Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve San, heel veel succes met alles! Laat t maar weten als ik ook maar iets voor je kan doen. Stap zo in mijn autootje hoor.

Geplaatst

Poehee, wat een tijd! Ben op Schiphol, wekker ging om 4.15 uur... Zit nu bij te komen met een capucino en een croissant (om in de sfeer te komen). Moet niet gekker worden trouwens; moest 7,25 afrekenen!!!

San, heel veel succes straks. Ik hoop dag je zorgen een beetje weggenomen worden. Ix niet leuk dat kd je op het eind zo'n zorgen moet maken.

Syl

Geplaatst

Stomme foon.

Syl, echt super gezellig dag je er weer bent! Heb je grappige opmerkingen gemist! Spannend dat jullie de knoop hebben doorgehakt om in sep weer te beginnen! Waar zijn jullie eigenlijk onder behandeling? En alle zakelijke maleise achter de rug?

Guus, ouwe bolletjesslikker, hoe ging t gister? :-) hoop dat de infectie nu weg gaat en dat je eind vd week een positieve test in handen hebt!!!

Henne, heel veel succes met starten en alle andere drukke dingen momenteel! Probeer je niet te veel zorgen te maken: j zit weer braaf aan de vitamines toch? Dat zorgde de vorige x ook voor superzaad. Misschien syl dr tip opvolgen eb de pijpen goed doorspuiten? Haha!

Lieverds, ik ben uit de lucht tot volgende week. Mocht ik tegen wifi aanlopen dan kom ik ff checken, maar aangezien we (mams en ik, vin blijft thuis deze x) op een boerencamping staan en het strand volgens min niet aangesloten ix op wifi, denk ik dat de kans klein is!

Dikke knuffel voor iedereen!!

Geplaatst

Bedankt allemaal voor de bemoedigende woorden.

Fren heel veel plezier en geniet ervan!!!! Tot volgende week.

Zara meis je hebt al genoeg aan je hoofd, lief dat je aanbied om langs te komen...

Guusje hoeveel plezier heb je gehad gisteravond????? Lekker liggen stuiteren in je bedje hihi.

Syl weer terug, Welkom!!!! Hopelijk beetje uitgerust en met goede moed weer verder.

Henne ook een beetje niet weten hoe of wat hier op het forum.. en ik geloof nog een aantal die het moeilijk hebben. Hele dikke knuffel voor jullie. Doe wat goed voelt.

Hier onrustig geslapen, vaak wakker en vaak plassen. Beetje nerveus zeg maar. Hoop zo dat het allemaal meevalt, maar ja we worden goed opgevolgt dus grijpen ze in als het nodig is. Niet dat we daar op zitten wachten maar ja gezondheid van ons kleine knulletje is het belangrijkste, de rest is bijzaak. Ga nu eerst mijn boterhammetje opeten en daarna douchen dus dan is het zo tijd om er vandoor te gaan. Ben zo benieuwd...... Gaat gewoon helemaal goed komen.... (zei ze moedig en dapper met hartkloppingen als ik er aan denk ;))

Geplaatst

Waarschijnlijk te laat maar fren, een fijne vakantie gewenst. Klinkt goed!

Syl weer beginnen in september, dat is dichterbij dan je denkt. Spannend.

Sen, begrijp wat je schrijft. Ik zat nog even in het lijstje te zoeken naar je naam maar je hebt jezelf nergens bijgezet. Heb een geheugen als een zeef en kan me helaas niet meer herinneren waar en hoe je nu in de mmm staat. Sorry. Hoop dat het goed gaat met je en dat je kan genieten van de zomer. liefs.

Geplaatst

Lieve meiden,

Even laten weten dat de echo gister weer goed was met een prachtig kloppend hartje;-) Nu zo'n 7 weken... Ik merk dat ik er steeds meer vertrouwen in begin te krijgen hoewel de komende weken natuurlijk nog spannend zijn en blijven. Maar goed, het begin is er en dat is nog steeds overdonderdend! Inmiddels is de afspraak met de prof in Nijmegen ook gemaakt (28 juli) om het plaatsen van de buikcerclage te bespreken.

Sylvie, fijn dat je weer terug bent. Ik heb al weer om je moeten lachen. Maar vooral ook fijn dat jullie weer samen stappen gaan zetten!

Fren, waarschijnlijk te laat maar niettemin een heerlijke vakantie gewenst!! La douce France: altijd fijn om naar toe te gaan;-)

Babeth, hoe was jou controle? Of heb ik daar te snel over heen gelezen (jaaaa, stiekem op het werk naar dit forum dus niet alle tijd om te lezen!).

Sandra, ook voor jou spannende dagen. Ik hoop dat jullie kleine man gewoon hard is gegroeid! Ik spiek straks nog even want ik ben wel erg benieuwd.

Guusje, de laatste wachtweek in gegaan. Trek je het nog een beetje? Genoeg afleiding om de dagen door te komen?

Zara, wat ben je een enorme lieverd dat je ondanks al je eigen ellende telkens zo'n lieve berichten stuurt!

Eef, wat een bijzonder intens moment hebben jullie samen beleefd. En wat een kracht straal jij uit in je berichten hier op het forum. Dat gecombineerd met het proces van rouw waar jullie in zijn beland, maakt dat ik met kippenvel je berichten lees. Sterkte lieve meid!

Kaartje, ook voor jullie een nieuwe weg. Zo anders dan je al die jaren gehoopt en gedacht had. Misschien toch nog een nieuwe IVF maar voorlopig eerst even tijd samen? Ik had het zo graag anders voor jullie gezien. Maar dat geldt gewoon voor alle lieve meiden hier op dit forum... Een dikke knuffel en veel sterkte!

Rest van de lieve meiden, ik moet nu echt weer even aan de slag! Ik lees straks even berichten terug en zal ook nog even het overzicht aanpassen. Allemaal een fijne dag gewenst.

Liefs,

Geplaatst

Nou, het is gelukt hoor! maar vraag niet hoe! Een zetpil gaat toch iets makkelijker ;-)

Hier gaat het zijn gangetje, al heb ik iets last van mijn onderrug, en wat het is? Geen idee .....

Misschien MISSCHIEN ga ik morgenochtend testen, maar ik weet het nog niet zeker.

Nu even aan het werk.

Geplaatst

Ceeke, wat een goed nieuws weer! Super! Ben zo blij voor je!

Ik ben druk aan het werk, dus afleiding genoeg :-)

Geplaatst

Ceeke fantastisch nieuws weer. Het blijft spannend maar elke dag is er 1.

Fren morgen uitslapen. Wij zitten in Leiderdorp bij MC kinderwens.

Sandra succes, gelukkig weten jullie snel meer.

Hier ook klote geslapen.

Even opstarten!

Geplaatst
Guus, onderrugpijn had ik ook toen ik zwanger was :-)))

je maakt me weer een beetje blij ;-)

Geplaatst

Ceeke gefeliciteerd met weer een goeie echo! Wat heerlijk!

Guusje ik vind het heel spannend, weet precies hoe je je voelt!!

San je hebt de echo nu gehad, kom je snel verslag doen hier?

De rest een fijne dag, mooi weer, hoop dat de werkende dames ook tussendoor even naar buiten kunnen!

Geplaatst

hoi meiden,

Sandra, als het goed is weten jullie inmiddels wat meer, ik hoop dat alles meevalt en dat de kleine een groeidipje had de vorige keer en nu duidelijk gegroeid is!!

Guusje, een van de eerste symptomen was bij mij ook lage rugpijn (is nagenoeg ook niet over gegaan...) als je eerder gaat testen toi toi toi!!! en merk je al iets van dat mooie ei dat je moest inbrengen?

Fren, wat een afzetters daar op schiphol, mag tooch hopen dat het wel op zijn minst een Illy koffie was he? ;-)

Syl, ik vind het zo fijn je berichten te lezen, je klinkt lekker energiek!

Ceeke wat een geweldig nieuws, voor jullie zal het hoe dan ook tot het einde enorm spannend blijven en jeetje als ik terugdenk aan mijn beginfase, ik wilde echt in slaap gebracht worden tn rond een maand of 7-8 wakker gemaakt worden...maar goed, dat zal je wellicht herkennen.

Gelukkig snel het gesprek in Nijmegen over de buikcerclage, krijg je dan ook nog de proluton erbij?

Bij ons was de controle goed, ons meiske is al wat ingedaald, erg apart, de gyn ging voelen en duwen, nou mijn bekken leek wel van elastiek zeg maar. Ze wordt momenteel op 3000 gram geschat, is vrij veel (ik zie weer gelijk de bolle wangen voor me) maar de groei zal vanaf nu iets minder hard gaan en ze zit nog binnen de curve en verder is er ook geen suiker oid dus geen klagen!!!Persoonlijk vind ik het nu wel fijn dat ze wat zwaarder/groter is, stel ze komt op korte termijn dan heeft ze ook wat bij te zetten, of misschien zoek ik een positieve beeld haha.

zodadelijk komt mijn schoonmoeder weer dus ben er even van tussen.

Sandra ik hoop op een goed bericht als ik terug online ben!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ceeke wat een geweldig nieuws. Natuurlijk is het voorlopig spannend, maar so far so good!!!!!

Guusje dus je hebt plezier gehad hihi. Tja pijn in onderrug, alles kan....

Hier net terug. Is niet veel gegroeid en elke meting is net weer wat anders. Hij weegt zo rond de 2000 gram nu dus net op de onderlijn van de statistieken. Mijn bloeddruk was redelijk netjes, hartslag hoog maar dat komt door onbewust druk maken. Hij ligt nog steeds met zijn kont naar beneden, vruchtwater en doorbloeding van navelstreng waren nog acceptabel. Nu per week bekijken hoe het gaat. Bij ongerust zijn direct aan de bel trekken, vooral als de bewegingen minder worden. Ze bekijken per keer waar de kleine man beter af is in mijn buik of in de couveuse. Pfff blijft dus spannend en onzeker, maar daar komen we ook wel weer overheen. Vooral rustig houden, geen bedrust gelukkig......

Geplaatst

Jeetje toch wel spannend San! Moet denken aan het bloedverlies aan het begin, dit is toch geen zwangerschap uit het boekje voor jou, sterkte maar weer! En probeer je rustig te houden (zegt ze stoer, ik heb zelf ook regelmatig last van hartkloppingen als ik me druk zit te maken, ook onbewust...). Fijn dat ze je goed in de gaten houden!

Geplaatst

Meiden wat een positieve berichten hier, helemaal goed,

Mooie controle voor Babeth, gefelciteerd, klinkt helemaal goed!

Ceeke, wat een mooi nieuws, een kloppend hartje gezien, gefelcititeerd! geniet er van,

San, pfff nu dus elke week de controles...gelukkig houden ze je goed in de gaten, maar kan me goed voorstellen dat deze situatie spanning geeft, op naar de volgende controle, stapje voor stapje, extra knuffel van mij

Guusje, vage klachten ; -) helemaal spannend!

Werk ze allemaal hier geen nieuwtjes xxx

Geplaatst

Sandra toch weer een goed bericht, het gaat niet slechter in ieder geval en fijn dat je aan de bel kunt trekken indien je je ongerust maakt, nu extra!!!!

ik hoop dat je enigszins gerustgesteld bent meid en met 34 weken mogen ze ook komen, dat werd mij verteld.....maar liever in je buik uiteraard, ongelofelijk wat een hoge bloeddruk al niet kan doen zeg.

Neem het ervan voor zover mogelijk......

Geplaatst

Ik wil helemaal niet dat het nu al komt, ik wil geen couveuse kindje, ik wil dat ik de kleine bij geboorte bij me kan houden en niet in een aquarium hoef te staren, ik wil een gewone zwangerschap. Maar ja ik kan zo veel willen nietwaar. Ik ben tenminste zwanger, maar mén wat een hindernissen allemaal...... Wordt er best moe van en gefrustreerd.

Zo genoeg geklaagd, de niet zwangeren hier zouden graag met me ruilen, maar geloof me op deze manier is het niet echt leuk.

Geplaatst

San, doe je verhaal meid, je bent altijd een steun voor de ander, ook jij mag wel eens mopperen!!!

En zeker nu, helemaal terecht,

Was van het weekend even in de Bijenkorf in Amsterdam, en op de boekenafdeling stond een mooi boek in de uitverkoop, de titel : "Het geluk zwanger te zijn". Van 22,50 voor 4,95 euro. Iedere vrouw realiseert zich dat een zwangerschap vele gelukkige momenten kent, maar ook moeilijke en spannende, en op dit forum als geen ander denk ik, dus volgens mij hoef je je geen zorgen te maken om je posts! We gaan vele positieve vibes naar frummel uitstralen, opdat die nog maar lekker bij je mag blijven en mag groeien, extra knuffel voor jou.

Had nog een mooie foto gemaakt van dat boek in de uitverkoop, maar die zal ik hier maar niet posten ; - )

Geplaatst

meiden, even een korte update over mijn afvalrace :-)

er is 2,2 kilo af sinds 30 juni, nou das toch best wel weer goed?

En voorlopig ziet het er niet naar uit dat ik ongesteld ga worden dus ik heb nog een paar dagen en we gaan voor nog 2 kilo! jihoeeeee

Sorry voor het ego berichtje maar zit op mijn werk en ik moest het even met jullie delen :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden