Klinkt raar, maar dan heb ik daar geen inkijk meer... Geen idee hoe het er uit ziet, als het heel stom is doe ik het niet...

Om 11 uur gaan we naar een wieg kijken waar ik op geboden heb via Marktplaats. Begin langzaam spullen te verzamelen...

Geplaatst

Caro, heb je een mailtje gestuurd. had iets gevonden bij Bonprix. wellicht is zoiets voor jou?

en met die onderbroek is niet vreemd, volgens mij gebeurt dat vaker.

spannend, wieg bekijken. langzaamaan dus steeds meer spullen bij elkaar kopen/halen/krijgen!

Ruby, voor jou een knuffel!

liefs,

Tool

Geplaatst

Inderdaad gezwommen met slip eronder, eerst gecheckt bij man of het kon, zag er niet raar uit ofzo. Dus besloten geen nieuw badpak meer te gaan kopen want het wordt echt wel zwaarder nu dus over een paar weekjes zal ik ermee moeten stoppen denk ik.

En zojuist een wieg gekocht! Zit alleen een heel dun matrasje in dus ga er denk ik 1 laten maken, heb ik bij mijn dochter ook gedaan. Verder keurig, het kindje wilde er niet in omdat moeders 'm steeds bij haar in bed nam... tja... heeft er nauwelijks in gelegen.

Verder zojuist de uitslag gehad van bloed- en urineonderzoek en mijn HB is te laag, ijzertekort dus. Ze zei: je zal je wel flauw voelen dus ik heel stoer: nee hoor, ik kom net uit het zwembad! Haha. Maar het is 6,4 en moet 7,5 zijn. Ze gaan pas pillen voorschrijven onder de 6 dus zometeen Roosvicee Ferro halen en vragen bij de drogist wat ik nog meer kan nemen. Ben al aan de gedroogde abrikozen, als nog iemand tips heeft voor ijzerrijk voedsel? Heb ook al op websites gekeken hoor. Nou ja, ben allang blij dat er geen eiwit in de urine zat, dat vreesde ik het meeste ivm hoge bloeddruk/zwangerschapsvergiftiging..

Geplaatst

@caro, meer ijzerproducten zijn o.a. evergreen liga (zit in verhouding veel ijzer in), tomaatjes en appelstroop. Zorg dat je gelijktijdig met je roosvicee ferro bijvoorbeeld sinaasappelsap drinkt (vitamine C) zorgt dat de opname van ijzer optimaal is. Zeker geen melkproducten eten/drinken als je de ijzerproducten eet, die zorgen er juist voor dat het ijzer niet wordt opgenomen.

Geplaatst

hee caroline,

Inderdaad, als je ervan houdt: appelstroop eten! Zit echt veel ijzer in. tja, en natuurlijk goed doorbakken rood vlees. Ben zelf niet zo'n vleeseter, maar neem het nu wel bewust vaker. Maak er dan een wokschotel mee, zodat het vlees lekker dun is en dus niet te taai wordt of een lekkere stoofschotel.

Fijn dat je de wieg hebt kunnen kopen op mp!

Tool: dat boek van Dr Beer is inderdaad wel heavy he. Gelukkig omschrijft hij alles wel best duidelijk en kon ik voor m'n gevoel heel wat dingen al snel wegstrepen. Blijf het bizar vinden dat er zo weinig artsen zijn die hiervoor open staan.. Hoe is het trouwens in het zuid limburgse land wb berichtgeving over het Loon? Bizar verhaal is dat... Kwam er toen ik klein was vaak met mijn ene oma, laatste jaren vaak met m'n andere oma geweest, de vond het altijd wel leuk om daar een beetje te winkelen, koffie drinken met lekkers erbij :-)

Kaartje: heerlijk vooruitzicht: Spanje!! Zalig hoor!

Guusje: ik had ook echt een opgeblazen gevoel in de eerste maanden, volgens mij inderdaad darmen. Blijf het zo'n heerlijk nieuws vinden voor jullie!

Syl: hoe i shet vandaag met je?

Het regent hier, beetje jammer.... straks als het droog is maar even snel naar buiten. Las dat het in NL ook dramatisch weer wordt vandaag, hoop dat het meevalt, anders is het risico zo groot dat Sinterklaas vast komt te zitten in de files....

Oh ja, over sinterklaas. Wij hebben hier for old times sake gister nog eens alles is liefde gekeken. Leuk hoor, lekker eens en feel good movie en ook nog eens in de sinterklaassferen komen :-)

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Bedankt voor de tips meiden! Lust best graag appelstroop maar heb het bijna nooit in huis, zal het zometeen gaan halen... Evergreen ook. Dat zijn simpele dingen die je elke dag kan eten en dan een glas Ferro erbij met sinaasappelsap... moet goed komen...

Geplaatst

he ivfsh, tja, dat staat inderdaad op instorten. de parkeergarage dan. Mocht een en ander instorten, dan denk ik wel dat ik de klap hoor, want ik werk er zo'n 15 minuten lopen vandaan.

Het is helemaal afgezet, er is zelfs een live webcam, maar niet dat je iets ziet, behalve wat wapperende vlaggen en volgens mij af en toe eens een paar mensen die daar de boel controleren. Wel een raar idee en heel jammer voor de winkeliers daar en ook de mensen die er boven wonen. Al hebben die de keuze gekregen, wel of niet blijven. Ik zou er niet blijven, in elk geval, ook al wordt gezegd dat het los ervan staat.

Er was idd een foto van de pilaar in de parkeergarage die echt weggezakt is, heftig om te zien. Verder krijg ik er niet zoveel van mee. Wist niet eens dat men al enkele winkels in het begin ontruimd hadden, vriend kwam ermee, hahahaha. Luister niet meer zoveel naar het nieuws.

Geplaatst

Hey meisjes,

Ben erg braaf geweest vandaag... Zat om vier uur in de auto naar huis. Ben direct gaan rusten. Straks eerste yogaklasje.

Wat doen jullie aan Sint? Vanavond niks voor ons, gister erg gelachen me het sinterklaasspel. Was een goede avond. Ook erg leuk om te zien hoe m'n neefje van 2,5 helemaal vol vuur is. Beetje hyper ook uiteraard aan het eind vd avond ;-)

Wel lief trouwens, kregen van zowel m'n moeder als m'n schoonzusje cadeautjes! Leuk kledingsetje van m'n schoonzusje en mooie Nijntje mobile (zilverkleurig) van m'n moeder! M'n neefje snapte alleen niet da er ook cadeautjes waren die hij niet moch uitpakken, haha

Syl, knuffel meis! Griep al weg?

Guus, zag dat je iets gaat wegbrengen naar het zh... Zou je niet wachten tot je echo? Wil geen ongerustheid propaganderen, maar misschien better safe than sorry?

Geplaatst

Caro in groene bladgroente zit ook eel ijzer, andijvie, spinazie, boerenkool... En idd appelstroop. Lekker op geroosterd brood :-)

Fren goed zo! Wij vieren volgend weekend Sint, moet dus nog aan de gedichten en surprises. Maar eerst de werkweek door. Vandaag hoofdpijn, rug veil mee maar nu deden m'n schouders pijn. Denk doordat ik daar spanning op had gezet met zere rug.

Ben de rest nu al kwijt, suf hoofd. Moet morgenochtend om al uur op kantoor zijn dus op het kort. Duik heel er vroeg mijn bed in!

Geplaatst

Fijn Sinterklaas avondje iedereen ; -) wij hebben gezellig hier met zijn twee kadootjes uitgepakt en lekker gelachen en flauwe liedjes gezongen ; - )))))

Geniet ze!!

Geplaatst

Goed zo Eef, samen liedjes zingen en kadootjes uitpakken :-) klinkt erg gezellig.

Fren, Het weggeven van medicatie heeft niets met de zwangerschap van nu te maken hoor! Wij gaan hoe dan ook nooit een 3e poging meer doen. Dus dit middel zal ik nooit meer gaan gebruiken. Ik zou het eerst aan iemand anders geven, maar die gaat toch andere medicatie gebruiken. Dus het nog 1 x in de koelkast liggen.

En goed zo FGren dat je optijd naar huis bent gegaan. Veel plezier bij de yoga.

Geplaatst

Hi meiden,

Ben jullie echt niet vergeten maar simpelweg te druk op werk deze weken. Daarnaast is dit gewoon een moeilijke maand waarbij het gemis van onze kleintjes soms te tastbaar is...;( Daarbij word ik 40 as zaterdag en dat is ook zo'n ding zeg maar wel. Enige leuke is dat we het deze verjaardag samen vieren Noorwegen (m'n Twin woont daar). Kortom, niet gemakkelijk allemaal...

Even in het kort:

@guusje: gefeliciteerd!!! Wat een super bericht en wat fijn dat alles so far good is! Heb even gemist of je al een echo hebt gehad?

@tool: heftig die uitslagen. Ga nog maar eens kijken in m'n eigen waarden want die t4 en tsh komen me bekend voor, die atpo niet. Sterkte met het uitzoek werk en ik hoop met heel m'n hart dat je hiermee verder kunt

@caroline: ijzer tekort kan ook opgelost worden met floradix. Is homeopathisch en heb ik zelf een poosje gebruikt nadat ik na de Konstanz Daan* een veel te laag hb had. Helpt erg goed en ook redelijk snel. Te koop bij apotheek!

@henne: ik zag in een ander topic je analyse staan nav bloeduitslagen. Mag ik je de mijne ook eens mailen? Ik vermoed namelijk dat er iets niet klopt (teveel op referentiewaarden, dan wel er net overheen) maar ik kan ze niet met elkaar verbinden... Eerlijk laten weten of je de puf hebt hier naar te kijken!

@all: vanaf 18/12 hoop ik meer tijd te hebben voor jullie! En sporten, vriendinnen etc etc Nog even de laatste loodjes en dan aftellen richting m'n vakantie!

Nu opstaan, manlief is al vertrokken richting Schiphol en zie ik daar vrijdagochtend als we samen door reizen naar Oslo. Een lange overvolle dag op kantoor.... Hoop dat jullie dag minder stress vol zal zijn;)

Lieve groet,

Céleste

Geplaatst

Hei ceeke, leuk dat je naar noorwegen komt. Waar woont je twin ongeveer? Hier is er nu veel sneeuw en het begint kouder te worden. Maar ik weet niet hoe het in de buurt van oslo is.

40 is inderdaad een mijlpaal. Als ik mocht kiezen zou ik denk ik, 32 zijn gebleven.

Sterkte en liefs!

Geplaatst

Ceeke weer druk en idd december blijft juist door het "familiegevoel" altijd zwaar. Hopelijk slaat iedereen zich er weer redelijk doorheen met het gemis van dierbaren......

Heel veel plezier in Noorwegen bij je Twin!!!! Lichtpuntje in deze donkere dagen!!

Hier verder even rustig... maar voor hoelang. Zal een evenwicht moeten vinden tussen thuis en werken, maar met wisselende diensten is dat moeilijker dan dat ik vaste tijden zou werken heb ik het gevoel. Maar ach dat komt wel weer. Verder probeer ik niet te veel vooruit te plannen, loopt toch in de soep en wordt daar alleen maar sjacho van dus momenteel maar lekker bij de dag leven. Van het weekend wel even boodschappen doen voor de kerst. Wij verzorgen de lekkernijen voor bij de koffie 's avonds. Dus allemaal slechte lekkere dingetjes kopen. Koffieboontjes, after eight, bonbons, pindarotsjes. Hmm moet nog wel iets verzinnen zonder chocolade geloof ik iemand idee??. Had ook nog rumboontjes in gedachten, maar met het reizen dat we doen lijkt me het niet verstandig om dat te doen...........

Geplaatst

iets van lekkere cupcakes maken? San.

Nou even langs de huisarts geweest. Heb dus een blaar op mijn buik zitten. En wat mijn borsten betreft. Dat kunnen dus toch de hormonen zijn die me voor de gek houden.

We wachten af.

Ceeke, het blijft moelijk he!!! Gezellig naar Noorwegen. Misschien nog langs ursula?

Verder niet zo veel te melden.

Succes allemaal

Geplaatst

Ruby we crossen door het land van de een naar de ander dus heb geen tijd om die te maken. Het moet kant en klaar zijn dit jaar....

Een blaar op je buik, hoe kam je daar nu weer aan??? Balen zeg dat je hormonen je nog steeds zo voor de gek kunnen houden.

Geplaatst

Ja die blaar is onverklaarbaar. Kan dus heet water geweest zijn. Douche nogal heet, maar dan is het wel een hele rare plek. Of schuren van kleding. Maar mijn onderbroek zit echt wel goed hoor.

Dus snap het niet. En ja de hormonen, we hebben er allemaal last van.

Vandaag gaat het een stukje beter hoor. Heb gisteravond lekker een potje zitten janken. Lucht op!!!

Nu weer aan de slag tot een uur of 5, eten, sportschool en weer naar huis. We zijn dus nog even onderweg.

Succes en een knuffel voor iedereen...

Geplaatst

Rubster, een blaar op je buik? Vreemd hoor! Is het ook pijnlijk? En die hormaonen ja, hebben we wel allemaal last van, maar de ene of de andere keer is toch wel anders. Sterkte meid!

Ceeke, Naar Noorwegen, prachtig! Ik hoop dat je een fijne verjaardag zult hebben, en dat je zult genieten.

Geplaatst

Ik heb me net aangemeld voor Moeders voor Moeders, en vind het eng!!!!!!!! Maar natuurlijk wel super mooi als ik dit kan (terug) doen.

Ik had op de site van Freya de berekening gedaan hoe ver ik zou zijn. Maar kwam er net achter dat ik het niet goed had gedaan. Ik ben 4 dagen verder dan ik dacht. Dus donderdag 6 weken (zo raar) en uitgerekend 2 augustus.

Met vlagen ben ik miselijk, maar nog goed onder controle te houden.

:happy:

Het is jammer dat er zich nog niemand heeft gemeld in het uitgerekende aug topic, hopelijk gaat dat snel veranderen.

Geplaatst

Goeiemorgen,

Ik heb Floradix inderdaad gezien bij de apotheek maar had al Roosvicee Ferro, is dat niet dubbelop?

Ceeke veel plezier, heb een vriendin in Oslo, paar keer geweest, leuke stad hoor!

Verder niet zoveel te melden en wordt van de computer gegooid door mijn dochter die de ochtend vrij heeft... Tot later maar weer.

Geplaatst

heb de uitslagen van dr. P. binnen.

wat ik zo kan zien, is dat mijn waardes allemaal netjes tussen de referentiewaarden zitten. behalve de regulatorische T-zellen wijken af van de ref. waarde en de Granulozyten relativ waarde zit net iets eronder en de Monozyten (absolut) net iets erboven.

Heb het ook maar doorgestuurd naar dr. S. en mijn schildklieronderzoek nog naar dr. P gestuurd.

en nog naar mijn broer. die is orthopeed, maar mss weet hij er ook iets van.

Ceeke, leuk, je verjaardag vieren in Noorwegen met je twin! decembermaand zal voor velen van ons een beladen maand zijn. Veel plezier in elk geval in Noorwegen en kom weer veilig thuis!

verder ook niet veel te melden.

liefs,

Tool

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden